Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm, klarte under dagens styrke økt å forstrekke et eller annet i brystet på begge sidene...
    Var som om to svære gummistrikk plutselig klappet sammen og det gjorde litt vondt akkurat da, men nå utover ettermiddagen har det blitt værre og værre...
    Tror det blir mest kondisjonstrening resten av uka gitt...

Har satt sluttdato for høytalerprosjekt Onken til 24 November, da reiser resten av familien bort for ei uke og jeg har masse tid på å kose meg foran anlegget og fin tune/ tweake anlegget ;D

Ting tar tid, barnehage barn blir syke, kona jobber turnus og er på div. kurs i forbindelse med jobb osv. så derfor litt stillestand :-[

Men formen rent helsemessig/kreften osv. er meget bra for tiden med unntak av ømme pupper (man boobs ;D)
    Jentungen på fem bruker å synge sangen "puppan t pappa" av og til :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Tok trimturen tidlig i dag, opp på en fjelltopp i nærheten av der jeg bor, så da er det bare å nyte resten av dagen med god samvittighet...

Huset for meg selv, anlegget ferdig oppvarma...
    God helg ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Tok trimturen tidlig i dag, opp på en fjelltopp i nærheten av der jeg bor, så da er det bare å nyte resten av dagen med god samvittighet...

God helg ;D
    Oppskriften på en god musikk-kveld det vettu :)
    Kos deg.

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal gjøre det og du også...
    Varmer anlegget med Ramsteins Reise reise...
    Tror vi starter litt hardt og så roer vi kanskje litt ned utpå senkvelden :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:

God helg ;D
    fantastisk, kos deg ;D ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Formen begynner vel sakte å komme tilbake, har lungebetennelse enda så er rolige dager for tiden.
    Men kontroll og røntgen av lungene samt leukemien i dag å det så greit ut :)

Må vel få bygd Onken kassene snart da :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.677
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Gleder meg å høre at det går bedre! Var litt bekymringsfullt at det var så lite aktivitet i tråden din..
    mvh

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Vært mye sofa/tv i det siste, men nå går det bedre igjen ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var endelig platene ferdig kappet og i hus.
    Må bare få bygd, montert og limt, skal øke aktiviteten nå fremover. Har et mål om å ha de up and running til 25 november, da drar familien til sydenland oh far får tjone på med stereo døgnet rundt om han vil.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre at du er på "en stigende"! Legge ut noen bilder da :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Skal få slengt inn noen bilder når jeg begynner å bygge, om det ikke blir for flaut, er jo utstyrt med nok tommeltotter for en hel armada :)

Håper lotto rekka går inn, mye som frister på brukten akkurat nå.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    xxx fingra for deg og lottoen ;D har ett par horn på hånda jeg, men da trenger jeg lotto hjelp jeg au

ha en god helg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    xxx fingra for deg og lottoen ;D har ett par horn på hånda jeg, men da trenger jeg lotto hjelp jeg au

ha en god helg
    Krysser fingra for deg også, skal nok holde for oss begge om det blir to vinnere med sju rette :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kontroll og gift i dag, fine prøver og kunne begynne å trene igjen etter lungebetennelsen :)

Så da får man begynne å gjøre noe igjen ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da endelig funnet ut hvordan jeg skal løse plasseringsproblemet i racket, har kjøpt to Ikea lack bord, så jeg får kappe bena på et og lage en kombo med to hyller. Blir å plassere Marchasnd delefilteret på nederste og platespilleren over der. Så får man prøve å finne ei lita hylle til riaa trinnet også, har sikkert noe liggende i huset et sted :)

Er vel flere som har kjørt to hyllers Ikea lack, fungerer hvertfall som en midlertidig løsning ;) trur eg da...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var spader, høytaler terminaler og loddetinn bestilt.
    På tide å få ting unnagjort, kjededlig å måtte vente på varer om alt annet er ferdigstilt :)

Valgte høytalerterminaler fra Inakustik ligner litt på wbt, kobber spader fra Mundorf (tror det er bedre med kobber, vet ikke hvorfor) og Mundorf sølv/gull loddetinn.

Blir sikkert bra, går vel litt loddetinn i loddegryta også når siste rest av lakk skal bort fra Cardas kablene.

Blir mye som skjer fremover, men nå skal jeg bli ferdig og det før 25 November, da skal alt være på plass for Milenkos store ego-lytte-hele-uka-døgnet-rundt-om-han-vil-uka ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da fått gjort litt, Ikea lack rack saget og montert, to bord i sort farge. Ble hvertfall litt mer estetisk å se på og fikk litt mer orden.
    Tenkte å ta et bilde men kona forsvant med speilrefleksen :)

Slappe av litt å ta en pause, lytte til litt musikk før man evt. gyver løs på Onken :D
    Ble bare et par timer søvn i natt også, så får se det litt ann utover dagen, Dexamethasone tablettene er ikke min kropps beste venn for tiden...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Onken på gang, men nå blir det lyttestund resten av kvelden :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    (baaak, bakbakbakbak baaaaak) = lyden av kylling

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg som syntes jeg har gøtsa bra i dag, lekt meg med lim, blyantspisser og sag... :-[
    Alle deler er muligheter for katastrofe i mine svette hender (en gang klarte hjeg å skjære meg skikkelig på en ostehøvel) ;D

He he, skal slenge ut nånn bilder når kameraet kommer i hus igjen, sånn at dere ser at joda jeg har da gjort litt :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Du har vært flink et par dager nå, så bare len deg tilbake og kos deg med litt musikk. Det er ren terapi det også.

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Av og til passer dagsform, anlegg osv. så himla bra sammen at alt blir følelser og emosjoner.
    Steike hvor bra den Fostex driveren spiller, i love it...
    En dag skal storebroren inn i anlegget :)

Men så over til noe praktisk, lagde meg jo et lite rack av to Ikea lack bord i dag, kappet bena og de er jo helt hule innvendig og nå er sponklossen i enden borte, lite og lett får en helt ny betydning...
    Er det noe man kan fylle bena med for å få litt mer masse tro, barnas plastalina ;D

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.917
    Sted
    oslo
    Milenko skrev:
    Av og til passer dagsform, anlegg osv. så himla bra sammen at alt blir følelser og emosjoner.
    Steike hvor bra den Fostex driveren spiller, i love it...
    En dag skal storebroren inn i anlegget :)

Men så over til noe praktisk, lagde meg jo et lite rack av to Ikea lack bord i dag, kappet bena og de er jo helt hule innvendig og nå er sponklossen i enden borte, lite og lett får en helt ny betydning...
    Er det noe man kan fylle bena med for å få litt mer masse tro, barnas plastalina ;D
    hvis de står oppå hverandre er det vanlig å kjøre gjengestenger gjennom beina; ellers går det kanskje å befri sponklossene fra avkappet og lime de inn i de beina, eller stikke ut i skauen og grave etter litt leire ;D

Kanskje det ja, leire og play dooh

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Ble no rart, trykka jeg feil, redigerte annens inlegg :eek:
    Unnskyld, var ikke meningen det...

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Lovte bilder i kveld, så her er bildet av Ikea Lack Rack med hul stamme :)
    Mesterverket:

Litt sånn hastverk bilde, men dere ser vel hvordan det ble hvertfall ;D

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.957
    Torget vurderinger
    3
    Bilder er bra. Det var foressten ikea rack'et også :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Det gjør hvertfall nytta inntil videre, liker ikke å stable komponenter direkte på hverandre så da ble det en grei løsning, lydmessig så spilte anlegget fantastisk i kveld så kan ikke klage.
    Ble litt bedre orden i kabelkaoset også :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har da fått gjort litt i dag, så imorgen får limet tørke mens jeg bruker dagen og koser meg foran anlegget :)

Viktig å holde fokus på hvorfor man driver på med denne fantastiske hobbyen, man må huske å sette av tid til å nyte musikken også, ikke bare det tekniske :D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Da var pliktene unnagjort, går på tabletter som holder meg våken på natta for tiden, men nå er barna trygt i barnehagen, kona på jobb og jeg har huset for meg selv.
    På tide å pleie sjelen ved hjelp av smektende toner, en real ego dag til ære for meg selv og åpen baffel løsningen som står for fall i løpet av de nærmeste ukene...

Føler for litt gammel seattle grunge i dag, Soundgarden, Stone temple pilots og litt eldre 90 talls fra mine unge dager :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Føler for litt gammel seattle grunge i dag, Soundgarden, Stone temple pilots og litt eldre 90 talls fra mine unge dager :)
    Må ikke glemme -->

/jan

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Blir nok spilt litt Alice in chains også når jeg kommer i "grunge modus" :)
    Når jeg sitter å digger og graver meg "down in a hole" ;D

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Milenko skrev:
    Da var pliktene unnagjort, går på tabletter som holder meg våken på natta for tiden, men nå er barna trygt i barnehagen, kona på jobb og jeg har huset for meg selv.
    På tide å pleie sjelen ved hjelp av smektende toner, en real ego dag til ære for meg selv og åpen baffel løsningen som står for fall i løpet av de nærmeste ukene...

Hmmmm, hva med nirvana da ? de er grunge med store bokstaver for meg :)

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke noe blod fan av Nirvana, har bare Nevermind...
    Til gjengjeld var det min første cd, så den har jo en spesiell plass i samlinga likevel :)

Har en tendens til å ta av når man dykker i platebunken, skal lytte til den og den og den... En av mine favoritt plater fra ungdommen er Therapy? og deres Troublegum, steike hvor den plata rocker ;D Er faktisk på mitt tredje eksemplar av den plata, to har blitt stjålet på fest opp igjennom ungdomsåra, eller kanskje folk bare var lei av at jeg skulle rocke til den plata godt i kakken ;D

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.487
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt ei fantastisk lytte økt i dag, kan med hånda på hjertet si at så bra lyd har jeg aldri hatt her hjemme :D

Tror ting har begynt å blitt spilt inn, Fostex driveren virker til å ha myknet opp og ekspanderer lyden voldsomt, lyden er spredt utover rommet så til de grader at man sitter der som en klump av følelser å nesten skjelver...
    Det er mykt, impulsvillig osv. osv. osv.
    Satte på noe John Hiatt, aldri før har jeg klart å skjelne så mange gitarer i bredde, dybde, lag på lag ble avkledd, helt rått og følelsene veltet over meg i visshet om at mest sannsynlig så vil lyden bli enda bedre i løpet av den nærmeste uka :D

Ble spilt mye gammelt fra mine ungdoms år i dag, Queensryche er det en god del år siden lå i spilleren... Promised land var mange hakk bedre enn jeg erendret, tror jeg må sjekke ut mer fra dem :)
    Silverchair sin eminente debut Frogstomp som de ga ut som 15 åringer er jo bare helt rå også oppfølgeren Freak show fikk noen runder, moro med ting som kan plukkes frem.

Men det morsomste er at anlegget spiller alt av musikk glimrende, alt fra Eminem til klassisk med full trøkk og detaljer jeg aldri har hørt før...

Beklager at det rabler for meg, men så fornøyd og lykkelig over hvor bra det låter har jeg aldri vært.
    ;D ;D ;D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.027
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I og med at jeg kjenner til og har erfaringmed en del av det du gjennomgår på det personlige plan, må jeg bare bukke og ydmykt sende en stor bamseklem i respekt for den energi du i perioder klarer å mane frem. Kred!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn