Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Den dagen skal komme hvor kvinnen ligger i rennestenen og roper på k**, men mannen skal være sterk og si ; Nei, det passer ikke i dag.

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.287
    Om noen år kommer mange erstatning-søknader fra norske advokater, blir big business, flyktinger fra et land og trengte hurtig beskyttelse og kom til Norge men sendte barn og foreldre også til hjemland på ferie , slik at jentebarna kunne omskjæres, Da er dette en svikt hos norsk barneværn tjeneste.
    De kunne ha hindret dette men de greide ikke, grunnlag for erstatnings søksmål
    Det hele er litt sykt og jeg blir dårlig av politisk unfallenhet men jeg er jo vant til dette og vet hva politikk er

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    33.765
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Bare vent... sånn utpå vårparten en gang (hvis ikke tidligere) så dukker de første klagene opp fra kvinner som føler seg oversett, stigmatisert (yuk), ikke verdsatt som kvinner osv. osv. som følge av at menn har sittet helt stille i båten siden pre-julebordsesongen. Sann mine ord. Det kommer til å skje. Du leste det her først på SlukNews. BTW, har nettopp anmeldt meg selv for å onanere...
    Til hon åtroverdige på videon?:D Paulo Roberto ex boxer nå media klegg kom med ett skämt, vad kallas en sex missbrukt robbot? R2/M2 blev hivd ut fra tok venstern i Swe for dette! Gjestemedlem ta en weekend på nått torg i Sverige fex Rosengård,Angered,Rinkeby og messe ut dine meninger.

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Spørs om det ikke blir mindre leisurestake på de etterhvert - hvem liker tanken på å oppvarte berter som har "Metoo" planen klar".

Wouldn´t Touch This One With A 10ft Pole som de sier derover i Unitn´n Bluff....
    Lurer på om det kan ligge business i å lage 11ft stenger for ovennevnte kvinner? :D

W

WayAhead

Gjest
    Spørs om det ikke blir mindre leisurestake på de etterhvert - hvem liker tanken på å oppvarte berter som har "Metoo" planen klar".

Wouldn´t Touch This One With A 10ft Pole som de sier derover i Unitn´n Bluff....
    Lurer på om det kan ligge business i å lage 11ft stenger for ovennevnte kvinner? :D
    Mulig, det er et tydelig, vennelig signal. Blir mange kjærringer som ender opp med strikketøy, ikke så mye ungebleier selvsagt men elbil, elsnøfreser, elplenklipper ElDo (Elektrisk DillDo finnes jo allerede men det blir det sikkert storsalg av - kanskje) osv osv.

Også el-vispen og persilledusken da...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.584
    Torget vurderinger
    24
    Løskuk med sjømannsbrud; ladbar hybrid :D

G

Gjestemedlem

Gjest
    Bare vent... sånn utpå vårparten en gang (hvis ikke tidligere) så dukker de første klagene opp fra kvinner som føler seg oversett, stigmatisert (yuk), ikke verdsatt som kvinner osv. osv. som følge av at menn har sittet helt stille i båten siden pre-julebordsesongen. Sann mine ord. Det kommer til å skje. Du leste det her først på SlukNews. BTW, har nettopp anmeldt meg selv for å onanere...
    Til hon åtroverdige på videon?:D Paulo Roberto ex boxer nå media klegg kom med ett skämt, vad kallas en missbrukt robbot? R2/M2 blev hivd ut fra tok venstern i Swe for dette! Gjestemedlem ta en weekend på nått torg i Sverige fex Rosengård,Angered,Rinkeby og messe ut dine meninger.
    Tja, sikkert mer moro enn en overfylt strand i Benidorm.

War Zone Tourism - The Military Frequent Flyer - The Military Frequent Flyer

http://www.thesun.co.uk/news/2303847/dark-tourism-travel-popular-destinations/

G

Gjestemedlem

Gjest
    Nå har dette #MeToo gått for langt!!

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-har-vaert-utsatt-for-uonsket-oppmerksomhet-ja/68909768

Dessverre en + artikkel! Men behøver vi egentlig lese det hele?

Vanskelig vite man man kan/bør si i sakens anledning! Så jeg overlater til folk å tenke sine egne tanker!
    Såså, hva har man venner til. Her er teksten:

#METOO-KAMPANJEN
    Statsminister Erna Solberg tar et oppgjør med sextrakassering og maktmenn som blir høye på seg selv.
    Høyre-lederen hyller #metoo-kampanjens betydning og forteller åpnet om sine egne opplevelser som ung kvinnelig politiker.
    - Jeg har vært utsatt for uønsket oppmerksomhet, ja. Men jeg vil ikke kalle det trakassering, i den forstand at noen har hatt makt over min politiske karriere, sier Erna Solberg.

- Da jeg var ung, aktiv politiker, opplevde jeg menn i voksen alder forsøke seg på meg. Jeg var totalt uinteressert og syntes det var ugreit. Det er ubehagelig når du som ung kvinne er på kurs og konferanser og menn forsøker å klå på deg, eller skal danse så tett at du føler deg ubekvem. Da ga jeg tydelig beskjed, og så oppfattet de at det var en tydelig beskjed.
    - Og det har du gjort noen ganger?

- Ja da, det har jeg måttet gjøre noen ganger, der jeg har sagt: «Hold opp, dette er jeg ikke interessert i! ». På slike politiske samlinger har det også vært godt å ha gode venner, noen fylkessekretærer som har gitt beskjed om at «sånn oppfører du deg ikke».
    Erna Solberg poengterer at det har vært jobbet mye med tematikken i Høyres partiorganisasjon.
    - Det har vært noen grove saker, også politianmeldelser, i Høyre de siste 10-12 årene. Men også saker der det er varslet om ubehagelig oppmerksomhet i form av intens sms-virksomhet. Det har vi grepet fatt i. Vi har laget et regelverk som tilsier at denne tematikken skal tas opp årlig, slik at alle vet hvem som har ansvar for hva.

- Har dere noen pågående saker i Høyre nå?

- Nei, vi har ingen pågående saker som jeg er kjent med nå. Men vi har hatt noen runder for et par år siden om å passe på det sosiale miljøet, slik at det ikke ender opp med en kultur der jenter føler at det blir krevende å være.

Søviknes-dilemmaet
    Statsministeren utnevnte i desember i fjor Terje Søviknes til olje- og energiminister. Hun skisserer selv dilemmaet hun sto overfor ved å gi plass i regjeringen til en politiker som trakk seg som nestformann i Frp etter å ha vært anmeldt for voldtekt av en 16-årig delegat på FpU-landsmøtet i Langesund i 2000.

- Det kommer noen vanskelige utfordringer i disse sakene. Terje Søviknes gjorde noe som var galt, veldig galt, helt i strid med det jeg mener er god oppførsel. Det mener han selv også. Han har vært tydelig, også i intervjuer da han gikk på som statsråd, at han hadde gjort noe feil, og at det var hans ansvar det som hadde skjedd, og det skulle ikke ha skjedd, sier Solberg.

Vil aldri unnskylde
    Hun mener Terje Søviknes har tatt ansvar.
    - For meg er det sånn: Jeg kommer aldri til å unnskylde noe av det Søviknes har gjort. Samtidig er det spørsmål om hvor lenge man ikke skal kunne delta. Jeg er også tilhenger av at folk skal få en ny sjanse hvis du har sonet en straff for noe som er straffbart. Søviknes sin sak ble politietterforsket og henlagt fordi det ikke var bevis for noe straffbart.

- Men han var en maktperson, som deltok på FpU-landsmøte som nestformann i Frp, mens hun var en 16årig delegat?
    - Derfor skulle det ikke skjedd. Han vet at han gjorde noe galt, og har erkjent det. Men han har levd med det siden. Fortjener han en ny sjanse? Jeg mener folk skal få en ny mulighet. Det er et viktig prinsipp.

- Hvordan synes du Søviknes-saken ble håndtert av partiledelsen i Frp den gangen?
    - De håndterte den ikke noe godt, fordi de sa det var rykter og benektet at noe hadde skjedd. Det er helt åpenbart at det ikke var riktig. Jeg tror at alle vi andre lærte mye av Frp's håndtering. I sånne saker er det utrolig viktig å stille opp for offeret også, særlig ei ung jente. Det er en viktig lærdom, at man må klare å distansere seg fra sitt personlige vennskap og kjennskap til han som har begått feilen, og ta hånd om jenta, sier Erna Solberg.

Nachspiel-kultur
    Fremskrittspartiets Ungdom innførte forbud mot å skjenke alkohol på landsmøter til delegater under 18 år etter landsmøteskandalen i Langesund i 2000.
    - For mye alkohol og nachspiel-kultur kan være ødeleggende. Det gjelder ikke bare i ungdomspartiene, men også i andre organisasjoner. Vi må sørge for at foreldre kan være sikre på at de sender barna sine på arrangementer der de kan føle trygghet. Det er et ledelsesansvar, som alle ledere har i organisasjoner. Du kan aldri være hundre prosent garantert mot at noe kan skje. Først og fremst dreier dette seg om å snakke om hva slags kultur vil vi ha. Hva aksepterer vi ikke? Det kan være ekkelt å snakke om, for du snakker da som om at det er potensielle overgripere i en forsamling. Men du må faktisk gjøre det likevel, sier statsministeren.

Unnfallenheten
    - Har kraften og omfanget i #metoo-kampanjen overrasket deg?
    - Det som har overrasket meg mest er ledelsesunnfallenheten i saker som har vært rapportert. Der det er helt åpenbart at de som har vært redde for å rapportere har hatt rett. Noen av sakene, hvem som er verdifulle profiler, jenter som skrives ut av roller, det er ikke anstendig i det hele tatt.

- Jeg er også overrasket over at mange har fått lov til å fortsette uten at det har fått reelle konsekvenser for dem. At det skjer, at menn utnytter sin maktposisjon, handler nok mye om at de blir høye på seg selv. Er du mye på TV, er du en god skrankeadvokat, er du flink politiker, er faren til stede for at du bygger opp et stort ego, der du kan tro at tiltrekningskraften gir deg rettigheter du slett ikke har overfor kvinner, sier Erna Solberg.

Hun mener at #metoo-kampanjen har skapt en reaksjon som er utrolig bra.
    - Den har ført til at mange kvinner innenfor kunst, kultur og mediebransjen har fortalt om sine opplevelser og bidratt til en åpen diskusjon i disse institusjonene. Lederansvaret er kommet i fokus og det er bra. Seksuell trakassering er forbudt. Trakassering generelt i arbeidslivet er forbudt. Uønsket seksuell oppmerksomhet på en arbeidsplass, særlig i situasjoner der maktforhold spiller inn og der personer kan ha formell eller uformell makt over karrieren din, setter kvinner i en veldig vanskelig situasjon.

Kriminelle handlinger
    Erna Solberg peker på at kvinner kan være særlig utsatt i yrker der det jobbes på kveld eller de deltar på helgesamlinger.

- Da er det fare for at omgangsformen kan bygge ned noen grenser, slik at menn som ikke har grenser for hva som er anstendig oppførsel, tar seg til rette. Noe av det som er kommet fram i #metoo-kampanjen er grove overgrep som er åpenbart kriminelle handlinger. Hvis du vil ha fram talenter fra begge kjønn, hvis du vil ha en arbeidsplass som er attraktiv for unge mennesker, må du sørge for at det er et arbeidsklima som gjør at folk føler seg trygge, sier Erna Solberg.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Jojo, i ungdommen. Slemt å si: "Det var da enda bra"! :confused:

Thorbjørn Berntsens kommentar om Anniken Huitfeldt rinner en i hu.:p

På den annen side er min erfaring at der er en viss balanse mellom kjønnene i Høyre når det kommer til kleint promiskiøs oppførsel!

Det var jo en og annen "lengtende husmor" blant Høyrekvinnene også! ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Håper islamrottene peker på Sverige med sin første atombombe.
    Huff nei. Vi ligger alt for nære med tanke på nedfall!

Dessuten er jo Sverigistan R&R ( rest and recreation ) område for ISIS og likesinnede!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jojo, i ungdommen. Slemt å si: "Det var da enda bra"! :confused:

Thorbjørn Berntsens kommentar om Anniken Huitfeldt rinner en i hu.:p

På den annen side er min erfaring at der er en viss balanse mellom kjønnene i Høyre når det kommer til kleint promiskiøs oppførsel!

Det var jo en og annen "lengtende husmor" blant Høyrekvinnene også! ;)
    Men det rettferdiggjør vel ikke maktmisbruk og sextrakkasering?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595
    Det finnes de som blir skjelt ut på byen. Det finnes de som får ei flathånd i trynet. Det finnes de som blir slått med knyttneve, i tillegg kommer det ran, grov vold, drap. I solidaritet med de som blir drept, skal vi la være å si fra om ei flathånd i trynet? Er det noe vi bare skal leve med, i solidaritetens navn?

I Norge har vi ikke lov å riste, fike eller rise ungene våre, det tror jeg de fleste er glade for. Men skal vi unngå å si fra dersom vi ser unger blir fiket opp, i solidaritet med barn som blir misbrukt?

Noen får ekstra mye tyn fordi de holder hånd med en kjæreste av samme kjønn. Noen blir banket opp for det, også. Men såpass bør de vel tåle, tross alt blir folk drept for det samme i andre land. Noen blir mobbet på skolen. Men de bør bare bite det i seg, for i enkelte land blir ungene direkte mishandlet om de ikke oppfører seg.

Noen mener kvinner er fritt tilgjengelige for tafsing og grafsing. Men kvinnene må bare tåle det, for det er visst mannens natur, og dessuten er det noen som blir voldtatt, så i solidaritet med dem, bør kvinner holde kjeften sin om sånne bagateller.

Samfunnet har godt av å bli utfordret på holdninger. Samfunnet og sivilisasjonen utvikles av å bli utfordret. Nå, som det viser seg at mange menn forholder seg til kvinner på en måte som gjør at de må finne seg i kontinuerlig uønsket oppmerksomhet og overskridelse av intimsfæren, bør samfunnet og menn spesielt, utfordres på dette punktet. For det er åpenbart at dette er systemisk, ikke kun et lite fåtall avvikere.

Disqutabel

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    For det er åpenbart at dette er systemisk, ikke kun et lite fåtall avvikere.

Disqutabel

Hvis så er saken er det jo vi som ikke driver med slik som er "avvikere"!

Det var da som pokker..............................

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det finnes de som blir skjelt ut på byen. Det finnes de som får ei flathånd i trynet. Det finnes de som blir slått med knyttneve, i tillegg kommer det ran, grov vold, drap. I solidaritet med de som blir drept, skal vi la være å si fra om ei flathånd i trynet? Er det noe vi bare skal leve med, i solidaritetens navn?
    Nei, hvem har nå sagt det? Billig stråmann.

I Norge har vi ikke lov å riste, fike eller rise ungene våre, det tror jeg de fleste er glade for. Men skal vi unngå å si fra dersom vi ser unger blir fiket opp, i solidaritet med barn som blir misbrukt?
    Ja men bare hvis de er fra Somalia og bruker barberblad og sysaker. Da skal vi tie og legger det i den multikulturelle roteskuffen. Vi kan jo ikke holde de brune til vår standard, de er jo tross alt ofre... i historisk sammenheng og vi kan ikke forvente det samme fra dem. Det ville jo være dypt rasistisk å se på folk med like øyne når de har så elendig forutsetning.

Noen får ekstra mye tyn fordi de holder hånd med en kjæreste av samme kjønn. Noen blir banket opp for det, også. Men såpass bør de vel tåle, tross alt blir folk drept for det samme i andre land. Noen blir mobbet på skolen. Men de bør bare bite det i seg, for i enkelte land blir ungene direkte mishandlet om de ikke oppfører seg.
    Ja men om det er dem er det kulturelt betinget og akseptabelt sett i lys av vår vestlige imperialistiske historie. Her er homo og jøde akseptable skjellsord i skolegården, men der nede er det dødsstraff. Så vi er jo flinkere tross alt.

Noen mener kvinner er fritt tilgjengelige for tafsing og grafsing. Men kvinnene må bare tåle det, for det er visst mannens natur, og dessuten er det noen som blir voldtatt, så i solidaritet med dem, bør kvinner holde kjeften sin om sånne bagateller.
    Eventuelt kunne skille mellom voldtekt og en klem som varte litt for lenge for 7 år siden på en firmafest... Uklare grenser i "metoo". Alle skal med. Inkluderende om ikke annet.

Samfunnet har godt av å bli utfordret på holdninger. Samfunnet og sivilisasjonen utvikles av å bli utfordret. Nå, som det viser seg at mange menn forholder seg til kvinner på en måte som gjør at de må finne seg i kontinuerlig uønsket oppmerksomhet og overskridelse av intimsfæren, bør samfunnet og menn spesielt, utfordres på dette punktet. For det er åpenbart at dette er systemisk, ikke kun et lite fåtall avvikere.
    Det handler ikke om menn eller mannskultur. Du hadde kanskje blitt forbauset av omfanget av vold fra kvinner mot menn i forhold, og ikke minst mot barn. Overgrep, vold og trakassering er ikke akseptabelt. Denne nyfeminine svenskheten og offermentaliteten er det heller ikke, den bare vanner det alvorlige ut i parodien.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er klart det er mindre alvorlige saker i metookampanjen, men det er et annet problem.

Jeg har sett nok sextrakkasering og maktmisbruk gjennom livet til å vite at det er et stort problem, og det er veldig positivt om man får rensket opp i mye av dette. Spesielt bra er det at ledere som vet om slikt blir ansvarliggjort. Da er det mindre sjanse for at det blir skyvd under teppet og tiet ihjel.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.212
    Sted
    Liten by
    Du hadde kanskje blitt forbauset av omfanget av vold fra kvinner mot menn i forhold, og ikke minst mot barn. Overgrep, vold og trakassering er ikke akseptabelt. Denne nyfeminine svenskheten og offermentaliteten er det heller ikke, den bare vanner det alvorlige ut i parodien.
    Da kan kanskje du overaske med noen tall på dette da?
    Og kanskje prosentandelen menn kontra kvinner som blir utsatt for sjikane, trakkasering og vold?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er klart det er mindre alvorlige saker i metookampanjen, men det er et annet problem.
    Nei det er ikke det. Jeg vil den skal holde fokus på det viktige og ikke strebe etter sosial integrering. Det sklir ut og til slutt ender vi opp der Moxnes, Ottar og Lysbakken ser sitt snitt til å feminisere fedrelandet. Og det blir feil så det rekker.

Disiplin, oppførsel og innsats.

Ikke dette sutrepisset...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595
    Nei det er ikke det. Jeg vil den skal holde fokus på det viktige og ikke strebe etter sosial integrering. Det sklir ut og til slutt ender vi opp der Moxnes, Ottar og Lysbakken ser sitt snitt til å feminisere fedrelandet. Og det blir feil så det rekker.

Disiplin, oppførsel og innsats.

Ikke dette sutrepisset...
    Kom ikke her og beskyld meg for stråmann; tror du virkelig undertegnede har noe som helst positivt å si om de som skjærer i stykker sine barn? Det er for meg åpenbart at kulturrelativisme ikke holder helt inn. Det kan virke på meg som om du ikke tok poenget, for alt er en glidende skala, der enkeltpersoner (uavhengig av kjønn) benytter sin posisjon til å overtråkke andre enkeltpersoners intimsfære og soleklare rettigheter. Altså er lettere kjønnsfascisme (som du selv er en svært tydelig del av i din argumentasjon) en del av samme samfunnssykdom som tyngre sexovergrep. Som tidligere nevnt, det er ikke enkelthendelsene som sådan som nødvendigvis er så problematiske, men det er samfunnsholdningen om at det ikke er så viktig å gjøre noe med det. For det er viktig å gjøre noe med det. I enkelte befolkningsgrupper enda viktigere enn i andre. Men det holder ikke som unnskyldning at noen er verre enn "oss", det kan være fordelaktig å feie for egen dør også.

Halvparten av kvinnene i Norge har opplevd et eller annet som de anser å være et overtramp, eller en invasjon av egen intimsfære. Kom ikke da her og fortell meg at dette er en ikke-sak. https://www.nrk.no/norge/meningsmal...ren-25_30-har-opplevd-trakassering-1.13798807
    Og du trekker inn psykologitilfeller fra Sverige for å underbygge din argumentasjon igjen bare en hårreisende stråmann, dette var et tydelig kasus, og Politiet sa det jo så å si med en gang. Allikevel fortsatte du å benytte denne saken som undebyggelse av tåpeligheten i #metoo-kampanjen.

Litt redelighet er ikke av veien. Metoo er kommet for å bli, for det er svært tydelig at vi behøver det.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Du hadde kanskje blitt forbauset av omfanget av vold fra kvinner mot menn i forhold, og ikke minst mot barn. Overgrep, vold og trakassering er ikke akseptabelt. Denne nyfeminine svenskheten og offermentaliteten er det heller ikke, den bare vanner det alvorlige ut i parodien.

Hvorfor denne fokuseringen på kjønn, når det er noe helt annet som er problemet? Makt og maktbruk. Har du makt så kan du få dem med mindre makt til å danse. De ynkelige tyr til vold, fysisk og mentalt, , de andre bare lar det selvfølgelige skje. Kvinner og menn. Vi danser med den samme intensitet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595

Hvorfor denne fokuseringen på kjønn, når det er noe helt annet som er problemet? Makt og maktbruk. Har du makt så kan du få dem med mindre makt til å danse. De ynkelige tyr til vold, fysisk og mentalt, , de andre bare lar det selvfølgelige skje. Kvinner og menn. Vi danser med den samme intensitet.
    Og det har aldri slått deg at det å være mann i seg selv er en maktfaktor...?

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Altså er lettere kjønnsfascisme (som du selv er en svært tydelig del av i din argumentasjon)
    Meh, du har noen poeng, men ikke dett ned i gryten.

Jeg er var for folk som vil innenfor min intimsphære uten invitasjon. Og jeg har sympati med alle andre som opplever dette. Når det lages om til kultur og gruppeideologi så er alt det viktige borte.

Men også, fuck ynkeligheten og offermentaliteten. Vær den du er, fuck alle som ikke liker det, men ikke end opp som et fjols som må gråte over en helside i Dagbladet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595
    Altså er lettere kjønnsfascisme (som du selv er en svært tydelig del av i din argumentasjon)
    Meh, du har noen poeng, men ikke dett ned i gryten.

Jeg er var for folk som vil innenfor min intimsphære uten invitasjon. Og jeg har sympati med alle andre som opplever dette. Når det lages om til kultur og gruppeideologi så er alt det viktige borte.

Men også, fuck ynkeligheten og offermentaliteten. Vær den du er, fuck alle som ikke liker det, men ikke end opp som et fjols som må gråte over en helside i Dagbladet.
    Jeg har ingen planer om å dette ned i noen som helst gryte, jeg har selv vært tydelig overfor en ung kvinne i min nærhet som ble befølt av Taxisjåføren at "du er uskadet, det er ikkeno' å ta særlig på vei for". Men poenget er fortsatt det samme: Når Taxi-sjåføren legger en hånd på låret til passasjeren, da sier du fra til Taxi-selskapet, for det er ikke akseptabelt, og dessuten var ikke sjåføren invitert til denne håndspåleggelsen.

Jeg er av den oppfatning at majoriteten av hendelser det er snakk om, i seg selv er bagateller, problemet er systematikken, den generelle aksept. Når vi da har folk som fyller på med "sutrementalitet", "femisutring", "ottartisper" og gud vet hva, da underbygger man en svært dårlig grunnholdning overfor enkeltmenneskets ukrenkelighet. Deler av det du serverer tangerer mobbing, ganske enkelt. Det er ikke bare jeg som bør passe meg for å falle i en eller annen gryte her.

Disqutabel

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Jeg jobbet som taxisjåfør i Oslo på slutten av åttitallet og ble befølt av en kvinnelig passasjer mens ektemannen var inne på Shell stasjonen på Grorud, er jeg et offer og kan jeg søke erstatning?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.212
    Sted
    Liten by
    Jeg jobbet som taxisjåfør i Oslo på slutten av åttitallet og ble befølt av en kvinnelig passasjer mens ektemannen var inne på Shell stasjonen på Grorud, er jeg et offer og kan jeg søke erstatning?
    Du rett og slett fatter ikke dette du?
    Teskje; siden du åpenbart LIKTE det, så er du ikke noe offer, men nokså heldig, tatt i betraktning...

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Teskje; siden du åpenbart LIKTE det, så er du ikke noe offer, men nokså heldig, tatt i betraktning...
    Hvordan kan du vite at jeg likte det? Er det fordi jeg ikke dro rett ned på Grønland politistasjon og anmeldte dama for beføling?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.212
    Sted
    Liten by
    Hvordan kan du vite at jeg likte det? Er det fordi jeg ikke dro rett ned på Grønland politistasjon og anmeldte dama for beføling?
    Tatt dine tidligere skriverier i betraktnig, så var det en kvalifisert gjettning.
    Og du skjønner det fremdeles ikke nei...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor denne fokuseringen på kjønn, når det er noe helt annet som er problemet? Makt og maktbruk.
    Dette er skivebom, Deph. Du høres ut som en svensk feminist!

En kan ikke bekjempe makt som sådan; det er en del av det sosiale limet - det lar seg ikke drømme bort. Det er alltid de forskjellige former som makten gir seg tilkjenne i som må bekjempes; der dens uttrykk ikke bør bli akseptert. Maktmisbruket innen kjønnsrelasjoner er et slikt konkret tilfelle.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg har ingen planer om å dette ned i noen som helst gryte, jeg har selv vært tydelig overfor en ung kvinne i min nærhet som ble befølt av Taxisjåføren at "du er uskadet, det er ikkeno' å ta særlig på vei for". Men poenget er fortsatt det samme: Når Taxi-sjåføren legger en hånd på låret til passasjeren, da sier du fra til Taxi-selskapet, for det er ikke akseptabelt, og dessuten var ikke sjåføren invitert til denne håndspåleggelsen.
    Taxiordningen i Norge bør revitaliseres. Bort med småkonger og pakistanere og inn med Uber eller en annen variant. Folk som ikke kan oppføre skal få pes, men i dag er det ingen mekanismer som fremmer tilbakemeldinger fra kunder og klienter. Alt er løyver og mafia.

Jeg er av den oppfatning at majoriteten av hendelser det er snakk om, i seg selv er bagateller, problemet er systematikken, den generelle aksept.
    Jeg ser ingen systematisk aksept. Ingen generell aksept annet enn at ... jojo ikke alle mennesker her i verden er ikke dine venner. Fikk du en slengbemerkning på skolen eller ute på byen noen år etterpå, prøvde noen seg på en one-liner eller å kjøpe deg en drink, prøvde de seg på deg, fikk du en kommentar en gang som du ikke likte ... ja #Buhuuu ... vi er alle mennesker og har alle opplevd noe negativt i livene våre.

Det betyr ikke at det er noen systematisk over det hele som prøver å trykke DEG ned i noe...

Når vi da har folk som fyller på med "sutrementalitet", "femisutring", "ottartisper" og gud vet hva, da underbygger man en svært dårlig grunnholdning overfor enkeltmenneskets ukrenkelighet. Deler av det du serverer tangerer mobbing, ganske enkelt. Det er ikke bare jeg som bør passe meg for å falle i en eller annen gryte her.
    #Buhuuuu, Disqutabel mobber meg (er det til og med et overgrep på linje med å kle seg ut som indianer?) ... hvor er Dagbladet... jeg føler for å gråte en skvett og se morsk og vonbråten ut på et bilde.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    10.154
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    23
    Ja, jeg innrømmer at det slettes ikke var ubehagelig, er jo ikke homo heller:). Men jeg lurte virkelig på hva dama egentlig ville. Det visste seg vel bare at dama hadde fått et par glass for mye på byen.
    Men de er klart nå skal alle menn taes uansett om det er sjefen som bruker maktposisjonen sin eller om det visergutten som tar kontordama på låret under julebordet etter noen øl. Det er godt å være en mannsgris.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595
    Det skjer en gang i mellom at kvinner også tar for seg, men på linje med de aller, aller fleste kvinner, så anmelder vi ikke hverandre for litt håndspåleggelse i all vennskapelighet. Problemet er jo at det som nå kommer som en flodbølge, er jo det enorme antall kvinner verden over som rapporterer om overtramp av mer og mindre alvorlig karakter, alt fra en hånd på låret i Taxi'en, til gruppevoldtekt på en indisk buss. Hele spekteret er en del av et uakseptabelt menneskesyn, som samfunnet må ta ytterst alvorlig, og sloss i mot på alle felter.
    At det av og til også skjer med menn, er en svært liten, men også den en reell del av det store bildet.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.212
    Sted
    Liten by
    Ja, jeg innrømmer at det slettes ikke var ubehagelig, er jo ikke homo heller:). Men jeg lurte virkelig på hva dama egentlig ville. Det visste seg vel bare at dama hadde fått et par glass for mye på byen.
    Men de er klart nå skal alle menn taes uansett om det er sjefen som bruker maktposisjonen sin eller om det visergutten som tar kontordama på låret under julebordet etter noen øl. Det er godt å være en mannsgris.
    Avlys hele greia! Metoo kampanjen kan nå avsluttes. Det er jo bare alkoholen som er problemet, ikke menn's holdninger generellt. Slik enkelte beviser til stadighet her inne...

Alle må stemme KRF ved neste valg, så er vi ferdig med hele greia.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595
    Taxiordningen i Norge bør revitaliseres. Bort med småkonger og pakistanere og inn med Uber eller en annen variant. Folk som ikke kan oppføre skal få pes, men i dag er det ingen mekanismer som fremmer tilbakemeldinger fra kunder og klienter. Alt er løyver og mafia.

Jeg er av den oppfatning at majoriteten av hendelser det er snakk om, i seg selv er bagateller, problemet er systematikken, den generelle aksept.
    Jeg ser ingen systematisk aksept. Ingen generell aksept annet enn at ... jojo ikke alle mennesker her i verden er ikke dine venner. Fikk du en slengbemerkning på skolen eller ute på byen noen år etterpå, prøvde noen seg på en one-liner eller å kjøpe deg en drink, prøvde de seg på deg, fikk du en kommentar en gang som du ikke likte ... ja #Buhuuu ... vi er alle mennesker og har alle opplevd noe negativt i livene våre.

Det betyr ikke at det er noen systematisk over det hele som prøver å trykke DEG ned i noe...

Når vi da har folk som fyller på med "sutrementalitet", "femisutring", "ottartisper" og gud vet hva, da underbygger man en svært dårlig grunnholdning overfor enkeltmenneskets ukrenkelighet. Deler av det du serverer tangerer mobbing, ganske enkelt. Det er ikke bare jeg som bør passe meg for å falle i en eller annen gryte her.
    #Buhuuuu, Disqutabel mobber meg (er det til og med et overgrep på linje med å kle seg ut som indianer?) ... hvor er Dagbladet... jeg føler for å gråte en skvett og se morsk og vonbråten ut på et bilde.
    Kom igjen, dette var ikke særlig voksent, og jeg lærte ingenting. Du har ofte lært meg noe i dine innlegg, men her fant jeg ikke en gang noe å besvare.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Problemet er jo at det som nå kommer som en flodbølge, er jo det enorme antall kvinner verden over som rapporterer om overtramp av mer og mindre alvorlig karakter, alt fra en hånd på låret i Taxi'en, til gruppevoldtekt på en indisk buss. Hele spekteret er en del av et uakseptabelt menneskesyn, som samfunnet må ta ytterst alvorlig, og sloss i mot på alle felter.

Prøv nå da..

Jeg er sterk motstander av å blande sammen en hånd på låret og en grotesk gruppevoldtekt på en indisk buss. Og ja jeg har lest om dem.

Det tjener ingen sak å blande sammen bagateller og groteske overgrep, og det kan ikke sauses sammen til en generelt mannehatende svensk femilapskaus.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.212
    Sted
    Liten by
    Problemet er jo at det som nå kommer som en flodbølge, er jo det enorme antall kvinner verden over som rapporterer om overtramp av mer og mindre alvorlig karakter, alt fra en hånd på låret i Taxi'en, til gruppevoldtekt på en indisk buss. Hele spekteret er en del av et uakseptabelt menneskesyn, som samfunnet må ta ytterst alvorlig, og sloss i mot på alle felter.

Prøv nå da..

Jeg er sterk motstander av å blande sammen en hånd på låret og en grotesk gruppevoldtekt på en indisk buss. Og ja jeg har lest om dem.

Det tjener ingen sak å blande sammen bagateller og groteske overgrep, og det kan ikke sauses sammen til en generelt mannehatende svensk femilapskaus.
    Les innlegg #216 et par ganger til før du fortsetter nå...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.595

Prøv nå da..

Det tjener ingen sak å blande sammen bagateller og overgrep, og det kan ikke sauses sammen til noe generelt mannsfiendtlig lapskaus. Da er i i Sverige allerede...
    Dette kan vi enes om å være uenige om; starten av dette var f.eks Harvey Weinstein, mannen som legemliggjorde problemstillingen, mener du vi skal se bort fra hans mer og mindre truende "forslag" til skuespillerinner, fordi han etter all sannsynlighet også voldtok noen? Skal vi glemme at om vi aksepterer mindre forbrytelser, så er vi på en glidebane mot større toleranse for det samme?
    Vi skal ingenlunde sidestille, men vi kan faktisk lære oss å se på det hele som et tydelig fenomen. Som tidligere nevnt, det er ingen unnskyldninger at "de andre er enda verre", det er ikke det samme som at vi skal akseptere mindre alvorlige overtramp.

Disqutabel

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn