McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.303
    Torget vurderinger
    49
    Gratulerer!
    En fryd for øye, og sikkert ørene også.
    Har Mc275 og digger lyden i den, hvilken versjon av Mc275 er det du har?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.170
    Antall liker
    22.694
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer!
    En fryd for øye, og sikkert ørene også.
    Har Mc275 og digger lyden i den, hvilken versjon av Mc275 er det du har?
    Takk for det :)

    Jeg har den nyeste versjonen. Den ene kjøpte jeg demobrukt fra forhandler i høst og den andre kjøpte jeg ny for ca. 3 år siden. Den har fremdeles ikke vært ute av esken :)
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    491
    Blir det bi-amp med rør i topp og MC1,25kw i bunn da ?
     

    55Powers

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2016
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å bli en stund siden nå, men oppgraderte til denne fra MA252 for en tid tilbake siden.
    Noen andre brukere som har denne på forumet, evt som har noen gode rørerfaringer å dele?

     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Begynner å bli en stund siden nå, men oppgraderte til denne fra MA252 for en tid tilbake siden.
    Noen andre brukere som har denne på forumet, evt som har noen gode rørerfaringer å dele?

    Må glatt innrømme jeg har lyst til og teste den ampen der :)

    O
    Jeg hørte på denne forsterkeren like etter at Duet fikk den inn i bergen for en stund siden, da spilte den sammen med KEF R11. Definitivt en lydsignatur man kan leve med, beste av begge verdener type ting med rør i pre og transistor effekt! Ampen hadde bare spilt noen timer.Det ble brukt en Auralic G1 som kilde, om ikke jeg husker feil?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.801
    Antall liker
    2.785
    Torget vurderinger
    1
    Er det noe forskjeller i lyd mellom 252 og 352?
     

    55Powers

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2016
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    1
    Begynner å bli en stund siden nå, men oppgraderte til denne fra MA252 for en tid tilbake siden.
    Noen andre brukere som har denne på forumet, evt som har noen gode rørerfaringer å dele?

    Må glatt innrømme jeg har lyst til og teste den ampen der :)

    O
    Jeg hørte på denne forsterkeren like etter at Duet fikk den inn i bergen for en stund siden, da spilte den sammen med KEF R11. Definitivt en lydsignatur man kan leve med, beste av begge verdener type ting med rør i pre og transistor effekt! Ampen hadde bare spilt noen timer.Det ble brukt en Auralic G1 som kilde, om ikke jeg husker feil?
    Ikke sikker på hva som ble brukt i den sammenheng du refererer til, men det høres skremmende likt ut som det jeg har gående, det er et par KEF'er i enden av 352'en og en Vega G1 i forkant. Veldig happy med systemet sånn det er nå iallefall.
     

    55Powers

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2016
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    1
    Er det noe forskjeller i lyd mellom 252 og 352?
    Hadde de ikke side om side i eiertid, den ene gikk for den andre, men:
    La oss kalle en spade en spade og si det er vedlig mye mer som er likt enn forskjellig her.

    Min erfaring var at den er litt mer våken denne 352'en. Der 252'en kanskje kunne være litt høflig og avslappet er denne ikke redd for å si ifra.
    - Det kan hende det ene og alene kan forklares i at den er mer kraftig, og at høyttalerne mine ønsket litt mer kraft for å øke dynamikken.
    - Jeg tror man skal slite med å forsvare den vs 252, hvis 252 har nok kraft.
    - Kan ikke være rare forskjellen i tone, har havnet på akkurat det samme hva gjelder rør som sist her. Den virker dog som nevnt litt mer forward.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Grattis med kul forsterker! Jeg hadde 252 en stund og hadde veldig gode resultater med Telefunken smooth plate rør. Koster rundt 1000-1200/stk. I min MC2000 Anniversary låt Golden dragon Trustworhty 12 ax7 best (bedre enn Tele og Mullard).
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Som stor fan av McIntosh, føler jeg at de dessverre er i ferd med å stagnere. Fokuset deres later til å ha i økende grad blitt rettet mot lifestyle. Den siste gode "nyvinningen" på elektronikksiden de presenterte er MP1100 og jeg satt den bevisst i hermetegn. MC1.25, 611 osv er latterlige kosmetiske oppgraderinger, det samme kan sies om deres forforsterkere C49 og 53 som kun skilter med utskiftbar digitalmodul, samme med de integrerte. Om de skal gjøre en kosmetisk oppgradering burde de gjort noe med gamle gamle 75 serien. Hva med å tilby en speilvendt symmetrisk utgave?

    Bare et hjertesukk...
     

    55Powers

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2016
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med kul forsterker! Jeg hadde 252 en stund og hadde veldig gode resultater med Telefunken smooth plate rør. Koster rundt 1000-1200/stk. I min MC2000 Anniversary låt Golden dragon Trustworhty 12 ax7 best (bedre enn Tele og Mullard).
    Takk BigSwifty

    Har funkens på shortlisten, prøver å holde det murrican enn så lenge, men de skal definitivt testes.
    Brukte du noen gang disse Golden Dragon i 252'en og, veldig interessant funn mtp 2000.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Husk at golden dragon må være Trustworthy-varianten. Vanlige gd var helt ordinære i mitt oppsett. Skal du på død og liv ha engelsktalende rør, kan du jo prøve Mullard :rolleyes:
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Som stor fan av McIntosh, føler jeg at de dessverre er i ferd med å stagnere. Fokuset deres later til å ha i økende grad blitt rettet mot lifestyle. Den siste gode "nyvinningen" på elektronikksiden de presenterte er MP1100 og jeg satt den bevisst i hermetegn. MC1.25, 611 osv er latterlige kosmetiske oppgraderinger, det samme kan sies om deres forforsterkere C49 og 53 som kun skilter med utskiftbar digitalmodul, samme med de integrerte. Om de skal gjøre en kosmetisk oppgradering burde de gjort noe med gamle gamle 75 serien. Hva med å tilby en speilvendt symmetrisk utgave?

    Bare et hjertesukk...
    Hvis du kaller mc 901 et lifestyleprodukt må jeg si du legger lista høyt ;);)

    MC901-Top.jpg
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Som stor fan av McIntosh, føler jeg at de dessverre er i ferd med å stagnere. Fokuset deres later til å ha i økende grad blitt rettet mot lifestyle. Den siste gode "nyvinningen" på elektronikksiden de presenterte er MP1100 og jeg satt den bevisst i hermetegn. MC1.25, 611 osv er latterlige kosmetiske oppgraderinger, det samme kan sies om deres forforsterkere C49 og 53 som kun skilter med utskiftbar digitalmodul, samme med de integrerte. Om de skal gjøre en kosmetisk oppgradering burde de gjort noe med gamle gamle 75 serien. Hva med å tilby en speilvendt symmetrisk utgave?

    Bare et hjertesukk...
    Hvis du kaller mc 901 et lifestyleprodukt må jeg si du legger lista høyt ;);)

    Vis vedlegget 572143
    De har jo allerede velfungerende 600 Wattere og 300 rørWattere, men må kanskje innrømme at de var litt vågale der. :) Diesel lokomotiv designet faller kanskje ikke i smak hos alle, men likevel, må kanskje gi dem den.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.170
    Antall liker
    22.694
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som jeg nevnte tidligere så skal MC75’ene drive et par Klipschorn. Jeg hadde i utgangspunktet kjøpt inn 2 stk. MC275 til dette formålet, men de er nå lagt ut for salg. Så begynner jeg å fundere litt... Hva med en brokoblet MC275 på hvert basselement og MC75’ene til å drive diskant/mellomtone på Klipschorna?
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Som stor fan av McIntosh, føler jeg at de dessverre er i ferd med å stagnere. Fokuset deres later til å ha i økende grad blitt rettet mot lifestyle. Den siste gode "nyvinningen" på elektronikksiden de presenterte er MP1100 og jeg satt den bevisst i hermetegn. MC1.25, 611 osv er latterlige kosmetiske oppgraderinger, det samme kan sies om deres forforsterkere C49 og 53 som kun skilter med utskiftbar digitalmodul, samme med de integrerte. Om de skal gjøre en kosmetisk oppgradering burde de gjort noe med gamle gamle 75 serien. Hva med å tilby en speilvendt symmetrisk utgave?

    Bare et hjertesukk...
    Hvis du kaller mc 901 et lifestyleprodukt må jeg si du legger lista høyt ;);)

    Vis vedlegget 572143
    De har jo allerede velfungerende 600 Wattere og 300 rørWattere, men må kanskje innrømme at de var litt vågale der. :) Diesel lokomotiv designet faller kanskje ikke i smak hos alle, men likevel, må kanskje gi dem den.
    Selv om jeg kan se hvorfor du kaller den lokomotiv design, har den vel enda mere MACk Truck design over seg (og da flørting med navnebror fra lastebilbransjen)
     

    VreidSogndal

    Medlem
    Ble medlem
    20.10.2019
    Innlegg
    39
    Antall liker
    2
    Sted
    Sandnes
    Heisann. Jeg kjøpte meg McIntosh D100, har spilt den i noen uker allerede. I dag prøvde jeg koble min PC via USB. Men det virker ikke. Min PC(Windows 8.1) ser ikke DACen engang, det er umulig å velge den. Jeg prøvde å finne drivere men de finnes ikke, sjekket også innstillinger på kontrollpanel men det hjalp ikke. Hvordan skal jeg fikse det for å spille musikk fra PCen?
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Familieforøkelse!

    Min trofaste C47 viker plass for storebror C52

    C52.jpg


    Nå trenger ikke MP1100 lenger være alene om å lyse opp den mørke hylla

    11-52.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Grattis - grom sak dette [emoji106][emoji106]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    U

    utgatt304361

    Gjest
    Jeg digger McIntosh og er ikke flau for det, så jeg legger ut bilder av anlegget for å holde denne deilige tråden i gang. Alltid stas når fredagskvelden kommer og jeg kan drikke øl og høre på jazz. Det finnes helt sikkert mye andre bra merker der en besserwisser kunne argumentert en i senk med kvalifisert synsing og fine grafer om hvor mye bedre det er til en billigere penge, men det er nå noe eget med McIntosh. Det låter i hvert fall fett i mine ører. Får godfølelsen rett og slett.

    20200320_185619.jpg


    20200320_185751.jpg


    20200320_185840.jpg
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, på 5’te året med 1.2kw og har landa når det kommer til effekt amper. Blir ikke lunken engang. Koser seg med mine jbl (94db) med stoisk ro. :cool:

    Hadde «dine» innom den tiden jeg brukte 2 stk Mc-275 i vertikal bi-amp, og de imponerte stort med et voldsomt stort lytte vindu inn mot musikken. Sitt rolig i Mc båten og nyt. Har en kamerat som også har 601, og han stor koser seg.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.170
    Antall liker
    22.694
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg digger McIntosh og er ikke flau for det, så jeg legger ut bilder av anlegget for å holde denne deilige tråden i gang. Alltid stas når fredagskvelden kommer og jeg kan drikke øl og høre på jazz. Det finnes helt sikkert mye andre bra merker der en besserwisser kunne argumentert en i senk med kvalifisert synsing og fine grafer om hvor mye bedre det er til en billigere penge, men det er nå noe eget med McIntosh. Det låter i hvert fall fett i mine ører. Får godfølelsen rett og slett.
    Det er flere av oss der ute! :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn