Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Amademus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.09.2008
    Antall liker
    116
    Torget vurderinger
    1
    Hei

Har ikke lest hele tråden,men tenkte at dersom det ikke er nevnt tidligere så ble dagens sjefkonstruktør,
    Dean Hartley hentet inn i 97 fra Keswick Audio Research som han da drev og eide.

Har hørt "Figaro",en glimrende høyttaler.Tror det var HiFi-Guiden som importerte disse en gang i tiden.

Vis vedlegget 236751

Her med Alto sub

�������� ���� - ���������ö���

Vis vedlegget 236752

Vis vedlegget 236753

Vis vedlegget 236754
    Jeg har et par av de uten sub og kan bekrefte at de låter meget bra;-) Folk har lurt på hvor jeg har gjemt subben, da de nekter for at en så liten ht kan ha så mye fylde i bassen. De har gått rundt i stua og lett etter den da de rett og slett ikke aksepterer svaret mitt at det bare er de som spiller uten noe sub. Artige smårakkare de der;-)

Mvh Amademus

OlePåG

Medlem
    Ble medlem
    08.06.2020
    Antall liker
    8
    Sted
    Gjerdrum
    Hei MA venner.

Har i dag silver 6, men tenker å oppgradere.
    Ønsker 3-veis og lurer litt på forrige gen. pl200 eller gold 200/300. Hadde det ikke vært for prisen ville jeg kastet meg over pl200II.
    Drives pr i dag av en Yamaha rx-a2050.
    Vil denne ha nok power til å drifte pl200 adekvat?

Noen som har forslag til hvem av disse to jeg bør satse på?

Og om noen der ute kjenner til "directivity" på de to ville jeg satt pris på det.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.530
    OlePåG: Oppgradering betyr ikke nødvendigvis større høyttaler. Det er heller omvendt. Jeg ville nok heller sett på å enten krympe størrelsen + heve kvaliteten på høyttalerne eller vurdert å pensjonere kinoen til fordel for en langt mer raffinert, større tokanaler- som da virkelig kan få det beste ut av de befintlige Silver 6.. Sistnevnte kinopensjon holder jeg nå på å hjelpe en gammel venn med. Men leiter fortsatt amp. Se hva Erik M sier her oppe- en Bladelius Thor III, evt i Novitasversjon- vil ta ut så mye bra av Silverne dine at jeg tipper du ikke monterer hjemmekino igjen. Se på specs her, så forstår du kanskje hvorfor. En for stor forsterker finnes ikke. Kun den som er for liten. Men en Bladelius har presisjonen til Hegel, kombinert med musikalitet fra Rega, Doxa, Exposure og Audiolab. På toppen får du HELT egne krefter, samt en byggekvalitet som gjør Volvo grønne av misunnelse ;) Har du lyst å beholde kinoen, sett inn Yamahaen via Thors HT Bypass..Da får du i pose og sekk- med et HELT annet driftspotensial enn noen hjemmekinoreceiver greier aleine. Få orden på plasseringen, kreftene og raffinementet først, så hører du den høyttaleren du allerede har slik den faktisk er. Det sier ikke lite..Silver 6 er god nok, den..En PL-modell har enda høyere krav enn Silver, så hvis du setter inn en uten å gjøre noe med forsterkningen først, vil ikke det avstedkomme mer enn å vise evt. problemer enda tydeligere, imo..

www.bladelius.com

Sist redigert:

OlePåG

Medlem
    Ble medlem
    08.06.2020
    Antall liker
    8
    Sted
    Gjerdrum
    OlePåG: Oppgradering betyr ikke nødvendigvis større høyttaler. Det er heller omvendt. Jeg ville nok heller sett på å enten krympe størrelsen + heve kvaliteten på høyttalerne eller vurdert å pensjonere kinoen til fordel for en langt mer raffinert, større tokanaler- som da virkelig kan få det beste ut av de befintlige Silver 6.. Sistnevnte kinopensjon holder jeg nå på å hjelpe en gammel venn med. Men leiter fortsatt amp. Se hva Erik M sier her oppe- en Bladelius Thor III, evt i Novitasversjon- vil ta ut så mye bra av Silverne dine at jeg tipper du ikke monterer hjemmekino igjen. Se på specs her, så forstår du kanskje hvorfor. En for stor forsterker finnes ikke. Kun den som er for liten. Men en Bladelius har presisjonen til Hegel, kombinert med musikalitet fra Rega, Doxa, Exposure og Audiolab. På toppen får du HELT egne krefter, samt en byggekvalitet som gjør Volvo grønne av misunnelse ;) Har du lyst å beholde kinoen, sett inn Yamahaen via Thors HT Bypass..Da får du i pose og sekk- med et HELT annet driftspotensial enn noen hjemmekinoreceiver greier aleine. Få orden på plasseringen, kreftene og raffinementet først, så hører du den høyttaleren du allerede har slik den faktisk er. Det sier ikke lite..Silver 6 er god nok, den..En PL-modell har enda høyere krav enn Silver, så hvis du setter inn en uten å gjøre noe med forsterkningen først, vil ikke det avstedkomme mer enn å vise evt. problemer enda tydeligere, imo..

Hei.

Takk for gode innspill.

Etter at vi flyttet har jeg endelig fått dedikert furtebu hvor jeg kan eksperimentere litt.
    Kinoen ble aldri montert opp igjen og det går utelukkende i to-kanal. Har lenge sett på gold serien og har hatt lyst til å prøve treveis en stund. Det var når jeg kom over pl200 til så og si samme pris som gold at jeg måtte søke hjelp hos en voksen 😆

Skal lese litt på Bladelius Thor III

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.530
    OlePåG: Gjør det! Og vær klar over at det snart kommer en Mk4. .Bedre forsterkere enn disse svenskene finnes knapt, hverken til pris eller langt over. Driver ALT, spiller ALT, bygget som eksklusive panservogner.. ;) Hent inn en, så har du amp for resten av livet.. Og den KAN faktisk håndtere Premium Line..

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    3.530
    OlePåG: Ikke sikker. Men en pen Mk3 bør du kunne få henda på for en pris mellom 10- og 15 000..Evighetsmaskin!

OlePåG

Medlem
    Ble medlem
    08.06.2020
    Antall liker
    8
    Sted
    Gjerdrum
    Har pr nå landet på en Hegel h160. Har ikke lyttet så mye ennå, men førsteinntrykket er utelukkende positivt. Synes lydbildet fremstår noe mer "sofistikert" og ikke minst helt annen tyngde i nedre frekv sjiktet. Svært godt fornøyd med valget.

Colin

Fersking
    Ble medlem
    05.01.2021
    Antall liker
    0
    Sted
    Halden
    Hei
    Kanskje feil tråd å forhøre seg, men gir det et forsøk. Jeg er så heldig at jeg har et Monitor Audio Silver Rx6 set up hjemme. Komplett 5.1 i samme serie. Nå blir det familieforøkelse så «gutterommet» forsvinner. Jeg vurderer derfor å selge hele pakka.
    Noen som gi meg et prisestimat?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn