Hei.
Begge RIAAene du nevner er utmerkede til prisen, men det hører også med til historien at begge har
en litt frampå lyd med mer fokus på de øvre frekvensene. Kanskje en lydkarakteristikk man bør unngå
sammen med Hegel - og uspesifiserte;
"ganske så dynamiske" høyttalere.
Musical Fidelity er dog noe varmere enn Cambridgen, særlig om man benytter MM inngangen som du
kommer til å bruke sammen med Ortofon 2M Red (og eventuelt andre PUer som passer til ProJect
spilleren din). (Det siste alternativet blant de helbillige RIAAene; NAD PP-2, er vesentlig varmere,
men denne taper med god margin mot dine forslag, da den fort låter litt "pudding".
Derfor anbefaler jeg deg å gå litt opp i pris på RIAAen for å finne mere egnede RIAAer. Siden du skal
benytte pickup(er) med høyt utgangsignal ville jeg tittet litt på
Graham Slees rene MM RIAAer som;
Gram Amp 2 Communicator (varm og stram (?)),
Gram Amp 2 SE (varm og stram) eller aller helst
ERA V Gold (nøytral/sval og stram). Alle disse kan vel (?) oppgraderes med den større strømforsyningen
PSU-1 - eller ved å benytte større "veggvorter" fra f.eks. Claes Ohlson.
Stereolab - Graham Slee Projects
Du kan lese mine tester av (tidligere versjon av) Gram Amp SE og dagens ERA V Gold her (s. 92) :
http://www.audiofidelity.no/uploads/2/4/0/6/24060675/17_hele.pdf Gram Amp 2 Communicator (som kun er noen
hundrelapper dyrere enn MFen) har jeg ikke hørt, men tester tyder på at den har mye til felles med
storebror SE.
Ellers er det fornuftig å sjekke ut
Rega Fono MM, som også bare er "litt dyrere" enn MFen. Jeg har ikke
hørt denne selv, men Regas RIAAer pleier å være tonalt nøytrale, dynamiske og ikke minst gode til prisen.
Uansett bør du prøve aktuelle RIAAer - med egen pickup/platespiller - i eget anlegg. Hør om hjemlån -
eventuelt mot kausjon - av de aktuelle kandidatene.
mvh
Gunnar Brekke