Politikk, religion og samfunn MDG Tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.024
    Antall liker
    8.224
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bryr meg ikke allverdens mye om konservativ vs radikal, bare man har gangsyn nok til å skjønne at endringer må til og at de uvegerlig vil måtte bli jævlig heftige. Å konsentrere seg om å drite ut det eneste partiet som faktisk har skjønt akkurat det heller enn å forsøke å influere hva som skjer illustrerer bare at man har huet trøkka ned i sanden til langt over skuldrene.
    Men MDG har jo ikke skjønt dette.
    Hvordan i all verden hjelper bompenger og sykling på at Amazonas brenner og at 7000 millioner menneskers totale avtrykk ødelegger planetens økosystemer?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.276
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Men MDG har jo ikke skjønt dette.
    Hvordan i all verden hjelper bompenger og sykling på at Amazonas brenner og at 7000 millioner menneskers totale avtrykk ødelegger planetens økosystemer?
    Mdg har jo delvis makt i Oslo, og Amazonas er langt unna det lokalpolitikerne der styrer med, men kommer de inn på Stortinget med flere representanter så vil vi se en annen mer internasjonal side av partiet. Uansett blir det langt flere jenter på Tinget etter høstens valg og aldersammensetningen blir også lavere og det er bra. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: JMM

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.046
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men MDG har jo ikke skjønt dette.
    Hvordan i all verden hjelper bompenger og sykling på at Amazonas brenner og at 7000 millioner menneskers totale avtrykk ødelegger planetens økosystemer?

    Så du mener MDG bør gi beng i norsk politikk og heller konsentrere seg om å få innpass i brasiliansk styre og stell? Eller at vi utelukkende bør ta tak i de største internasjonale problemene mens vi lener oss selvtilfreds tilbake i stresslessen her hjemme og lar humla suse?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Mdg har jo delvis makt i Oslo, og Amazonas er langt unna det lokalpolitikerne der styrer med, men kommer de inn på Stortinget med flere representanter så vil vi se en annen mer internasjonal side av partiet. Uansett blir det langt flere jenter på Tinget etter høstens valg og aldersammensetningen blir også lavere og det er bra. :)
    Jeg synes det er uheldig med lavere snittalder på tinget. For få voksne er representert. Folk med erfaring, livserfaring og kunnskap er underrepresentert. Greit med unge folk, men seriøst.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.276
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes det er uheldig med lavere snittalder på tinget. For få voksne er representert. Folk med erfaring, livserfaring og kunnskap er underrepresentert. Greit med unge folk, men seriøst.
    Stortinget bør speile samfunnet og jeg har langt mer tro på ungdommen enn de eldre. Mine jevngamle er jo stort sett låst i fortiden og drømmer om fasttelefon, kontanter og brevgiro. Slipp ungdommen til sier nå jeg :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.024
    Antall liker
    8.224
    Torget vurderinger
    1
    Så du mener MDG bør gi beng i norsk politikk og heller konsentrere seg om å få innpass i brasiliansk styre og stell? Eller at vi utelukkende bør ta tak i de største internasjonale problemene mens vi lener oss selvtilfreds tilbake i stresslessen her hjemme og lar humla suse?

    Nei, det mener jeg ikke. Problemet er at man er opptatt av meningsløsheter for deretter å lene seg selvtilfreds tilbake med et inntrykk at man har utrettet noe.
    Man er opptatt av tullesaker og lar humla suse.
    MDG er nåtidens svar på fortidens pietistiske bevegelser.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.276
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nei, det mener jeg ikke. Problemet er at man er opptatt av meningsløsheter for deretter å lene seg selvtilfreds tilbake med et inntrykk at man har utrettet noe.
    Man er opptatt av tullesaker og lar humla suse.
    MDG er nåtidens svar på fortidens pietistiske bevegelser.
    Det som skjer i Oslo er absolutt ikke meningsløsheter og tullesaker, og jeg oppfatter ikke at noen i Mdg lener seg selvtrilfredse tilbake, de er svært utålmodige og engasjerte mennesker som brenner for en bedre fremtid for de som kommer etter oss.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.046
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det som skjer i Oslo er absolutt ikke meningsløsheter og tullesaker, og jeg oppfatter ikke at noen i Mdg lener seg selvtrilfredse tilbake, de er svært utålmodige og engasjerte mennesker som brenner for en bedre fremtid for de som kommer etter oss.

    Enig. Det er nok sannsynlig at ikke alt de foreslår er like gjennomtenkt, akkurat som med alle andre partier, men at alt er tullesaker faller på sin egen urimelighet. Dessuten er det vel en del folk i Oslo med motsatt mening gitt at de ble valgt inn der.

    Uansett er de eneste partiet som faktisk tar klimakrisen på ramme alvor, i motsetning til de andre som liker å kalle seg klimapartier. Heller et parti som faktisk forsøker å få noe gjort, få innprentet hvor tvingende nødvendig det er å handle nå og hvor monumental krisen faktisk er, enn partier som helt åpenbart ikke har forstått hverken hvor ille det står til allerede eller hvor ille det etterhvert vil bli.

    Eller evt. som har abdisert sitt ansvar fullstendig fordi de ikke vil miste velgere ved å fortelle sannheten.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    14. Jeg kjører bare 10 mil daglig, men jeg kjenner mange som topper denne med over 10 mil en vei og ingen lademuligheter på den strekningen. Dårlig med kollektivt utvalg også såklart..
    Om man bor i eller rundt Oslo og kjører 10 mil eller mer om dagen så har man kuket det rimelig godt til for seg selv i alle fall. At noen gidder det i landets mest varierte og dypeste arbeidsmarked skjønner jeg virkelig ikke, spesielt med den trafikksituasjonen som er rundt Oslo.

    10+ mil om dagen i og rundt Oslo, det er mange timer i bil i løpet av livet. Et normalår har rundt 230 arbeidsdager, da snakker vi altså over 23.000 kilomteter i bil i året for å få hverdagen til å gå rundt. Da har man ikke mye igjen for å ha bosatt seg i Norges mest urbane område.

    Om man klarer en snittfart på 60 på disse 23.000 kilometerene så tilbringer man da 383 timer i året i bil, eller 48 fulle arbeidsdager. Da må man synes det er gøy å kjøre i rushtrafikken i alle fall.

    At noen gidder noe slikt begriper jeg ikke, men folk er tydeligvis ulike. Spesielt billig er det heller ikke.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Stortinget bør speile samfunnet og jeg har langt mer tro på ungdommen enn de eldre. Mine jevngamle er jo stort sett låst i fortiden og drømmer om fasttelefon, kontanter og brevgiro. Slipp ungdommen til sier nå jeg :)
    Jeg er vel selv ung på dette forumet, men jeg synes vi mangler for mye erfaring og kompetanse på tinget som slår negativt ut i politikken. Ikke alle eldre er bakstreberske. F eks beholder gjerne store og viktige selskaper kjernekompetansen litt ekstra og man sliter gjerne litt om man tar for mye tran. Jeg nevner 737 MAX og Dreamliner som eks. Hadde sikkert vært klokt å spille mer på god, gammel erfaringen fra Seattle?

    Vedrørende MDG - for mange år siden var det jøder som skulle utryddes - nå er det menn og biler.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Om man bor i eller rundt Oslo og kjører 10 mil eller mer om dagen så har man kuket det rimelig godt til for seg selv i alle fall. At noen gidder det i landets mest varierte og dypeste arbeidsmarked skjønner jeg virkelig ikke, spesielt med den trafikksituasjonen som er rundt Oslo.

    10+ mil om dagen i og rundt Oslo, det er mange timer i bil i løpet av livet. Et normalår har rundt 230 arbeidsdager, da snakker vi altså over 23.000 kilomteter i bil i året for å få hverdagen til å gå rundt. Da har man ikke mye igjen for å ha bosatt seg i Norges mest urbane område.

    Om man klarer en snittfart på 60 på disse 23.000 kilometerene så tilbringer man da 383 timer i året i bil, eller 48 fulle arbeidsdager. Da må man synes det er gøy å kjøre i rushtrafikken i alle fall.

    At noen gidder noe slikt begriper jeg ikke, men folk er tydeligvis ulike. Spesielt billig er det heller ikke.
    Det er ikke snakk om kun Oslo, Norge er større enn en by. Det har også MDG vanskelig for å forstå.
    Men 10 mil tur/retur Oslo er det mange som kjører hver dag for å jobbe. Det er utrolig mange jobber man ikke kan få utenfor de største byene, det er derfor jeg jobber i Oslo selv også.
    For mange er det verdt å sitte de timene i bil, sammenlignet med å ha en jobb man både mistrives med og som i tillegg betaler dårlig. Å bo 5 mil unna Oslo, betyr ikke at man nødvendigvis bruker lengre tid til jobb enn om man faktisk bor i Oslo med variabel og krøkkete kollektivt avhengig av hvor man bor. Selv så bruker jeg et kvarter mindre tid til jobb nå med bil enn jeg gjorde med kollektivt når jeg bodde i Oslo. Med kollektivt så tar det meg ca. samme tid som med bil for tiden (om man ser bort ifra håpløs buss for tog)
    Når man starter å komme nordafor Dovre så er det mer vanlig å kjøre 10 mil en vei for å komme seg på jobb også, eller kanskje flere mil bare for å stikke på butikken for å kjøpe seg noen liter melk. Da er det også fornuftig med en dieselbil, lademulighetene er også dårlige når man starter å komme nordafor Alvdal.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er nok en årsak til at det oppleves usmakelig - og bak en fleip ligger det alltid et alvor.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Til reven over:
    Virker som om noen debattanter vil utrydde MDG
    Jeg tror mange vil innføre skamvett og fjerne narsissisme i politikken - uavhengig av parti og politisk farge. Det hadde nok truffet MDG hardt, men ville ha gjort dem til et aktuelt parti for både velgere og seriøse styringspartier på sikt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.046
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er nok en årsak til at det oppleves usmakelig - og bak en fleip ligger det alltid et alvor.

    Så du mener alvorlig at MDGs politikk kan sidestilles med jødeutryddelsen under nazistene. OK.

    Ikke bare er det en fullstendig smakløs absurditet og noe av det tåpeligste jeg har sett noen skrive på flere år, det blottlegger også at du selv er vel så ideologisk styrt som selv den mest rabiate, doprøykende MDGer som måtte finnes der ute.

    Jeg vemmes.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Jeg er vel selv ung på dette forumet, men jeg synes vi mangler for mye erfaring og kompetanse på tinget som slår negativt ut i politikken. Ikke alle eldre er bakstreberske. F eks beholder gjerne store og viktige selskaper kjernekompetansen litt ekstra og man sliter gjerne litt om man tar for mye tran. Jeg nevner 737 MAX og Dreamliner som eks. Hadde sikkert vært klokt å spille mer på god, gammel erfaringen fra Seattle?

    Vedrørende MDG - for mange år siden var det jøder som skulle utryddes - nå er det menn og biler.
    Så å si ingen av verdens store oppdagelser eller bragder ble gjort av folk over 30 år.
    Det verden behøver nå er grenseløshet, evnen til å tenke stort og optimistisk.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Han er blitt så gammel at han likevel ikke husker.....

    Og, som en annen 80 åring sa: Det er når man er ferdig med noe at man skulle begynt på det....
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    dette er jo totalt irrelevant. hva har fødselstall i norge å gjøre med overbefolkning på planeten. bare tøys. selv ikke mpg greier slikt
    Om du fulgte med, så var det et direkte tilsvar til innlegget fra Panter’n.
    Selvfølgelig spiller ikke befolkningsendringer i Norge noen rolle. Akkurat like mye/lite som våre adferdsendringer vil spille inn på det globale miljøet - mao nothing.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.429
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Om man bor i eller rundt Oslo og kjører 10 mil eller mer om dagen så har man kuket det rimelig godt til for seg selv i alle fall.
    Mulig du synes det, men da har du også et noe snevert syn på akkurat det.
    For det første, så er det mange som har en mobil hverdag - også i jobbsituasjon. For det andre - når arbeidsgiver flytter (hvilket skjer ofte i Oslo - ikke minst ved at mange arbeidsplasser presses ut av byen), mener du da at det er helt naturlig at du og familien da skal flytte, eller at du skal bytte arbeidsgiver (som om det bare er snipp/snapp å gjøre)?
    For det tredje - en del mennesker har hobbys/fritidsinteresser som fordrer mobilitet, men det skal man vel ikke drive med?

    Noe av grunnkjernen i MDG’s politikk: Du skal ikke eie noe (ihvertfall minst mulig), du skal ikke «drive» med noe (ihvertfall minst mulig), du skal ikke bevege deg over større avstander med mindre det kan skje via gange, sykkel eller kollektivt (inkl tog).
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Om du fulgte med, så var det et direkte tilsvar til innlegget fra Panter’n.
    Selvfølgelig spiller ikke befolkningsendringer i Norge noen rolle. Akkurat like mye/lite som våre adferdsendringer vil spille inn på det globale miljøet - mao nothing.
    Gitt at vi anser globalt klima som et kollektivt ansvar, tilligger det én nordmann nesten like mye ansvar som én amerikaner, og veldig mye mer ansvar enn én sudaner, for eksempel. Årsaken til skjev ansvarsfordeling? Fordi hver enkeltperson i rike land har et større forbruk, derigjennom et større CO2-avtrykk, altså en større del av ansvaret for opprydning.
    Dermed gir plutselig MDG's kjipe påfunn i Oslo en viss mening, selv om det altså foregår i lille Norge. Hver eneste sjel i verden har en bitte liten del av det kollektive totalansvaret, og vi som roter mest, må finne oss i å rydde mest, også.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Så du mener alvorlig at MDGs politikk kan sidestilles med jødeutryddelsen under nazistene. OK.

    Ikke bare er det en fullstendig smakløs absurditet og noe av det tåpeligste jeg har sett noen skrive på flere år, det blottlegger også at du selv er vel så ideologisk styrt som selv den mest rabiate, doprøykende MDGer som måtte finnes der ute.

    Jeg vemmes.
    Jeg tror du tar deg selv litt for høytidelig - eller tar forumet litt for alvorlig. Slapp av og ta deg en bolle 😉
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Jeg tror du tar deg selv litt for høytidelig - eller tar forumet litt for alvorlig. Slapp av og ta deg en bolle 😉
    Synes det er rimelig at JMM reagerer når folk ikke ser at det der var en veldig elendig analogi, eler fleip, eller hva du nå ønsker å kalle det.
    Det er du som er på jordet her, ikke JMM.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    NRK mannen til Dag Solstad på 80 års dagen hans; Blir man klokere med alderen? Dag Solstad; Nei.
    Solstad har skrevet noen svært gode bøker.
    Ikke sikker på at han er den rette til å styre samfunnet inn i fremtida. ;)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Noe av grunnkjernen i MDG’s politikk: Du skal ikke eie noe (ihvertfall minst mulig), du skal ikke «drive» med noe (ihvertfall minst mulig), du skal ikke bevege deg over større avstander med mindre det kan skje via gange, sykkel eller kollektivt (inkl tog).
    Eller for å si det enda klarere: Samfunnets (og dermed enkeltpersoners) forbruk må ned.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror du tar deg selv litt for høytidelig - eller tar forumet litt for alvorlig. Slapp av og ta deg en bolle 😉
    Folk er utrolig flinke til å tolke imellom linjene her inne, når det er skrevet rett frem uten rom for tolkning. Er utrolig like kjærringer der. Også lese bare en og en linje, når det er sammenhengen som er viktig. Spesielt om den ene linjen provoserer så er alt det andre glemt. Alt til sin egen fordel såklart, så man kan få et påskudd til å bli krenka.

    Jeg synes det var en morsom kommentar, å latterliggjøre gjør nok vondere enn å skremme.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Folk er utrolig flinke til å tolke imellom linjene her inne, når det er skrevet rett frem uten rom for tolkning. Er utrolig like kjærringer der. Også lese bare en og en linje, når det er sammenhengen som er viktig. Spesielt om den ene linjen provoserer så er alt det andre glemt. Alt til sin egen fordel såklart, så man kan få et påskudd til å bli krenka.

    Jeg synes det var en morsom kommentar, å latterliggjøre gjør nok vondere enn å skremme.
    Det er alltid tolkningsrom, og på et lite forum som dette, er det alltid fordelaktig med god takhøyde.
    Men det finnes en del betente hendelser i vår nære historie, som kan være litt problematiske å fleipe med som noe lettvint og overfladisk. Som Utøya. Som store terroranslag. Som folkemord.
    Og det er nettopp det RRR gjorde, og man behøvde ikke lese mellom noe som helst ettersom den ene linjen: "Vedrørende MDG - for mange år siden var det jøder som skulle utryddes - nå er det menn og biler" ikke behøver tolkning, den fleiper med at MDG's politiske standpunkter liksomsammenlignes med en av vår tids største folkemord. Det er fint at noen påpeker idiotien i et sånt innlegg; apatisk aksept av alle mulige kvalme utsagn gavner ikke samfunnet på noen som helst måte.
    Den eneste RRR latterliggjorde (om enn på en jævla patetisk måte) denne gangen, var ham selv.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Synes det er rimelig at JMM reagerer når folk ikke ser at det der var en veldig elendig analogi, eler fleip, eller hva du nå ønsker å kalle det.
    Det er du som er på jordet her, ikke JMM.
    Det er en form for sarkasme som jeg synes kler debatten rundt MDG, da det hele er svært polarisert og ligger et godt stykke unna den norske modellen og de verdiene vi tradisjonelt har hatt på tvers av partilinjene over flere tiår.

    De fleste partier respekterer hverandres argumenter og faktagrunnlag til en viss grad. MDG skiller seg negativt ut her og kjører på med sine påstander og devaluerer alle som ikke deler deres predikasjon/kult.

    Det virker som at JMM ikke ser sarkasmen og tror at jeg mener det ordrett. Uansett, om det var for støtende eller over streken så beklager jeg det, selvfølgelig.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.678
    Torget vurderinger
    1
    Det er alltid tolkningsrom, og på et lite forum som dette, er det alltid fordelaktig med god takhøyde.
    Men det finnes en del betente hendelser i vår nære historie, som kan være litt problematiske å fleipe med som noe lettvint og overfladisk. Som Utøya. Som store terroranslag. Som folkemord.
    Og det er nettopp det RRR gjorde, og man behøvde ikke lese mellom noe som helst ettersom den ene linjen: "Vedrørende MDG - for mange år siden var det jøder som skulle utryddes - nå er det menn og biler" ikke behøver tolkning, den fleiper med at MDG's politiske standpunkter liksomsammenlignes med en av vår tids største folkemord. Det er fint at noen påpeker idiotien i et sånt innlegg; apatisk aksept av alle mulige kvalme utsagn gavner ikke samfunnet på noen som helst måte.
    Den eneste RRR latterliggjorde (om enn på en jævla patetisk måte) denne gangen, var ham selv.
    Jeg ser ikke koblingen av Utøya her, som er av nyere tid med det innlegget fra RRR.

    La meg bryte ned setningen litt for deg: "Vedrørende MDG - for mange år siden var det jøder som skulle utryddes - nå er det menn og biler":

    For mange år siden, så får man mer assosiasjoner imot 2.verdens krig (ikke mange i live fortsatt som opplevde den og kan huske den) og den blir sikkert glemt om noen få år og i mange land så er den faktisk glemt og de mener alt er oppspinn. Men det er viktig å huske historie, så man slipper samme feilen flere ganger. Mange land og ungdom aner ikke hva 2.verdens krig er, bortsett fra kjipe våpen i skytespill. Mange mener også at konsentrasjonsleirene bare er oppspinn og propeganda, nynazister er i full annmars som aldri før og det er flere av de enn mange skulle trodd. Men, her er det bare brukt som en analogi for å vise et poeng og ikke en direkte sammenligning.

    Nå er det ikke direkte at MDG vil utrydde jøder, men måten de fører politikk på så blir det litt humor på det.

    Menn og biler, essensen for mange menn og eneste hobbyen og gjerne et status symbol for mange og det eneste de får ha i fred og ro fra den andre parten i forholdet, vil MDG få has på. Menn må heller finne seg en annen miljøvennlig hobby, som f.eks: strikking. Den nye urbane mannen..


    Bare vent og se, snart forbyr MDG apparater som bruker mye strøm (les: klasse A forsterkere).
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    ^ Mulig noen anser det som humor, dem om det, jeg synes uansett JMM's reaksjon var på sin plass.
    Finner det ikke interessant å polemisere mer om temaet, enten ser du det, eller du ser det ikke.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Det er en form for sarkasme som jeg synes kler debatten rundt MDG, da det hele er svært polarisert og ligger et godt stykke unna den norske modellen og de verdiene vi tradisjonelt har hatt på tvers av partilinjene over flere tiår.

    De fleste partier respekterer hverandres argumenter og faktagrunnlag til en viss grad. MDG skiller seg negativt ut her og kjører på med sine påstander og devaluerer alle som ikke deler deres predikasjon/kult.

    Det virker som at JMM ikke ser sarkasmen og tror at jeg mener det ordrett. Uansett, om det var for støtende eller over streken så beklager jeg det, selvfølgelig.
    Poenget var bare at det var en temmelig idiotisk (og usmakelig) "sarkasme".
    Vær mer enn gjerne uenig med MDG, forsøk gjerne å latterliggjøre dem med at de vil utvikle oss tilbake til steinalderen, om å gå baklengs for å komme fremover, eller hva som helst, men folkemord frembringer ingen smil hos meg.
    Og det tror jeg er tegn på sunnhet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn