Moderering - LAN / nettverksfilter for streamer, dac eller musikkserver - Andervik Audio

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
La meg først og fremst si at leseferdighetene dine ikke er videre imponerende. Stryk minus, altså.
Denne tråden er opprettet i riktig underforum; Kommentarer og hjelp til forum/bruktbørs.
Og tråden omhandler modereringen som var i nevnte annonse, og ingenting annet.
Er det noe feil med de opplysningene ?

Vis du leser første linjen i innlegget ditt over her, tror jeg også du forstår hva jeg mener og er ute etter....
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Jeg synes det var høyst relevant å spørre hvilke andre nettverksprodukter han selger som ikke allerede har slike skilletrafoer innebygget på signalparene. Da kan det jo gi en viss mening å kompensere ved å hekte på en slik dings, men da bør også det andre utstyret merkes tydelig med at kontaktene på det ikke oppfyller ethernet spec. Fikk aldri noe svar, og aldri noen begrunnelse for hvorfor spørsmålet ble slettet heller.
Ja. Jeg kan forstå att noen vil stille relevandte spørsmål. Jeg forstår annonsøren også, det er en salgsannonse, ikke en diskusjons tråd..
Jeg kan si med 100% at alle produktene han selger har skilletrafo innebygd på signalparene. Det er ikke lengesiden du spurde om jeg samlet på switcher, alle disse har jeg av nyskjerrighet sprettet opp for å sjekke spesikk dette du etterpørr. Alle disse har det. Samt alle nye switchene jeg har kjøpt oppfyller ethernet spec. Likevel blir det bedre lyd i lytterommet mitt med disse filter.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.145
Antall liker
10.642
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kanskje du kan sammenligne det med reklamering på f.eks. facebook. Ikke akkurat uvanlig at spørsmål stilles og besvares.
Uansett produkt som annonseres, norsk markedsføringslov må overholdes.
Her er en veiledning til ekom tjenester som et eksempel. . Er interessant lesestoff.


Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.
Å stille konkrete tekniske spørsmål føler jeg er helt innenfor. Annonsør kan da velge å besvare eller ikke. Totalt ubegrunnet "trolling" er selvsagt ikke greit.

Noen annonsører bruker også "enhver" anledning til å "bumpe" sine annonser for å få de på topp i oversikten og dermed forhåpentligvis fornyet interesse.
At de som annonserer bør ha mod rettigheter i egen tråd kan være en løsning, dersom en er moden nok for det.

Til slutt er det spørsmål om redaktøransvar mtp annonsene. Her kan det være noen gråsoner ute og går.
Er det annonsørene eller Høvding/forumledelse eller kombinasjon av disse som har det redaksjonelle ansvaret for det som står? Her er ihvertfall jeg usikker.

Store plattformer som brukes som nyhetsformidling har i den senere tid sett det nødvendig å fjerne masse saker (som også kan være inntektsbringende) pga. misvisende informasjon.
 
Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
1
Ja. Jeg kan forstå att noen vil stille relevandte spørsmål. Jeg forstår annonsøren også, det er en salgsannonse, ikke en diskusjons tråd..
Jeg kan si med 100% at alle produktene han selger har skilletrafo innebygd på signalparene. Det er ikke lengesiden du spurde om jeg samlet på switcher, alle disse har jeg av nyskjerrighet sprettet opp for å sjekke spesikk dette du etterpørr. Alle disse har det. Samt alle nye switchene jeg har kjøpt oppfyller ethernet spec. Likevel blir det bedre lyd i lytterommet mitt med disse filter.
Annonsøren har egen-interesse av å faktisk svare på seriøse spørsmål, selv om de er "vanskelige" å svare på teknisk.
At switchene oppfyller specs er vel ganske vanlig på ethernet spec, de skal jo brukes litt over alt og ingen har interesse i et søksmål. Hva med streamere, oppfyller de også ethernet spec?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.496
Antall liker
35.382
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Til slutt er det spørsmål om redaktøransvar mtp annonsene. Her kan det være noen gråsoner ute og går.
Er det annonsørene eller Høvding/forumledelse eller kombinasjon av disse som har det redaksjonelle ansvaret for det som står? Her er ihvertfall jeg usikker.
Nå er jeg kanskje ikke helt oppdatert på lovgivningen for elektroniske medier, men da jeg selv var redaktør for en studentavis var det glassklart at redaktøren hadde personlig ansvar for alt som ble publisert, inkludert leserbrev og annonser, selv om redaktøren ikke personlig hadde sett innholdet før det ble publisert. Det gjaldt en omvendt bevisbyrde for aktsomhet - man måtte kunne dokumentere at man hadde utvist tilstrekkelig aktsomhet.

Så vidt jeg kan se er det videreført i den nye medieansvarsloven. Det ser ut til å være et skille mellom redaksjonelt innhold og markedsføring på den ene siden, og brukergenerert innhold på den andre.
§ 9.Redaktørens særlige straffansvar for redaksjonelt innhold og markedsføring
Redaktøren er strafferettslig ansvarlig for publisering av redaksjonelt innhold og markedsføring dersom det ville pådratt redaktøren straffansvar etter noen annen lovbestemmelse om han eller hun hadde kjent til innholdet.
§ 10.Redaktørens særlige erstatningsansvar for redaksjonelt innhold og markedsføring
Redaktøren er erstatningsansvarlig for publisering av redaksjonelt innhold og markedsføring etter skadeserstatningsloven §§ 3-6 og 3-6 a, som om han eller hun hadde kjent til innholdet.
§ 13.Straff- og erstatningsansvar for brukergenerert innhold
Redaktøren, eller den som handler på vegne av redaktøren, kan bare straffes for ulovlig brukergenerert innhold i mediet dersom han eller hun har utvist forsett. For å holdes erstatningsansvarlig, må han eller hun ha utvist grov uaktsomhet.

Redaktøren, eller den som handler på vegne av redaktøren, kan ikke holdes ansvarlig etter første ledd dersom han eller hun uten ugrunnet opphold etter at vilkårene for ansvar forelå, treffer nødvendige tiltak for å fjerne eller sperre tilgangen til den ulovlige ytringen.
 
Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.505
Antall liker
8.045
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Dette er en vanskelig balansegang..

Hvordan kan dette være en vanskelig balansegang, eller en balansegang i det hele tatt, gitt at:

Villedende markedsføring og bruk av uriktige påstander om produktets funksjon og/eller egenskaper er faktisk forbudt etter markedsføringsloven. Det er produsent /selgers ansvar å sørge for at det foreligger tilstrekkelig dokumentasjon på at produktet har de egenskaper som påberopes. Se § 3.....

Samt det Asbjørn nevner i innlegget over.

Det går i alle fall langt utenpå min fatteevne.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.930
Antall liker
11.338
Sted
Ytterst i havgapet...
Det vel så enkelt som at ingen har gidda å legge problemet fram for feks Forbrukerrådet, - og hva slag srespons man egentlig kan forvente der, for noe som i beste fall er nisjeprodukter. Jeg vet for lite om amrikansk forbrukerlovgivning, men mistenker at det er atskillig større frihet for fjaset der borte..... Skasbehandlere for dette er forøvrig stort sett jurister, som ikke har egen fagkunnskap om annet enn lover og regler, så.....
Neste problem er jo også at det tydeligvis er nok av believers som faktisk tror på toskeskapen...
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.496
Antall liker
35.382
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg ser egentlig ingen gråsone eller balansegang her. Om jeg ikke leser lovgivningen helt feil er ansvarlig redaktør både strafferettslig ansvarlig og erstatningsansvarlig for redaksjonelt innhold og annonser, også om det «bare» bryter mot markedsføringsloven. Om noen tar bryderiet med å anlegge sak er noe helt annet.

Derimot har ansvarlig redaktør bedre vern mot å bli holdt ansvarlig for det vi brukere finner på å legge ut, så lenge moderatorene sletter de verste overtrampene når de blir gjort oppmerksomme på dem.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Ja. Jeg kan forstå att noen vil stille relevandte spørsmål. Jeg forstår annonsøren også, det er en salgsannonse, ikke en diskusjons tråd..
Jeg kan si med 100% at alle produktene han selger har skilletrafo innebygd på signalparene. Det er ikke lengesiden du spurde om jeg samlet på switcher, alle disse har jeg av nyskjerrighet sprettet opp for å sjekke spesikk dette du etterpørr. Alle disse har det. Samt alle nye switchene jeg har kjøpt oppfyller ethernet spec. Likevel blir det bedre lyd i lytterommet mitt med disse filter.
Dersom jeg går inn i en fysisk butikk og spør om detaljer og virkemåte på et produkt forventer jeg å få et svar, ikke bli pælmet ut.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Dersom jeg går inn i en fysisk butikk og spør om detaljer og virkemåte på et produkt forventer jeg å få et svar, ikke bli pælmet ut.
Det kan du nok bli !
Jeg forhandlet på en bil en gang. Vi vart ikke enige så jeg sa jeg følte meg svindlet. Jeg er sjeleglad døra gikk utover, så du skal ikke være så sikker på at du ikke blir pælmet ut av en fysisk butikk.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
1
Blir man pælmet ut av en butikk, så er det ikke verre enn å gå til en annen mer seriøs butikk istedet. :) Det er ikke nødvendigvis forbrukeren som taper på det..
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Det kan du nok bli !
Jeg forhandlet på en bil en gang. Vi vart ikke enige så jeg sa jeg følte meg svindlet. Jeg er sjeleglad døra gikk utover, så du skal ikke være så sikker på at du ikke blir pælmet ut av en fysisk butikk.
Krangle på pris og spørre om tekniske fakta er to forskjellige ting
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Hvordan kan dette være en vanskelig balansegang, eller en balansegang i det hele tatt, gitt at:

Samt det Asbjørn nevner i innlegget over.

Det går i alle fall langt utenpå min fatteevne.
Du snakker ikke om samme balansegang. Diskusjonen går ikke på om det som averteres er innenfor markedsføringsloven, men det omhandler moderasjon av innlegg som ikke bransjeaktører er tjent med.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Når annonsen har et kommentarfelt så må annonsøren også regne med å få kritiske spørsmål/kommentarer til det annonserte produkt. Skal han kun ha innlegg som stryker han medhårs så bør han kanskje motta innleggene som mail og publisere dem selv.
 
2

2xJ

Gjest
Er det ikke en smule betenkelig at nevnte bransjeaktør ikke sier noe, men lar fanboyz gå i bresjen for seg... ??
 

Helge.A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
129
Antall liker
102
Er det ikke en smule betenkelig at nevnte bransjeaktør ikke sier noe, men lar fanboyz gå i bresjen for seg... ??
Det er jo fordi bransjeaktøren selger et humbugprodukt som ikke kan holde det som loves, «bedre lyd» og fjerne støy. Påstandene i annonsen er særdeles tvilsomme, dokumentasjonen fraværende og jeg tviler på det hadde passert hvis annonsen hadde blitt rapportert til forbrukermyndighetene.
Det er trist å se denne typen produkter bli markedsført og at folk kjøper de når de ikke hjelper en millimeter på lydkvaliteten i anlegget. Jeg syns det er umoralsk av selgerne å pushe denne søpla og jeg syns det er dårlig gjort av hifisentralen å tillate annonser for humbug og svindelprodukter.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.505
Antall liker
8.045
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Du snakker ikke om samme balansegang. Diskusjonen går ikke på om det som averteres er innenfor markedsføringsloven, men det omhandler moderasjon av innlegg som ikke bransjeaktører er tjent med.

Det er selvsagt sant, men om annonser som i utgangspunktet er ulovlige ikke ble godtatt vist på Hifisentralen ville denne diskusjonen ikke eksistert i utgangspunktet. Markedsføringsloven er åpenbart å regne som dypt sovende hva HiFi-dingser angår, men kanskje kunne det likevel finnes et poeng i følge den?
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.505
Antall liker
8.045
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Påstandene i annonsen er særdeles tvilsomme, dokumentasjonen fraværende og jeg tviler på det hadde passert hvis annonsen hadde blitt rapportert til forbrukermyndighetene.
Det vel så enkelt som at ingen har gidda å legge problemet fram for feks Forbrukerrådet,

Denne type annonser har flere ganger blitt innrapportert til forbrukermyndighetene, dessverre med det som svar at de hverken har ressurser eller kompetanse til å ta tak i denne type ting.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Blir man pælmet ut av en butikk, så er det ikke verre enn å gå til en annen mer seriøs butikk istedet. :) Det er ikke nødvendigvis forbrukeren som taper på det..
Nettopp, det jo det jeg vil fram til. Har man ikke trua på annonseringa /produktet, er det jo bare å kjøpe de en vil ha en annen plass. I stede å lage så mye ståk om et produkt/annonse.

Jeg satt og tengte på en annen ting også. Om personer som kjøper Tobakk/Alkohol er like ivrige å få tak i dokumentasjen på hvor farligt disse produktene er, Neppe. Disse produktene kjøper folk av egen fri vilje. Det respektere jeg.

Jeg kan ta et døme. Vis jeg vil prøve en vera forsterker, må jeg betale den og kan levere den tilbake, få pengene mine igjen, selv om den har utrulig gode data på pappiret, det er ikke sikkert den tilbringer meg den lyden som jeg vil ha. Dette kan jeg også gjøre av egen fri vilje, det er ingen som tvinger meg.
 
2

2xJ

Gjest
Men om du spør et spørsmål av teknisk karakter om " Vera ".. og så blir det slettet... Føler du at det er et godt tegn ifra en forhandler ?
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Etter at denne tråden startet. Har Andervik Audio solgt 10stk sånne filter. Noen turte ikke kjøpe mer en et, for dem var litt usikkre på produkte, Når dei fikk prøve dette, er det flere som har ringt å sakt dei vil ha flere.

JaJa sånn kan det gå....😊
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
1
@Geiren Tobakk og alkohol har veldig god dokumentasjon på hvor farlig det er..
Men da vet vi jo at forhandler ikke er så intr. i å selge produktene, ettersom spørsmål heller blir slettet enn å svares på. For min del så tyder det på at forhandler er useriøs ihvertfall.
 
2

2xJ

Gjest
Etter at denne tråden startet. Har Andervik Audio solgt 10stk sånne filter. Noen turte ikke kjøpe mer en et, for dem var litt usikkre på produkte, Når dei fikk prøve dette, er det flere som har ringt å sakt dei vil ha flere.

JaJa sånn kan det gå....😊
Jeg personlig syntes det er trist at det er @Geiren , som er talsperson for dette firmaet, og ikke ansvarlig eier for firmaet....
Får du betalt eller avslag på produkter for dette ?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.558
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg personlig syntes det er trist at det er @Geiren , som er talsperson for dette firmaet, og ikke ansvarlig eier for firmaet....
Får du betalt eller avslag på produkter for dette ?
Det må du regne med at han gjør uansett hva han sier, har jo fulgt med en stund :unsure:

mvh
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Nettopp, det jo det jeg vil fram til. Har man ikke trua på annonseringa /produktet, er det jo bare å kjøpe de en vil ha en annen plass. I stede å lage så mye ståk om et produkt/annonse.

Jeg satt og tengte på en annen ting også. Om personer som kjøper Tobakk/Alkohol er like ivrige å få tak i dokumentasjen på hvor farligt disse produktene er, Neppe. Disse produktene kjøper folk av egen fri vilje. Det respektere jeg.

Jeg kan ta et døme. Vis jeg vil prøve en vera forsterker, må jeg betale den og kan levere den tilbake, få pengene mine igjen, selv om den har utrulig gode data på pappiret, det er ikke sikkert den tilbringer meg den lyden som jeg vil ha. Dette kan jeg også gjøre av egen fri vilje, det er ingen som tvinger meg.
Si at du skal kjøpe en bil, går du da bare inn i butikken og sier "En bil, takk" For du er vel ikke så frekk at du spør om ytelser, forbruk og slikt.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.331
Antall liker
3.676
Torget vurderinger
1
Si at du skal kjøpe en bil, går du da bare inn i butikken og sier "En bil, takk" For du er vel ikke så frekk at du spør om ytelser, forbruk og slikt.
Regn med at du blir kastet ut av butikken om du spør om slike ulumskheter!
Men de fleste bilselgere er jo derimot villig til å selge både mor, kone og barn for å få i havn et bilsalg. Man starter jo da å lure på om at bilselgere faktisk er mer seriøse enn hif-pushere.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Regn med at du blir kastet ut av butikken om du spør om slike ulumskheter!
Men de fleste bilselgere er jo derimot villig til å selge både mor, kone og barn for å få i havn et bilsalg. Man starter jo da å lure på om at bilselgere faktisk er mer seriøse enn hif-pushere.
Er det noen tvil om det? Bilselger S. Leipål er mye mer pålitelig enn Staale Krapyl.
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Si at du skal kjøpe en bil, går du da bare inn i butikken og sier "En bil, takk" For du er vel ikke så frekk at du spør om ytelser, forbruk og slikt.
Det jeg ikke gjør er å gå inn på et bilforum, oppretter en tråd med navn på bilselgeren å det er helt forferdelig for at han ikke har oppgitt att det er NGK plugger med tungsteinrod.

I annonsen til Andervik står alt oppgitt kva som er i filteret, hver eneste komponent, jeg ser ikke helt problemet,
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
@Geiren Tobakk og alkohol har veldig god dokumentasjon på hvor farlig det er..
Men da vet vi jo at forhandler ikke er så intr. i å selge produktene, ettersom spørsmål heller blir slettet enn å svares på. For min del så tyder det på at forhandler er useriøs ihvertfall.
Det er jeg fullstendig klar over hvor farlig det er, men like vel kjøper folk dette, uansett hvor mye dokumentert dette er.
men en liten annonse på HFS der det står alle komponentene som det er laget med, skal lage så mye oppstyr er jo helt ubeskrivelig, skulle nesten tru det er verre en svartedauen vis en var i besittelse av et slikt.
 

4-string

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2011
Innlegg
5.456
Antall liker
9.751
Sted
Interiore Simplicitate
Det er jeg fullstendig klar over hvor farlig det er, men like vel kjøper folk dette, uansett hvor mye dokumentert dette er.
men en liten annonse på HFS der det står alle komponentene som det er laget med, skal lage så mye oppstyr er jo helt ubeskrivelig, skulle nesten tru det er verre en svartedauen vis en var i besittelse av et slikt.

I din iver etter å forsvare Andervik misser du jo helt poenget. Det er stort sett ufarlig å selge sukkerpiller forkledd som kosttilskudd også, men det gjør det ikke greit allikevel.

Det er antagelig litt tilfeldig, og kanskje litt urettferdig, at nettopp Andervik får gjennomgå denne gangen. Det skyldes nok modereringen, men det folk er ute etter er vel alle idiotiske snake-oil produkter som denne bransjen er plaget med, som selges til godtroende for fantasipriser. Tror ingen egentlig har noe horn i siden til akkurat denne aktøren utover sletting av innlegg, det er litt mer prinsipielt enn som så.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.837
Antall liker
38.558
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
I din iver etter å forsvare Andervik misser du jo helt poenget. Det er stort sett ufarlig å selge sukkerpiller forkledd som kosttilskudd også, men det gjør det ikke greit allikevel.

Det er antagelig litt tilfeldig, og kanskje litt urettferdig, at nettopp Andervik får gjennomgå denne gangen. Det skyldes nok modereringen, men det folk er ute etter er vel alle idiotiske snake-oil produkter som denne bransjen er plaget med, som selges til godtroende for fantasipriser. Tror ingen egentlig har noe horn i siden til akkurat denne aktøren utover sletting av innlegg, det er litt mer prinsipielt enn som så.
Bortsett fra at ingen selger så mye snake-oil produkter som nettopp denne aktøren

mvh
 

MrSpock

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.03.2007
Innlegg
5.251
Antall liker
5.985
Jeg personlig syntes det er trist at det er @Geiren , som er talsperson for dette firmaet, og ikke ansvarlig eier for firmaet....
Får du betalt eller avslag på produkter for dette ?
Kanskje trist, men veldig effektivt, jeg kommer ikke å skrive noe mer om hva jeg synes om dette.

Det funker!
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
I din iver etter å forsvare Andervik misser du jo helt poenget. Det er stort sett ufarlig å selge sukkerpiller forkledd som kosttilskudd også, men det gjør det ikke greit allikevel.

Det er antagelig litt tilfeldig, og kanskje litt urettferdig, at nettopp Andervik får gjennomgå denne gangen. Det skyldes nok modereringen, men det folk er ute etter er vel alle idiotiske snake-oil produkter som denne bransjen er plaget med, som selges til godtroende for fantasipriser. Tror ingen egentlig har noe horn i siden til akkurat denne aktøren utover sletting av innlegg, det er litt mer prinsipielt enn som så.
Nei. Denne tråden vart ikke opprettet tilfeldig. Denne vart opprettet med navnet på firma med store svarte bokstaver i heddingen, sånne ting er ikke tilfeldig. Hadde den vært opprette på generelt annonsering med idiotiske snake-oil produkter hadde jeg ikke offret en eneste bokstav her.
men når navnet på firma lyser mitt i tryne på meg, samt jeg kjenner personen og hvet hva han står for, synest jeg dette er meget urettferdig.
samt forhanddømme et produkt som virker meget bra. Å kalle produkter for svindel og tulle produkt bare ved å lese en annonse uten i det heletatt ha prøvd det, er helt hårseiende. Samt at alle komponentene i dette filter er oppgitt. Dei med kometanse på slikt vet utmerket hva disse kan brukes til, og i hvilken sammenheng.

Men når dei ikke får det svaret som dem har forventet blir det et ramaskrik/kverulering uten grenser.
 
  • Haha
Reaksjoner: 2xJ

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.049
Antall liker
2.512
Det jeg ikke gjør er å gå inn på et bilforum, oppretter en tråd med navn på bilselgeren å det er helt forferdelig for at han ikke har oppgitt att det er NGK plugger med tungsteinrod.

I annonsen til Andervik står alt oppgitt kva som er i filteret, hver eneste komponent, jeg ser ikke helt problemet,
Annonsen inneholdt da også et villede skjema som insinuerer at data perferiutstyr har trådparene koblet til jord. Derav behov for produktet for å skille av jordpotensiale mellom nettverksutstyr. Fleste som diskuterer her vet bedre. Men kundegruppen annonsen var rettet mot behøver ikke ha slik kompetanse og dermed bli villedet.
 
Topp Bunn