McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Noen som kan beskrive inntrykk av McIntosh sine platespillere? Jeg vurderer en "liten" nedgradering fra min nåværende Avid Acutus SP m/SME IV og Lyra Atlas Lambda til MT5. Er jo klar over at dette også blir en nedgradering lydmessig, men snakker vi overgangen som ekstrem, dramatisk, voldsom, klart merkbar, akseptabel? Og hva utgjør største forskjellen? Noen som har synspunkter?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som kan beskrive inntrykk av McIntosh sine platespillere? Jeg vurderer en "liten" nedgradering fra min nåværende Avid Acutus SP m/SME IV og Lyra Atlas Lambda til MT5. Er jo klar over at dette også blir en nedgradering lydmessig, men snakker vi overgangen som ekstrem, dramatisk, voldsom, klart merkbar, akseptabel? Og hva utgjør største forskjellen? Noen som har synspunkter?
    Det høres meget voldsomt ut! :O Tror spørsmålet er bedre i AVIDS venner.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hadde MT10 en liten periode, var veldig morsom, men ikke akkurat det beste jeg har hørt. Som du vet er McSnurrer, Clearaudio OEM og gir imo lite bang for bucks.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Skal du bytte hadde jeg LETT tatt MT10 over MT5
    Er'u gærn, tør jo ikke å nevne dette i AVID-forumet :ROFLMAO: Neida, er jo selvsagt klar over at dette heller vel mye mot det dramatiske, og kommer neppe til å gjennomføre det. I så fall må det bli som en nr.2-spiller. Men har jo heller aldri selv hørt noen av Mc-spillerne, har blitt glemt hver gang jeg har vært innom dere. Var derfor mest av nysgjerrighet jeg lufta dette 🙂
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Hadde MT10 en liten periode, var veldig morsom, men ikke akkurat det beste jeg har hørt. Som du vet er McSnurrer, Clearaudio OEM og gir imo lite bang for bucks.
    Mest for øyet altså mener du? Som eyecandy syns jeg sjøl 5'ern er klart penest, men men... Jau, man får noen rare innfall noen ganger 😃 Men forklar gjerne det siste du beskrev, er ikke Mc-spillerne utvikla og produsert av McIntosh?😲
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Mest for øyet altså mener du? Som eyecandy syns jeg sjøl 5'ern er klart penest, men men... Jau, man får noen rare innfall noen ganger 😃 Men forklar gjerne det siste du beskrev, er ikke Mc-spillerne utvikla og produsert av McIntosh?😲
    Nei det er vel Clearaudio som har lagd alle sammen. MT2 er en Clearaudio Concept med McIntosh styling. Mulig de har gjort noen små endringer, men de er i så fall ikke store.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Nei det er vel Clearaudio som har lagd alle sammen. MT2 er en Clearaudio Concept med McIntosh styling. Mulig de har gjort noen små endringer, men de er i så fall ikke store.
    Verden vil bedras, dette visste jeg ikke... Og så har de 3-dobla prisen etter at Mc-logoen ble klistra på 😐 Kjenner jeg fjerner meg stadig lenger vekk fra mitt tvilsomme innfall for hvert svar som kommer nå 🙄
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Æææh, dette er ikke nytt og flere gjør det samme. Deres greie er jo primært forsterkere. De lager jo ikke høyttalerne selv heller. Den gamle CD spillleren min MCD 7009 er en tanks fra TEAC og sånn går no dagan.😂 Det morsomste er jo at Clearaudio heller ikke lager alle sin pickupper, men har noen OEM Audio Technica i sortimentet.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Verden vil bedras, dette visste jeg ikke... Og så har de 3-dobla prisen etter at Mc-logoen ble klistra på 😐 Kjenner jeg fjerner meg stadig lenger vekk fra mitt tvilsomme innfall for hvert svar som kommer nå 🙄
    Er vel å strekke det litt langt, kabinettene er laget i US og i min verden er jo hele kabinett/drivverk det viktigste
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.619
    Antall liker
    3.733
    Jeg ønsker meg en MA 12000 integrert med streamer innebygd. Noen som har hørt rykter?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ønsker meg en MA 12000 integrert med streamer innebygd. Noen som har hørt rykter?
    Jeg mener jeg leste et sted at McIntosh ikke hadde umiddelbare planer om å levere stereoprodukter med innebygget streaming, men jeg husker ikke hvor jeg leste det. Med mindre man skal kjøre en ren analog linje så skjønner jeg ikke helt det (hvis jeg husker riktig da...), men det kan jo hende det kommer på DA3 modulen om 2-3 år. De må jo ha noe å friste alle DA1 og DA2 kundene med...;)
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Tipper det er en brokoblet MI254
    Ser ikke ut som at MI254 klarer 2ohm last?! Siden MI502 klarer 4ohm må det i tilfelle være tungt modifiserte MI254 moduler som er brokoblet.
    Dessuten er dempingsfaktor uendret som teoretisk skal dobles ved brokobling, men her oppgir Mcintosh df = >85 ved 8ohm så den kan jo teoretisk være doblet.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ser ikke ut som at MI254 klarer 2ohm last?! Siden MI502 klarer 4ohm må det i tilfelle være tungt modifiserte MI254 moduler som er brokoblet.
    Dessuten er dempingsfaktor uendret som teoretisk skal dobles ved brokobling, men her oppgir Mcintosh df = >85 ved 8ohm så den kan jo teoretisk være doblet.
    MI254 er jo Hypex NC500, kan tenke det er samme modul brukt på annen måte eller en helt annen modul. DF er uansett noe de har tunet in-house, da Hypex i utgangspunktet har en langt høyere.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Å hvor lenge går det før dolbytor har den i sitt eie?😁😁
    Visuelt så hadde den passet 110% inn, men jeg har i grunnen ikke bruk for den med mindre jeg finner ut at det er "kjempelurt" å bi-ampe Klipschorna. Jeg sier til meg selv:

    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den

    🙈 🙈🙈🙈🙈🙈🙈
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.512
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Visuelt så hadde den passet 110% inn, men jeg har i grunnen ikke bruk for den med mindre jeg finner ut at det er "kjempelurt" å bi-ampe Klipschorna. Jeg sier til meg selv:

    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den

    🙈 🙈🙈🙈🙈🙈🙈
    Du mangler vel litt godlyd på kjøkkenet når du nyter morgenkaffen og ser på småfuglene? ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du mangler vel litt godlyd på kjøkkenet når du nyter morgenkaffen og ser på småfuglene? ;)
    Fruen liker å sitte på kjøkkenet med kaffe og se på småfuglene. Jeg er ganske sikker på at jeg tøyer strikken for mye hvis jeg også fyller opp kjøkkenet med Toskebokser… 😬 :ROFLMAO:
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    680
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Gilja
    Visuelt så hadde den passet 110% inn, men jeg har i grunnen ikke bruk for den med mindre jeg finner ut at det er "kjempelurt" å bi-ampe Klipschorna. Jeg sier til meg selv:

    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den
    Du har ikke bruk for den

    🙈 🙈🙈🙈🙈🙈🙈
    Jeg gir deg frem til påsken😅😅😅
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    354
    Antall liker
    230
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    K-horn hyler vel mer eller mindre etter bi-amp med stødig transistor i bunn og noe fløyel-rør i topp..?
    Burde ikke være noe å tenke på engang lol
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Dette er da rett og slett et kjempekjøp! Hvem slår til først, @Dolbytor eller @MakkinTosken ? :D

    Det ser ut til at det må bli noen andre. Det hadde vært spennende å hørt dem, men jeg har ingen planer om å skifte høyttalere med det første. Jeg bruker visst nok penger for tiden på Toskebokser om jeg ikke skal kjøpe høyttalere i tillegg…😬 🤪
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    Hei.

    Er det noen her som har en MC402 til salgs?
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    727
    Antall liker
    469
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Jeg vurdere en mcintosh pre, vintage. Har sett på C28 og C 29, tenke noe som vil passe med mine Altec 19 og Pioneer m22. Har ingen erfaring med mcintosh og aldri vært interessert i de egentlig. Men trenger noe som sparke litt liv i Altec, noe med typisk amerikansk lyd signatur. Hva ville dere som har erfaring med disse forforsterkere forteller om de? Er det bra riaa? Bør jeg se etter flere modeller, c 33 kanskje? Ikke noe nyere enn 80 tale tenker jeg, passer ikke helt med resten av utstyret. Har også sett noe integrert modeller med pre out, for eksempel ma 6100. Er det noe å satse på?
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hei folkens,

    De siste par månedene har jeg lagt merke til det spraker/knitrer svakt i venstre kanal. Det er kun enkelte låter, men alikevel tror jeg at det skjer oftere nå enn tidligere. Spiller på en MC275 så er dette et tegn på at rør burde skiftes snart?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn