Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Begriper ikke hva du leser i den saken som gjør at du fyrer slik Deph
    Han må nå i alle fall få poeng for at han er konsekvent! Deph misliker alt som minner om "Metoo".

Avfeier man ikke "Metoo" som et uttrykk for misforstått feminisme/svenskhet ( et praktfullt begrep for øvrig! ;) ) er man i Dephs verden ikke å regne med! Så enkelt.
    Spiralis har et poeng her. Men faen heller, pulte du en gang noen som du ikke nå kan flagge med stolthet, så velkomen til menneskeheten. Og fuck de der femitassene. Seriøst med noe med pigger på. Strapon med pigger på.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    6

65finger

Gjest
    Han må nå i alle fall få poeng for at han er konsekvent! Deph misliker alt som minner om "Metoo".

Avfeier man ikke "Metoo" som et uttrykk for misforstått feminisme/svenskhet ( et praktfullt begrep for øvrig! ;) ) er man i Dephs verden ikke å regne med! Så enkelt.
    Spiralis har et poeng her. Men faen heller, pulte du en gang noen som du ikke nå kan flagge med stolthet, så velkomen til menneskeheten. Og fuck de der femitassene. Seriøst med noe med pigger på. Strapon med pigger på.
    Personlig driter jeg i det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882

Du er trofast med stråmannen, det skal du ha.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Går du ut i avisen for vinning, for å sladre om hvem som pulte hvem på en fest hos deg for 30 år siden så mister du respekt hos meg. Snakker ikke om overgrep men om ting som skjer på fest på lovlig vis. Mætoo er for sauer. Å gud jeg pulte sjefen, og i ettertid har jeg blitt fortalt av svensker og femitasser at jeg er et stakkars offer.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Går du ut i avisen for vinning, for å sladre om hvem som pulte hvem på en fest hos deg for 30 år siden så mister du respekt hos meg. Snakker ikke om overgrep men om ting som skjer på fest på lovlig vis. Mætoo er for sauer. Å gud jeg pulte sjefen, og i ettertid har jeg blitt fortalt av svensker og femitasser at jeg er et stakkars offer.
    Vel kan vi sikkert være enige om at Deph har sin helt egen og sjarmerende måte å uttrykke seg på, men "faktisk.no", han har da et poeng da!

For de som følger litt med har "Trine Skei Grande saken" fått nytt liv i disse dager. Det synes som om hun hadde stått seg bedre med å "legge seg flat" ( Akkurat det er jo litt vanskelig for henne! ) med en gang og beklage det som skjedde is stedet for å si at gutten hadde "hoppet på henne". I tillegg har hennes rådgivere gått rundt og sagt at gutten var tilbakestående, arbeidsledig, enkel og at det derfor "var synd på ham" og at de av den grunn ikke kunne renvaske Trine. Han er utdannet ingeniør og i fullt arbeid, og en smule forbannet for at ikke Trine holdt seg til avtalen om å ikke si noe. De er jo som kjent alltid en viss fare for at man går på grunn når man begynner å ro!

Personlig gir jeg i prinsippet fan i hvem som puler hvem. Det jeg reagerer på er den vanvittig store forskjell det er på krav til sexualmoral mellom kvinner og menn!. Hadde saken dreid seg om en "Tore Skei Grande" og en overstadig beruset ung pike på 17 år ville vår vann "Tore" vært kastet ut av alle tillitsverv for lenge siden! Og DET irriterer meg!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vel kan vi sikkert være enige om at Deph har sin helt egen og sjarmerende måte å uttrykke seg på, men "faktisk.no", han har da et poeng da!

For de som følger litt med har "Trine Skei Grande saken" fått nytt liv i disse dager. Det synes som om hun hadde stått seg bedre med å "legge seg flat" ( Akkurat det er jo litt vanskelig for henne! ) med en gang og beklage det som skjedde is stedet for å si at gutten hadde "hoppet på henne". I tillegg har hennes rådgivere gått rundt og sagt at gutten var tilbakestående, arbeidsledig, enkel og at det derfor "var synd på ham" og at de av den grunn ikke kunne renvaske Trine. Han er utdannet ingeniør og i fullt arbeid, og en smule forbannet for at ikke Trine holdt seg til avtalen om å ikke si noe. De er jo som kjent alltid en viss fare for at man går på grunn når man begynner å ro!

Personlig gir jeg i prinsippet fan i hvem som puler hvem. Det jeg reagerer på er den vanvittig store forskjell det er på krav til sexualmoral mellom kvinner og menn!. Hadde saken dreid seg om en "Tore Skei Grande" og en overstadig beruset ung pike på 17 år ville vår vann "Tore" vært kastet ut av alle tillitsverv for lenge siden! Og DET irriterer meg!
    Ok jeg ser den, og kanskje det var litt automatikk i min avvisning. Jeg har ikke satt meg så godt inn i saken, siden jeg generelt finner slike saker lite interessante. Men greit ... Kanskje jeg tok feil. ... men .. eh .. nei ok. Jeg liker Venstre men ikke spesielt Grande og den veien hun har ført partiet. .. ok la det gå sin gang.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.213
    Sted
    Liten by

Dette er jo bare tull!
    Alle de andre sakene har dreid seg om medarbeidere eller kollegaer, samt å utnytte sine posisjoner. Her er det snakk om å ha seg på fritiden! Det er det fremdeles ingen menn som er tatt for heller! At det var dumt eller klønete behandlet i ettertid betyr i denne sammenheng svært lite.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    At det var dumt eller klønete behandlet i ettertid betyr i denne sammenheng svært lite.

Å beskylde gutten for å være evneveik og late som om at det er grunnen til at man ikke kan ta Grande i forsvar er: "Dumt eller klønete"?????

Det må være årets understatement!

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.213
    Sted
    Liten by
    At det var dumt eller klønete behandlet i ettertid betyr i denne sammenheng svært lite.
    Å beskylde gutten for å være evneveik og late som om at det er grunnen til at man ikke kan ta Grande i forsvar er: "Dumt eller klønete"?????
    Det må være årets understatement!
    Mulig det, men forandrer det egentlig hva jeg skrev?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Nei det forandrer ikke noe, men jeg tillater meg å være dypt uening med deg.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.380
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    "Jeg er uenig med deg."
    "Nei det er du ikke!"
    "Joda!"
    "Nehei!"
    "Jo."
    "Bevis det!!"

;)

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Kom gjerne med eksempler som illustrerer ditt poeng på hva du er så irritert på.
    «Hadde saken dreid seg om en "Tore Skei Grande" og en overstadig beruset ung pike på 17 år ville vår vann "Tore" vært kastet ut av alle tillitsverv for lenge siden!»

Eksempler og eksempler; synes du det høres - rent hypotetisk sett - så usannsynlig ut?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.213
    Sted
    Liten by
    Kom gjerne med eksempler som illustrerer ditt poeng på hva du er så irritert på.
    «Hadde saken dreid seg om en "Tore Skei Grande" og en overstadig beruset ung pike på 17 år ville vår vann "Tore" vært kastet ut av alle tillitsverv for lenge siden!»

Eksempler og eksempler; synes du det høres - rent hypotetisk sett - så usannsynlig ut?
    Kom gjerne med eksempel?
    Fra Norge eller lignende land altså...
    Dette har og skjer både i kongefamilien og på tinget til stadighet. Jeg har bekjente med detaljkunnskaper og som har veldig mange gode historier om slikt.

Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Jentene kan pule hvem de vil og når de vil. Vi gutta må være ytterst forsiktig med hvor vi har snurrebassen. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Eneste forskjell fra saken med han uten hake er at sistnevnte strengt tatt ikke gjorde det på fritiden siden det var et partiarrangement det skjedde på. Han måtte betale for det i en periode, men kanskje saken er et hakk mer alvorlig på grunn av omstendighetene. Men selve handlingen er den samme. Han sitter i regjering i dag, hvor lang karenstid kan Skei Grande forvente seg?

Det som slår meg med denne saken er at på denne festen var det mange fra det politiske miljøet som deltok. Hvorfor tok ingen av dem affære da hun begynte å klå uhemmet på "5-10" menn i løpet av kvelden? Og med det mener jeg at hennes kolleger burde kunne ha tatt henne til bort fra festen og vist henne et soverom hun kunne bruke til hun var mer edru igjen? De visste jo hvilken flamme den ukontrollerbart drita Skei Grande lekte med, selv om de ikke kunne vite at det ville ende med barnerov.

Jeg har vært tilstede på endel fester der helt vanlige folk har gått litt bananas på den måten, men da har stort sett venner klart å ta fatt i personen og roet vedkommende ned og fått den til sengs eller hjem. Hvordan var det mulig at det ikke skjedde på en fest der mange er profesjonelt klar over fallhøyden for slike handlinger?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23

Eneste forskjell fra saken med han uten hake er at sistnevnte strengt tatt ikke gjorde det på fritiden siden det var et partiarrangement det skjedde på. Han måtte betale for det i en periode, men kanskje saken er et hakk mer alvorlig på grunn av omstendighetene. Men selve handlingen er den samme. Han sitter i regjering i dag, hvor lang karenstid kan Skei Grande forvente seg?

Det som slår meg med denne saken er at på denne festen var det mange fra det politiske miljøet som deltok. Hvorfor tok ingen av dem affære da hun begynte å klå uhemmet på "5-10" menn i løpet av kvelden? Og med det mener jeg at hennes kolleger burde kunne ha tatt henne til bort fra festen og vist henne et soverom hun kunne bruke til hun var mer edru igjen? De visste jo hvilken flamme den ukontrollerbart drita Skei Grande lekte med, selv om de ikke kunne vite at det ville ende med barnerov.

Jeg har vært tilstede på endel fester der helt vanlige folk har gått litt bananas på den måten, men da har stort sett venner klart å ta fatt i personen og roet vedkommende ned og fått den til sengs eller hjem. Hvordan var det mulig at det ikke skjedde på en fest der mange er profesjonelt klar over fallhøyden for slike handlinger?
    Kanskje hele festen nærmest ble en orgie?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.213
    Sted
    Liten by

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Ja, det blir kanskje en verden full av traktorlesber og homogutter:p.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Antall homofile virker å være en noenlunde konstant, uansett kultur og verdensdel. Da vil jeg også regne med at det er en konstant historisk også.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Ikke det?

Dama er da ikke ( var i alle fall ikke ) direkte ulekker å se på, så at noen hadde lyst på henne er slett ikke så utenkbart, men måten vedkommende utrykker det på er jo klart langt under pari!
    Da hun var samferdselsminister hadde hun forøvrig en statssekretær som var utrolig hot!

Forøvrig så var Navarsete et meget hyggelig/trivelig menneske da jeg traff henne.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke det?

Dama er da ikke ( var i alle fall ikke ) direkte ulekker å se på, så at noen hadde lyst på henne er slett ikke så utenkbart, men måten vedkommende utrykker det på er jo klart langt under pari!
    Da hun var samferdselsminister hadde hun forøvrig en statssekretær som var utrolig hot!

Forøvrig så var Navarsete et meget hyggelig/trivelig menneske da jeg traff henne.
    Den perioden du drømte om trekanter og slikt? :rolleyes:

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.287

Kanskje hele festen nærmest ble en orgie?

Det er fortsatt et mysterium at denne 17 år gamle gutten stod bak et hjørne på låven, og da TSG kom forbi så kastet han seg over henne og førte henne bort til kornåkeren og hadde høylytt sex, som mange hørte/registrerte.Mulig hun ikke var så korpulent den gang? Men likevel synes jeg dette kan glemmes.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.287
    Nei, sikkert ingen ting, noen liker vel adipositas selv i ung alder, og går til angrep og farer på i vellyst.Vel unt.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.689
    Om du synest det er merkelig at noen liker runde damer har du ganske stort potensiale for å utvide horisonten for hva som er «merkelig» innen for erotikkens verden...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sier som Deph; la menneskene knulle av hjertens lyst.

Grandesaken blir en sak ikke så mye grunnet knullet, men hvordan aktørene involvert i vellysten i ettertid beskriver penetreringshendelsen. Trur eg. (Noe som ikke forhindrer at den samme sak utført av en aktiv ekstremitet tilhørende en politisk frontfigur nok ville bli ansett annerledes. Ho Trine ville kunne kommet unna om hun bare hadde smilt og sagt at det var megen attrå ved det hele.)

Nå kjøres det hele i tillegg fordi visse folk har en politisk agenda; «umoralen» i det hele er bare et vikarierende motiv. Og Trine faller ikke grunnet stor drift, men feilaktig prat i ettertid.

Dog; det bryllupet må har vært spesielt - selv gitt trønderske målestokker; Borten-gutten burde gi en nærmere forklaring på hvilke fester han står som arrangør for. Er det en mann vi kan ha tiltro til?

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Resett kjørte en grov og falsk kampanje imot Grande, noe som startet det hele. Grande burde ganske enkelt holdt kjeft, men så måtte hun og venstreledelsen komme med tilsvar som inneholdt løgn og nedverdigende beskrivelser av uskyldig tredjepart. Sistnevnte er problemet. Sånn i tillegg til at Resett er like etterrettelig som en gjennomsnittlig russeavis.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Grandesaken blir en sak ikke så mye grunnet knullet, men hvordan aktørene involvert i vellysten i ettertid beskriver penetreringshendelsen. Trur eg. (Noe som ikke forhindrer at den samme sak utført av en aktiv ekstremitet tilhørende en politisk frontfigur nok ville bli ansett annerledes. Ho Trine ville kunne kommet unna om hun bare hadde smilt og sagt at det var megen attrå ved det hele.)

Nå kjøres det hele i tillegg fordi visse folk har en politisk agenda; «umoralen» i det hele er bare et vikarierende motiv. Og Trine faller ikke grunnet stor drift, men feilaktig prat i ettertid.

Dog; det bryllupet må har vært spesielt - selv gitt trønderske målestokker; Borten-gutten burde gi en nærmere forklaring på hvilke fester han står som arrangør for. Er det en mann vi kan ha tiltro til?
    Nettopp, skjønner han ikke at det faktisk slår tilbake på ham selv når så unge personer ble skjenket snydens i hans eget bryllup? Jeg lar meg aldri slutte å forundre over hvor lite slike personer skjønner av hva som kan bite dem i baken noen år i etterkant, og ikke minst hvor lite de forstår av hvordan de skal takle saken når den først kommer og biter dem bak. Selv jeg, som ikke har noen framskutt posisjon, vokter min egen adferd i det offentlige fordi jeg har den lille lederposisjonen som jeg har. Hadde jeg hatt høyere ambisjoner så hadde jeg voktet meg selv enda bedre. Jeg rett og slett skjønner ikke hvorfor disse personene gjør slike ting som er så uforenelige med det å være toppolitiker. Gjør du ting som ikke tåler å bli satt søkelyset på så bør du ikke søke for framskutte roller, så enkel er den saken i mine øyne. Dumhet, og jeg har liten tillit til deres gangsyn hver gang jeg leser om slikt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0

Sånn rent bortset fra at det "normale" selv i Trøndelag er at det er brudens far som er vertskap og arrangør. Brudgomens far står for drikkevarene. Brud og brudgom er slik sett "gjester".

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Man kan nesten ikke sidestille at sentrale politikere har sex med ungdomspolitikere fra eget parti under et paratiarrangement med at de har sex med folk utenfor partiet med begrunnelse at handlingen er den samme?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882

Nettopp, skjønner han ikke at det faktisk slår tilbake på ham selv når så unge personer ble skjenket snydens i hans eget bryllup? Jeg lar meg aldri slutte å forundre over hvor lite slike personer skjønner av hva som kan bite dem i baken noen år i etterkant, og ikke minst hvor lite de forstår av hvordan de skal takle saken når den først kommer og biter dem bak. Selv jeg, som ikke har noen framskutt posisjon, vokter min egen adferd i det offentlige fordi jeg har den lille lederposisjonen som jeg har. Hadde jeg hatt høyere ambisjoner så hadde jeg voktet meg selv enda bedre. Jeg rett og slett skjønner ikke hvorfor disse personene gjør slike ting som er så uforenelige med det å være toppolitiker. Gjør du ting som ikke tåler å bli satt søkelyset på så bør du ikke søke for framskutte roller, så enkel er den saken i mine øyne. Dumhet, og jeg har liten tillit til deres gangsyn hver gang jeg leser om slikt.
    Dere forventer altså helt seriøst at brudgommen i stort bryllup skal passe på hvor mye gjestene drikker, og hva de foretar seg ute i åkeren?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn