«Hadde saken dreid seg om en "Tore Skei Grande" og en overstadig beruset ung pike på 17 år ville vår vann "Tore" vært kastet ut av alle tillitsverv for lenge siden!»
Eksempler og eksempler; synes du det høres - rent hypotetisk sett - så usannsynlig ut?
Eneste forskjell fra saken med han uten hake er at sistnevnte strengt tatt ikke gjorde det på fritiden siden det var et partiarrangement det skjedde på. Han måtte betale for det i en periode, men kanskje saken er et hakk mer alvorlig på grunn av omstendighetene. Men selve handlingen er den samme. Han sitter i regjering i dag, hvor lang karenstid kan Skei Grande forvente seg?
Det som slår meg med denne saken er at på denne festen var det mange fra det politiske miljøet som deltok. Hvorfor tok ingen av dem affære da hun begynte å klå uhemmet på "5-10" menn i løpet av kvelden? Og med det mener jeg at hennes kolleger burde kunne ha tatt henne til bort fra festen og vist henne et soverom hun kunne bruke til hun var mer edru igjen? De visste jo hvilken flamme den ukontrollerbart drita Skei Grande lekte med, selv om de ikke kunne vite at det ville ende med barnerov.
Jeg har vært tilstede på endel fester der helt vanlige folk har gått litt bananas på den måten, men da har stort sett venner klart å ta fatt i personen og roet vedkommende ned og fått den til sengs eller hjem. Hvordan var det mulig at det ikke skjedde på en fest der mange er profesjonelt klar over fallhøyden for slike handlinger?