McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Har du kjøpt 601 blokkene eller er de på test? Bare lurer siden du skrev at du hadde besøk av dem :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Eit lite stemningsbilde frå James sin musikkstove. MC601 på besøk og MC501 er hensett til golvplass :).

    Vis vedlegget 453507
    Hva tenker du om forskjellen på 501 og 601 bortsett fra det visuelle?
    MC501 var nok dei (den) beste forsterkarane eg har hatt i oppsettet. Då på 2ohms uttak. Men MC 601 er bedre på alle parametre hos meg. Betre dynamisk kontrast. Ein høyrer trommeskinn meir definert. Betre bass fundament, djupare bass med dynamikk. Men og nokre knepp på oppløysning og mikrodetaljering. Dette samtidig med meir varme og ein avslappa spelestil. Bakdelen er jo sjølvsagt at feil hos kilden (dac) står tydeligare fram. Men slik er det jo ofte. Eg har ofte gått i fella og vurdert utstyr dårlig fordi det har eksponert resten av utstyrets svakhetar. Sånn sett er nok MC501 ein enklare forsterkar.
    Men duverden kor eg kosar meg med MC601. Hadde vert spennande å prøvd storebroren ein gong. :)
    1.2kw er absolutt en likandes kar!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Eit lite stemningsbilde frå James sin musikkstove. MC601 på besøk og MC501 er hensett til golvplass :).

    Vis vedlegget 453507
    Hva tenker du om forskjellen på 501 og 601 bortsett fra det visuelle?
    MC501 var nok dei (den) beste forsterkarane eg har hatt i oppsettet. Då på 2ohms uttak. Men MC 601 er bedre på alle parametre hos meg. Betre dynamisk kontrast. Ein høyrer trommeskinn meir definert. Betre bass fundament, djupare bass med dynamikk. Men og nokre knepp på oppløysning og mikrodetaljering. Dette samtidig med meir varme og ein avslappa spelestil. Bakdelen er jo sjølvsagt at feil hos kilden (dac) står tydeligare fram. Men slik er det jo ofte. Eg har ofte gått i fella og vurdert utstyr dårlig fordi det har eksponert resten av utstyrets svakhetar. Sånn sett er nok MC501 ein enklare forsterkar.
    Men duverden kor eg kosar meg med MC601. Hadde vert spennande å prøvd storebroren ein gong. :)
    Hmm , dette burde jeg ikke lest ....
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kjøper du mine 601 Torolan, så kjøper jeg big S sine 2kW, så holder vi alt i familien. :)
    Hehe , god tanke , men hva skjer med mine 501 - hvem skal ha dem ? ;)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Vi får sammen finne en verdig kandidat. Synes vi skal lukke hele bruktmarkedet for Mc. ;)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Vi får sammen finne en verdig kandidat. Synes vi skal lukke hele bruktmarkedet for Mc. ;)
    Ja det burde vel la seg gjøre det :)

    Men jeg er redd dette kommer til å koste mer enn det smaker - men som sagt , jeg burde aldri lest dette her....
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    501 spilte fortreffelig hos meg, sammen m. B. & W. 803 D.


    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skulle gjerne hatt MC2KW på frontene og degradert 1201 til bakkanalene, men det tåler ikke lommeboken min :(
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Jeg skulle gjerne hatt MC2KW på frontene og degradert 1201 til bakkanalene, men det tåler ikke lommeboken min :(
    "Den som har 2Kw på fronten trenger ikke bakkanaler!" (Gammelt jungelordtak) :rolleyes:
    Hah! Morsom :)

    La meg prøve meg på et nytt jungelordtak:

    "De akustiske lover har ingenting med fysikk å gjøre, men bøyes etter selgerens interesser".

    :)

    Beklager hvis innblandingen var utidig. Men så tenkte jeg at verdens stiligste monoblokker uansett selger seg selv.

    Stemmer det at du selger seks (6) av disse rasedyrene?
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    601-blokkene tilhøyrer Consen. Så dei er nok på lån. Tar nok litt tid før eg kan skifte. Får bli hvis Consen oppgraderer til 1,2kw som ut fra tidligare innlegg her, er endå kvassere. Men slik er det jo. Ofte om ikkje alltid ein sammenheng mellom pris og ytelse. Elles vil eg slå eit slag for Wadia dacer. Supermatch med MC. 321 er god og 322 er fantastisk :p Berre prøv!
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    1.2kw er vel en av de mest vellykkede amper i MC sitt sortiment. Har hørt så og si alle andre av de nyere modellene unntatt 2301 rør blokkene ,som ikke ble valgt pga alle røra og kostnaden deretter. Mc 2kw har ikke vært testet hjemme, bare hørt på messe, er nok uten tvil det beste fra MC, men pris og antall bokser blir for voldsom for de fleste vil jeg tro.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har også prøvd mange forskjellige mc bokser og har vel aldrig blitt mer overrasket over 2301.
    Etter min mening og smak spiller disse bedre en 1.2kW i allefall om en kun fokuserer på musikk. Tror nok 1.2kW passer bedre i et kino oppsett... Kostnad til rør er ikke et stort tema, er uansett en liten prosentvis andel i denne prisklassen :p
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vel,,,når en har erfart forskjellen etterhvert som kreftene øker, blir det i mitt tilfelle ikke aktuelt med 300w kontra 1.2kw.

    Nå elsker jbl 4365 mye kvalitetspower, og har sett enkelte bruke amper som garantert ikke får frem hele spekteret som 4365 er i stand til.

    Når det er sagt er jeg enig i at 2301 mest sannsynlig er den mest vellydende ampen fra MC.
     

    Lealaus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2013
    Innlegg
    126
    Antall liker
    63
    Sted
    Kleppe
    Torget vurderinger
    9
    Vel,,,når en har erfart forskjellen etterhvert som kreftene øker, blir det i mitt tilfelle ikke aktuelt med 300w kontra 1.2kw.

    Nå elsker jbl 4365 mye kvalitetspower, og har sett enkelte bruke amper som garantert ikke får frem hele spekteret som 4365 er i stand til.

    Når det er sagt er jeg enig i at 2301 mest sannsynlig er den mest vellydende ampen fra MC.
    Er vel egentlig ganske enig med deg, 2301 er utrolig vellydende. Har en et stort lytterom med store høyttalere og behov for alle 1.2kW stemmer nok din teori. Jeg har hørt dem alle og er ikke i tvil hva jeg hadde valgt, du har ennå ikke hørt 2301...
    Jeg hadde 600w blokkene samtidig med 2301 og enkelt forklart 2301 gruste 600w blokkene på alt,
    min personlige mening i mitt oppsett !
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det skal du ikke se bort ifra ANM. Den hadde jeg ikke fått med meg :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Ja, den ser faktisk snasen ut og Clearaudio klarer å lage gode spillere.
     

    Outport

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2014
    Innlegg
    233
    Antall liker
    39
    MA8000. På baksiden, der de to jumperne sitter, står med ansiktet mot baksiden, tar ut jumperne, er det rca phono inngangen til høyre eller venstre som sender signalet til kun forsterkeren? Ser på muligheten for å bruke en annen forforsterker med dac koblet kun til ampen på MA8000.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    MA8000. På baksiden, der de to jumperne sitter, står med ansiktet mot baksiden, tar ut jumperne, er det rca phono inngangen til høyre eller venstre som sender signalet til kun forsterkeren? Ser på muligheten for å bruke en annen forforsterker med dac koblet kun til ampen på MA8000.
    ser du under dette igjen ser du at et sett står under output, og det andre under innput!
     

    Loui

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.08.2007
    Innlegg
    190
    Antall liker
    113
    Sted
    Skudeneshavn
    Torget vurderinger
    13
    Da får jeg melde meg inn med mitt første McIntosh kjøp en MP100 8) er ikke store karen men en plass må en begynne. låter kjempe bra rett ut av boksen og det blir nok bedre med mer spille tid;)
     

    Vedlegg

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Den toppen minner "litt" om toppen på de nye til Sonus Faber...kanskje en sammenheng med at de er under samme "flagg" ?

    Uansett, spennende å se hvor dem har dratt lyden i den nye serien som ser ut til å komme nå. MA-9000 virker å være et kjempeløft ifra foregående modeller!


    EDIT: utseendet er nok også kun en tilvenning ;).. er ofte sånn når man "kødder" for mye med det... ender som oftest opp med at det nye faktisk ikke er så ille læl ;). Husker da B&W kom med den første 68x serien... ramaskrik, da 60x serien var da så mye finere... etter noen mnd hadde dem snudd litt på den meningen ;).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Uber nice!!! :D. må innom snart.

    EDIT: Var innom Stereofil for litt siden... den samliga Neby har sendt videre til dere?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.830
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det spørs om ikke Oslo McIntosh Center må besøkes neste gang man er i Tigerstaden. Vi tar gjerne imot flere bilder :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja dette var litt av en "godisavdeling" :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn