men Tosken var ikke død

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    53.572
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Bare rør hos Rubyred

Allerede når jeg våknet i dag og gikk ut for å ta den sedvanlige morgenkaffen med fru Tosk, satt jeg og gledet meg til kaffen jeg visste jeg skulle få senere på formiddagen. Dette er mitt tredje besøk hos @Rubyred og velkomsten var like hjertelig som alltid. Dette er en kar som virkelig viser at ens selskap er ønsket. Med en av de mest velsmakende cappuciniene man kan få og fersk bakst fra Christensen føler man seg virkelig hjemme i casa de ruby!

Hovedattraksjonen i dag var de endelig fungerende, de Parvacini blokkene, som forsynte et sett nyankomne Quad paneler på imidlertidig oppholdstilatelse.

1761050777867.jpeg

Nytt siden sist var også en Hifirose 130

1761050950270.jpeg

Etter litt prat, fant jeg plass i sweet spot og musikken startet opp

1761051246789.jpeg

Tenker det hver gang jeg hører lyden komme ut av Tronds oppsett. Hvorfor gidder jeg styre med DSP? Tonebalansen, bassresponsen og ikke minst den uendelig dype 3-dimensjonale scenen er da mer enn nok for meg! Jada, dynamikken er vel kanskje myk og forsiktig, men lurer på om jeg faktisk foretrekker det litt slik noen ganger?

Bass vil alle ha og bass fikk jeg! Sjelsettende drønn fra dypet? Nei, men en veldefinert, litt myk, men likevel fullspektret gjengivelse av det som var på opptaket. Ikke noterte jeg meg store bølgedaler eller overdøvende resonanser heller.

Så kommer vi til formidling av stemmeprakt. Vet dere, stemmer oppleves så levende og usyntetiske at det gir ståpels! De gangene jeg slipper å spenne tensor tympani, når stemmer gjaller, men likevel alle detaljer er til stede, da er det riktig for meg.

Etter å ha hørt gjennom både vinyl og streaming, rockabilly og flinkis, avsluttet vi med flere spor av Zappa! Det var klart nådestøtet for meg, JEG ER SOLGT!

Tok farvel, etter alt for raskt forbipasserende timer, men med usedvanlig godt humør. På vei hjem i Purka fabulerte jeg om rør og paneler i den forhåpentligvis renoverte konestua neste år.

Takk for en knall formiddag Trond og ikke minst å ha vekket noen drømmer i meg, som jeg trodde jeg hadde etterlatt i en mer naiv og spennende hifientusiastisk periode.

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    1.729
    Sted
    Fredrikstad
    Takk for et trivlig toskebesøk, og ikke minst hyggelig omtale.
    Siden du opprinnelig er en ekte Gressvik gutt, er bakevarer fra Christensen Bakeri obligatorisk. og legger sjela i traktering av espresso maskin, Denne kombinasjonen er viktig i casa Ruby.🙂

Veldig hyggelig tilbakemelding av hvordan det lyder hos meg.
    Trives med hvordan komboen Quad ESL, drevet av en god rørforsterker presenterer musikken.
    Sikkert ikke alles "cup of tea", men så lenge foten går, får jeg være fornøyd.

Igjen takk for besøket. Kommer plutselig på besøk.

Prekæs. 😃

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn