|
Men nå skal det også være sagt at jeg har gjort flere endringer siden sist jeg brukte den.Jeg tipper det meste blomstret med ymer jeg, men det er bare meg altså![]()
Ikke nok med at du sysler med AI av og til, men nå også med AH(*).De små tingene, de man ikke helt kan sette fingeren på
Med de nye forsterkerne blomstret virkelig Benz Micro Gullwing altså. Dens noe svulstige varme komplimenterte den noe oppstrammede signaturen fra Ymer III særdeles godt!Morsomt med litt tilfeldig hverdagsmagi, ikke late som man har planlagt eller har forutsett alt!
Og du er en tankeleser!Artificial Humbleness
Interessant.
Jepp, egentlig kjekk muskel, reddet meg ut av mange ubehagelige støysituasjoner. Men har aldri tenkt at det var noe spesielt og at alle kunne styre den.Interessant.
Nå hører ikke jeg bedre enn en gjennomsnittlig 53-åring, men jeg er ganske sikker på at jeg klarer å bruke denne jeg også. Det var kanskje noe jeg lærte meg alle de gangene jeg "bare skulle" med vinkelsliperen i gamle dager og ikke orken å hente hørselvernet
Tensor tympani er en liten muskel i mellomøret som normalt trekker seg sammen uten at vi merker det, som refleks på høye lyder eller når vi tygger. Frivillig kontroll er svært uvanlig, men noen få klarer det – de kan da høre eller kjenne en dyp, vibrerende «rumling» inne i øret når de aktiverer den.
Slik kan du teste om du klarer det frivillig:
- Finn et stille rom.
Sett deg i et godt dempet rom uten støy. Lukk øynene og bli bevisst på alle lyder.- Avslappet kjevestilling.
Slapp helt av i kjeven. Prøv så å gjøre én av disse bevegelsene:
- Åpne munnen bredt, som om du gjesper.
- Skyv underkjeven litt fram.
- Stramm kjeven som om du tygger, men uten å la tennene berøre hverandre.
- Vær oppmerksom på «rumling».
Under disse bevegelsene kan du høre en dyp, bølgende lyd – omtrent som et veldig lavt boblebad. Dette er tensor tympani som trekker seg sammen. Noen ganger kan du også føle en lett bevegelse eller trykk i øret.- Bekreft med hånd på tinning/øre.
Legg fingerneglene lett på tinningen eller bak øret. Hvis du kjenner små vibrasjoner eller bevegelse i benet bak øret, tyder det på at muskelen har trukket seg sammen.
Nå spurte du kanskje ikke meg, men… Resirkulering?
Nei, men ekspertuttalelser er alltid velkomne!Nå spurte du kanskje ikke meg, men… Resirkulering?![]()
Syntes jeg skimter en til&fra-lapp der
Er det forskjell på damping factor?Virkelig en magisk trio
Det er vel idiotisk å legge skjul på at disse virkelig har løftet helheten her i Grotta? Alt er strammet opp og klangen er mye brattere. De er oppleves ikke som klarere enn MC1.2, bare mer der og da og gir perkusjon en mer død kartong etterklang, nesten Polka, blåsere har mer rasp og snerr og strenger vibrere noen mikrosekunder lenger.
Magisk!
Vis vedlegget 1121985
Ja, MC1.2 og Ymer MKIII er to ganske så forskjellige forsterkere.Er det forskjell på damping factor?
Ja, men du får håpe jeg ikke sender de dit...Syntes jeg skimter en til&fra-lapp der![]()
Ja, jeg må opp til Toten, men trenger nok litt hjelp til bæring og pakking. De to neste ukene blir det mye styr for meg og har lite Tosketid! Hadde jo vært mest praktisk at du tok dem med når du kom med første runde med reoler, så kunne kanskje jeg kommet og hentet CD-reolene og fått omvisning samtidig?Jeg tar gladelig en Rådetur for å plukke opp disse skjønnhetene. Er bare å skrike ut hvis de står i veien
Du er jo også velkommen til Totenbøgda så kan jeg vise deg nyhuset, snikkerboden og div høyttalerkreasjoner![]()
Takk
Regnbuegrafer, betyr det mer variert musikk? Eller hva betyr disse humpene og fargene?Kallibrert nye amper!
Vis vedlegget 1122035
Det du ser er responsen til de forskjellige elementene. 1-L og 2-R er responsen til høyttalere S1-S4 er subbene. Det du ikke ser er delepunktet ved 60Hz eller summen av responsen.Regnbuegrafer, betyr det mer variert musikk? Eller hva betyr disse humpene og fargene?
Men da må du jo ha det på ampene også, tror du bør droppe dette. En 16A til hver amp holder da i bøtter og spann?Må få meg en 20A kurs med komfyr stikk etterhvert. For jeg føler virkelig at jeg må ha 3 stk amper til. Betalte mye for Inselbenkene og får mark av all ubrukt kapasitet! Sette seg ned med @nat bare han kommer seg hjem fra fylla i München!
Mosseveien.Var på rådeveien helt fram til 7-11. Da tok jeg inn på E-6 for å slippe det synet.
Tror det går bra jeg som det er jeg!Men da må du jo ha det på ampene også, tror du bør droppe dette. En 16A til hver amp holder da i bøtter og spann?
Ohhh nice...Kallibrert nye amper!
Vis vedlegget 1122035
Kort svar: utlignet!Jeg lurer på om ny kalibrering har fremhevet eller utlignet forskjellene med Mc vs Ymer?
Tar det i kveld! Nå sitter jeg ute i varmen med is og skal snart i vannet!Ohhh nice...
Kan en spørre om det i detaljrapportene for gamle og nye presetene ser det ut som Nova gjør samme erfaring som øra dine? At Nova ser målbare forskjeller i rommet med to så kapable forstermodeller som du har fanget data fra?
Tror jeg ogsåTror det går bra jeg som det er jeg!![]()
Jo på en måte! Men jeg synes kanskje det blir riktigere å se det relativ til last. Kanskje jeg egentlig burde kjøpt en kompetent klasse D?Bekrefter ikke dette at forsterke kan låte noe forskjellig? At de farger lyden litt, og at de ikke er helt nøytrale? Ikke noe feil med det egentlig, men en må ha det litt i tankene når en sammenligne. Gjelder alle komponenter egentlig. Derfor ofte umulig å si hva som låter best. Det koker ned til hva som passer best.
Jeg har liten formening om forsterker teknologi. Er kl D god nok, jeg vet ikke, men god nok for meg. Hadde jeg hatt en feitlomme bok, hadde ikke Arc Deco hatt en hypex i ræva. Jeg drømmer litt om store monoblokket igjen, men jeg er ikke overbevist om at det vil gi en gevinst. Synes det er fett at du forsetter med svære ”dinosaurer” forsterkere og jeg tror jeg ville gjort det samme om jeg hadde muligheten.Jo på en måte! Men jeg synes kanskje det blir riktigere å se det relativ til last. Kanskje jeg egentlig burde kjøpt en kompetent klasse D?
Kan bare si at jeg forstår deg godt! Håper du en dag får mulighet til å kjøpe det du ønsker!Jeg har liten formening om forsterker teknologi. Er kl D god nok, jeg vet ikke, men god nok for meg. Hadde jeg hatt en feit lomme bok, hadde ikke Arc Deco hatt en hypex i ræva. Jeg drømmer litt om store monoblokket igjen, men jeg er ikke overbevist om at det vil gi en gevinst. Synes det er fett at du forsetter med svære ”dinosaurer” forsterkere og jeg tror jeg ville gjort det samme om jeg hadde muligheten.
Jeg pleier å få gjennomført mine planer jeg og, tar bare litt lengre tidKan bare si at jeg forstår deg godt! Håper du en dag får mulighet til å kjøpe det du ønsker!
Jeg har kanskje allerede noen drømmer om å ta det litt videre etter en prat med @nat i dag, de er i prinsippet gjenomførbare, men det betyr at én Ymer blir overflødig og det svir litt. Selger faen ikke med tap bare fordi jeg ikke tenkte meg ordentlig om når jeg bestilte.![]()