Min tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Bare flås på meg, beklager. Skal nok følge med litt her :)
    Det er hyggelig, jeg har jo vandret inn i nesten en egen verden her inne. Narnia? :D
    Leste mye her for endel år siden. Sluttet pga økonomi, ikke at den er så fantastisk i dag, men litt bedre er det jo. Og da kommer jo hobbyen frem igjen :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare flås på meg, beklager. Skal nok følge med litt her :)
    Det er hyggelig, jeg har jo vandret inn i nesten en egen verden her inne. Narnia? :D
    Leste mye her for endel år siden. Sluttet pga økonomi, ikke at den er så fantastisk i dag, men litt bedre er det jo. Og da kommer jo hobbyen frem igjen :)
    Mange gode fauner her inne ja..Aslan har neppe kommet enda...Eller han var innom, men er nå borte...Tenkte på Sluket..Økonomi har litt å gjøre med hobbyen , helt klart... Du får stå på, ikke noe skal være uprøvd..Eller kanskje det skal være det ? :). Uansett, greit å ikke ende som dama under her..

     

    Vedlegg

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Bare flås på meg, beklager. Skal nok følge med litt her :)
    Det er hyggelig, jeg har jo vandret inn i nesten en egen verden her inne. Narnia? :D
    Leste mye her for endel år siden. Sluttet pga økonomi, ikke at den er så fantastisk i dag, men litt bedre er det jo. Og da kommer jo hobbyen frem igjen :)
    Mange gode fauner her inne ja..Aslan har neppe kommet enda...Eller han var innom, men er nå borte...Tenkte på Sluket..Økonomi har litt å gjøre med hobbyen , helt klart... Du får stå på, ikke noe skal være uprøvd..Eller kanskje det skal være det ? :). Uansett, greit å ikke ende som dama under her..
    Haha ja, kanskje like greit. Jeg er veldig glad i dyr men vil ikke ha de. :) Ja det får koste hva det koster, har jo mye annet å bruke penger på så, litt om gangen er mottoet om dagen :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fravær av penger stopper ikke meg. Alltid på hugget med å holde meg orientert har ordnet meg noen gode handler det siste året, men det gjelder å kunne slå til akkurat når det riktige tilbudet dukker opp. I løpet av de 35 årene jeg har holdt på med lyd så har jeg ikke hatt noen brattere utvikling enn akkurat de siste par årene, på tross av at jeg har hatt definitivt dårligst økonomi i denne perioden. :rolleyes:
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Fravær av penger stopper ikke meg. Alltid på hugget med å holde meg orientert har ordnet meg noen gode handler det siste året, men det gjelder å kunne slå til akkurat når det riktige tilbudet dukker opp. I løpet av de 35 årene jeg har holdt på med lyd så har jeg ikke hatt noen brattere utvikling enn akkurat de siste par årene, på tross av at jeg har hatt definitivt dårligst økonomi i denne perioden. :rolleyes:
    Så bra da! Ikke at du har dårlig råd.. Jeg er også litt slik at jeg går veldig inn for ting, lever og ånder det 24/7 og går også litt lei til tider, men entusiasmen kommer alltid tilbake.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kjære Medpasient og Frue evt. Frøken!
    Et råd i all vennlighet fra en ubetydelig medpasient med samme diagnose. Her inne på dette ganske utmerkede Sanatorium kan aldri høyttalere bli for store. Slå derfor denne onde og meningsløse tanke fra Dem sporenstreks. Vær sykdommen verdig.
    Frøken. Ja, det var ikke mening å banne i kirken, eneste er at jeg er litt opptatt at det skal være pent og pyntelig også. Så klart kommer lyden foran alt, absolutt alt. Jeg skal prøve å være verdig min sykdom. Ok, du gjør dette langt bedre enn meg haha :D
    Meget usikker på om dette er ros, men det kan forsikres om at det er upåklagelige forhold i mine værelser. Rent og pent – det luftes dessuten jevnlig. Undertegnede er selvsagt smertelig klar over at dette ikke meget at bringe til torgs, men det duger for en enkel kar fra rustbeltet.
    Det var ros. Synes du skriver bra, selv om en del forsvinner i et whoosh over hodet mitt :D "Rustbeltet?" Hva er det?
    Frk. K
    Tilgi den direkte ordbruk, men rustbeltet er navnet på den landsdelen som tidligere var dynamoen i dette ubetydelige nordeuropeiske kongeriket. Et rike der befolkningen til tider led og fortsatt lider av voldsom overtro og dårlig hygiene. Refleksjakker og hodelykter har gjort sitt inntog, og generell neglisjering fra sentrale myndigheter har skapt forfall og livstretthet. Rustbeltet ligger i østlig himmelretning hvisnår man seiler inn den fjorden som leder til landets hovedstad.

    Nok om det.

    Når det gjelder oppholdet til Frøken K ved dette ganske utmerkede Sanatorium vil undertegnede våge å minne om husreglene. Det spises til faste tider og liggekurene er ikke valgfrie. Slamring med dørene kan De like godt legge av Dem først som sist. Når det gjelder generelle pasientspørsmål er Dr. Lassemann god å rådføre seg med. Men, glem aldri at han kun innehar sin stilling så lenge Hoffråd Lagga ønsker det og finner det formålstjenerlig.

    Fortsatt god formiddag.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    7
    De ligger på lufting nå på finn og torget.. men regner med de ikke blir solgt og at hjertet ikke lar dem gå da de virkelig er en sisteskanse som jeg vet låter godt :)

    De ender nok opp med en kraftig oppussing av kabinett heller :)
    Jeg tenker på oppussing selv, vil ha hvit høyglans, men hvordan jeg skal få det pent er en annen sak :) Så akkurat et bord på finn jeg har lyst på til anlegget, høyglans hvitt det og. Passer fint til sorte bokser og en brun platespiller.
    Jeg har ikke hørt de med 19mm? Diskanten. Så dine er nok nærmere originalen. Hvorfor ikke bare pusse de opp og bruke de videre? Du får aldri igjen hva de er verdt uansett, dessverre.
    de ender nok opp med oppussing ja :)

    De har hatt tøff motstand, men altid blitt.. hatt flere innom som har lyttet og kjøpt andre ting av meg som av nysgjerrighet har villet høre de stygge andungene... samtlige har harr haken i fanget :)

    Syns toppen er magisk med 19mm.. kan ikke beskrive den bedre :)
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Meget usikker på om dette er ros, men det kan forsikres om at det er upåklagelige forhold i mine værelser. Rent og pent – det luftes dessuten jevnlig. Undertegnede er selvsagt smertelig klar over at dette ikke meget at bringe til torgs, men det duger for en enkel kar fra rustbeltet.
    Det var ros. Synes du skriver bra, selv om en del forsvinner i et whoosh over hodet mitt :D "Rustbeltet?" Hva er det?
    Frk. K
    Tilgi den direkte ordbruk, men rustbeltet er navnet på den landsdelen som tidligere var dynamoen i dette ubetydelige nordeuropeiske kongeriket. Et rike der befolkningen til tider led og fortsatt lider av voldsom overtro og dårlig hygiene. Refleksjakker og hodelykter har gjort sitt inntog, og generell neglisjering fra sentrale myndigheter har skapt forfall og livstretthet. Rustbeltet ligger i østlig himmelretning hvisnår man seiler inn den fjorden som leder til landets hovedstad.

    Nok om det.

    Når det gjelder oppholdet til Frøken K ved dette ganske utmerkede Sanatorium vil undertegnede våge å minne om husreglene. Det spises til faste tider og liggekurene er ikke valgfrie. Slamring med dørene kan De like godt legge av Dem først som sist. Når det gjelder generelle pasientspørsmål er Dr. Lassemann god å rådføre seg med. Men, glem aldri at han kun innehar sin stilling så lenge Hoffråd Lagga ønsker det og finner det formålstjenerlig.

    Fortsatt god formiddag.
    Smalt jeg døren etter meg? Og så midt på natten da! Beklager så mye for dører som måtte komme i min vei, og må slamres bare at de kan slamres. Og ja Lassemann har vært til god hjelp, så har mange av dere andre her også :) Ha en fin ettermiddag O. :)
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    7
    De ligger på lufting nå på finn og torget.. men regner med de ikke blir solgt og at hjertet ikke lar dem gå da de virkelig er en sisteskanse som jeg vet låter godt :)

    De ender nok opp med en kraftig oppussing av kabinett heller :)
    Jeg tenker på oppussing selv, vil ha hvit høyglans, men hvordan jeg skal få det pent er en annen sak :) Så akkurat et bord på finn jeg har lyst på til anlegget, høyglans hvitt det og. Passer fint til sorte bokser og en brun platespiller.
    Jeg har ikke hørt de med 19mm? Diskanten. Så dine er nok nærmere originalen. Hvorfor ikke bare pusse de opp og bruke de videre? Du får aldri igjen hva de er verdt uansett, dessverre.
    de ender nok opp med oppussing ja :)

    De har hatt tøff motstand, men altid blitt.. hatt flere innom som har lyttet og kjøpt andre ting av meg som av nysgjerrighet har villet høre de stygge andungene... samtlige har harr haken i fanget :)

    Syns toppen er magisk med 19mm.. kan ikke beskrive den bedre :)
    Stygge andungene er hva mine er også, veldig glad i de, men de er ikke pene altså. Så fint du liker versjonen med 19mm, det er vel helst den som kalles 2.5 klone, tror min er 2.95? eller noe. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja dette er en påkostet 2.5 klone :)
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Fikk 2 pakker i posten i dag, rakk ikke postkontoret.... Kan nesten ikke vente her. :/
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.975
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Pakker på posten fører alltid en viss spenning med seg.
    Mitt lokale postkontor har blitt overført til en av de lokale dagligvareforretninger,
    på mange måter en trist utvikling, men i det minste kan pakker og desslike hentes frem til kl 23.

    Dette er det seneste jeg hentet, muligens kjent materie?



    / Morten
     

    Vedlegg

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Pakker på posten fører alltid en viss spenning med seg.
    Mitt lokale postkontor har blitt overført til en av de lokale dagligvareforretninger,
    på mange måter en trist utvikling, men i det minste kan pakker og desslike hentes frem til kl 23.

    Dette er det seneste jeg hentet, muligens kjent materie?

    Morten
    Veldig Kjent! Og veldig glad i de. Merket i dag når jeg flyttet på de at det er et lite merke i den ene diskanten. Håper alt er som det skal, eller så må jeg få en dyr SS pakke også :) (SS-pakke hørtes litt weird ut..)
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.975
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    SS-pakke gir utvilsomt litt andre assosiasjoner ja.....

    :rolleyes:
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Pakker på posten fører alltid en viss spenning med seg.
    Mitt lokale postkontor har blitt overført til en av de lokale dagligvareforretninger,
    på mange måter en trist utvikling, men i det minste kan pakker og desslike hentes frem til kl 23.

    Dette er det seneste jeg hentet, muligens kjent materie?

    Morten
    Veldig Kjent! Og veldig glad i de. Merket i dag når jeg flyttet på de at det er et lite merke i den ene diskanten. Håper alt er som det skal, eller så må jeg få en dyr SS pakke også :) (SS-pakke hørtes litt weird ut..)
    Hei! Legg ut et bilde av skaden. Jeg har løse domer liggende fra et tidligere prosjekt.. ;)

    Mvh
    lassemann
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Velkommen til oss Kathrine. Morsomt med noen jenter her også, vi vet de finnes men det virker som de ikke helt tør å komme frem i lyset.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Pakker på posten fører alltid en viss spenning med seg.
    Mitt lokale postkontor har blitt overført til en av de lokale dagligvareforretninger,
    på mange måter en trist utvikling, men i det minste kan pakker og desslike hentes frem til kl 23.

    Dette er det seneste jeg hentet, muligens kjent materie?

    Morten
    Veldig Kjent! Og veldig glad i de. Merket i dag når jeg flyttet på de at det er et lite merke i den ene diskanten. Håper alt er som det skal, eller så må jeg få en dyr SS pakke også :) (SS-pakke hørtes litt weird ut..)
    Hei! Legg ut et bilde av skaden. Jeg har løse domer liggende fra et tidligere prosjekt.. ;)

    Mvh
    lassemann
    Ok takk! Skal sjekke i morgen, er for mørkt for tlf-bilder der nå. Det er knapt noe skade, bare en bulk.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ehhh, se på mine bilder som ikke er stjålet fra nettet. Snakker om sjaber kvalitet, og det fra en med faglig bakgrunn. :rolleyes:
    Jeg har lovet bedre bilder tatt med seriøst kamera til slutt, men det blir ikke før krypten er ominnredet og snudd 90 grader.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.575
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Oslo
    Har du koblet opp anlegget ?Kommer det flere bilder
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Ehhh, se på mine bilder som ikke er stjålet fra nettet. Snakker om sjaber kvalitet, og det fra en med faglig bakgrunn. :rolleyes:
    Jeg har lovet bedre bilder tatt med seriøst kamera til slutt, men det blir ikke før krypten er ominnredet og snudd 90 grader.
    Ja vanskelig med tlf, eller kamera generelt, det trenger så mye lys. :/
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Beste virkemiddel er å invitere noen med godt kamera. Hadde lagga innom med fish-eye linse. Eneste som funker for anlegget mitt..
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.575
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Oslo
    huawei p9 er ikke så dyr . 4600 kr . Får mye for pengene sammenlignet med iphone .
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ehhh, se på mine bilder som ikke er stjålet fra nettet. Snakker om sjaber kvalitet, og det fra en med faglig bakgrunn. :rolleyes:
    Jeg har lovet bedre bilder tatt med seriøst kamera til slutt, men det blir ikke før krypten er ominnredet og snudd 90 grader.
    Ja vanskelig med tlf, eller kamera generelt, det trenger så mye lys. :/
    Poenget mitt er at dette ikke er en fotokonkurranse, det er en tråd der du presenterer anleggene dine og de tankene du ønsker å dele med omverdenen. Vi er ikke så nøye på bildekvaliteten, jeg har aldri sett noen klage utover de som selv har postet bildet. Ikke bry deg så altfor mye om bildekvalitetet, du kan alltids supplere med bedre bilder senere.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Velkommen til HFS! :)

    Kort om mobilfoto... Er man inneforstått med begrensningene i det aktuelle (mobil-)kameraet, kan man oppveie disse og oppnå bra resultat.
    For eks dette med bilde ved lite lys... ja da tilfører man mere lys når bilde skal tas :)
    Blir det uklart, ja da holder man tlf stødig mot et bord, toppen av en stolrygg, dørkram osv osv osv.

    mvh Kai
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fotografen er viktigere enn utstyret :)
    Amen! Rett en lampe mot det du skal ta bilde av og hold telefonen så støtt som mulig opp mot en dings. Akkurat iPhone 4 vil uansett støye ganske mye når lyset blir litt lavt, men vi overlever tekniske feil i bildene sålenge vi får et inntrykk av innholdet. Det er jo ikke så farlig heller, bare gjør så godt som mulig ut av situasjonen. :)
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Kef Reference 1 + Devialet 200 = Sant

    Det har gått litt tid, og endel endringer er blitt gjort. Jeg lovet noen på forumet her å legge ut mine opplevelser av Kef Reference 1 i samspill med Devialet 200.
    De fleste her inne er kanskje kjent med begge merkene, eller i hvert fall hørt om de.

    Litt om mitt tidligere anlegg, som forøvrig er henvist til soverommet for nå. (Pioneer LX-82 surround forsterker, samt XTZ 99.26 mk 2 høyttalere). Jeg mottok Devialet først, og den gjorde underverker med XTZ, det var egentlig litt spesielt, siden jeg trodde ikke en forsterker hadde så mye å si, så lenge det er krefter nok til å drive det. Pioneer LX-82 har tross alt fått en hel haug med superlativer i fagpressen. Så jeg trodde jeg hadde noe å bygge på eller rundt om du vil. Da jeg koblet mine XTZ på Devialet, så skjønte jeg mer hva en forsterker kan gjøre.

    Det ble dramatisk bedre dynamikk. De åpnet seg opp, samtidig som de ble holdt sammen med en skrustikke. Jeg skjønte litt mer hva som bor i det SEAS elementet. En surround forsterker til 20k låter selvsagt ikke mer enn det. Og kanskje en urettferdig sammenligning sådan. Likevel var det de to jeg hadde for hånden til å sammenligne.
    Jeg har forøvrig aldri hatt high end utstyr hjemme. Jeg har hørt det rundt om og hatt litt blandede følelser. Altså, jeg har aldri synes det var verdt det. Jeg skal komme nærmere inn på hva jeg synes om det nå, men la meg først ta mine opplevelser.

    XTZ sang for full hals og en venninne sa til meg, hvorfor i all verden vil du ha nye høyttalere? Nå har du jo fått bass i de du har. Hun hadde rett, XTZ gikk tilsynelatende vesentlig dypere, og samtidig ble de fysiske i øvre bass området. Jeg tenkte litt på det, men hadde mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe ett par Kef Ref 1. Jeg hadde aldri hørt de før. Jeg har hørt Kef, og liker lydsignaturen, og tenkte at jeg kanskje ikke kunne bomme så fælt med de. Likevel, jeg kjøpte de nær sagt uhørt.

    Jeg sitter sjeldent å nilytter til anlegget. Jeg foretrekker musikken egentlig, men synes jo den skal låte så bra som mulig. Og jeg synes at musikk skal ha fysiske egenskaper, det er selvsagt dyrt! Det første som slår meg med Kef, er et rolig lydbilde, eller kanskje ryddig? Uansett å sammenligne XTZ med de blir som å teste pølser mot gourmet mat på en fin restaurant, så jeg dropper den. Jeg har lest litt tester av de, og ble relativt imponert, men føler ikke at jeg deler alt heller. Som eksempelvis at Kef mangler bass. Skal jeg ha noe mer bass, går jeg for en sub, behovet for en er en helt annen sak, kanskje du har, jeg har det i hvert fall ikke. Kanskje en som tester mye blir litt blasert av hva han eller hun hører. Hva vet nå jeg.

    Diskant mellomtone er noe som egentlig har vært litt akilles i alt jeg har eid. Det har vært noe gåsehud faktor etter mye justeringer. Noe som er kjedelig, og som ødelegger interiør-designet. Mine høyttalere er stilt 88cm fra front vegg til baffelen. Jeg bruker de korte refleksportene, da de er mest underholdende for nå, samt at det er litt pes med SAM som må byttes ut manuelt.
    Det betyr ikke så mye for diskant og mellomtone. Endog, er jeg veldig forbauset hvor tight alt er. Jeg har kanskje ikke de rette adjektivene for å beskrive lyden, så bær med meg her. Tenk på tyngdekraften, den holder tross alt, absolutt alt som er tyngre enn luft der det skal være på plass, samt at sommerfuglene kan fly fjærlett og flyktig hvor enn sommerfuglen ønsker å dra. Det er vel mest slik jeg kan beskrive lyden, den blir holdt fast som en skrustikke. Mens detaljer flyter luftig fritt rundt om i rommet. Jeg tenker ikke så mye på sweetspot, eller hvor bredt eller høyt, eller hvor dypt lydbildet er. Det bare høres riktig ut.

    Bassen er kanskje ikke SÅ dyp som mange skulle ønske, likevel får den leiligheten til å riste. Jeg hører sjeldent på høy musikk, da jeg synes det bare er slitsomt, samt at det finnes naboer her. Skulle vel ha sagt masse om bassen. Kanskje noen andre er flinkere til det, det eneste jeg kan nevne er kanskje det at de aldri høres ut som en stativhøyttaler. XTZ slipper gjennom noen ganger at det er en liten høyttaler. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men det er en liten ting ved stativhøyttalere hvor de slipper gjennom lyd som avslører boksstørrelsen. Kef Ref 1 er fri for den slags ulyder. Den har egentlig ikke noe egenlyd. Den bare er.

    Jeg var redd coax elementet var for fokusert, og at man fikk dårlig lyd off axis. Det skjedde ikke. Det er god lyd hvor enn man befinner seg i stuen, endog bak høyttalerne så er det noe redusert, forståelig nok.
    Noe annet jeg var redd for var dårlige innspillinger, loudness war vi er i nå, til pistrete 80-tall. Jeg skal være helt ærlig, noe 80-tall er veldig pistrete, likevel finnes det et lydbilde der, og det blir aldri for hardt, eller umulig å høre på. Til tider er det riktig underholdende å høre hvor mye de avslører elendige innspillinger. Det er uansett ikke musikk jeg sitter å lytter til, det er mer musikk som er i bakgrunnen. Så jeg forstår meg ikke på problemstillingen.

    Musikk jeg liker når jeg lytter er:
    Boris Blank: Convergence, stort sett hele plata.
    Draumir: The Island.
    Highasakite: Varierer litt hva jeg hører på av de. Like de akustiske innslagene deres godt.
    De sedvanlige 70-talls gruppene, Dire Straits, Pink Floyd, Funkadelic.
    Og ja, Kari Bremnes låter nå litt flatt, merker at det låter fint og flott, men kanskje litt lite utfordring? Ikke vet jeg, men det låter i hvert fall litt kjedelig nå. Bortsett fra Skrik da. For å nevne noe.

    Det store spørsmålet er selvsagt. Er det verdt det? Jeg sliter med samvittigheten min, det må jeg innrømme. Bare høyttalere og forsterker har jo en prislapp som er langt over 150k. Rett nok villedende pris, endog.. Og med tilsvarende signalkilder, så blir dette vanvittig mye penger. Klart det er gøy, men jeg har ikke bestemt meg for om det er verdt det eller ei. For du som leser dette er det kanskje det. For meg ser jeg for meg ett nytt kjøkken.. (Noe som forøvrig koster mindre).
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjøkken må en ha, og gjerne et som gjør at mat blir gøy. Er et anlegg verdt det? Tja, til det er det ingen fasit. Selv kunne jeg ikke tenke meg å ikke ha mulighet for å koble fra og til musikken. Og for å gjøre det må visse kriterier være oppfylt. Gjør det som gjør det mest lykkelig! :). Og som evo riktig sier, en lever bare en gang.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    289
    Antall liker
    402
    Ja, jeg skal bruke litt tid på å bestemme meg, det er jo fantastisk lyd her hjemme da. Kan bli vanskelig å nedgradere tenker jeg.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det finnes billigere alternativer som låter superbra og spiller MUSIKK ;) lykke til på ferden videre :)
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Å selge anlegget for å bruke pengene på kjøkken, og så angre seg og kjøpe nytt anlegg en blir like fornøyd med er dyrere.:)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.427
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Lyden blir jo ikke dårligere av å bygge nytt kjøkken og vi snakker her om husets viktigste rom.

    Bygg nytt kjøkken, inviter venner, åpne en flaske Bordeaux, lag de nydeligste retter og lytt til din favorittmusikk.

    -BB-
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.828
    Antall liker
    50.779
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Lyden blir jo ikke dårligere av å bygge nytt kjøkken og vi snakker her om husets viktigste rom.

    Bygg nytt kjøkken, inviter venner, åpne en flaske Bordeaux, lag de nydeligste retter og lytt til din favorittmusikk.

    -BB-
    Rull inn a,finnes jo take away! ;);)

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn