Medlemsanlegg: RoDa

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Antall liker
183
Torget vurderinger
7
Hei RoDA

Ser at du har skiftet nettbrønn, ville bare tipse deg om et veldig mye bedre alternativ. Det er nettbrønnene fra Schaffner. Disse nettbrønnene har innebygd filter og disse brukes bla  av Wadia.

Har ikke testet disse selv, men kommer nok til å gjøre det snart, siden prisene er helt kurante.

Mvh

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.713
Torget vurderinger
4
Rolf, hva slags kamera har du?
Det var j..... skarpe bilder.
(Er på jakt etter nytt kamera)

R

RID

Gjest
Takker, RJEL

Her er det ikke kameraet, men mannen bak som sørger for bra bilder  ;D ;D ;D

Kameraet er dette:

OLYMPUS MJU 400 (nå erstattet av 410).
Mye automatikk, og lite innstillingsmuligheter, men det funker for meg.

LINK

"Hemmeligheten" er dette:

Cullmann Alpha 1000 (1000 står for max lengde, finnes også i 1500 og 2000)

200,- på SmartClub.  ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Jeg har olympus mju mini, ikke så ulikt ditt. Da lover det jo bra. Må av å kjøpe et stativ nå jeg også.

R

Rojoh

Gjest

Denne lille tassen synes jeg er kuuul.
det er volum til variabel line-out på baksiden og hodetelf. foran.
Den er motorstyrt fra fjernkontrollen  ;D
Morsom å se pot'en bevege seg ved volumjustering.
Sitter akkurat nå og kjører cd-spiller m/volum direkte inn i Doxa'en min. Låter faktisk ikke helt ille. Har du prøvd? (Mener ikke at dette er den beste måten å få godlyden frem på, men kosteffektivt er det. Har ikke koblet opp den aktive NLE11/19 ennå).
Mvh. Johan.

R

RID

Gjest
Hei

Har tenkt på det, men ikke prøvd ennå.
Mest grunnet latskap, kommer nok når høstmørket igjen senker seg........

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
De nettbrønnene av IEC 320 type med nettfilter (schaffner) får du kjøpt hos elfa...LC-audio bruker disse nettbrønnene mye! Pene bilder forresten, grattis! :)

R

RID

Gjest
Go' ættermiddag  ;)

Har ikke skjedd store ting i dette rommet i det siste, men flexy-justering, preamp og sort maling har det da blitt.......

Legger inn noen oppdaterte bilder.  :)

Hele sulamitten:

Høyttalerne med ny farge på stativene:

Rørene på Clarinet'en.
(Mine ny-innkjøpte NOS/NIB Westinghouse)

Kabelføringen til/fra pre:

Doxa med geiteskinn:  :D

Hele justerte Flexy'en.
Måtte droppe Clarinet-hylla enda litt mer, det likeretter-røret blir grisevarmt!!

"side-view" som viser dempe/diffusor-anretningene  ;)

"Limte" sammen to bilder, i mangel på vidvinkel, for å lage et "søtflekk" bilde.  ;D

Well, well

Ha de'  8)

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
De høyttalerstativene ble pene nå, må innrømme at jeg var på grensen til å sende deg kommando om å male de tidligere.. ::)

Hvor du fikk tak i de fine "sideveggmattediffusorene" dine i svart?
Har bare "måkka" opp noen gamle filler jeg fant på loftet hjemme, ser mildt sagt ikke fint ut i forhold til det der!

R

RID

Gjest
Hmmm.....

Joda, jeg bruker gjestesengene som absorbenter ennå.....
Fjernet det siden HFS er innvadert at fruentimmer.  :D

Får sikkert kjeft for at jeg ikke har malt veggen i "latte".  :(

Og så det geiteskinnet, da  :-[

R

RID

Gjest
De høyttalerstativene ble pene nå, må innrømme at jeg var på grensen til å sende deg kommando om å male de tidligere.. ::)

Hvor du fikk tak i de fine "sideveggmattediffusorene" dine i svart?
Har bare "måkka" opp noen gamle filler jeg fant på loftet hjemme, ser mildt sagt ikke fint ut i forhold til det der!
He-He, ting tar tid  ;)

"sidewallcarpetdiffusors" er et patentbeskyttet varemerke hos www.hifiaccesoriesyoullhavetoseetobelieve.com
(klikk på linken)
Mange størrelser og priser fra 19,90  :)

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Du kødder? De teppene for en "tjuar"?
Er helt ute å kjører på teppepriser, men regnet jo med en hundrings! Nå kan jeg jo kjøpe de i forskjellige farger og skifte etter humøret! ;)
Du høres jo herjet ut av fruene på forumet..er på tur til å kjøpe digitalkamera og legge inn litt bilder, men vet ikke om jeg tør.. :p

Genial link! ;D

Edit; Srkievlief

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.968
Flott.
Spørsmål Rolf. Ser du har panelvegger (furu?) og noe slags teppelingnende saker på veggen. I tillegg har du vegg-til-vegg teppe på gulvet (ser det ut som). Rommet blir ikke litt overdempet da?

R

RID

Gjest
Flott.
Spørsmål Rolf. Ser du har panelvegger (furu?) og noe slags teppelingnende saker på veggen. I tillegg har du vegg-til-vegg teppe på gulvet (ser det ut som). Rommet blir ikke litt overdempet da?
Hei

Nei jeg har ikke merket noe "overdempingsproblemer".
Siden rommet er så lite, og det er panel på vegger og tak, gjorde det bare godt å få dempet.

Hadde ute alt fra rommet i forbindelse med at jeg la på vegg-til-vegg teppet.
Da var det et jævla ekko i rommet..........

En til fordel med dempingen er at det er mulig å spille høyt (relativt) uten at rommet går "i metning"

Liker nok lyden litt "mørkere" enn nøytralt, så for meg er dette fint.

Armand

Bransjeaktør
Ble medlem
13.08.2005
Antall liker
8.673
Sted
Kongsberg
Strøkent anlegg, og fine bilder. Utrolig deilig å ha sitt eget rom å leke seg på!
Ett tips: Gå på byggmakker, maxbo, el.l. og kjøp et par akustikkplater 50 eller 75mm tykke som du rammer inn og henger på reflekssjonspunktet fra høyttaleren på veggen i stedet for det teppet.
Du vil da unngå refleksjoner helt fra 150-200 Hz og oppover og ikke ca. 2000Hz som er tilfellet med teppet. Jeg vil tro du får bedre stereodefinisjon i mellomtonen. Platene kan du male et tynt strøk uten at det går nevneverdig ut over lyden, og de er ikke så dyre.
http://guide.rockwool.no/sw14613.asp

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
"Typiske bruksområder er støydemping og akustisk regulering av forskjellige typer industrilokaler, maskinrom, vifterom etc. " :)

Jeg jar også tenkt på denne løsningen. Kjenner en kar som har laget et eget spillerom(instrumenter) i kjelleren. Det er mer på størrelse med en bod, og alle vegger er i mur. Han la et vegg til vegg teppe på gulvet og dempet veggene med rockwool. Nå er det som et studio med en liten fin gjenklang av taket. ;)

R

RID

Gjest
Har fått bildehjelp fra et hyggelig forummedlem. :)

Søtflekk-view ble myyye bedre!!

Mitt "forsøk":

Fikset utgave:

R

RID

Gjest
Strøkent anlegg, og fine bilder. Utrolig deilig å ha sitt eget rom å leke seg på!
Ett tips: Gå på byggmakker, maxbo, el.l. og kjøp et par akustikkplater 50 eller 75mm  tykke som du rammer inn og henger på reflekssjonspunktet fra høyttaleren på veggen i stedet for det teppet.
Du vil da unngå refleksjoner helt fra 150-200 Hz og oppover og ikke ca. 2000Hz som er tilfellet med teppet. Jeg vil tro du får bedre stereodefinisjon i mellomtonen. Platene kan du male et tynt strøk uten at det går nevneverdig ut over lyden, og de er ikke så dyre.
http://guide.rockwool.no/sw14613.asp
Hei

Takk for tipset, har faktisk tenkt på det.
Så snart familien på 4 har blitt 5, så drar jeg for å hente noen. (hvis BHO har dem fortsatt.....)

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Rid, den flygummien du bruker overalt - Hva er det?
Kunne tenkt meg å brukt det inni min kommende pre, drivverk og rack..

R

RID

Gjest
Rid, den flygummien du bruker overalt - Hva er det?
Kunne tenkt meg å brukt det inni min kommende pre, drivverk og rack..
Det er noe musmattelignende greier, du har PM.

R

RID

Gjest
Etter-messe-rapport fra heimen......

Klarte ikke å legge meg før kl 01:00 i går/dag.

Følgende endringer har skjedd fra fredag:

- Byttet ut EKKJ med Silspeak
- Laget "føtter" til Sony'en (gummi-hockeypuck-gummi)
- Gummi og puck'er på Embla-pre og veggvorta.
- 6,5 stk Glava Himling akustikkplater oppetter veggene. På samme steder som det står tepper på tegningen.
- Byttet ut Tema Isolator med Hofi-føtter under høyttalerne. (Terje hadde halv pris på messa ;) )
- (Kanskje Vidar spillte så høyt at HFLS-1 er mere/bedre innspillte nå enn på fredag??)

Ellers, same old same old. :)

HFLS-1 spillte litt "svampete" og udefinert/lite distinkt på messa.
I går hjemme spillte anlegget så bra at jeg begynte å lure på hva i hel.... som hadde skjedd!

Det var et KLART løft fra fredag. :eek:

Nå har jeg egentlig ikke lyst å røre en dritt, kun spille musikk.
Men tankene snurrer jo rundt hva som gjør bedringen?

TROR jo det er himlingsplatene, men.....?
Noen ideer?

T

theStig

Gjest
TROR jo det er himlingsplatene, men.....?
Noen ideer?
Så mye annet kan del vel neppe være? ;D
Jeg VET hvor stor effekt slike plater har, så at du opplever klare forbedringer er ikke noe snodig synes jeg.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
155
Har flytta i ny kåk og her i går så var plutselig lyden helt r..va. Ble litt fortvila, men så så æ at dama hadde flytta på to madrasser som hadde stått i det ene hjørne av stua. Det e nok nytteløst å argumentere for at dem skal tilbake igjen, men det må jo gå ann å finne andre ting å dempe med selv i ei finstue.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Rolf: Hvor tykke er de platene du bruker nå?

R

RID

Gjest
Så mye annet kan del vel neppe være?  ;D
Jeg VET hvor stor effekt slike plater har, så at du opplever klare forbedringer er ikke noe snodig synes jeg.
Men morsomt er det!!
Takk for tipset :)

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Hvor du fikk tak i de himlingsplatene?
Og kanskje noen har en ide om hvor jeg kan få tak i slike i Tromsø?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.674
Sted
Holmestrand
Først av alt: Flott presentasjon!
Lurer litt på noe av det du gjør, men du ville sikkert sagt det samme om meg...
Flott å se den flid og kjærlighet du legger i alle detaljer. Tenker da særlig på høytalerne (som jeg antagelig kommer til å bygge selv i høst), men også på alle andre småting. Blir litt oppgitt over kommentarer som "Jeg er kanskje ikke så imponert over de forskjellige komponentene dine". Jeg synes at vi alle har noe å lære her: Nemlig å jobbe innenfor de gitte rammer og derved optimalisere i stedet for å spa ut penger på nyinvesteringer.
Helt enig i at dette er måten å presentere et anlegg på, ikke den patetiske greia som ligger på HFS.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.729
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Skal selv bestille Rockwool sine akustikk plater... men om det er noen praktiske forskjeller på GLAVA og Rockwool sine plater er ukjent. Her jeg bor skaffer Byggmakker Rockwool platene på en uke. 10 plater for 620kr, men vet andre har fått bedre pris hos Maxbo ???

mvh Kai

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Flere snekkere jeg har pratet med i det siste sier at lyddempingsegenskapene hos Rockwool er bedre enn på Glava-produkter.

T

theStig

Gjest
Det er ingen særlig AKUSTISK forskjell på Rockwool og Glava sine akustikkplater. Jeg liker Rockwool platene best, fordi de er minst ufyselige å jobbe med. Glava platene er kantforseglet med noe maling som flasser av som bare pokker.... Dessuten avgir glassullen mer støv enn rockwool.

T

theStig

Gjest
Men morsomt er det!!
Takk for tipset  :)
Bare hyggelig! Jeg våger påstanden at det er ittno som gir mer oppgradering per krone enn ei pakke akustikkplater. Det burde vært forbudt å selge hifi-komponenter uten å sjekke om kjøperen har akustikken under kontroll. Det er jo ikke lov å selge dynamitt til folk uten sprengstoffsertifikat f.eks... hehehe... ;D ;D

T

theStig

Gjest
Flere snekkere jeg har pratet med i det siste sier at lyddempingsegenskapene hos Rockwool er bedre enn på Glava-produkter.
Det er vel en grov generalisering. Både Rockwool og Glava har mange forskjellige akustikkplater med sterkt varierende egenskaper. F.eks har begge produsenter akustikkplater for våtrom, som har mye lavere absorbsjon enn "standard" akustikkplater. Hvis vi sammenligner Rockwool og Glava sine produkter innen samme kategori, så har de så og si de samme akustiske egenskapene.

Topp Bunn