Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja nå får det være bra, har tatt fri fra jobb for å bli skikkelig frisk denne gangen, slik at jeg ikke får nye plager på direkten....
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Litt bilder av platespiller og mer av resten:
    Thorens td 166 mk.ll:






     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Bilde av anlegget slik det står i dag, sett fra lytte posisjon.
    (Ja, jeg vet at rommet er stygt som f...., men her styrer jeg alt selv....)
    (Sjelden lyset er på uansett ved annet enn plateskift)



    Et bilde til av platespiller på Ikea Lack bord....
    Anlegget står desverre altfor skjevt plassert i rommet, må få noen sterke kompiser til å komme å hjelpe til å flytte alt et knepp eller to, eller tre og fire til høyre...



    Slenger til slutt med et litt på "kanten" bilde av en lett avkledt Klipsch Forte.....

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Evil fluffy bunny og Kermit gjør jobben som "absobent/diffusor" bak høytalerne ??? ;)

    Fine bilder :)
    Det er en OM pu på Thorens'en ?

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Jupp, "evil fluffy bunny" ;D og kermit passer på så ikke det blir for mye av noe på mitt lille rom.
    Var jo egentlig litt spent på om Forte ble for store for rommet, men de spiller aldeles fantastisk.

    Det er en OM5 pick up som står i platespilleren for øyeblikket ja, er vel antageligvis det neste som står for utskifting.
    Får se etter jul om jeg bytter pick up, har nettopp blitt "forfremmet"/ fått mer ansvar på jobb og det er familie forøkelse om under to måneder, så får se hva det blir tid til :D

    Går nå å venter på et par slike, OPA MOON:
    http://www.audio-gd.com/enweb/pro/diy/OPA.htm
    Som forhåpentligvis blir plassert i Dacen før jul.....

    Ellers er jeg ekstremt fornøyd over måten anlegget spiller på for tiden, alt jeg føler mangler nå er nok stort sett små justeringer/ forbedringer, dvs. bytte op-amp, ny pick up, underlag/ dempeføtter til platespiller og slikt.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da går jeg å venter på nye diskrete op-amper fra gd-audio, opa-moon.
    Disse skal inn i Promitheus audio dac, sitter og venter på at diverse fraktselskaper og toll har gjort sitt.
    Venter også på et par Mullard ecc33 som skal prøves i power ampen, den bruker to stk. 6sn7 og to stk. el34, fikk en stor forbedring, spesielt bedre klarhet ved bytte til Mullard ecc82 i pre-amp.
    Har hittil bare prøvd to typer av rca 6sn7 i power-ampen, med unntak av noen billige fra Sovtek som lagde brum, brum, brum, så det blir spennende om power-ampen også forandrer lyden mye ved rør bytte.

    Har i pre-amp prøvd Golden Dragon, Rca produserte GE fra tidlig 50 og Mullard ecc82.
    Golden Dragon, spilte fint, mye trykk og fart, men i mine ører ganske rufsete.
    GE, spilte nydelig, men oppdaget ved overgangen til Mullard at disse hadde et renere og roligere lydbilde. All tegn til rufs i lyden ble borte.

    Når det kommer til El34 har jeg vel prøvd, et ukjent merke som fulgte med power-ampen, hvor logoen var borte, disse spilte meget rent og fint.
    Har også prøvd noen billige Sovtek som spilte fantastisk på rock og slikt, mye futt og fart på disse, men mistet samtidig en mengde klarhet, men moro spilte de.
    Nå står det Svetlana Winged C i power-ampen, disse er jeg meget godt fornøyd med, de slipper gjennom det som blir gjort av forbedringer tidligere i kjeden og i tilegg synes jeg at de spiller både rent og med bra trøkk.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Venter også på et par Mullard ecc33 som skal prøves i power ampen,
    Bruker ikke annet her ;)
    Uten tvil det beste 6SN7 røret jeg har brukt i 2A3 ampen.


    Milenko skrev:
    Når det kommer til El34 har jeg vel prøvd, et ukjent merke som fulgte med power-ampen, hvor logoen var borte, disse spilte meget rent og fint.
    Har også prøvd noen billige Sovtek som spilte fantastisk på rock og slikt, mye futt og fart på disse, men mistet samtidig en mengde klarhet, men moro spilte de.
    Nå står det Svetlana Winged C i power-ampen, disse er jeg meget godt fornøyd med, de slipper gjennom det som blir gjort av forbedringer tidligere i kjeden og i tilegg synes jeg at de spiller både rent og med bra trøkk.
    Lurer på om det er noen russere, mener de ble brukt en periode i min gamle GTA SE40 amp.
    Nuvel, det var de som låt best av de vi prøvde her før jeg sendte ampen til deg.
    Vil nok tro Svetlana sine er ett nr eller to bedre :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Svetlana røra har mer trøkk uten å miste klarheten. De som stod i ampen spilte meget pent de også, milevis bedre enn Sovtek, som jeg aldri skal kaste bort penger på, men de fungerer jo fint til innspilling av andre komponenter og til fest ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Svetlana røra har mer trøkk uten å miste klarheten. De som stod i ampen spilte meget pent de også, milevis bedre enn Sovtek, som jeg aldri skal kaste bort penger på, men de fungerer jo fint til innspilling av andre komponenter og til fest ;D
    Da har du noe å glede deg til med Mullard ECC33 ;D

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da var Mullardene up and running. Passet fint inn i anlegget. Fikk mer trøkk og driv uten at det gikk på bekostning av det jeg syntes Rca røra gjorde så bra. Mistet kanskje et snev av varme, men fikk mer detaljer (publikum på live opptak ble mer tydelige). I tilegg har de markant mer gain enn standard 6sn7.
    Alt i alt, meget fornøyd.
    Da er det bare nye op-amper i dacen igjen dette året :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Da var Mullardene up and running. Passet fint inn i anlegget. Fikk mer trøkk og driv uten at det gikk på bekostning av det jeg syntes Rca røra gjorde så bra. Mistet kanskje et snev av varme, men fikk mer detaljer (publikum på live opptak ble mer tydelige). I tilegg har de markant mer gain enn standard 6sn7.
    Alt i alt, meget fornøyd.
    Da er det bare nye op-amper i dacen igjen dette året :D
    Stemmer godt overens med med mine erfaringer, vel bortsett fra det med varmen da ;)
    Gain forskjell er det, nevnte det vel lengre opp her ett sted. Ikke noe problem for min del heldigvis.
    ECC33 er veldig gode på stemmer og "stemning" ;)

    Kos deg og ha en flott jul.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ikke no problem med gain her heller, fikk en fantastisk herlig trøkk i bunn....
    Ps! Husk at jeg sa et snev av varme ;D
    Det skorter hvertfall ikke på emosjoner og følelser.
    Har spilt litt forskjellig og Fortene har virkelig vist hva dynamikk er, bare for moro spilte jeg The Donnas: Take it off, og for å si det mildt...det tok av, gitarene hogg til langt ut på sidene, og mer sarte gitartoner jeg ikke har hørt kom snikende frem fra langt bak høytalerne, i stua til naboen et sted, dette er moro.

    Huset for meg selv, så da tror jeg jeg sniker meg opp med en liten Laphroig ;D

    Kos dere alle sammen i førjuls tia (det skal hvertfall jeg). ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Pga. Litt bil problemer ble det ikke bytte av hele forsterker settet denne gangen, men budsjettet holdt til ny (brukt) forforsterker siden den er komponenten jeg er misfornøyd med. Gleder meg stort til å få en Conrad Johnson Premier 10 i hus. Da finner jeg kanskje ut hvor bra power ampen egentlig er. Ellers blir det nytt lytterom pga. familie forøkelsen tidligere i år, et par nye nettkabler og nye føtter (vibrapods?) til platespilleren
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    CJ er jo en bra start (ikke sant Impulse ;) )

    Kjenner til det, skal være noe hele tia, spesielt bil !!!

    Da får vi bare benke oss til med brus og potetgull, vente på bilder og inntrykk ;)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Er vel meget mulig at dette er Impulse gamle Pr 10, så jeg går ut fra at den er pent behandlet.
    Blir spennende dette, blir nok klart den komponenten med høyest kvalitet jeg noen gang har hatt i anlegget mitt. Håper å få litt varmere å feitere lyd enn det jeg har i dag.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Er vel meget mulig at dette er Impulse gamle Pr 10, så jeg går ut fra at den er pent behandlet.
    Blir spennende dette, blir nok klart den komponenten med høyest kvalitet jeg noen gang har hatt i anlegget mitt. Håper å få litt varmere å feitere lyd enn det jeg har i dag.
    Det lille jeg har hørt av CJ'er er ikke akkurat "feite".
    Nå spørs det jo hva du har fra før selvsagt :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Den pre-ampen jeg spiller på nå er meget åpen, men samtidig litt tynn. Har forøvrig bare pre-delen av min gamle eci 3 å sammenligne med på dette anlegget.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Den pre-ampen jeg spiller på nå er meget åpen, men samtidig litt tynn. Har forøvrig bare pre-delen av min gamle eci 3 å sammenligne med på dette anlegget.
    Da spørs det om du ikke blir litt overasket nå, positivt sådan.
    Har ikke hørt den spesifike pre'n som du har kjøpt men de jeg har hørt låter ikke dårlig.

    Ikke "rørete" nok for meg men så liker jeg det varmt/mørkt og rørete så det holder ;)
    Gleder meg til noen lytteintrykk. Du sitter på EL34 ampen ennå ?

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja, sitter på El 34 ampen fortsatt ja, er vel egentlig meget fornøyd med den. Hittil har den respondert positivt og vokst for hver oppgradering i anlegget forøvrig, i tilegg har rørene mye å si for slutt resultatet.
    Premier 10 har visstnok en mer klassisk varmere rørlyd enn sine yngre søsken.
    Ikke lett å finne den ultimate system matchen, men håper på full klaff, ellers får jeg bare ta et skritt tilbake igjen.
    Skal skrive litt mer når den er i hus
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Premier 10 har visstnok en mer klassisk varmere rørlyd enn sine yngre søsken.
    Ikke lett å finne den ultimate system matchen, men håper på full klaff, ellers får jeg bare ta et skritt tilbake igjen.
    Skal skrive litt mer når den er i hus
    Skjedd noe spennende her i det siste tro ???

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Hei, joda mye spennende på gang her, kanskje for mye?
    CJ pr 10 er i hus, det samme er et par Nordost Magus strømkabler som CJ pr 10 og EL34 ampen skal få å kose seg med. Vurderer også å skaffe Diunde Criatura rørdempere til EL34 ampen, har også bestilt et sett Golden Dragon EL34 premium til ampen, så jeg hvertfall har rør nok.
    Har desverre ikke hatt mulighet til å lytte på nyanskaffelsene enda (har prøvd cj pre i 30 min. meget lovende), har hatt litt trøbbel me en mageinfeksjon pga leukemien, slik at jeg må operere bort deler av tarmen og er innlagt mens jeg venter på operasjon for tiden.
    Men jeg har hvertfall mye å glede meg til når jeg kommer hjem igjen.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da er strømkabler til ampene i hus (nordost Magus), Duende demperinger til EL34 ampen bestilt samt nye rør (EL34) på vei i posten i tilegg til ny musikk på vei fra Play.com. Operasjon en dag neste uke, så da blir det vel musikklytting for alle penga om en 14 dagers tid.......

    Ååååååååååå som jeg gleder meg til å endelig (om 14 dager) få spilt på Conrad Johnson Premier 10 pre-ampen, samt de nye små tweaksa.......
    Det lille jeg fikk tid til å lytte på Pr. 10 var hvertfall meget lovende, fantastisk klang og mellomtone, nesten som et helt nytt anlegg......er det rart jeg gleder meg.

    Forresten så har jeg byttet lytterom også, etter at minstemann kom til verden i Februar har han fått mitt gamle lytterom, så jeg har nå fått et nytt men litt mindre lytterom. Det nye rommet har mindre dybde, men er bredere og har større takhøyde, blir spennende å finne ut hvordan det nye rommet vil fungere.
    Må uansett plassere høytalerne på langvegg (grunnet skråtaket ved bakvegg) og helt inn i hjørnene, håper det vil fungere, noe det kanskje vil siden det er Klipsch det er snakk om og at det ikke er noen bassporter her.

    Får evt. vurdere noen akustikk tiltak i form av foam plater fra acoustic tuning eller rockwool akustikk plater om dette blir hel bom med akustikken i rommet.
    Heldigvis mitt eget rom slik at utseendet ikke har så mye å si annet enn for egen syns skyld.
    Prøver med litt pledd på vegger og tepper o.l. som jeg har først for å se/høre hvordan det fungerer først hvertfall.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Det nye lytterommet fungerer over all forventning til tross for den lille størrelsen.
    Men har uansett bestilt noen foam plater fra acoustic-tuning bare for å være på den sikre siden.
    Har stor tro på at dette blir en bra løsning.
    Ekstremt fornøyd med pre-amp kjøpet (CJ premier ten), den har virkelig løftet anlegget flere hakk, power-ampen likte virkelig sin nye lekekamerat og spiller som om den har blitt bloddopet mellom pre-amp byttet.
    Så da venter jeg bare på leveranse fra acoustic-tuning, at nye power rør skal få spilt noen timer og at Nordost Magus strømkablene skal bli innspilt (de skal vistnok ifølge tester trenge laaaang innspillingstid), syntes definitivMagusene førte til et mørkere og roligere lydbilde, akkurat som om høytalerne forsvant og lydbildet strekker seg i hele rommet, blir spennende når de har fått de timene de trenger.
    Blir greit å få på plass panelene fra Acoustic-Tuning også etterhvert, håper lydbildet vil vokse enda mer i de fleste retninger da, skjønner jo at rommet egentlig er alt for lite til å fungere optimalt opp mot anlegget.
    Ellers ha jeg fått et snev av hifi-nevrosa da hjernen min har fått det for seg at et bytte av høytalerkabler fra mine kjære Cardas Quadlink til Cardas Se-11 (som er beregnet for set amper og 95-100 db. høytalere) vil være prikken over ien akkurat nå og samtidig er det som anlegget mangler.
    Ikke enkelt dette her..........
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    497
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Har desverre ikke hatt mulighet til å lytte på nyanskaffelsene enda (har prøvd cj pre i 30 min. meget lovende), har hatt litt trøbbel me en mageinfeksjon pga leukemien, slik at jeg må operere bort deler av tarmen og er innlagt mens jeg venter på operasjon for tiden.
    Men jeg har hvertfall mye å glede meg til når jeg kommer hjem igjen.
    Huff! Håper det går bra med deg.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Milenkos anlegg under arbeid:

    SOEDAL skrev:
    Milenko skrev:
    Har desverre ikke hatt mulighet til å lytte på nyanskaffelsene enda (har prøvd cj pre i 30 min. meget lovende), har hatt litt trøbbel me en mageinfeksjon pga leukemien, slik at jeg må operere bort deler av tarmen og er innlagt mens jeg venter på operasjon for tiden.
    Men jeg har hvertfall mye å glede meg til når jeg kommer hjem igjen.
    Huff! Håper det går bra med deg.
    Lykke til!!! CJ pr10 er en magisk preamp
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Det nye lytterommet fungerer over all forventning til tross for den lille størrelsen.
    Men har uansett bestilt noen foam plater fra acoustic-tuning bare for å være på den sikre siden.
    Har stor tro på at dette blir en bra løsning.
    Ekstremt fornøyd med pre-amp kjøpet (CJ premier ten), den har virkelig løftet anlegget flere hakk, power-ampen likte virkelig sin nye lekekamerat og spiller som om den har blitt bloddopet mellom pre-amp byttet.
    Så da venter jeg bare på leveranse fra acoustic-tuning, at nye power rør skal få spilt noen timer og at Nordost Magus strømkablene skal bli innspilt (de skal vistnok ifølge tester trenge laaaang innspillingstid), syntes definitivMagusene førte til et mørkere og roligere lydbilde, akkurat som om høytalerne forsvant og lydbildet strekker seg i hele rommet, blir spennende når de har fått de timene de trenger.
    Blir greit å få på plass panelene fra Acoustic-Tuning også etterhvert, håper lydbildet vil vokse enda mer i de fleste retninger da, skjønner jo at rommet egentlig er alt for lite til å fungere optimalt opp mot anlegget.
    Ellers ha jeg fått et snev av hifi-nevrosa da hjernen min har fått det for seg at et bytte av høytalerkabler fra mine kjære Cardas Quadlink til Cardas Se-11 (som er beregnet for set amper og 95-100 db. høytalere) vil være prikken over ien akkurat nå og samtidig er det som anlegget mangler.
    Ikke enkelt dette her..........
    Ingenting er enkelt innom "hifi'n" ;)

    Artig å høre, vel lese, at ting grer seg til. Vel unt :)

    En riktig god jul til deg og dine Mil :)

    /jan
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Trenger du å teste flere foam plater fra AT så har jeg mange forskjellige liggende som ikke er i bruk for tiden.
    Flott anlegg forresten, artig med noe utenom det "vanlige".
    God Jul.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Fikk mail fra Cardas angående bytte av høytalerkabler fra Quadlink til Se-11 og ble anbefalt å bytte da Se-11 ville være som skreddersydd til anlegget mitt. Så da blir det nye kabler på nyåret etterhvert. Spurte Cardas om mine G-master reference signalkabler som egentlig er en mikrofon/patch kabel fra pro-linjen til Cardas og om det var mer å hente der også, svaret var at jeg nok måtte opp på Golden Reference eller Clear for en entydig forbedring. Dette gjør jo mine G-master kabler til kjempekupp.
    Angående min leukemi så ser det bra ut, remisjon er oppnådd og har startet vedlikeholdsbehandling som vil vare i ca. tre år før jeg kan friskmeldes. Men det ser bra ut dette, noen små komplikasjoner må man regne med, det meste blir bagateller opp mot leukemien.
    Mekaniac:
    Har bestilt 6 stk. pro-wedge paneler, har du hatt god effekt av dine akustikk produkter?
    Mvh. Svein
     

    mekaniac

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Innlegg
    803
    Antall liker
    1.578
    Sted
    Verdal
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Det var stor forskjell i lytteloftet jeg hadde med paneler.
    Lydbildet ble myye større i alle retninger og mye roligere slik at flere detaljer kom fram og alt ble bedre definert.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Gleder meg til akustikk platene kommer slik at jeg får roet lydbildet noe, rommet er litt vel livlig akkurat nå, men målet er veien :D
    Hadde alt fungert med en gang hadde det jo ikke vært noe moro......
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da er det litt ventetid på anleggsfronten.
    Venter på 6 stk. pro wedge akustikk plater fra Acoustic tuning, så blir litt jobbing med lytterommet etterhvert. Men er en måned enda til jeg kan løfte noe mer enn fem kilo pga. operasjon så det tar litt tid å få rommet i orden, men snill kone så det blir nok greit.
    Er meget spent på effekten av akustikk panelene, artig.
    Nye høytalerkabler er bestilt fra Cardas, mest for sjelefred/hifi nevrosa, siden Se-11 i utgangspunktet skal matche anlegget perfekt, i teorien hvertfall, nye kabler er jo alltid spennende synes jeg da. Har hvertfall hørt forskjell på kabler tidligere.
    Ble så jeg kjøpte et sett med standard spikes til Klipsch Fortene, de har stått direkte på gulvet tidligere, men de ble litt vaklete på det nye lytterommet slik at de måtte få seg nye føtter, forhåpentlig vis får de et lite lydmessig løft av det også.
    Har bestilt et sett med nyproduserte Tungsol El34 også, for å ha til reserve, står et sett med Golden Dragon premiun El34 i power-ampen nå, og de spiller ypperlig selv om de sikkert trenger en god del timer enda. GD premiun syntes jeg virker meget solide, tunge og velbygd, fin kvalitetsfølelse på dem, betyr litt det også. Men når energien kommer kan jeg sammenligne de El34 jeg har å finne min favoritt.
    Akkurat nå sitter jeg på El34 fra Sovtek (disse spiller utemmet i mine ører, mye fres, moro på gitarbasert rock men blir for usivilisert for min smak, bruker Sovtekene til innspilling stort sett). Electro Harmonix, egentlig få feil, spiller pent, men magien mangler også, de gjør jobben men ikke så mye mer. Svetlana winged c, min El34 referanse og de jeg har brukt mest, meget gode og til en betalbar pris, disse har både varme, magi og det meste og må vel anbefales pga. at de er stabile og spiller bra. Definitivt bedre enn Sovtek og EH rørene.
    Golden Dragon Premiun, mine trenger nok en del innspilling enda, men førsteinntrykket av disse og kvalitetsfølelsen er førsteklasses og jeg vurderer de allerede hakket over Svetlana winged c referansen, men må spille Inn GD røra å sammenligne mer etterhvert når orken kommer. Nyproduserte Tungsol, kommer vel i posten snart, har et brukbart rykte på nett, så spennende å høre om de når opp mot Svetlana w-c og GD premium, gjelder å finne de som skaper best synergi.

    Men nå skjer det selvsagt veldig mye i anlegget på kort tid, så det vil nok ta enda mer tid til jeg kan si at slik skal det være. Oppgraderinger, bytte av lytterom, mye inn og ut av sykehus (ferdig med det nå tror jeg) så nå har jeg god tid på å få det riktig samt bruke tid på det, litt sånn selv psykologi å ha noe å tjone på med.
    Har tenkt at det ble litt mye forandringer i anlegget på kort tid nå, men det er jo jaggu moro å.
    Jeg vurderte i høst å bytte power-ampen også, men er glad jeg har bestemt meg for å beholde den, litt sånn du vet hva du har men ikke hva du får. El34 set ampen har vokst med oppgavene, kan bli dyrt å erstatte den.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Jeg vurderte i høst å bytte power-ampen også, men er glad jeg har bestemt meg for å beholde den, litt sånn du vet hva du har men ikke hva du får. El34 set ampen har vokst med oppgavene, kan bli dyrt å erstatte den.
    Ikke finne på noe tull med ampen nå du ! ;)
    Synd du ikke bor litt nærmere så kunne du fått lånt ett par av meg, bare for å ha testet.

    Bruker min gamle AI S300, den skal heller ikke noen steder. De gamle er best eller var det eldst...nuvel :D

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Tror jeg skal roe ned litt nå, når jeg får ferdig lytterommet og gjennomtweaket ferdig.
    Utsyret må vel få litt ro også, men det er definitivt moro at El34 set ampen gir svar på tiltale etter at utstyret rundt blir oppgradert. Den er meget fornøyd med CJ premier ten pre ampen, de spiller ypperlig sammen, jeg elsker mellomtonen anlegget presenterer for meg, nydelige klanger å varme som matcher Fortene mesterlig.
    El34 ampen likte den nye nettkabelen også, føler det ble litt stillere bakgrunn og mer fokus og luft. Nettkablene skal visstnok bli enda bedre men trenger laaang innspillingstid i følge enjoythemusic.
    Har en tweake periode i anlegget akkurat nå, blir spennende om noen måneder når alt er innspilt om jeg føler jeg er der jeg skal være.
    Større utskiftinger ved siden av tweaks blir fort dyrt ja, så jeg får se hvor langt jeg kommer med det jeg har.
    Målet er veien og veien er målet, hifi er artig for alt kan jo påvirke lyden, det er bare å treffe riktig på tweaksa.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Helt enig. Tålmodighet er ett stikkord her.
    La ting gå seg til, ikke for mye forandring på engang.

    Du sitter på en artig og musikalsk kombo der, hold godt på den :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Har vel egentlig bestemt meg for at El34 set ampen blir værende og får evig oppholdstillatelse i anlegget uansett. På grunn av minnene som mitt første rørprodukt og det faktum at den er verdt mye mer for meg enn et salg vil innbringe.
    Kan hende jeg bytter El34 en gang i tiden, men den vil uansett ha en plass i hjertet og anlegget mitt.
    I tilegg synes jeg at den ser kanon tøff og litt stealth ut i sin matt sorte skjønnhet, den har jo vist seg å være dønn stabil også, ingen tegn til trøbbel med den.
    Eneste jeg trenger er vel egentlig litt flere varianter av 6sn7 å leke meg med El34 ampen bruker de som driver rør.
    For tiden bruker jeg Mullard ecc33 tror jeg det er, og de spiller kanon bra. Men er desverre ikke så lett å finne eller er veldig kostbare. Mullardene gir både varme, magi og en saftig trøkk. Trøkken/rockefoten er vel definitivt det som skiller Mullard rørene fra de to forskjellige Rca 6sn7 typene jeg har. Problemet er jo at Rca produserte mange 6sn7, så jeg er litt usikker nøyaktig hvilke typer jeg har.
    Felles for begge Rca 6sn7 settene mine er at de spiller hakket mer sivilisert og varmere, mer forsiktig enn Mullard røra, men jeg liker den ekstra trøkken ampen får med Mullard. Jeg vet at det er noen små elektriske forskjeller på ecc33 og 6sn7, men det virker og det svinger.
    I min rør oppstart kjøpte jeg noen billige Sovtek 6sn7, disse var jeg redd skulle blåse ampen, da det var som om ampen skrudde opp med gain og fres fra helvete, selv om røra glødet som normalt.
    Har hvertfall funnet ut at jeg ikke skal spare penger på 6sn7 driver rørene hvertfall, da det virker som driver rørene har ekstremt mye å si for total lyden.
    Tar gjerne imot tips på gode 6sn7 varianter dere anbefaler. Er jo redd for at mine Mullard ecc33 desverre ikke vil vare evig de heller.
    Linker til div. rørstoff, spesielt 6sn7, El34 og 6gk5 tas gjerne med i anleggstråden min også.
    God informasjon mottas med takknemmelighet og åpne armer.
    Mvh.
    Svein
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Godt å høre :)
    Det er riktig nok en "billig" DIY amp men pokker heller den spiller bra, veldig bra.
    Er som du sier (og jeg føler det samme med ett par av ampene her) ikke verdt å selge for de er vel ikke verdt mange kronene iofs. Men for deg (og meg som eiere) er de verdt mye mye mer :)

    6SN7 ja, ikke prøvd mange ekslusive rør. ECC33 har jeg hatt nå i 3-4 år. Ikke planer om å bytte de ut ennå.
    Men man ser jo litt etter alternativer. Har ett sett RCA nos liggende. De er absolutt litt "slankere" i lyden men låter ikke galt totalt sett.
    Bruker ECC33 som drivere i Svampen og ett i M2. Største forskjellen ligger i M2 så får vel spare ett rør til den.

    https://www.tubeworld.com/6sn7.htm
    https://www.tubeworld.com/ecc32ecc33.htm

    http://www.vacuumtubes.com/6sn7.html
    http://www.audiotubes.com/6sn7.htm
    http://www.stevehoffman.tv/forums/archive/index.php/t-70050.html
    http://home.att.net/~chimeraone/6sn7sound.html
    http://www.6sn7.com/

    Er vel endel som bruker 6SN7 her på hfs også, ramler nok innom noen med litt bruker erfaringer.
    Det som er greit å ha i bakhodet er at det som fungerer for meg bør ikke nødvendigvis fungere like bra for deg og ditt oppsett.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Takk for linkene, mye bra lesestoff her :D.
    Hva skulle jeg gjort uten din hjelp JanR, nok en gang, tusen takk.
    Driver å samler litt rør, kjekt å ha litt å velge i.
    Har jo så mye sykmeldings tid at jeg må ha litt å holde på med, litt rørbytter og sånt er jo spennende i tilegg til at det er en aktivitet som passer mitt fysiske ståsted for øyeblikket :).
    Kan jo ikke/får ikke lov til stort av aktivitet for legene enda, så jeg får høre på hva de sier slik at jeg ikke gjør noe overilt.
    Må vel plage kona til å montere spikesene på Fortene utover dagen en gang, da blir a nok glad ;D.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Takk for linkene, mye bra lesestoff her :D.
    Hva skulle jeg gjort uten din hjelp JanR, nok en gang, tusen takk.
    Bare hyggelig. Vi må jo prøve å hjelpe hverandre så godt det går :)


    Milenko skrev:
    Driver å samler litt rør, kjekt å ha litt å velge i.
    Har jo så mye sykmeldings tid at jeg må ha litt å holde på med, litt rørbytter og sånt er jo spennende i tilegg til at det er en aktivitet som passer mitt fysiske ståsted for øyeblikket :).
    Kan jo ikke/får ikke lov til stort av aktivitet for legene enda, så jeg får høre på hva de sier slik at jeg ikke gjør noe overilt.
    Litt rør er alltid kjekt å ha. Har omtrent ikke 6SN7 liggende i reserve, utenom 2stk RCA.
    Men skjønner jo at jeg må begynne, sånn smått, å snoke litt rundt etter andre bra "feite" 6SN7.
    Vi får holde hverandre oppdaterte på den fronten :)

    Ja du, du har det bare med å ta det pent en stund fremover.
    Gjør som legene sier, de vet faktisk hva de prater om ;)


    Milenko skrev:
    Må vel plage kona til å montere spikesene på Fortene utover dagen en gang, da blir a nok glad ;D.
    Hehe det tenker jeg ;D

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Jeg går nå fortsatt i ventemodus og venter på akustikkplater, gleder meg stort.
    Strømkablene har begynt å få spilt litt, en oppgradering vel verdt pengene, ble definitivt en roligere bakgrunn og litt bedre dybde.

    Tungsol El34B kommer vel i hus i dag, får prøve de litt i ettermiddag, høre hvordan de funker.

    Gleder meg også virkelig stort til at nye høytalerkabler kommer i hus om en par ukers tid, sjelefred.......

    Etterhvert får jeg vel titte litt mer på platespilleren også, har bestilt Tema isolatorer til nye ben til den hvertfall.

    Hva skulle man ha gjort uten postordre........
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Hva skulle man ha gjort uten postordre........
    Hatt mere penger i lommeboka ??? ;D


    Hold oss litt oppdatert på EL34 testingen din, er jo litt relevant for meg.
    Regner med og håper å få testet noen sjøl utover. Vi får dele erfaring.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn