Ja da har det skjedd litt mer. Ikke alt ble tatt noe bilde av.
Først la jeg på duken direkte på rammen. Dette ble ikke bra og avstivere vistes rett igjennom.
Skulle nok ha skjønt dette før... Men men man lærere stadig vekk. Dette kan iallefall vær en advarsel til andre som tenker i å bygge diy lerret.
Jeg måtte ta ut "et par" stifter får å ta av duken. Jeg kuttet så ca 1.5 cm av avstivere vekk slik at de ikke ga noen direkte kontakt med duken.
Så malte jeg hele rammen med lady pure color i sort.
Dessverre vistes også de to hvite frontene rett igjen duken, så disse ble også malt med lady pure color i sort.
La så på duken igjen. Så tok jeg og kledde hele baksiden med sort stoff for å begrense lys som går igjennom duken mot bakvegg, klippet ut hull til høyttalere.
Etter dette ble det utrolig bra. Ingenting vises igjennom og nå er det bare og få projektor feste flyttet litt for best mulig vinkel og avstand.
Men er veldig spent på bildekvaliteten på dette mot mitt gamle dreamscreen V5 lerret, det var vanlig duk.
Ble også storfornøyd med avstanden fra vegg på lerret, dette ble perfekt da jeg først var redd at lerret måtte stikke ut i inngangsdøren.
Så her er det i sinn helhet fra vegg til vegg. Når jeg får opp projektor og sett hvor stort bilde jeg kan få, skal jeg lage ramme kledd i sort filt rundt i ytterkant. Blir og kle med filt fra rammen og helt ut til vegger.