Mer Beethoven med Barenboim

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
NRK 2 sender i kveld mesterklasse og konsert over samme lest som forrige gang. Denne gangen med Jonathan Bliss under instruksjon. En av de sene sonatene, var det op. 109, tro? 21.10 i alle fall. Tror fort vekk at det kan bli bryet verdt.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.512
Antall liker
9.659
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Midt under "På sporet" - som av uforklarlige grunner og uten varsel - er forvist til kl 21.03 på søndager....

Programplanleggerne i TV og Radio burde snakke sammen.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Pleier alltid å høre på sporet i nettradio likevel. Forøvrig blir de to masekoppene stadig mindre interessante å lytte til.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.512
Antall liker
9.659
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
............ de to masekoppene ...............
Husk det er en bergenser og en kvinne, så de er egentlig ganske moderate...........
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
For meg var valget enkelt: Barenboim har rang foran "masekoppene". (Morsom replikkveksling mellom erato og Bach_Man, forresten.) Barenboims musikkbetraktninger og Beethoven-spill gav meg stor glede. Programmet var forøvrig ikke skåret over samme lest som sist gang, der tok jeg min munn for full, men det spiller fint liten rolle. Han forener innsikt i musikkens rolle i vår tid med en interpretatorisk frihet jeg mest forbinder med forlengst avdøde mestre. Der har han klart å skape en arena hvor begavede musikere kan møtes og forstå sin virksomhet i en - i vid forstand av ordet - meningsfull kontekst.
 
Topp Bunn