R
RODA
Gjest
Hei
Siden vi ikke får en egen bildetrådavdeling fra Høvdingen, så slenger jeg inn en tråd her.
Synes det som svenskene har på hififorum.nu med egen avdeling for medlemmenes anlegg er fint, og fungerer bedre enn måten vi kan legge opp anleggsbilder her.
Siden vi har home.no, så kan jo alle ha en plass å legge ut bilder.
Derfor prøver jeg nå å starte en trend, og legger ut mitt enkle anlegg.
Kan hende høvdingen ser behovet hvis flere følger etter.

Holder ikke helt samme standard som det de brukte på siste lyttekveld i HAS..............Men det er gøy å spille musikk allikavæl
Anlegget står på eget lytterom med alt annet enn danseplass.............
Det er 2,8m ganger 3,4m dvs ca 9,5kvm.
Siden rommet kun brukes av meg, står jeg fritt til å plassere anlegget hvor jeg vil.
Høyttalerne er trukket 1/3 av rommets lengde fra bakvegg, og 1/5 av rommets bredde fra sidevegg.
(Oddetall er bra!)
Stolen er en god halvmeter ut fra bakvegg.
Jeg har vegg-til-vegg teppe (kjempetweak) og tepper på førsterefleksjonene på sidevegger og bakvegg.
Dette gir tilstrekkelig demping av rommet, uten at det blir for "dødt".
Strømkablene er "LMC"-kabler, og signalkablene er Dikemark.
Nei, nå får det være nok prat, og mer bilder ;D
Her et bilde av det aller første anlegget (etter B&O-perioden) i rommet:
Marantz CD-4000 --> TaraLabs Prism500i --> NAD C370 --> TaraLabs Omni --> B&W DM602s3
Så over til dagens ferske bilder:
Alt må jo ha en start, og dette "eventyret" starter i veggen.
Som det vises er det tre komponenter som behøver strøm i anlegget.
"Bukkene" under kablene er gummimellanlegg fra Biltema, med et lag "flygummi" oppå
;D
Vi tar turen til den første på veien mot musikken.
Den veier 9 kilo, og har fått gleden av å gjøre om 0'ere og 1'ere til analoge musikk-signaler......
"it's a SONY"
Og modellen er (fra 2001) CDP-
Et bilde til:
Og enda et:
Et bilde rett forfra:
Strømmen inn er som sagt via LMC-kabel, og også her har jeg fått plass til en bukk og litt gummi.
(Har faktisk en misjon, og det er å gjøre at kabelen ikke "sægger" i innfestingen.)
Signalkabelen er den berømte DIKEMARKEN og her bruker jeg den faste utgangen siden jeg har preamp.
Kommer snart med neste del, men må i butikken før den stenger...........
Siden vi ikke får en egen bildetrådavdeling fra Høvdingen, så slenger jeg inn en tråd her.
Synes det som svenskene har på hififorum.nu med egen avdeling for medlemmenes anlegg er fint, og fungerer bedre enn måten vi kan legge opp anleggsbilder her.
Siden vi har home.no, så kan jo alle ha en plass å legge ut bilder.
Derfor prøver jeg nå å starte en trend, og legger ut mitt enkle anlegg.
Kan hende høvdingen ser behovet hvis flere følger etter.
Holder ikke helt samme standard som det de brukte på siste lyttekveld i HAS..............Men det er gøy å spille musikk allikavæl
Anlegget står på eget lytterom med alt annet enn danseplass.............
Det er 2,8m ganger 3,4m dvs ca 9,5kvm.
Siden rommet kun brukes av meg, står jeg fritt til å plassere anlegget hvor jeg vil.
Høyttalerne er trukket 1/3 av rommets lengde fra bakvegg, og 1/5 av rommets bredde fra sidevegg.
(Oddetall er bra!)
Stolen er en god halvmeter ut fra bakvegg.
Jeg har vegg-til-vegg teppe (kjempetweak) og tepper på førsterefleksjonene på sidevegger og bakvegg.
Dette gir tilstrekkelig demping av rommet, uten at det blir for "dødt".
Strømkablene er "LMC"-kabler, og signalkablene er Dikemark.
Nei, nå får det være nok prat, og mer bilder ;D
Her et bilde av det aller første anlegget (etter B&O-perioden) i rommet:

Marantz CD-4000 --> TaraLabs Prism500i --> NAD C370 --> TaraLabs Omni --> B&W DM602s3
Så over til dagens ferske bilder:
Alt må jo ha en start, og dette "eventyret" starter i veggen.

Som det vises er det tre komponenter som behøver strøm i anlegget.
"Bukkene" under kablene er gummimellanlegg fra Biltema, med et lag "flygummi" oppå
Vi tar turen til den første på veien mot musikken.
Den veier 9 kilo, og har fått gleden av å gjøre om 0'ere og 1'ere til analoge musikk-signaler......
"it's a SONY"

Og modellen er (fra 2001) CDP-

Et bilde til:

Og enda et:

Et bilde rett forfra:

Strømmen inn er som sagt via LMC-kabel, og også her har jeg fått plass til en bukk og litt gummi.
(Har faktisk en misjon, og det er å gjøre at kabelen ikke "sægger" i innfestingen.)

Signalkabelen er den berømte DIKEMARKEN og her bruker jeg den faste utgangen siden jeg har preamp.

Kommer snart med neste del, men må i butikken før den stenger...........