Min tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ser pent gjennomførte ut de Proac-klonene der. Har ikke hørt slike kloner selv, men har hørt litt forskjellige Proac opp gjennom årene som har overbevist. Men jeg har aldri hørt dem på rørforsterker, noe som foreslås lenger oppe. Det hadde vært interessant for et rørhode som meg.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Ser pent gjennomførte ut de Proac-klonene der. Har ikke hørt slike kloner selv, men har hørt litt forskjellige Proac opp gjennom årene som har overbevist. Men jeg har aldri hørt dem på rørforsterker, noe som foreslås lenger oppe. Det hadde vært interessant for et rørhode som meg.
    Ja begynner å tenke på det selv, men jeg har jo akkurat kjøpt ny forsterker, så jeg må prøve å overse det..
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ser pent gjennomførte ut de Proac-klonene der. Har ikke hørt slike kloner selv, men har hørt litt forskjellige Proac opp gjennom årene som har overbevist. Men jeg har aldri hørt dem på rørforsterker, noe som foreslås lenger oppe. Det hadde vært interessant for et rørhode som meg.
    Ja begynner å tenke på det selv, men jeg har jo akkurat kjøpt ny forsterker, så jeg må prøve å overse det..
    Dette skriker jo etter og bli koblet opp ;) ja bare overse det du K :) kos deg med det du har så lenge.

    O
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Ser pent gjennomførte ut de Proac-klonene der.
    Gudskjelov for iPhone kamera. De er ikke spesielt pene på nært hold, har tenkt å gjøre noe med det, men jeg er for utålmodig og det blir dårlig uansett hva jeg gjør :(
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Kjære Medpasient og Frue evt. Frøken!
    Et råd i all vennlighet fra en ubetydelig medpasient med samme diagnose. Her inne på dette ganske utmerkede Sanatorium kan aldri høyttalere bli for store. Slå derfor denne onde og meningsløse tanke fra Dem sporenstreks. Vær sykdommen verdig.
    Frøken. Ja, det var ikke mening å banne i kirken, eneste er at jeg er litt opptatt at det skal være pent og pyntelig også. Så klart kommer lyden foran alt, absolutt alt. Jeg skal prøve å være verdig min sykdom. Ok, du gjør dette langt bedre enn meg haha :D
    Meget usikker på om dette er ros, men det kan forsikres om at det er upåklagelige forhold i mine værelser. Rent og pent – det luftes dessuten jevnlig. Undertegnede er selvsagt smertelig klar over at dette ikke meget at bringe til torgs, men det duger for en enkel kar fra rustbeltet.
    Det var ros. Synes du skriver bra, selv om en del forsvinner i et whoosh over hodet mitt :D "Rustbeltet?" Hva er det?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Velkommen til forumet. Det ser ut til å bli en fin tråd. Det vil alltid være noe man angrer at man har kvittet seg med - jeg kan nevne en god del selv. Det kan være nyttig for dem som går i kvittetanker; kanskje man velger å tenke seg om litt først. Jeg mener det gikk en kvittetråd her for lenge siden, men jeg finner den ikke igjen.
    I all hovedsak har det vært pga plass at jeg har solgt. Veldig vanskelig å lagre store hi-fi produkter i ett-roms leiligheter. Og med boder jeg strengt tatt ikke ville oppbevare noe av verdi. Derfor Sansui'en ble solgt, uff H/K AVR-7000 erstattet den. Litt flau over det byttet, la oss gå videre :D
    Har lignende fadeser på samvittigheten, eller egentlig bare ett tilfelle jeg fortsatt husker godt nok til at det enda irriterer meg innimellom. Solgte en Electrocompaniet ECI-1, den første integrerte de lagde og dette var den kule versjonen hvor volumkontrollen og alle bryterne var svarte og ikke messingfarget som de senere utgavene. Solgte den fordi jeg ville prøve noe nytt og ville ha fjernkontroll til volumet, og endte opp med et skrekkelig forsterkersett fra USA som hifiklubben solgte den gangen, med kald og hard lyd isteden. Kan forestille meg å gå fra Sansui til H/K kan ha vært en lignende opplevelse, fra sånn jeg husker tidligere H/K surroundreciever-lyd.
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Velkommen til sentralen! På tide det kommer noen jenter inn her også. Har selv hatt Proac 1s (har de enda :) ) og det var vel med på å starte interessen for tyngre hifi. Drømte om større Proac men det ble aldri til det dessverre.

    Tommy
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Velkommen til forumet. Det ser ut til å bli en fin tråd. Det vil alltid være noe man angrer at man har kvittet seg med - jeg kan nevne en god del selv. Det kan være nyttig for dem som går i kvittetanker; kanskje man velger å tenke seg om litt først. Jeg mener det gikk en kvittetråd her for lenge siden, men jeg finner den ikke igjen.
    I all hovedsak har det vært pga plass at jeg har solgt. Veldig vanskelig å lagre store hi-fi produkter i ett-roms leiligheter. Og med boder jeg strengt tatt ikke ville oppbevare noe av verdi. Derfor Sansui'en ble solgt, uff H/K AVR-7000 erstattet den. Litt flau over det byttet, la oss gå videre :D
    Har lignende fadeser på samvittigheten, eller egentlig bare ett tilfelle jeg fortsatt husker godt nok til at det enda irriterer meg innimellom. Solgte en Electrocompaniet ECI-1, den første integrerte de lagde og dette var den kule versjonen hvor volumkontrollen og alle bryterne var svarte og ikke messingfarget som de senere utgavene. Solgte den fordi jeg ville prøve noe nytt og ville ha fjernkontroll til volumet, og endte opp med et skrekkelig forsterkersett fra USA som hifiklubben solgte den gangen, med kald og hard lyd isteden. Kan forestille meg å gå fra Sansui til H/K kan ha vært en lignende opplevelse, fra sånn jeg husker tidligere H/K surroundreciever-lyd.
    Ja, mistet vel hele hi-fi opplevelsen, men man vil jo ikke innrømme at man har gjort et dårlig valg heller så det tok litt tid før jeg merket det, dessuten hadde jeg Mirage høyttalere den tiden, ble aldri glad i de heller. Metalldiskant kombinert med AVR-7000 ble ganske pistrete. Det var ikke før jeg fikk Yamaha RX-V2500 at jeg skjønte hvor mye jeg hadde bommet. Hadde forøvrig en samme ECI-1 til låns på den tiden. Brukte den primært som subforsterker til noen subber jeg hadde laget, huff. De var store de.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Velkommen til forumet. Det ser ut til å bli en fin tråd. Det vil alltid være noe man angrer at man har kvittet seg med - jeg kan nevne en god del selv. Det kan være nyttig for dem som går i kvittetanker; kanskje man velger å tenke seg om litt først. Jeg mener det gikk en kvittetråd her for lenge siden, men jeg finner den ikke igjen.
    I all hovedsak har det vært pga plass at jeg har solgt. Veldig vanskelig å lagre store hi-fi produkter i ett-roms leiligheter. Og med boder jeg strengt tatt ikke ville oppbevare noe av verdi. Derfor Sansui'en ble solgt, uff H/K AVR-7000 erstattet den. Litt flau over det byttet, la oss gå videre :D
    Har lignende fadeser på samvittigheten, eller egentlig bare ett tilfelle jeg fortsatt husker godt nok til at det enda irriterer meg innimellom. Solgte en Electrocompaniet ECI-1, den første integrerte de lagde og dette var den kule versjonen hvor volumkontrollen og alle bryterne var svarte og ikke messingfarget som de senere utgavene. Solgte den fordi jeg ville prøve noe nytt og ville ha fjernkontroll til volumet, og endte opp med et skrekkelig forsterkersett fra USA som hifiklubben solgte den gangen, med kald og hard lyd isteden. Kan forestille meg å gå fra Sansui til H/K kan ha vært en lignende opplevelse, fra sånn jeg husker tidligere H/K surroundreciever-lyd.
    Ja, mistet vel hele hi-fi opplevelsen, men man vil jo ikke innrømme at man har gjort et dårlig valg heller så det tok litt tid før jeg merket det, dessuten hadde jeg Mirage høyttalere den tiden, ble aldri glad i de heller. Metalldiskant kombinert med AVR-7000 ble ganske pistrete. Det var ikke før jeg fikk Yamaha RX-V2500 at jeg skjønte hvor mye jeg hadde bommet. Hadde forøvrig en samme ECI-1 til låns på den tiden. Brukte den primært som subforsterker til noen subber jeg hadde laget, huff. De var store de.
    Ja, rart hvordan man forsvarer egne bomkjøp ovenfor seg selv noen ganger, selv om man hører at det ble helt feil. Men det er heldigvis lettere å ta valg med all informasjonen som er tilgjengelig via nettet i dag hvor man kan få gode råd direkte, både fra tunge brukere og hifi-journalister som følger med og leser på steder som dette. Mirage sine høyttalere hørte jeg på noen demoer i butikk hvor jeg syns de låt fint, men aldri eid dem selv. Fikk inntrykk av at de var en litt tung last p.g.a. sine bipolare konstruksjoner.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    bipolare konstruksjoner.
    Må innrømme at jeg tenkte noe helt annet her :) Huff, hjernen er ikke grei til tider. Ja de var kanskje litt tunge, og husker jeg var imponert over bassen, det sitter jo 5 1/4"? elementer i den. Litt imponerende var det jo. Helt til ProAc klonene ga meg gåsehud med tvingene fremdeles på :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Slemt, neida.
    Liker skrå og alternative blikk på ord :D
    Og som du påpeker, diskanten i Mirage er vel egentlig bipolar på mange måter. Jeg blir det iallefall av metalldomer :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Slik har platespilleren det for tiden, øverst på hylla ubrukt. :(

    En ensom ProAc klone venter på hjertet sitt.
    Derfor ville jeg vente litt med bilder, men, siden det er bildetråd så må det bli litt bilder, selv av ensomme komponenter.
    Hmm, de er helt like mine.. Nei, du må ikke vurdere stativsaker.. Du må som meg bygge opp anlegget rundt ProAcloner, de er så gode formidlere at du må revurdere. Elektronisk vil jeg anbefale rørforsterkning.. Tenk på det! Dette er en fantastisk høytaler, rett og slett..;)

    Mvh
    lassemann
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Katastrofe med platespilleren.. Hva skal til for drift? ;)

    Mvh
    lassemann
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Kanskje jeg skal starte med filteret? Altså det er helt greit tror jeg, kjøpt på Eltek/Dynabel, ganske standard komponenter.
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Katastrofe med platespilleren.. Hva skal til for drift? ;)

    Mvh
    lassemann
    At jeg får den nye forsterkeren i hus. Tar vel et par dager. Vel, oppdaget at jeg faktisk kastet mitt gamle TV-bord/rack før jeg flyttet (Fra Oslo til Arendal). Så, da er jeg på jakt etter det også. Men, Man får det jo opp uansett bord eller ei. Blir veldig kjedelig uten musikk.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro og se flere med proac 2.5 kloner... har selv hatt mine siden 99-00.. dog ikke med helt samme bestykning som deres i diskantavdelingen.. her er det "samme" diskant som orginalen.. :)

    De har desverre i seinere tid endt opp som reserve og backuphøytaler i denne evige byttekarusellen jeg er på... men jeg tar meg i å smile like mye og trampe takten like godt vær gang de havner i hovedoppsettet..

    Det er synd man ikke husker nøyaktig hva man puttet i delefilteret på dem.. men det ble kjøpt en del dyrere saker enn manualen de ble bygd etter tilsa..

    De ligger på lufting nå på finn og torget.. men regner med de ikke blir solgt og at hjertet ikke lar dem gå da de virkelig er en sisteskanse som jeg vet låter godt :)

    De ender nok opp med en kraftig oppussing av kabinett heller :)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vi hjelper hverandre her.. Men de gode komponentene har blitt kostbare.. Det finnes gode erstatninger. Gode råd kan tas over pm. Eltek er et fint sted, men det finnes også alternativer. Hvordan et det med lodde kunnskapen?

    Mvh
    lassemann
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    De ligger på lufting nå på finn og torget.. men regner med de ikke blir solgt og at hjertet ikke lar dem gå da de virkelig er en sisteskanse som jeg vet låter godt :)

    De ender nok opp med en kraftig oppussing av kabinett heller :)
    Jeg tenker på oppussing selv, vil ha hvit høyglans, men hvordan jeg skal få det pent er en annen sak :) Så akkurat et bord på finn jeg har lyst på til anlegget, høyglans hvitt det og. Passer fint til sorte bokser og en brun platespiller.
    Jeg har ikke hørt de med 19mm? Diskanten. Så dine er nok nærmere originalen. Hvorfor ikke bare pusse de opp og bruke de videre? Du får aldri igjen hva de er verdt uansett, dessverre.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Likte aldri Mirage, den gang visste jeg ikke jeg selv var bipolar så det var kanskje ikke så rart at ikke det funket. Faktisk vært på konferanse med founder av Mirage, en gang midt på nittitallet da jeg jobbet for en forhandler. Om ikke han var bipolar så hadde han sikkert endel bokstaver i sin diagnose :D
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Likte aldri Mirage, den gang visste jeg ikke jeg selv var bipolar så det var kanskje ikke så rart at ikke det funket. Faktisk vært på konferanse med founder av Mirage, en gang midt på nittitallet da jeg jobbet for en forhandler. Om ikke han var bipolar så hadde han sikkert endel bokstaver i sin diagnose :D
    Uffda!
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.841
    Antall liker
    50.842
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med egen tråd frøken K. Alltid spennende med nye folk og deres bidrag. Og når det er en Quinde som mekker høyttalere med lange negler får det hele en litt annen spiss i tillegg ;).Hva gjorde at musikken og haifai ble hobbyen din ?
     

    Kathrine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.01.2017
    Innlegg
    294
    Antall liker
    417
    Gratulerer med egen tråd frøken K. Alltid spennende med nye folk og deres bidrag. Og når det er en Quinde som mekker høyttalere med lange negler får det hele en litt annen spiss i tillegg ;).Hva gjorde at musikken og haifai ble hobbyen din ?
    Jeg tror det var turen(e) til Boahs hi-fi som gjorde det. Altså, jeg liker å skrive, tenke (skryt) og liker dette kombinert med musikk. Vet ikke jeg. Det er vel den nesten euforiske transen man opplever til tider som stakk dypt med Kef 107 og Luxman M-05. Kanskje ikke det beste i verden, men jeg visste ingenting om det. Han som innførte dette til meg var sammen med min søster. Han fikk meg også til å like mye rar elektronisk musikk på 80-tallet også, ok, det blir litt frem og tilbake med forklaring, men jeg kan ikke peke ut nøyaktig hva som gjorde det. Det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg elsker følelsen av gåsehud lyd :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gåsehud skal en ikke kimse av, appelsinhud not so much.. 8)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bare flås på meg, beklager. Skal nok følge med litt her :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn