MHZS Audio CD88E

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Dette tør ikke jeg å begynne på... ;)

Men, man kan altså fjerne et rør uten noen endringer i kretsløpet? Altså så er det ikke et rør til hver kanal..?
 

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Innlegg
2.947
Antall liker
4.610
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Cundis skrev:
Dette tør ikke jeg å begynne på... ;)

Men, man kan altså fjerne et rør uten noen endringer i kretsløpet? Altså så er det ikke et rør til hver kanal..?
Hei!

Begge sider i rørene benyttes. Det er ikke ett pr. kanal.

Rør 2 (det bakerste) fungerer som driverrør for det første. Egentlig helt unødvendig, da 12ax7 forsterker så det holder. Imidlertid kan du ikke uten videre kutte ut rør to. Da må det modding til. Imidlertid kan du prøve forskjellige rørmerker om hverandre.

mvh
Lasse
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Ahh.. Og jeg som trodde det var et til hver kanal... :p Dette åpner jo for helt nye muligheter med rør bytter..!

Forstår jeg deg da rett i at det bakerste rett og slett kan dras ut, uten fare for fyrverkeri av noe slag..? :)
 

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
273
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Ja, de har brukt selvprodusert konverrter til og med 88F. G-versjonen benytter en singel Burr Brown PCM1792 brikke (24bit/192kHz).
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.755
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Takk for link emokid! :)

Ble jaggu nysgjerrig på denne mod'en, men veit jaggu ikke om jeg tør.. Kanskje la det bli en oppgave for Malmin tenker jeg... ;)

Utfra hva jeg leste og skjønte, kunne det bakerste røret bare tas ut fordi det ikke var nødvendig for å få nok forsterkning, men da ble det ikke noe lyd i spilleren min. Må begge to til her gitt..! Det smalt ikke..... ;D
 
Topp Bunn