Vel, det er vel ikke så lett, mtp at jeg må henge ut fyren.
Hvis ikke admin og mod har noe i mot det så kan jeg jo fortelle historien som Snickers ikke har fortalt.
Forhistorie: har kjent fyren en god stund via nett og handlet litt med han. Han bygget om et par seas høytalere jeg hadde og de låt veldig bra. Kjøpte så ICE blokker hos han og har stort sett hatt et anstendig forretningsforhold til han.
Så jeg antok at fyren var til å stole på. Ettersom ingenting skulle tilsi noe annet.
Vi ble enige om at han skulle bygge et par høytalere til meg på spec. Har jobbet mye i studio i USA og der brukes det en god del JBL og TAD liknende systemer til hovedmonitorering (også Yamaha NS-10), og de klarer mildt sagt å flytte på en del luft. De er dog veldig kliniske og rommene er korrigerte og høytalere avstemt deretter.
Men Snickers mente han kunne få "PA anlegg" faktoren inn i en Hi-Fi høytaler og sa han kunne sette noe sammen hvis jeg betalte for delene og frontet cash til utviklingen. Dette var da høsten 2010.
Penger ble overført og høytalere ble bygget. Høytalere ble vist på Horten messen og virker tilsynelatende å ha fått gode kritikker.
Viste forståelse for at det ville og kunne ta tid å få produktet ferdig men stadig ble leveringsdato dyttet tilbake.
I sommer begynte jeg å etterlyse høytalerne mer jevnlig og i høst begynte "maset". Snickers lovet å levere høytalerene i September, det skjedde ikke. Ny dato ble satt til oktober og i desember ble det garantert leveringsdato. Men da var et element ødelagt og det måtte byttes. Nytt element måtte bestiles fra utlandet og postgang og toll gjorde at leveringen i følge Snickers ikke kunne skje før første uke i Januar. Da var det et problem med delefilteret og ikke elementet. Men dette skulle kun ta 2 dager og høytalerene skulle da sendes 31/1.
Siden har jeg ikke hørt fra mannen og han er umulig å få tak i på tlf, sms og mail.
Begynner bare å lure på om mannen er seriøs eller om jeg rett og slett har blitt svindlet.
For ordens skyld kan jeg framlegge kvitteringer, samtale logger, og email for å bekrefte min historie.
Hvis noen av dere vet hvordan man får tak i han så send gjerne en PM eller en mail.
mvh
Lasse