MHZS Audio CD88E

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sv: MHZS Audio CD88E

Det som er så bra med denne spilleren også, er at den er kjempe enkel å modde.
Som man kan ta etterhvert som lommeboka tillater det.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sv: MHZS Audio CD88E

Hva skjer når det er noe galt med disse spillerne ? Er det noen i Norge som kan" de ?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Sv: MHZS Audio CD88E

Det er vel derfor det er tryggere å handle fra en importør.
Det kan fort skje at noe skjer med elektronikk.

Selv handlet jeg rett fra HK.
Gikk bra det, men har fått litt problemer med sus/støy på analogdelen.
Dette blir nå ordnet opp i.

Her i Trondheim er det i hvert fall et par som kjenner denne spilleren rimelig godt innvendig :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sv: MHZS Audio CD88E

Hvem er importøren på disse ? og tar han god avanse på de ? siden så mange henter de selv... ;)
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Jeg kjøpte min av av en importør her i trondheim. Send meg en PM så du få nr hans. Da er det bare og få den og begynne å bruke den.
Jeg mener denne spilleren er en revolusjon til prisen....... Emc1up ytelse til en tredjedel av prisen....
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Nå har jeg bestilt meg en MHZS-66. Det blir sikkert bra for meg. Det er ikke toppmodellen, men den er jo en smule rimeligere, men jeg blir sikkert fornøyd. Håper bare kineseren, eller hva han nå er, klarer å pakke den og sende den til meg.. :-D
 

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Innlegg
411
Antall liker
37
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Da fikk jeg min i går. 88E
Rett ut av esken så griseknuser den min Shengya cd spiller. Mye mer og kontrollert bass og en silkemyk topp. Maler ett stort og flott lydbilde.
Må si at jeg er utrolig fornøyd. ;D
Det var en som snakket om eier følelse og det forstår jeg godt. Den er bygget som en tanks med en flott finish. 16,5 kg!! Selv fjernkontrollen er av flott kvalitet. Ett stykke aluminium som ligger godt i hånden.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gratulerer med ny spiller ernie! :)

Da gjenstår det i første omgang bare å teste ut nye rør.
Vil anbefale deg å ta en telefon til Motron for å høre hva han skal ha for et par Golden Dragon 12ax7.
Disse gjør en fantastisk jobb i denne spilleren, for en rimelig penge.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Snakka med Frode i Tr.heim idag... Må si at det er fristende å kjøpe en 66e MHZS... Virker som et bra sted å handle og Frode var særs hyggelig!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ikke noe problem med han nei. Kjempeservice.
Han kan også skaffe bra rør til disse spillerne.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Hvem er denne Frode-personen, egentlig? Og hvilke priser har han?
 

foffe

Medlem
Ble medlem
09.06.2004
Innlegg
5
Antall liker
0
lurer på å kjøpe meg en Mhzs cd spiller. Er det noen som vet hva som er forskjellen mellom CD88E og CD66E. Jeg ser at det selges den gamle modellen Cd88 og CD66 på ebay. Hva er forskjellen på den gamle og nye modellen.
 

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
946
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
foffe skrev:
lurer på å kjøpe meg en Mhzs cd spiller. Er det noen som vet hva som er forskjellen mellom CD88E og CD66E. Jeg ser at det selges den gamle modellen Cd88 og CD66 på ebay. Hva er forskjellen på den gamle og nye modellen.
Jeg bydde på en CD66 på ebay - men det dukket opp en CD66E på døra mi en liten uke senere. Så jeg skal ikke klage.. :) Men spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på dessverre.. :-D
 

Inductivius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
295
Antall liker
74
Sted
Egersund
Torget vurderinger
12
Jeg bestilte også en CD66 og fikk CD66E.Tror nok at rørene er annerledes.Tror også at det ikke var sokler til opampene i den gamle ???Den blir bare bedre og bedre denne spilleren.Har hatt noen gode opplevelser med et par tweak.Men den spiller kanonbra orginalt.Hvis det er noen andre her som har lyst og dele tweakene sine,så er det bare å komme med de.Mitt neste blir og skifte til super regulatorer til utgangs trinnet.
 

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
112
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Hei!
Er det noen som har byttet røra i strømforsyningen på CD88E....? Er det egentlig to forskjellige rør eller to like, med forskjellige navn?

MHZS CD 88 uses two 12AX7s for signal
processing, a 6Z4 and WY2 tube for
rectification.
 

calpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2008
Innlegg
113
Antall liker
0
Nå kjøpte jeg faktisk en selv. Ikke inspirert av denne
tråden, men ser at den dukket opp.....

Planen er jo å etter hvert få den 'opp og gå'. For all del.
Mulig den allerede gjør det, men har vel en mistanke om at
det kan hentes ut litt. Blir spennende.

Betalte 'overfrakt' for å få kjøpesum under 200NOK, noe som gjør
det til en ganske rimelig maskin. ~2800,- alt ink. Skikkelig grei kilopris :)

Mitt spørsmål. Er det noen her som har greid å haie til seg et skjema/servicemanual?
Eller er det akkurat det jeg skal til å gjøre?

Mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Calpin skrev:
Mitt spørsmål. Er det noen her som har greid å haie til seg et skjema/servicemanual?
Eller er det akkurat det jeg skal til å gjøre?

Mvh

Kult om du gjør det 8)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.858
Antall liker
38.629
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
når det gjelder røra i strømforsyninga så er det en masse å hente,det er 2 forskjellige rør,er ikke sikker på navn og nr på disse men ta en telefon til brynjar(motron),han kjenner til hva som bør brukes eller ta kontakt med bia her på sentralen,han har testet ut det meste når det gjelder 88e.

mvh
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
911
Antall liker
282
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Calpin skrev:
Betalte 'overfrakt' for å få kjøpesum under 200NOK, noe som gjør
det til en ganske rimelig maskin. ~2800,- alt ink. Skikkelig grei kilopris :)
Hvor fikk du denne prisen :eek:
 

calpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2008
Innlegg
113
Antall liker
0
Kjøp av dem med dyrest frakt (ebay)
Dem er det ingen andre som byr på, så du får den
gjerne for under £18 (sub 200NOK) og slipper da mva.

Min gikk for £0,99 med totalpris på £270 som i dag gir
ca NOK2800,-

For dem med, la oss si £170 i frakt, blir jo da frakten alene
1785 og du må få spilleren for £65 og under for at det
skal lønne seg
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Calpin skrev:
Kjøp av dem med dyrest frakt (ebay)
Dem er det ingen andre som byr på, så du får den
gjerne for under £18 (sub 200NOK) og slipper da mva.

Min gikk for £0,99 med totalpris på £270 som i dag gir
ca NOK2800,-

For dem med, la oss si £170 i frakt, blir jo da frakten alene
1785 og du må få spilleren for £65 og under for at det
skal lønne seg
Du må vel betale moms på frakten også.. så vidt jeg har forstått :-\

Eller tar jeg sååå feil?
 

calpin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2008
Innlegg
113
Antall liker
0
G-K skrev:
Calpin skrev:
Kjøp av dem med dyrest frakt (ebay)
Dem er det ingen andre som byr på, så du får den
gjerne for under £18 (sub 200NOK) og slipper da mva.

Min gikk for £0,99 med totalpris på £270 som i dag gir
ca NOK2800,-

For dem med, la oss si £170 i frakt, blir jo da frakten alene
1785 og du må få spilleren for £65 og under for at det
skal lønne seg
Du må vel betale moms på frakten også.. så vidt jeg har forstått :-\

Eller tar jeg sååå feil?
Det stemmer når selve varebeløpet overskrider 200 nok
Går fri for den når vare under 200nok. Regnestykket itt tar høyde for det.

En spiller for £65 med frakt 170 blir lik en til £1 med frakt på £270

Men hvem vil vel finne på å by på en spiller hvis frakt er oppgitt til £270 ;)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Ludo skrev:
el_mariachi skrev:
Har det gått helt over styr for kineserne nå eller? Se på prisen: http://vocativeaudio.com/cdp_mhzs.html
1,00 HK$ = 0,67 NOK

Om de mener US$ så er jeg enig i at NOK 18.468,- blir litt i drøyeste laget ja... Ellers synes jeg at NOK 2368,70 er en helt ok pris for en sånn spiller.
HK$ ja, der gikk jeg mildt sagt fem på gitt ;D
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Må vel si at 18 000,- for spilleren ikke hadde vært så gal pris i forhold til hvor bra den lyder...

Under 3 000,- er en latterlig pris hvis man ser hva den kan sammenlignes med, men det er nå bare min mening.

mvh
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Mener jeg har lest ett eller annet sted att disse bør kjøres balansert.. ser de har både rca og XLR utganger.

Noen som kan si noe om forskjeller/ har erfaringer på dette?
 
T

tst

Gjest
Jeg hadde en slik tidligere, men fikk aldrig prøvd balansert. Jeg syntes den låt meget bra med ubalansert, og særlig til prisen.
 

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Innlegg
1.234
Antall liker
306
Torget vurderinger
1
Ja med denne var omtrent første gang jeg opplevde billigere låter bedre enn dyrt. Likte mhz bedre en min emc1up.

Denne spilleren er et kupp :)
 
L

Ludo

Gjest
el_mariachi skrev:
HK$ ja, der gikk jeg mildt sagt fem på gitt ;D
Joa, fort gjort - det finnes jo et dusin antall forskjellige dollar - manger som annekterer den valutaen i påvente av evig lykke :D
 

Tussi68

Medlem
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
29
Antall liker
0
God tråd dette
Tenkte jeg skulle oppsummere de oppgraderingene jeg har utført på min MHZS CD88E:
1. Skiftet sort signalkabel (til sølvledere) fra print til RCA-connector - Liten endring/0 NOK
2. Byttet rør på utgangen til Brimar 4004. –Stor endring, utvilsomt den oppgraderingen som gir mest for pengene./500 NOK
3. Skiftet ut OPamp 2604 (Kun den som ligger etter DA-omformer) til NE5532A - Mere detaljer, bedre i topp spesielt. Andre OP-amper kan også benyttes NB! Dual OPamp./50 NOK
4. Ny klokke, http://www.diykits.com.hk/ –Stor endring, bredere, dypere og mer detaljer. DIY-klokken trenger 12V AC supply, jeg brukte en gammel trafo jeg hadde liggende./300 NOK
5. Skiftet kondensatorer i strømforsyningen (Wima) og i signalveien fra DA-omformer til utgang (6 stk Obbligato) -Stor endring, samme effekt som ny klokke. /500 NOK

Etter en prat med ”bia” i går blir det nok bytte av rørene i strømforsyningen (WY2 og 6Z4 rør) WY2 har en ekvivalent som heter OB2 og Motron har liggende. En kan også finne på Ebay. ”bia” hadde erfaringer med at skifte til bedre rør i stømforsyning også har noe å si for lyden, så rør er bestillt.
Videre må jeg skjerme de store Obbligato kondensatorene jeg har skiftet til. Desse er store og fanger nok opp noe mer digitalstøy enn de små som var der. Håper jeg skal få det til med å tvinne folie rundt de, eller er det noen som har forslag til ”isolering” av kondensatorer.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Bytt til en bedre klokke-krets! Kina-klokken er ikke bedre enn "ei fake Rolex" ...

DAC-chippen er forresten en BB PCM 1742KE chip som ligger gjemt under masse lim...

Arne K
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Regner med at ingen her har prøvd minstemann i serien cd33? Regner naturligvis med at denne ikke er like god som 66 og 88 men i mitt oppsett vil ikke en top-loader være praktisk.

Regner også med at siden disse spillerne i utgangspunktet er produsert for bruk i østen er de ikke CE-merket? Vet at det ikke har noe med kvalitet å gjøre men er jo veldig kjekt i forhold til forsikringsselskap dersom noe går galt.
 

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Innlegg
611
Antall liker
314
Palace skrev:
Regner med at ingen her har prøvd minstemann i serien cd33? Regner naturligvis med at denne ikke er like god som 66 og 88 men i mitt oppsett vil ikke en top-loader være praktisk.

Regner også med at siden disse spillerne i utgangspunktet er produsert for bruk i østen er de ikke CE-merket? Vet at det ikke har noe med kvalitet å gjøre men er jo veldig kjekt i forhold til forsikringsselskap dersom noe går galt.
Du kan høre en her

send en PM om intr. , bor i Oslo
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei,

Har selv en CD 66E. Så vidt jeg har forstått er forskjellen på disse i strømforsyningen. 88E bruker rør, mens 66E gjør det ikke (i strømforsyningen altså).

Har skiftet til Golden Dragon rør og det spiller bra ;D. Er det noen som har sammenlignet CD 66E og CD 88E? Da hadde det vært fint med noen ord om resultatet!

Mvh. josi
 

G-K

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.04.2004
Innlegg
470
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Finner jo disse spillerne "overalt", både på forskjellige netshop`s og ikke minst på eBay.. Blir likevel litt forvirret over forskjellige spesifikasjoner, og da spesielt på hvilke rør de er satt opp med på utgangene. I strømforsyningen har vel alle 6Z4 og WY2, men på utgangene finner jeg både ECC 83-s/ 12AX7 og 12AU7 ???

Spilleren med 12AU7, var oppgitt å skulle være siste utgave (2007)... noen som vet mere om dette?
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.073
Antall liker
3.503
Torget vurderinger
8
Jeg har 88e versjonen, som etter det jeg vet er den siste. Denne er utsyrt med 12ax7 / ecc883.
 

MrC

Medlem
Ble medlem
21.10.2007
Innlegg
5
Antall liker
0
Hei.

Er på utkikk etter en ny cd snurrer og har sett litt på denne.
Det som forbauser meg er spesifikasjonene. Nærmere bestemt frekvensgangen som er oppgitt til:

Frequency Response: 20Hz~20KHz (+-5dB)

Dette vil si en teoretisk forskjell på 10dB. Hvordan er dette i praksis? Har desverre ikke fått hørt spilleren enda.

Mvh.
 
Topp Bunn