Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    T-Roten: Det er det med UK, da, at de har en sånn utrolig BREDDE på det de gjør innen lyd...Og hvert eneste merke har noe spesielt. Så spørs det for den enkelte eier å finne det som passer. Noen merker er bedre allrounders enn andre, dog...Og briter er ikke redde for å stikke seg ut. Men de har en eleganse i fagtenkingen sin som svært få andre..Det veit vi som har SKJØNT hva Brit-Fi i sin reineste form er. Både profesjonelt og konsumentrelatert. Og det sliter også "resten av verden" med å skjønne helt..Kanskje spesielt den som tror at en høyttaler MÅ være stor som Queen Liz´Wardrobe...

    Mht telekommunikasjon: Velg den som kjenner ditt land best...derfor har jeg både landline og mobil fra Norges største aktør på feltet.. :)
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    T-Roten: Veit du hvor stor den Gibb-serien er? Henta hvor? De skreiv utrolig mye bra, de. Minner meg på at jeg har Bee Gees´"MASSACHUSETTS" her...og soundtracket til en viss Travolta-film.. ;) Får finne dem imorra, etter Norge har ribba Slovenia for enda flere gull i Pokljuka..Som forberedelse til Ski-VM i Tyskland til uka..Ikke mye tid til å lytte da. Og deretter kommer tross alt også TV-krimens høytid i Norge: PÅSKA! Inntil da holder vi oss inne, sant? Tipper jeg må gå igjennom etpar CD-hyller her..Og så skal vår gamle venn Adam Dalgliesh flytte inn i BD-spilleren i april også..Heldigvis er den godt bygd, så han får plass.
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Hvordan liker du nyeste Foo Fighters? Har hørt den litt på streaming, men har ikke sunket helt inn. Vurderer å kjøpe den.
    Jeg liker den, og samboer sier det er den beste de har gitt ut. Den er litt mindre rocka enn tidligere utgivelser, men en som vil bli spilt mer her...
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg liker den, og samboer sier det er den beste de har gitt ut. Den er litt mindre rocka enn tidligere utgivelser, men en som vil bli spilt mer her...
    Ja, merket meg at den var litt mindre rocka, noe som forsåvidt passer meg fint :) Da blir det nærmere undersøkelser.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    T-Roten: Kapable musikere har en tendens til å løfte en utgivelse, nettopp fordi de gjør det de gjør. Som MANTRA..Grohl/Reznor/Homme. Hele låten er en enkelt frase, basically, men de bygger opp så bra at minuttene bare flyr..Prøv å sette DEN på spillelista for en tur London-Edinburgh...i bil...Så kjører du Todd Terje- "DeLorean Dynamite" deretter...Noen timer med det- og desslike- så er du oppe ved skotskegrensa på ca. en time...uten å bli stoppa av pol´ti...
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Steve Lukather har levert i mine ører.
    En helt kurant Toto plate, men dette er i mine ører den beste har har levert som soloartist. Gjetter at det at David Paich var mye i studio gjør produktet bedre i mine Toto-tunede ører 😀
    Tøft! Det settes herved på listen over plater som skal få flere sjanser :D

    God helg!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    I mangel på alt av sereoanlegg, så får man ta til takke med mobil og hodetelefoner. Men det betyr ikke at man ikke kan lytte litt til de to nye singlene til Myles Kennedy. Synes dette er bra!!!
    9E36D638-F054-4001-974E-E3C0018FC562.png
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Steve Lukather har levert i mine ører.
    En helt kurant Toto plate, men dette er i mine ører den beste har har levert som soloartist. Gjetter at det at David Paich var mye i studio gjør produktet bedre i mine Toto-tunede ører 😀
    Den siste S. Lukather skiva gjorde det ikke helt for min del men men. Joseph Williams ga ut en skive samme dagen og de har jo vært i studio sammen disse gutta da Lukather og Paich er med på mye av materialet.

    Hvis du liker Toto så anbefaler jeg disse to hvis du ikke allerede har hørt de:

    164A2AE3-E950-43A6-9BDF-406D08BDEB12.jpeg

    88FE072A-AFCB-4D53-9C4B-97D8198C07CE.jpeg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Den siste S. Lukather skiva gjorde det ikke helt for min del men men. Joseph Williams ga ut en skive samme dagen og de har jo vært i studio sammen disse gutta da Lukather og Paich er med på mye av materialet.

    Hvis du liker Toto så anbefaler jeg disse to hvis du ikke allerede har hørt de:

    Vis vedlegget 706915
    Vis vedlegget 706916
    Har Los Lobotomys. Men ikke Mike Porcaro. Skal lytte til den. Takk for tipset 👍

    Hadde egentlig tenkt å kjøpe J Williams også, men den var ikke helt hva jeg hadde håpet
    Smaken er som baken - heldigvis 😀
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tips på Myles Kennedy. Lagret og klargjort for streaming når helgen er overstått. Helg = vinyl 😃
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tips på Myles Kennedy. Lagret og klargjort for streaming når helgen er overstått. Helg = vinyl 😃
    En av de beste vokalistene som er der ute..

    Gjør store ting som vokalist i Alter Bridge :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    En av de beste vokalistene som er der ute..

    Gjør store ting som vokalist i Alter Bridge :)
    Og han sier det kommer nytt Alter Bridge album så snart det åpnes for turne igjen, i tillegg til nytt fra Slash en gang neste år...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Og han sier det kommer nytt Alter Bridge album så snart det åpnes for turne igjen, i tillegg til nytt fra Slash en gang neste år...
    Ja de har gått ut å sagt nytt album i 2022. Tremonti er vist nok igang med neste solo album også. Det gleder jeg meg enormt til
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    T-Roten: Apropos kvelden igår…UK var da mer enn lovlig uheldig, da.. Samme med Nederland og Belgia. Fagjuryen plukka ut de beste vokalprestasjonene, og jeg hadde absolutt ikke vært negativ til det om seieren hadde gått til Sveits, Island, Portugal eller Malta heller..Hva sier du?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Det live-albumet til Dire Straits er fint! Hørte nettopp på mitt nesten 40-år gamle eksemplar. Er dette en repress?

    Edit: 35 år er nok mer riktig :)
    Orginal, tror jeg. Fant den brukt på Audio Gold her i London. Låter utrolig bra
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Ja de har gått ut å sagt nytt album i 2022. Tremonti er vist nok igang med neste solo album også. Det gleder jeg meg enormt til
    Håper virkelig Tremonti og kommer med noe nytt. Det er bilmusikk for landevei her i huset 😀
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    T-Roten: Apropos kvelden igår…UK var da mer enn lovlig uheldig, da.. Samme med Nederland og Belgia. Fagjuryen plukka ut de beste vokalprestasjonene, og jeg hadde absolutt ikke vært negativ til det om seieren hadde gått til Sveits, Island, Portugal eller Malta heller..Hva sier du?
    Så det sammen med familien. Vi var delt i synet på favoritt. Tror vi til slutt ble enige om at Finland, Island og Italia var de vi likte. Rent musikalsk/talentmessig var nok Malta og kanskje Israel de som sto frem. Med vi var ikke helt dus med sangene 😀
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ser veldig bra ut T-Roten! Mye kul musikk som jeg sjekker ut.
    Hvordan er status på Ellamene dine?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn