Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpe en liten bunke med japanske midprice Blue Note re-utgivelser fra liberty periden på cd for noen år siden. Dette Hill albumet er det neste som kommer i Tone Poet serien, så en liten pre lytt i kveld.
    dancd death japan cd.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.307
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Blitt mye vinyl her også, men viktig å spille digitalt også.
    Screenshot_20230226_184854_Roon.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kan jo lure litt på hva de holdt på med i design avdelingen til BN på 80-tallet? (1980)

    Screenshot from 2023-02-26 19-04-34.png


    Japanerne laget sitt eget cover (1981) som også ble brukt av Heavenly Sweetness i sin 2103 lp utgivelse (som jeg ikke fikk tak i).

    dances with death vinyl.jpg


    Blue Note gikk tilbake til basic/classic da de ga ut albumet på cd i Connoisseur Series i 2004, samme cover har Tone Poet valgt å bruke.

    Screenshot from 2023-02-26 16-48-43.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Fant litt mer info om DG's nye vinyl serie, de er fra Quad opptak fra 70 tallet. Pentatone ga vel ut noen av disse i 4 kanals surround, mener @ottone samlet på disse?
    Da er de 4 første titlene annonsert.
     
    • Love
    Reaksjoner: oal

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da er det blitt lansert 3 nye premium vinyl serier iløpet av et par måneder, ECM, DG og OJC (m/Riverside, Milestone, Savoy, Pabl, mfl). Contemporary som også er under OJC har jo sin egen serie og Candit har også begynt å re-utgi eldre jazz album men til en litt lavere pris en de andre. Med Blue Notes TP og Classic serie, Verve/Impulse sin serie og utgivelser fra Impex, Mofi/AS/MOV mm så burde ikke være problem å finne noe å bruke penger på fremover.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.574
    Torget vurderinger
    3
    Huff. Både ECM og DG er veldig skummelt, og særleg DG verkar friskt prisa.

    Må slutta å loka rundt her inne, no kom eg på den Ornette Coleman-boksen. Huff.
    🤣🤣🤣
    Helt enig!!😊
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Huff. Både ECM og DG er veldig skummelt, og særleg DG verkar friskt prisa.

    Må slutta å loka rundt her inne, no kom eg på den Ornette Coleman-boksen. Huff.
    Siden de er europeiske så blir de nok ikke så dyre som noen us der man kan gange prisen i us med 20, $40 =NOK800 i Norge. Men de blir jo ikke rimelige, med samme pris som i DGs webshop + 5% ekstra mva så er vi på 535 men det blir nok litt høyere.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det jo ikke så dyrt å skaffe seg f.esk Kleiber Beethoven 7 i en annen utgave på vinyl, bør ikke koste mer en kr100 for en NM/M utgave. Samme med ECM, tror ikke jeg har betalt over kr.200 for noen av mine brukt kjøpe ECM album. Men skal du ha det nyeste og hotte så koster det.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.481
    Antall liker
    3.602
    Sted
    Sunnmøre
    Ja, ser det no. EUR 45 er jo ikkje uvanleg når vi er i «æresord, analogt og audiofilt heile vegen»-land. Såg på M5 med Karajan, men det var jo eit dobbeltalbum.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ja, ser det no. EUR 45 er jo ikkje uvanleg når vi er i «æresord, analogt og audiofilt heile vegen»-land. Såg på M5 med Karajan, men det var jo eit dobbeltalbum.
    Jeg tror ikke ECM serien bli "all analogue" lenge da ECM startet med digitale opptak tidlig (jeg har ECM lp fra 82 som er digital) og Jan Erik Kongshaug gikk digital i 86.

    Fra ECM:
    Some are offered in exclusive facsimile editions, others framed in high-grade gatefolds that include new liner notes offering historical context and fresh perspectives, while again others have been long out of print or even never before released on vinyl. Many of the re-issues are cut from the original analog master tapes

    Blir nok en helt del digital Jarret om jeg skal tippe.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.574
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tror ikke ECM serien bli "all analogue" lenge da ECM startet med digitale opptak tidlig (jeg har ECM lp fra 82 som er digital) og Jan Erik Kongshaug gikk digital i 86.

    Fra ECM:
    Some are offered in exclusive facsimile editions, others framed in high-grade gatefolds that include new liner notes offering historical context and fresh perspectives, while again others have been long out of print or even never before released on vinyl. Many of the re-issues are cut from the original analog master tapes

    Blir nok en helt del digital Jarret om jeg skal tippe.
    Plager ikke meg nevneverdig!!!
    Bare digger at disse perlene fra ecm kommer på vinyl!!😊
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Plager ikke meg nevneverdig!!!
    Bare digger at disse perlene fra ecm kommer på vinyl!!😊
    Ikke meg heller, dette er et over 40 år gammelt digitalt opptak og lyden på lpen er det ikke noe galt med.

    cherry blackwell.jpg
     
    • Love
    Reaksjoner: oal

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Blir overasket om vi ikke ser denne i serien.

    la scala.jpg
     
    • Love
    Reaksjoner: oal

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har sett flere intervju med Kongsberg og andre hos ECM som mener at digital er bedre en analog, og i motsetning til mye av de amerikanske re-utgivelser på cd så er ECMs cder meget bra. På ren lydkvalitet så er jeg ikke helt overbevist om at det er så mye å hente med å gi ut nyere ECM album på lp, men det er jo "kjekt å ha".
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Esoteric kommer også med vinyl nå og som forventet ikke billig, kun sett priser på webshop us og der er de $100.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn