Moderatorer her på Sentralen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Den handler, opprinnelig, om at jeg spør om ikke moderatorer på et forum som dette bør ha en viss grad av "folkeskikk" siden de er gitt en viss form for status på det tross alt eneste seriøse hififorumet vi har.
    Det mangler ikke på innlegg og tråder som handler om manglende rekruttering, hadde jeg vært fersk i faget så hadde jeg nok garantert trodd på den o`store moderator.
    Men det hender seg altså at han snakker svada og det syns jeg ikke er greit.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.806
    Antall liker
    3.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Zomby

    Håper ryggen er bedre
    Veit ikke om dette trikset funker men Bartesam påstår at dine rygggproblemer stammer fra for lite puling.
    Kan hende dette er vært å prøve.
    Men jeg vet heller ikke va tråden handler om

    Habicht
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Den handler, opprinnelig, om at jeg spør om ikke moderatorer på et forum som dette bør ha en viss grad av "folkeskikk" siden de er gitt en viss form for status på det tross alt eneste seriøse hififorumet vi har.
    Det mangler ikke på innlegg og tråder som handler om manglende rekruttering, hadde jeg vært fersk i faget så hadde jeg nok garantert trodd på den o`store moderator.
    Men det hender seg altså at han snakker svada og det syns jeg ikke er greit.
    takk for den kvasi nå falt det litt på plass igjen
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    @kvasi: Det at folk er uenige med deg betyr ikke det samme som at de "snakker svada". Uansett om de er moderatorer eller ikke.

    Igjen, er det sånn at moderatoren det er snakk om har misbrukt sin makt og slettet, sensurert, eller forandret på noen av dine innlegg? Eller har han bare gitt uttrykk for en mening du ikke liker?

    Hvis du faktisk svarer klart og tydelig på dette, heller enn å komme med uklare beskyldninger, så blir det mye enklere for oss andre å forstå hva denne tråden egentlig handler om.
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    det handlet vel en stund før det tok litt av her om moderatorer som misbruker makt og sletter og sensurerer og tar parti med aktører her inne
    om de driver butikk eller har drevet butikk det skiter jeg i
    Og vis man ser på forumet i sin helhet så er det også noen medlemmer som går inn i alle tråder de samme hele tiden akkurat som en klan
    Men heldigvis finnes også mange bra medlemmer også som tåler litt og kan diskutere på en normal måte
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Nei, fy faen for en dustediskusjon.

    Det er jo slik, eller burde være slik, at HFS fungerer som enhver utgivelse, enten den er på papir, foreligger digitalt eller på annet format. Man har en sjefredaktør/adm.dir. (som her i HFS og eksempelvis E24, Kapital og andre fora med spesialinteresser og mye diskusjon, osv). Og man slipper til alle og enhver for kommentarer. Og alle disse utgivelsene har moderatorer.

    Så poeng numero uno:

    Uttalelser fra "alle og enhver" MÅ, i vår tid og vårt samfunn, slippes til, men sjekkes/filtreres før de publiseres, og det er, i dette tilfellet, HFS´ansvar. Slik har det dessverre blitt. Det er slutt på de (for det meste) saklige innleggene i Morgenbladet, Aftenposten, Arbeiderbladet m.fl.. Da trengte vi ikke moderatorer. I avissammenheng. På den tiden var ikke begepet oppfunnet.

    Numero dos (altså argument #2; ikke Pondus´forståelse:

    Folk flest, hvem det er, blir jo nå om dagen fornærmet for det minste. Tror det kan være lurt å ha en viss tro på seg selv, ha sine egne meninger og en gang i blandt drite i hva andre mener.

    Ha en god aprilsøndag. :cool:
     

    henjaer

    Banned
    Ble medlem
    09.05.2012
    Innlegg
    224
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    7
    Nei, fy faen for en dustediskusjon.

    Det er jo slik, eller burde være slik, at HFS fungerer som enhver utgivelse, enten den er på papir, foreligger digitalt eller på annet format. Man har en sjefredaktør/adm.dir. (som her i HFS og eksempelvis E24, Kapital og andre fora med spesialinteresser og mye diskusjon, osv). Og man slipper til alle og enhver for kommentarer. Og alle disse utgivelsene har moderatorer.

    Så poeng numero uno:

    Uttalelser fra "alle og enhver" MÅ, i vår tid og vårt samfunn, slippes til, men sjekkes/filtreres før de publiseres, og det er, i dette tilfellet, HFS´ansvar. Slik har det dessverre blitt. Det er slutt på de (for det meste) saklige innleggene i Morgenbladet, Aftenposten, Arbeiderbladet m.fl.. Da trengte vi ikke moderatorer. I avissammenheng. På den tiden var ikke begepet oppfunnet.

    Numero dos (altså argument #2; ikke Pondus´forståelse:

    Folk flest, hvem det er, blir jo nå om dagen fornærmet for det minste. Tror det kan være lurt å ha en viss tro på seg selv, ha sine egne meninger og en gang i blandt drite i hva andre mener.

    Ha en god aprilsøndag. :cool:
    Du er inne på noe der
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Her inne så kan enkelte slenge så mye dritt de vil !!! Andre blir utestengt for akkurat det samme men ofte så kommer de ikke så langt engang :( Stor forskjell er det helt klart og ytringsfrihet er et fremmedord her inne!
    Ytringsfrihet eksisterer ikke på et forum hvor du skriver med anonymt nick, og hvor undertegnede har redaktøransvar. Det er forøvrig veldig sjelden vi reagerer på meninger og innhold, men enkelte har en måte å formulere seg på som ikke er akseptert språkbruk.


    - Umulig å IKKE nikke seg enig i det du her sier! For anledningen fra et badekar i et hotell i Kentucky, USA 🇺🇸
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    @kvasi: Det at folk er uenige med deg betyr ikke det samme som at de "snakker svada". Uansett om de er moderatorer eller ikke.
    Nei, det er det ingen atomatikk i. Det er allerede stadfestet i denne tråden.
    Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med i tråden, så prøv nå heller å lese deg opp så kanskje du finner essensen i hva tråden egentlig handler om.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    @kvasi: Det at folk er uenige med deg betyr ikke det samme som at de "snakker svada". Uansett om de er moderatorer eller ikke.
    Nei, det er det ingen atomatikk i. Det er allerede stadfestet i denne tråden.
    Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med i tråden, så prøv nå heller å lese deg opp så kanskje du finner essensen i hva tråden egentlig handler om.
    Eller hva om du bare gir et klart svar på det jeg spør om? Det kan vel ikke være så vanskelig?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ingen flere kommentarer fra meg i denne tråden, forskjellene i virkelighetsoppfatning er såpass store att dette fører ingen vei.
     

    Hi-Fi akustikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.06.2011
    Innlegg
    1.642
    Antall liker
    464
    Sted
    Trondheim
    Klarte ikke holde meg, og leste postene fra Bjornh i Hegeltråden.

    Alt på stell derfra. Ingenting å skrive hjem om. Det er det vanlige. En eier eller to blir dritsure når ikke alle kneler ned og roper halleluja over produktet de har kjøpt. Spøsmålene som Bjornh stiller er relevante i diskusjonen og er helt på sin plass.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Numero dos (altså argument #2; ikke Pondus´forståelse:

    Folk flest, hvem det er, blir jo nå om dagen fornærmet for det minste. Tror det kan være lurt å ha en viss tro på seg selv, ha sine egne meninger og en gang i blandt drite i hva andre mener.

    Ha en god aprilsøndag. :cool:
    Helt rett. Snakket om det på jobb her om dagen. Det er etterhvert mange som tar alt i verste hensikt uansett. Og vi lever også i en tid der individets rettigheter skal bankes igjennom for enhver pris, pliktene er det ikke så farlig med.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    @kvasi: Det at folk er uenige med deg betyr ikke det samme som at de "snakker svada". Uansett om de er moderatorer eller ikke.
    Nei, det er det ingen atomatikk i. Det er allerede stadfestet i denne tråden.
    Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med i tråden, så prøv nå heller å lese deg opp så kanskje du finner essensen i hva tråden egentlig handler om.
    Eller hva om du bare gir et klart svar på det jeg spør om? Det kan vel ikke være så vanskelig?
    Enig. Men det er visst veldig vanskelig, dette - for trådstarter. I stedet for å fortelle hva han eventuelt mener med sine veklager, vil han at vi skal lete gjennom 56 sider i en annen tråd. Og det er det kanskje ikke så mange av oss som gidder.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Slutt å syt hfs funker slik som det er , moderater her inne gjør en god jobb , noe blir kanskje oversett noen ganger men sjeldent.

    Ps i tilfelle dette blir lest feil var ikke denne myntet til noe.

    Imagine
     
    A

    ANM

    Gjest
    Merkelig at noen tror at egne meninger og ord er så verdifulle at de burde skjermes for all form for kritikk eller moderasjon. Lest litt i et par vennetråder hvor de største fanboyene tydelig blir en form for guru. Når det gjelder Hegeltråden har den virkelig godt av litt rasjonelt innsprut noen steder, MI tråden også for den saks skyld. Makan til vås noen klarer å vri av seg.

    Leser forøvrig i regelverket (3) at ubegrunnet kritikk ikke tillates, så vet ikke hvorfor noen tror at vennetrådene er et fristed. Husk kritikk har ikke bare negativt fortegn og i henhold til regelverket krever også skryt en begrunnelse. Hvis personlige opplevelser er god nok begrunnelse, så gjelder det både skryt og slakt.

    Har forøvrig aldri eid et produkt hvor opplevelsen har vært ensidig positiv, uansett hvor begeistret jeg har vært. Alltid noe negativt å sette fingeren på og det burde være rom for det i vennetrådene.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Eigentleg les eg ikkje denne tråden.
    Ikke jeg heller, men noe gjør at den holder seg nesten øverst på listen over nye innlegg. :rolleyes:
    Det er fordi folk elsker og diskutere generelt sett , men som jeg har skjønt har dette med hegel venne tråden og gjøre og moderating , men som jeg sa på noen sider tilbake skitsnakking skjer i alle venne tråder slik er det bare , alt fra komponenter , kabling og høyttalere skal duskuteres er det ikke derfor vi har et hifi forum , noen liker det og andre liker det osv osv.

    Imagine
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har - eller hadde - et oppriktig ønske om å forstå hva det konkret er trådstarter klager over, men jeg forstår at for å forstå det, må jeg slite meg gjennom 56 sider i en annen tråd. Hvorfor trådstarter insisterer på dét, forstår jeg heller ikke. Og inntil jeg forstår det, gidder jeg ikke lete.

    Og jeg forstår ut fra det andre har skrevet her, er det ikke så mye å hente der.

    Og siden min iver etter å forstå ikke er uten bunn, gir jeg i grunnen beng i hele greia.

    Men fortsetter å følge med
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.314
    Antall liker
    9.142
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Siden så mange lurer på hvem denne Moderatoren er som har firma så misstenker jeg at godeste Kvasi tenker vel på meg..

    Og for å oppklare en del ting.. firmaet et ikke i drift da tiden ikke strekker til, kort tid etter oppstart fikk jeg annen jobb som desverre ikke gir tid eller mulighet til å drifte noe mer.. ergo så er det i dag et registrert navn på meg som ikke driftes, reklameres for eller noe som helst.

    Videre at Kvasi drar meg inn i dette syns jeg er merkelig.. joda jeg er ikke noe Hegel fanboy.. men jeg er langt fra aktiv i vennetråden. Noe de fleste kan se ved å ta noen enkle søk.

    Vis Kvasi har noen personlige problemer med meg eller mot meg står han fritt til å sende meg en PM eller for all del heller raportere det til Høvdingen om han mener noe urett er gjort.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Alt har blitt sagt mange ganger; men her tror jeg Kvasi og henjaer m.fl. bare må innse at dette er en prinsipp-sak hvor det store flertallet mener noe annet enn et lite mindretall, samt at dette er helt i tråd med hifi-sentralens retningslinjer. Prinsippet er at moderatorer skal få lov til å uttale seg om et hvilket som helst produkt, på lik linje med resten av oss.

    Så er det spørsmål om ikke en moderator som i tillegg 'driver butikk' ikke må utvise enda større forsiktighet i hva de uttaler om et annet produkt; og da sier de fleste 'selvfølgelig', og ber om konkrete eksempler på påstander om at noe annet har skjedd.

    Her stopper det opp ...
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Merkelig at noen tror at egne meninger og ord er så verdifulle at de burde skjermes for all form for kritikk eller moderasjon. Lest litt i et par vennetråder hvor de største fanboyene tydelig blir en form for guru. Når det gjelder Hegeltråden har den virkelig godt av litt rasjonelt innsprut noen steder, MI tråden også for den saks skyld. Makan til vås noen klarer å vri av seg.

    Leser forøvrig i regelverket (3) at ubegrunnet kritikk ikke tillates, så vet ikke hvorfor noen tror at vennetrådene er et fristed. Husk kritikk har ikke bare negativt fortegn og i henhold til regelverket krever også skryt en begrunnelse. Hvis personlige opplevelser er god nok begrunnelse, så gjelder det både skryt og slakt.

    Har forøvrig aldri eid et produkt hvor opplevelsen har vært ensidig positiv, uansett hvor begeistret jeg har vært. Alltid noe negativt å sette fingeren på og det burde være rom for det i vennetrådene.
    Helt generelt: Men de som kommenterer bombastisk i vennetrådene bør som et minimum ha noe substansielt å melde mhp. kritikk Jeg opplever mange ganger at det virker som folk som har ingen eller et minimum av erfaring med et produkt er mer skråsikre på enkelte forhold enn eieren, som tross alt burde 'vite best'
    Så igjen kommer oppfordringen 'put your money where your mouth is' til disse.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.670
    Antall liker
    35.636
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Den handler, opprinnelig, om at jeg spør om ikke moderatorer på et forum som dette bør ha en viss grad av "folkeskikk" siden de er gitt en viss form for status på det tross alt eneste seriøse hififorumet vi har.
    Det mangler ikke på innlegg og tråder som handler om manglende rekruttering, hadde jeg vært fersk i faget så hadde jeg nok garantert trodd på den o`store moderator.
    Men det hender seg altså at han snakker svada og det syns jeg ikke er greit.
    det handlet vel en stund før det tok litt av her om moderatorer som misbruker makt og sletter og sensurerer og tar parti med aktører her inne
    om de driver butikk eller har drevet butikk det skiter jeg i
    Og vis man ser på forumet i sin helhet så er det også noen medlemmer som går inn i alle tråder de samme hele tiden akkurat som en klan
    Det som fortsatt mangler totalt i denne tråden er konkrete eksempler på at noe kritikkverdig har funnet sted.

    Jeg har fått med meg at Bjornh har litt andre erfaringer med et produkt enn de største fanboysene. Det er prisverdig at de erfaringene og inntrykkene deles med oss andre, enten det er fra en moderator eller annen bruker. Det er jo poenget med et diskusjonsforum. Jeg har også forstått at gjentatte innlegg med sutring over dette til slutt ble slettet, da det er totalt off topic i en vennetråd (og i stort sett alle andre tråder). Altså har moderatorene gjort jobben sin. Det har vært antydninger om interessekonflikt som bransjeaktør, men det ser ut til å være grunnløst hvis det er X-Cell dere hinter om.

    Er det bare dette dere klager over? I så fall har jeg ingen forståelse for sutringen. Get over it. Hvis det er noe annet bør dere enten forklare hva dette er og legge frem konkrete eksempler, eller kneppe igjen. Nok nå.

    Men heldigvis finnes også mange bra medlemmer også som tåler litt og kan diskutere på en normal måte
    Ja. Og så kan man av og til se seg i speilet og sjekke om man selv er en av dem.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hmm lest igjennom tråden - det er noe - meg i sentrum - noe Ari Behnsk over tråden - forsåvidt underholdende, men for tidlig på dagen for popcorn for meg:).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Og btw til den gemene hop; Hvis jeg, og flere, syns at det er sånn hvilen rett har dere da til å latterligjøre det?
    Du får ta det opp med en mod... Eller, nei, filler'n! ;)

    Alle har rett til å mene hva de vil, å lenge de følger reglene (og aller helst følger normal folkeskikk og høflighet). Også moderatorene, som selvsagt også er vanlige forumbrukere som kan delta i diskusjoner.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.982
    Antall liker
    6.164
    Torget vurderinger
    32
    Jeg hadde også satt pris på om Kvasi og Henjaer som virker å være de som er mest kritisk til moderatorene i Hegel-tråden, kan legge inn de sitatene fra denne eller disse moderatorene som de reagerer negativt på i den tråden.

    Gjerne en bekreftelse på at det er både X-Cell og BjornH som dere oppfatter som "syndebukkene".

    Da blir det lettere for oss andre å forstå nøyaktig hva det reageres på, slik at man kanskje kan slippe å diskutere forbi hverandre.

    Roy
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde også satt pris på om Kvasi og Henjaer som virker å være de som er mest kritisk til moderatorene i Hegel-tråden, kan legge inn de sitatene fra denne eller disse moderatorene som de reagerer negativt på i den tråden.

    Gjerne en bekreftelse på at det er både X-Cell og BjornH som dere oppfatter som "syndebukkene".

    Da blir det lettere for oss andre å forstå nøyaktig hva det reageres på, slik at man kanskje kan slippe å diskutere forbi hverandre.

    Roy
    Dette er det mange som har etterlyst, R.E.S., men akk så forgjeves. Ikke forstår jeg hvorfor, men så lenge de nevnte brukere ikke er villige til konkretisere hva de eventuelt mener, har denne tråden, etter min mening, gått litt i stå.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Dette er det mange som har etterlyst, R.E.S., men akk så forgjeves. Ikke forstår jeg hvorfor, men så lenge de nevnte brukere ikke er villige til konkretisere hva de eventuelt mener, har denne tråden, etter min mening, gått litt i stå.
    Tror jeg kan driste meg til å påstå at det ikke er noe konkret grunn. Tror vi snakker om sårede følelser. Jeg gidder ihvertfall ikke lese meg opp på Hegel for å finne en grunn til Kvasis indignasjon. Han får presentere all fakta eller holde fred!

    På de annen side. I mangel på en god kabeldebatt...;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.637
    Antall liker
    28.012
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde også satt pris på om Kvasi og Henjaer som virker å være de som er mest kritisk til moderatorene i Hegel-tråden, kan legge inn de sitatene fra denne eller disse moderatorene som de reagerer negativt på i den tråden.

    Gjerne en bekreftelse på at det er både X-Cell og BjornH som dere oppfatter som "syndebukkene".

    Da blir det lettere for oss andre å forstå nøyaktig hva det reageres på, slik at man kanskje kan slippe å diskutere forbi hverandre.

    Roy

    Ikke hold pusten. Hadde det vært noe substans, hadde de forlengst kommet med det.

    mvh
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn