men Tosken var ikke død

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    49.359
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    Jeg pleier å få gjennomført mine planer jeg og, tar bare litt lengre tid🤓

Må innrømme at jeg nok en gang blir nysgjerrig. Hva har du i tankene nå? Det står ikke stille hos deg😀

Noe helt annet, jeg er i Oslo under Norway cup i slutten av juli. Da kan det hente jeg trenger å komme meg vekk litt fra Eikeberg😜 Hint hint😁
    Det hadde vært veldig hyggelig om du tok deg tid til å droppe innom! 🥳

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    27.355
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @MakkinTosken

Tror den største forskjellen du opplever i lydbildet er pga. forskellen i dempnigsfaktor på de to amp´s.
    Mc 1,2 KW har en DF på 100.
    Bladelius Ymer har en DF på minimum 800.

Bedre grepp om bassen forplanter seg langt lengre opp i frekvens (subjektiv lytting).
    Samme romrespons/måling ved ratting med Nova vil allt annet likt låte mere "presist" (i mangel av
    bedre blomsterspråk) med Ymer ;)

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    49.359
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    7
    @MakkinTosken

Tror den største forskjellen du opplever i lydbildet er pga. forskellen i dempnigsfaktor på de to amp´s.
    Mc 1,2 KW har en DF på 100.
    Bladelius Ymer har en DF på minimum 800.

Bedre grepp om bassen forplanter seg langt lengre opp i frekvens (subjektiv lytting).
    Samme romrespons/måling ved ratting med Nova vil allt annet likt låte mere "presist" (i mangel av
    bedre blomsterspråk) med Ymer ;)
    Joa, impedansen på spenningskilden er ikke uten betydning, men jeg vil også anta at transientresponsen er en stor faktor som jo kan forbindes med kildeimpedansen og sr bla. Innbiller meg at MC1.2 smører litt mer en direktekoblede amper og at det gir en noe mer snill lyd.

Grep om bass er nå en ting, men vil nå tro at denne forplantningen snarere er ovennevnte tr.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn