Litt enig med Deph her. Dette er mere jævlig flaut for den som skriver det enn noe annet. Akkurat disse eksemplene er nok blottstilling av total mangel på intelektuell kapasitet og en folkeskikk som er absolutt fraværende. De fleste seriøse sider på FB vil nok slette slike innlegg og gi avsenderen en skrape. Jeg tror ikke at dette egentlig er reelle drapstrusler, men manglende ordforråd.
Men slik som dette forsøpler det offentlige ordskiftet. Og det har jo også en tendens til å eskalere, så at politiet tar en prat med vedkommende kan jo, får vi håpe, få vedkommende til å velge andre måter å uttrykke seg på.
Det kan også gi andre "svake sjeler" troen på at det er "greit" å uttrykke seg slik hvis politiet "lar det skure og gå". Jeg er redd for at det nok er en klar smittefare så det å slå ned på slikt er ikke dumt.
Men igjen er ikke dette det verste jeg har sett, det er nemlig de som kommer med eksplisitte og konkrete trusler om drap, voldtekt etc. Primitivt så det holder, men også brudd på loven så det er bare bra at politiet tar fatt i det!
Selv er jeg moderator på en side på FB der det diskuteres innvandring etc. Og det som overasker meg mest er de som er mest rasende på grunn av voldtekter begått av innvandrere men som i samme tråd ikke har motforestillinger mot å true/ønske folk med andre meninger enn deres egne å bli voldtatt mishandlet. Det er en så total logisk kollisjon at jeg ikke fatter hvordan de får det til??
Når man sletter og sender en irettsettende PM, prøver jo å holde lavt konfliktnivå på tråden, så hender vel oftere en ikke, at man får en skyllebøtte og blir beskyldt for å være nazi/kommunist og i alle fall diktator. Det har også kommet trusler,men de tar jeg ikke alvorlig. Og hvis noen bestemmer seg for å "komme på besøk" vil de nok fort angre på det! Men det de ikke tenker på er at moderator faktisk har mulighet til å både slette kommentarer og å blokkere folk. De blir "kastet ut" og skjønner det ikke??
Mitt lille tankekors er at de mest "glødende patriotiske nordmenn", har et lite ordforråd, elendig rettskriving og elendig gramatisk forståelse. Samtidig som konsekvens av egen oppførsel/språkbruk også synes så være noe de ikke har noen som helst forståelse av. Mengden idioter som finnes der ute slutter aldri å forbause meg!