Han blir aldri ferdig med sin aversjon mot Erna! Jeg er ikke begeistret for henne jeg heller, men synes ikke at hun fortjener at jeg skal legge så mye energi i å mislike henne!Er du ferdig snart?
|
Han blir aldri ferdig med sin aversjon mot Erna! Jeg er ikke begeistret for henne jeg heller, men synes ikke at hun fortjener at jeg skal legge så mye energi i å mislike henne!Er du ferdig snart?
Det er da helt greit det Andy, å like Erna mener jeg. Men jeg gjør det uansett ikke.Må innrømme at jeg er stor fan av Erna. Flott dame. Det vet jeg det er veldig mange som synes. Er vel kanskje den flotteste statsministeren vi har hatt.
Larson får ikke lov til å kommentere dette innlegget. :-*
Ja, jeg syntes det skulle være litt rart at det måtte være H eller ofrene som må anmelde dette, det er jo en straffesak. Og har statsadvokaten og politiet fått nyss i brudd på straffeloven skal de etterforske og eventuelt tiltale, uavhengig av arbeidsgiver og de som skal være offer ønsker. Slik er vår straffelov, den skal være objektiv.Nå blir Larson glad
15:15 22.01.18 DEL Del
Ber politiet undersøke anklager mot Tonning Riise
Undersøkelsene gjelder påstandene i Aftenposten om at Tonning Riise hadde seksuell omgang med en svært beruset 16-åring på et fylkesårsmøte i 2014. Statsadvokaten i det aktuelle fylket har sendt en henvendelse til politimesteren om å innlede undersøkelser for å se om det er grunnlag for å starte etterforskning, får NTB bekreftet.
Tja, vet ikke helt jeg. I noen saker er det vel slik, men i andre kan det for den fornærmedes part være en mye større belastning å måtte stå frem for retten i all offentlighet og legge ut om sine sosiale vaner og slikt, enn akkurat en omgang med fyllasex. Så jeg mener nå absolutt at det som oftest bør være opp til fornærmede å vurdere om dette er noe han eller hun vil utsette seg for. Det er vel kun i saker med stor grad av almenpreventive hensyn at man bør overstyre dette. Politiske hevnmotiver og metooiver er ikke god nok grunn.Ja, jeg syntes det skulle være litt rart at det måtte være H eller ofrene som må anmelde dette, det er jo en straffesak. Og har statsadvokaten og politiet fått nyss i brudd på straffeloven skal de etterforske og eventuelt tiltale, uavhengig av arbeidsgiver og de som skal være offer ønsker. Slik er vår straffelov, den skal være objektiv.Nå blir Larson glad
Undersøkelsene gjelder påstandene i Aftenposten om at Tonning Riise hadde seksuell omgang med en svært beruset 16-åring på et fylkesårsmøte i 2014. Statsadvokaten i det aktuelle fylket har sendt en henvendelse til politimesteren om å innlede undersøkelser for å se om det er grunnlag for å starte etterforskning, får NTB bekreftet.
Etter at SEPO ga politiet i Bergen en smekk på fingeren for å ikke etterforske (alvorlig?) narkotikaforbrytelse, så er det presedens. Politiet kan ikke bare overse plikten de har til å etterforske. Det er bra politiet tar tak når det er klart at Høyre velger å la være for å beskytte partiet.Ja, jeg syntes det skulle være litt rart at det måtte være H eller ofrene som må anmelde dette, det er jo en straffesak. Og har statsadvokaten og politiet fått nyss i brudd på straffeloven skal de etterforske og eventuelt tiltale, uavhengig av arbeidsgiver og de som skal være offer ønsker. Slik er vår straffelov, den skal være objektiv.Nå blir Larson glad
Tildels enig i utgangspunktet, men straffeloven er objektiv og tar ikke slike hensyn. Vi har et utall saker der en ektefelle forsøker å få trukket tilbake en tiltale mot sin partner for vold mot seg selv, men den prosessen er et selvgående lokomotiv når det først har startet.En straffesak er en svært stor belastning for offeret i en overgrepssak. Det er ikke gitt at det er riktig å kreve at en varsler må gå igjennom dette uten at vedkommede ønsker det.
Vi har også et utall saker som politiet får servert på et sølvfat fra skatteetaten, NAV og andre men som de henlegger pga kapasiteten. Det er langtfra noe prinsipp som følges at politiet skal etterforske alt mulig, de, som andre, prioriterer utfra ymse kriterier.Tildels enig i utgangspunktet, men straffeloven er objektiv og tar ikke slike hensyn. Vi har et utall saker der en ektefelle forsøker å få trukket tilbake en tiltale mot sin partner for vold mot seg selv, men den prosessen er et selvgående lokomotiv når det først har startet.En straffesak er en svært stor belastning for offeret i en overgrepssak. Det er ikke gitt at det er riktig å kreve at en varsler må gå igjennom dette uten at vedkommede ønsker det.
Relativt klar tale fra vedkommedes advokat i alle fall:
https://www.aftenposten.no/norge/po...yre-leder-Fornarmede-ber-politiet-ligge-unna-
Samtidig ber den i dag 20 år gamle jenta innstendig politiet om å ligge unna. Hun fikk mandag den profilerte advokaten Ellen Holager Andenæs til å representere seg.
– Å eksponere henne for en etterforskning, slik omstendighetene i saken står nå, vil være et nytt overgrep mot henne, sier Andenæs til Aftenposten.
Andenæs sier at hennes klient ikke på noen måte ønsker at denne saken skal forfølges strafferettslig.
Håper og tror overgrep prioriteres foran skattesnusk og lignende saker.Vi har også et utall saker som politiet får servert på et sølvfat fra skatteetaten, NAV og andre men som de henlegger pga kapasiteten. Det er langtfra noe prinsipp som følges at politiet skal etterforske alt mulig, de, som andre, prioriterer utfra ymse kriterier.Tildels enig i utgangspunktet, men straffeloven er objektiv og tar ikke slike hensyn. Vi har et utall saker der en ektefelle forsøker å få trukket tilbake en tiltale mot sin partner for vold mot seg selv, men den prosessen er et selvgående lokomotiv når det først har startet.En straffesak er en svært stor belastning for offeret i en overgrepssak. Det er ikke gitt at det er riktig å kreve at en varsler må gå igjennom dette uten at vedkommede ønsker det.
Vet ikke hvordan de prioriterer, men vil uansett tro at henleggelser grunnet bevistets stilling er vanlig i saker ang voldtekt. Det er jo, som her muligens, ikke nødvendigvis så lett å si hvor grensa går mellom det og sex i stupfylla.Håper og tror overgrep prioriteres foran skattesnusk og lignende saker.Vi har også et utall saker som politiet får servert på et sølvfat fra skatteetaten, NAV og andre men som de henlegger pga kapasiteten. Det er langtfra noe prinsipp som følges at politiet skal etterforske alt mulig, de, som andre, prioriterer utfra ymse kriterier.Tildels enig i utgangspunktet, men straffeloven er objektiv og tar ikke slike hensyn. Vi har et utall saker der en ektefelle forsøker å få trukket tilbake en tiltale mot sin partner for vold mot seg selv, men den prosessen er et selvgående lokomotiv når det først har startet.En straffesak er en svært stor belastning for offeret i en overgrepssak. Det er ikke gitt at det er riktig å kreve at en varsler må gå igjennom dette uten at vedkommede ønsker det.
Se der. Anmeldelse og utkastelse av partiet. Ser ut som om noen har bedre kontroll på rutinene.
Kan ikke se at det skal være et problem, ønsker man slike saker anmeldt og flere ressurser til å forølge den type kriminalitet er det viktig å forfølge saker med mediadekning..Vet ikke hvordan de prioriterer, men vil uansett tro at henleggelser grunnet bevistets stilling er vanlig i saker ang voldtekt. Det er jo, som her muligens, ikke nødvendigvis så lett å si hvor grensa går mellom det og sex i stupfylla.Håper og tror overgrep prioriteres foran skattesnusk og lignende saker.Vi har også et utall saker som politiet får servert på et sølvfat fra skatteetaten, NAV og andre men som de henlegger pga kapasiteten. Det er langtfra noe prinsipp som følges at politiet skal etterforske alt mulig, de, som andre, prioriterer utfra ymse kriterier.
Et mer prinsipielt problem er om denne saken prioriteres og forfølges langt utover andre tilsvarende saker der kanskje endatil offeret har anmeldt selv kun fordi det har stått masse om den i avisene.
Det var mest for hans egen skyld...Hvorfor skal han holde tett? Det er greit å høre argumentene til den eneste her som synes seksuell trakassering er greit.
Føles ubehagelig er den rette betegnelsen på slikt, om noe "føles som et overgrep" sier ikke annet enn at vi ha har med et overfølsomt snøfnugg å gjøre. Overgrep er noe helt annet enn uønsket oppmerksomhet og det er viktig å skille mellom dette.an det tenkes at mange, spesielt menn, har tatt seg litt til rette ovenfor, spesielt unge jenter, og at dette kan (i nokså mange tilfeller) føles som et overgrep? Det vil si at man ikke kan si noe, fordi man er på vei oppover i et system eller at de som gjør det har andre balletak på sine langt mindre erfarne kollegaer? Er det mulig, Deph? Er det da mulig at dette for mange føles som et overgrep og at noen tvinges inn i situasjoner de i ettertid angrer på? Finnes den muligheten, Deph?
Jeg er klar over at ingen tvinger deg til noe du ikke vil altså...
Jo da, men det er ikke sikkert det er riktig av partiet å anmelde. For dem er det viktig å ta vare på varsleren. For rettsvesenet er det av en eller annen grunn ikke så viktig.Tildels enig i utgangspunktet, men straffeloven er objektiv og tar ikke slike hensyn. Vi har et utall saker der en ektefelle forsøker å få trukket tilbake en tiltale mot sin partner for vold mot seg selv, men den prosessen er et selvgående lokomotiv når det først har startet.En straffesak er en svært stor belastning for offeret i en overgrepssak. Det er ikke gitt at det er riktig å kreve at en varsler må gå igjennom dette uten at vedkommede ønsker det.