Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Går det an å ta en 1210-løsning å la lokket ligge løst? Finnes egne gummiforinger å få kjøpt til 1210 hvis du ønsker lokk uten hengsler. Jeg brukte det i mange år uten problemer.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Går det an å ta en 1210-løsning å la lokket ligge løst? Finnes egne gummiforinger å få kjøpt til 1210 hvis du ønsker lokk uten hengsler. Jeg brukte det i mange år uten problemer.
    Det er en mulig løsning. Men skal teste noen vinkler jeg fant i en skuff først. Må bare file ned den gamle hengslen for å se om det virker...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Kaffepause...
    Og den skal tas ute. 22 grader i skyggen nå.... [emoji3]



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    22 grader? Hold grisepraten for Dem selv. Liten stemningsrapport fra stuevinduet. :)

    Vis vedlegget 579611
    Vakkert!
    Må ærlig innrømme jeg savner snø og kulde. Vinteren her har vært våt - veldig våt. Bor heldigvis på toppen av en bakke. Men plenen min sto under vann i to måneder. Og har ikke kommet seg igjen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.608
    Antall liker
    3.721
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, er egentlig glad i vinter også, særlig når lyset kommer tilbake og fjellene åpner seg for topptur. Bodde en del år sørpå og savnet vinter og vær. ??????
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Lat dag i dag. Ingen fremgang på platespiller - eller noe som helst annet. Men fruen og jeg tok knekken på et par flasker vin og lekte oss med MusicCast. Endte opp med å synge med til Hootie And The Blowfish. Ikke stolt, men veldig godt for sjelen i disse koronatider med isolasjon og alt annet som begrenser hva man kan gjøre.
    Musikk er virkelig en fantastisk måte å få ut stress og oppbygd aggresjon/depresjon...



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd dette :)

    Har også den Yamaha streamern og man blir desverre veldig lat av å ha det så enkelt, men veldig kjekt å høre på radio nå som FMnettet ble skrudd av.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Vi bruker streameren til alt av musikk og radio. Enkel å bruke og veldig stabil. Har MusicCast på kontor og kjøkken i tillegg.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.414
    Antall liker
    3.533
    Sted
    Sunnmøre
    Lødingen?? Huffda :)
    Kunne vært verre. Kunne ha vært lengre inn i Ofotfjorden [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Var på ferie-rundreise i Nordland for 15 år sidan, og hugsar enno det fantastiske slagordet reiselivsrådet i Lødingen hadde utvikla (eller, eg veit ikkje strengt teke kven som stod bak): "Lødingen - mer enn et fergeleie!".
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Lødingen?? Huffda :)
    Kunne vært verre. Kunne ha vært lengre inn i Ofotfjorden [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Var på ferie-rundreise i Nordland for 15 år sidan, og hugsar enno det fantastiske slagordet reiselivsrådet i Lødingen hadde utvikla (eller, eg veit ikkje strengt teke kven som stod bak): "Lødingen - mer enn et fergeleie!".
    Er ikke så mye mer enn det etter at Forsvaret og Televerket la ned der. Men ser ut til at det er spirer av turistnæring som klarer seg nå. Det er fremdeles håp [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bodde på Lødingen i 5 år, den gang både militæret og Televerket holdt til der. Har gode minner derfra.

    Sist gang jeg var der, var Lødingen Hotell blitt asylantbolig, og det meste var borte. Nesten bokstavelig talt bare fergeleiet igjen, og det var flyttet fra under Knausen Kafe og ut i utkanten.

    Mvh
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Bodde på Lødingen i 5 år, den gang både militæret og Televerket holdt til der. Har gode minner derfra.

    Sist gang jeg var der, var Lødingen Hotell blitt asylantbolig, og det meste var borte. Nesten bokstavelig talt bare fergeleiet igjen, og det var flyttet fra under Knausen Kafe og ut i utkanten.

    Mvh
    Hvilket årstall bodde du der?
    Har vært mange og store forandringer siden vi begge forlot, men er heldigvis litt liv i bygget der Televerket holdt til.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bodde på Lødingen i 5 år, den gang både militæret og Televerket holdt til der. Har gode minner derfra.

    Sist gang jeg var der, var Lødingen Hotell blitt asylantbolig, og det meste var borte. Nesten bokstavelig talt bare fergeleiet igjen, og det var flyttet fra under Knausen Kafe og ut i utkanten.

    Mvh
    Hvilket årstall bodde du der?
    Har vært mange og store forandringer siden vi begge forlot, men er heldigvis litt liv i bygget der Televerket holdt til.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Bodde der fra 1980 til 1985. Hadde leilighet over Lødingen Apotek. :)

    Mvh
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Husker apoteket godt. Det bygget er nå borte - var vel revet når de utvidet Televerk-bygget rett før de la ned...
    Jeg gikk på barneskolen i perioden du bodde der


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Lødingen er vel mest kjent i dag blant bobilfolket for å ha en flott bobilcamp på Hjertholmen :) utenom det så er det vel ikke mye igjen..
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Lødingen er vel mest kjent i dag blant bobilfolket for å ha en flott bobilcamp på Hjertholmen :) utenom det så er det vel ikke mye igjen..
    Håper det er mer enn Hjertholmen i fremtiden [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Lødingen er vel mest kjent i dag blant bobilfolket for å ha en flott bobilcamp på Hjertholmen :) utenom det så er det vel ikke mye igjen..
    Håper det er mer enn Hjertholmen i fremtiden [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tja, er vel kjent for noe mer å, men ikke direkte positivt Kansje for alle.. I allfall ikke Frp velgere :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Underholdningen fra i går kveld. Første gang Slash har spilt i London og jeg ikke var der. Så da Blu-Ray kom ut var det bare å kjøpe - CD m/Blu-Ray og Vinyl er på plass! Anbefales!



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Selv om favoritten Myles er med så klarer jeg ikke helt å få sving på slash greiene :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Selv om favoritten Myles er med så klarer jeg ikke helt å få sving på slash greiene :)
    Første gang jeg hørte dette Slash prosjektet - og Myles - var live som headliner på alternativ-scenen på Download. Og har vært frelst siden. Sett dem hver gang de har vært her, bortsett fra denne. Husker jeg bestilte alle tilgjengelige CD’er av Alter Bridge og Slash samme kveld [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.246
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hehe, ja alter Bridge er sikkerstikk for min del, men virker som jeg graveterer mer mot Mark Tremonti delen da jeg liker hans sideprosjekt bedre enn Myles, men Myles er og blir en av tidenes vokalister, spesielt det han har gjort hittill i alter :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Hehe, ja alter Bridge er sikkerstikk for min del, men virker som jeg graveterer mer mot Mark Tremonti delen da jeg liker hans sideprosjekt bedre enn Myles, men Myles er og blir en av tidenes vokalister, spesielt det han har gjort hittill i alter :)
    Husker jeg så Slash i Brixton Academy med Tremonti som oppvarmingsband. Var så lenge siden at Wolfgang Van Halen fremdeles spilte bass for Tremonti. Encore var med Mark på ekstra gitar - mener de spilte gammel GnR låter


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Denne har sittet stille i boksen sin alt for lenge nå. Har dessverre ikke hatt tid til å gjøre noe som helst annet enn arbeid og familie.
    Koronaepidemien har ført til at jeg måttet stoppe masse arbeid på jobb, med folk permittert eller med avsluttede arbeidsforhold som resultat. Er veldig slitsomt, og føler et ansvar for mange av dem...
    Men kan bare håpe at det er lysere tider i vente - og at jeg kan finne litt tid til å sette opp Technics spilleren

    Håper alle har det bra og er frisk!



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Ut med det "gamle"....



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Inn med det "nye"....
    Låter bra så langt, men regner med at helt ny pick up vil forbedre seg ved bruk



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Inn med det "nye"....
    Låter bra så langt, men regner med at helt ny pick up vil forbedre seg ved bruk



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gratulerer!
    Jeg synes, helt objektivt, at Technicsspilleren er mange ganger penere/tøffere enn Regaen. Fritt etter lydhukommelsen, hva synes du låter best?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Inn med det "nye"....
    Låter bra så langt, men regner med at helt ny pick up vil forbedre seg ved bruk



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Gratulerer!
    Jeg synes, helt objektivt, at Technicsspilleren er mange ganger penere/tøffere enn Regaen. Fritt etter lydhukommelsen, hva synes du låter best?
    Vet ikke helt. Pick-up på Technics er helt ny (på album to nå). Men inntrykk så langt er at Technics med AT er bedre enn Rega med Elys 2. Nå er Elys 2 gammel, men skulle ikke vært utslitt ennå - og de to pick-upene er i samme prisleie her.
    Men vanskelig å si om Rega kanskje hadde vunnet med AT pick-up...?
    Går med planer om å selge en av dem, og i kveld er det Rega som ligger an til å pakke kofferten... [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.608
    Antall liker
    3.721
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ikke så mye å bidra med i forhold til pu eller spiller, men hadde en gang en Sota Sapphire og har en god del plater arkivert i kjelleren. Tar en gang i mellom frem en nostalgisk tanke om å kjøpe spiller igjen, men etter noen runder med meg selv blir det med tanken. Den gang jeg hadde spiller, ble den også lite brukt ift CD. Nå er jeg nok for lengst fortapt i strømming og den «frihet» det gir. Med andre ord blitt en latsekk.... ??????
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.856
    Sted
    London
    Jeg hadde ikke vinyl fra seint på 80-tallet til jeg møtte fruen i 2012. Vi liker begge musikk, og hun hadde vinyl liggende. Så jeg hentet de få platene jeg hadde i Norge og så kjøpte vi en Rega P1. Vi trivdes med vinyl og samlinga vokste. Så P1 ble P3, og flere plater ble kjøpt. Nå har vi i alle fall 200+ plater, og jakter vinyl hvis vi kjøper ny musikk. Og denne spilleren er så langt helt fantastisk.
    Vi har ikke peis, så eneste veien kan få litt peiskos-lyd i huset.. [emoji3]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn