Mest overvurderte artist/innspilling

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
ErosLoveking skrev:
ØivindJ skrev:
Pink_Panther skrev:
Eva Cassidy. Hadde det ikke vært for snørr og tårehistorien rundt henne så hadde vi ikke hørt om henne.
Har du hørt Fields of gold?
Da har jeg bestilt "Songbird", mitt tredje og siste forsøk på Cassidy. "Live at Blues Alley" og "American Tune" har fått sjansen flere ganger i heimen i de siste ukene. Overhodet ikke overbevist, alt jeg hører er hifivennlig, resirkulert bluesjazz.

I samme slengen bestilte jeg Dire Staits - "Making Movies" :eek:
Kjenner allerede nå at jeg blir litt skjelven, bleksvett og småkvalm. :-X :-X

Ikke si at jeg prøver ihvertfall. ::)
Så har jeg da fått hørt på disse to noen ganger i de siste dagene.
Eva Cassidy er og forblir tannløst kjedelig. "Songbird" intet unntak. Hun er herved død og begravet (for andre gang ::) ) med tanke på flere platekjøp i heimen. Skal jeg høre på "fin" musikk, så inneholder musikkbiblioteket mitt langt mer interessant materiale enn det her.

Når det gjelder Dire Straits så er jeg fortsatt litt usikker. Må vel sjekke ut et par titler til, før jeg evt. legger de død.
"Making Movies" ble satt på i skrivende stund. Inntrykket er foreløpig at plata åpner greit med "Tunnel of Love" og "Romeo and Juliet" , dog for lange låter begge to, men i forhold til resten av plata, som bare ender opp i en pregløs suppe, så holder de til ståkarrakter.

Innen de fleste sjangere så er det ekstremt få album som holder løpet ut. Noen "låter" og resten kjedelig fyllmasse. Her intet unntak.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.151
Sted
Holmestrand
Litt forundret her...
Selv hater jeg syngedamer av et godt hjerte, men har i senere år blitt nødt til å ta 2 inn i varmen: Joni Mitchell... og Eva Cassidy

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
xerxes skrev:
Litt forundret her...
Selv hater jeg syngedamer av et godt hjerte, men har i senere år blitt nødt til å ta 2 inn i varmen: Joni Mitchell... og Eva Cassidy
Mitt største ankepunkt mot EC er at det er fantasiløs covermusikk, rett og slett. Overhodet ikke forsøk på å gjøre en låt til sin "egen" engang. Fin stemme og alt det der, men.......
Hvis dama fortsatt var i live, ville hun mest sannsynlig aldri hatt den statusen hun har idag.
Et ekte album og sju "uekte", virker mer som å melke ei dau ku.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.747
Torget vurderinger
1
Eva Cassidy hadde vitterlig en fantastisk stemme. Men hun fikk tidlig sin dødsdiagnose. Hun var også ekstremt sjenert og lite villig til å turnere eller på noen som helst måte bli en del av musikkindustrien.

Hennes kjæreste/samboer sies å være en lokal musikkprodusent med hjemmestudio. Derfor disse trad.låtene med hjemmesnekkra arrangementer utgitt etter hennes død. Demolåter, altså. EC var et supertalent som ikke fikk sprunget ut.

S

Slubbert

Gjest
Mest overvurderte artist(er): U2 og Nirvana,

Mest overvurderte innspilling: Roger Waters - Amused To Death

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Her er noen av mine overvurderte artister:

Bruce Springsteen
U2
Kari Bremnes

Nevner Kari Bremnes selv om den som nevnte DDE ble "flamet" ovenfor. I likhet med mange andre har jeg kjøpt Kari Bremnes etter anbefaling her på sentralen. Jeg har forsøkt flere ganger men jeg får meg bare ikke helt til å like henne.

Men heldigvis har vi forskjellig smak. I motsetning til forrige innlegg liker jeg både Nirvana og Roger Waters veldig godt og Amused to Death er en av mine favoritter.

mvh,
OS

S

Slubbert

Gjest
Det sies at bare én ting er kjedeligere enn å høre Bruce Springsteen: Å høre Bruce Springsteen live.

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.485
Sted
Trondheim
Min liste:
Eric Clapton --Gjeesp,
Bruce Springsteen --Slitsomt
Madrugada --Det blir ikke bra bare fordi man har dyp stemme
Turboneger --Hører heller på Ramones
Pink Floyd --Første albumet er bra, dog
Van Morrison --Liker ikke Astral Weeks heller

Huff, må sette på noe bra musikk her nå.

Mvh Ola

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Mest overvurderte artister:

- samtlige jazzartister
- Stones
- Coldplay
- REM (mye bra låter etter AFTP...)
- Whinehouse
- De Musikalske Dverger ;D
- Beatles (er vel egentlig ikke så overvurdert, men syns det bare låter helt rompe)

innspilling:

- den såkalte "GH3 versjonen" av siste skive til Metallica.
- alt av "referansplater" som kun fokuserer på bass.

Legger ut noen av mine favoritter, hvis noen skulle føle seg såret og trenger å hugge i fra seg:

- Pink Floyd, RHCP, RATM, Depeche Mode, Roger Waters, Peter Gabriel, Genesis, Rammstein, Marillion.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Rammstein etter 'live aus Berlin' er trøtte greier.

mvh. s,

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
rolfozzy skrev:
Jeg er nysgjerrig på hva slags musikk som er bra nok for de som avfeier Dylan, Stones, Neil Young, Lou Reed og Beatles som overvurderte.

Noen av det forrige århundrets mest innflytelsesrike artister. Mye historieløshet og ingen forståelse for røttene til det disse menneskene lytter på.

Jeg har forståelse for at vi alle ikke liker det samme, men og påstå at disse artistene er overvurderte det forteller meg at her er det liten peiling ute og går.
Den slår vel litt tilbake den der ;)

Mvh. RS

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Slubbert skrev:
Mest overvurderte artist(er): U2 og Nirvana,

Mest overvurderte innspilling: Roger Waters - Amused To Death

+1 8)

Mvh. RS

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Cassidy hadde jo en vakker stemme da, selv om det var coverlåter.

Men å hevde at Nevermind er overvurdert er vel å ta litt hardt i?
Var det egentlig så mye annet som var noe særlig bedre på nittitallet?

Når det gjelder PF så er nok kanskje de overvurdert, når man ser tilbake. Men for oss som vokste opp med dem eller var tenåringer da the Wall ble utgitt var det nesten uten sidestykke.

Dylan er jo å sammenligne med Vømmøl, altså budskapet var vel ofte viktigere enn innpakkingen.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
el_mariachi skrev:
Var det egentlig så mye annet som var noe særlig bedre på nittitallet?
Nå er jo det her høyst subjektivt, men ja. Kanskje ikke mye, men de her melder seg straks for min del.
Uten å ta noe vekk fra hverken Nirvana som band, eller Nevermind som album.

Slanted & Enchanted - Pavement
Crooked Rain Crooked Rain - Pavement
Lonesome Crowded West - Modest Mouse
There's Nothing Wrong With Love - Built To Spill
Perfect From Now On - Built To Spill
In The Aeroplane Over The Sea - Neutral Milk Hotel
Bee Thousand - Guided By Voices

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Ok, et par navn fra meg også:

1. REM

Hodeløs poppmusikk, selvhøytidelig inntil det komiske. Ubegripelig for meg hvordan disse fremdeles er elsket av mange tilsynelatende oppegående mennesker.

2.U2

Pride var en fin låt, One likeså, men utover dette? Meget svake album totalt sett. Også U2 fremstår for meg som meget selvhøyttidelige. Jeg finner det vanskelig å forstå at de har den posisjonen dem har i dag ut fra hva dem har prestert rent musikalsk.

3. Metallica.

Etter "The black album" bar det rett nedover. Bandet har i dag en troverdighet lik null. St.Anger er det mest patetiske jeg har hørt noensinne.

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Antall liker
5
Kan hende det er nevnt tidligere, men er det bare jeg som reagerer på at Red Hot Chili Peppers har gitt ut samme plata siden Blood Suger... Bare med annen innpakning?

Samme gjelder vel for Coldplay:)

Ikke si noe stygt om Vømmøl bare... Det er høykultur og mer til:)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
@Soedal Alle tre hadde sine øyeblikk de første åra, men som så ofte skjer går det bare en vei, dvs nedover.

@Eva Cassidy, uten at det må oppfattes som et korstog mot artisten.
Har jeg forstått hennes artist-historie riktig, holdt hun på i over 10 år, hvor lenge kan en regnes som et talent?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Red Hot Chili Peppers har kjørt på repeat i over 15 år. Tulleband som forlengst burde vært lagt død. Aldri forstått fascinationen for det derre "å så coole bad ass lissom tattis"-nissene. :p

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
984
Torget vurderinger
18
Mener å huske at samme tema har vært oppe tidligere her på HFS. Svarte den gang som nå:
Rolling Stones

Helt ubegripelig for meg at denne gjengen har oppnådd status som en av de største rockegruppene....

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
thorgir666 skrev:
Kan hende det er nevnt tidligere, men er det bare jeg som reagerer på at Red Hot Chili Peppers har gitt ut samme plata siden Blood Suger... Bare med annen innpakning?

Samme gjelder vel for Coldplay:)
Nei, det samme gjelder ikke Coldplay, lenger. Viva la vida er en klar revitalisering av det bandet. Den beste siden den første.

Jeg tør ikke si hva jeg synes er det mest overvurderte band.., jeg mener artisten, for da kommer det noen og tar meg.

Mvh
Sniff

Ø

ØivindJ

Gjest
Coldplay er LANGT oppe på lista over planetens mest overvurderte band.

Sutrende copycat tekster. Fysj.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Vet ikke helt om disse artistene er overvurdert eller ikke, men disse klarer jeg bare ikke.

Scorpions
Toto
Coldplay
Keane
Prince
The Strokes, så inni helvetes opphypa søppel. (3dje klasses utgave av Television)
Styx
Journey
Mr. Mister
Boston
REO Speedwagon
Asia
Dream Theater
Marillion (gjesp)
+ endel syngedamer.. bl.a norske.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
SOEDAL skrev:
3. Metallica.

Etter "The black album" bar det rett nedover. Bandet har i dag en troverdighet lik null. St.Anger er det mest patetiske jeg har hørt noensinne.
Jeg tror deg når du sier det, men samtidig slår det meg at du må ha hørt på svært lite musikk, om St.Anger virkelig er det mest patetiske du har hørt...;D For øvrig kan man knapt si denne utgivelse ble overvurdert, da den aldri har fått annet enn pepper. ;)
(PS: Metallicafan! ;) )

Overvurdert etter min mening, bl.a:

-Nick Cave
-U2
-Madonna
-Maria Mena
-Madrugada
-Coldplay
-Oasis

+ hele sjangre, som: svensktoppar/danseband, klassisk, boyband, opera, Hip-hop, rap, house/trance/you name it, storband/jazz, gammeldans og mere til. :eek:

S

slowmotion5

Gjest
SOA skrev:
Mener å huske at samme tema har vært oppe tidligere her på HFS. Svarte den gang som nå:
Rolling Stones

Helt ubegripelig for meg at denne gjengen har oppnådd status som en av de største rockegruppene....
Ahhh .... Helt enig.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Stones på 60-tallet er bare helt fantastisk bra. Ingen blodfan som sitter med platene deres i bøtter og spann, hvis noen forledes til å tro det, men døv for musikken deres har jeg aldri vært. Tøffe låter, baller, ego og en utstråling få var de forundt. Sier ikke at det er mye gull fra 70-tallet og utover, men de skal ha cred for energi, stayerevne, og mindre lyttetretthet enn de fleste andre musikkdinosaurer i historien. I tillegg klarte de å gi ut et langspill album av høy kvalitet i 1969, 2 år etter at narkohippie-fittene og vietnamkrigen hadde ødelagt USA helt musikalsk. (ja jeg vet at Stones er erkebritiske, men her må man kunne sin musikalske barnehage-ABC vøtt´)

Selvsagt mener enkelte at band som f.eks Pink Floyd er langt bedre og viktigere, men de har bare ikke skjønt en dritt. Musikkhistoriens største luftgris, som burde vært punktert og begravd for 37 år siden. Det er for meg det største mysteriet noensinne. Hvordan i helvete kan et så tannløst og pompøst selvhøytidelig tulleband selge så mye skiver. Mest sannsynlig er det mentalt lobotomerte spliff-zombier på syre som har båret arven videre. Verden vil bedras...... :p

Nå fikk jeg lyst til å finne frem Stones-albumene mine og spille de på ren trass i kveld. ;D

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.485
Sted
Trondheim
Stones på 60-tallet er bare helt fantastisk bra. Ingen blodfan som sitter med platene deres i bøtter og spann, hvis noen forledes til å tro det, men døv for musikken deres har jeg aldri vært. Tøffe låter, baller, ego og en utstråling få var de forundt. Sier ikke at det er mye gull fra 70-tallet og utover, men de skal ha cred for energi,...
Sticky Fingers og Exile on Main St. kom vel hhv i 1971 og 1972. Det er jo svært sterke album.

Mvh Ola

Canhr

Medlem
Ble medlem
09.01.2007
Antall liker
0
De har vel vært nevnt tidligere og det er også helt opplagt(i mine øyne iallefall) :p
1. Rolling Stones har jo noen lysglimt. Men etter en over 40 års lang karriere så skulle det også bare mangle. Tror nok Stones sin popularitet går ut på at "folk" liker dette på grunn av "rebelimage" og ikke musikalitet.
2. U2. Huff, vet ikke hva jeg skal si. P4 musikk.
3. Dum Dum Boys(kanskje ikke alle er enig her da men, det driter jeg i)

Listen er jo for lang til at man kan ramse opp alle. Mulig jeg har glemt noen, men det får være topp3 pr nu :)

Holdt på å glemme ting som Oasis og Blur, er så møkk lei britpop.

Mvh
Canhr

Lars™

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.10.2004
Antall liker
502
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Overraskende mange artister nevnt som sammenfaller med mine meninger også ;)

Jeg vil dog nevne en til som er høyt på listen min; Paul McCartney

At han i det hele tatt selger plater må skyldes hans fortid....pinlig!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
larry skrev:
Jeg vil dog nevne en til som er høyt på listen min; Paul McCartney

At han i det hele tatt selger plater må skyldes hans fortid....pinlig!
Enig og de er det mange av. Hva med Eric Clapton, ikke det spøtt bedre.

Ø

ØivindJ

Gjest
Typisk Coldplay tekst:

Om du prøvde en gang og ikke fikk det til..
Om du gir opp alt på forhånd nå...
Da er du min helt, og alt er fantasitisk!

Refreng: Buuuhuuu huu huuu... og uff og æsj.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Hamram skrev:
SOEDAL skrev:
3. Metallica.

Jeg tror deg når du sier det, men samtidig slår det meg at du må ha hørt på svært lite musikk, om St.Anger virkelig er det mest patetiske du har hørt...;D For øvrig kan man knapt si denne utgivelse ble overvurdert, da den aldri har fått annet enn pepper. ;)
(PS: Metallicafan! ;) )
Vel, det er bandet Metallica som er overvurdert, ikke ST.Anger. Den ble som du sier, godt pepret i pressen.
Slik jeg ser det mistet Metallica gløden en gang på nittitallet. Energien ble mindre, trøkket og sinnet ble dempet. Med ST.Anger skulle dem liksom gå tilbake til røttene. Hetfield snakket om dette albumet som deres tilbakevendelse til det råe og agressive. De skulle befeste sin stilling blandt ekstremmetallen. Vise hvor skapet skulle stå.
For meg fremstår St.Anger som den største sell-outen til Metallica. Den fremstår for meg som et uærlig stykke drittarbeid laget av feterte, ambisjonsløse, pengesugne manipulatorer. Musikkvideoen til tittellåta ble spillt inn i et fengsel hvor gutta setter opp primaltrynene sine i passende formasjoner for å vise at joda, her kommer gutta som er metallens svar på "Jenny from the block". Vel jeg tror ikke på J.lo heller...

En gang på slutten av nittitallet var jeg på konsert med Metallica i Spectrum. Det er noe av det mest regiserte jeg har vært borti. Gutta var på jobb, og jobben bestod tydeligvis i å gi fansen en følelse av at dem satt å så på MTV.
Jeg reiste meg midt i konserten og forlot lokalet. Type O negative spillte på Sentrum scene samme kvelden, så jeg trasket bort dit i stedet. Det var det trøkk og publikumskontakt, energi og spilleglede. Det var noe ekte over type O negative, mens Metallica derimot...

Godt å få det ut :)

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Smaken er som baken - full av dritt 8)

Men Arnie "Skiffle Joe" Norse er undervurdert.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Dumminger! Jeg synes Viva la vida er en kjempeplate hvor coldplay overgår seg selv. Hører på den nå, Lost, kjempelåt. Samme hva dere sier.

Mvh
Sniff

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Tor Nado skrev:
Vet ikke helt om disse artistene er overvurdert eller ikke, men disse klarer jeg bare ikke.

Scorpions
Toto
Coldplay
Keane
Prince
The Strokes, så inni helvetes opphypa søppel. (3dje klasses utgave av Television)
Styx
Journey
Mr. Mister
Boston
REO Speedwagon
Asia
Dream Theater
Marillion (gjesp)
+ endel syngedamer.. bl.a norske.
Kom på et jallaband til: The Darkness

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Og wolfmother, de synes folk er så flinke. bleke zep-kloner.

Mvh
Sniff

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Har noen sagt Bremnes ennå?

Folk som betegner Dylan som overvurdert burde slutte med musikk, det finnes andre ting for dere.
Makramé, porselen, frimerker, plastposer, flyflasker - jeg nevner i fleng.

O.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Dog skrev:
Har noen sagt Bremnes ennå?

Folk som betegner Dylan som overvurdert burde slutte med musikk, det finnes andre ting for dere.
Makramé, porselen, frimerker, plastposer, flyflasker - jeg nevner i fleng.

O.
Han synger som en alkis uten tunge, men tekstene er geniale - ser på ham mere som en poet enn en musiker jeg da.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Klarer ikke helt å holde meg lenger: The Doors. de er overvurderte de. Fantastisk keyboardist, men ellers er det et prentensiøst og klebrig band. Ærlig talt: Hvor viktig hadde dette bandet vært om ikke Jim Morrison hadde dødd ung?

Mvh
Sniff

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
The Doors og Coldplay er begge deler studentmusikk. Lettfordøyelige greier for massene. zzzzzzzzzz

Sikkert greit å få seg et nyp til engang iblant godt hjulpet av litt billig rødvin.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.750
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå fikk du meg til å tenke på Stavangerensemblets Kvikke kanin, Eros.

Noen burde tatt dirigentpinnen fra Jeffrey Tate.

Topp Bunn