McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    ANM

    Gjest
    Big Swifty har den.


    Her er det bare å bøye seg i hatten ANM. Grattis! Selv har jeg Mp 100 hjemme nå og er litt svimeslått av hvor bra den låter. Særlig med digitalt coax ut gjennom min Bricasti M1 dac.

    Tror Charlie Randall hos MIntosh må ha hatt ekstremt dårlige batterier i kalulatoren når han regnet prisen på denne. 20.000 for en riaa i denne klassen - medadc!!1 Ikke ofte man ser ordene røvekjøp og McIntosh i samme setning.

    Men takkskaldufaenmeg ha for å vekke en alvorlig måha! følelse... :)

    Mp 1100 - hmmm, hvis jeg selger mp 100 for x og kvitter meg med den ene platespilleren og drar på ferie i Norge i stedet for til USA og.....
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Er det noen som har McIntosh MP100 riaa og kan dele erfaringer med den :confused::confused:

    Mvh Loui
    Som ANM sier, jeg har´n!

    Og det er en liten jævel som presterer langt over sin vektklasse. "Value for money" er ikke et uttrykk som ofte brukes om Mc-produkter, men her får man etter min mening det. Som de fleste MC-produkter låter den tøft og med en spilleglede jeg sjelden har hørt. Detaljeringsnivået er imidlertid også ivaretatt her, og det er bare pickupen som setter grensene. Litt lavt gain for mine SPU-pickuper, men det løses jo fint med en SUT. Jeg bruker den inn i min Bricasti-dac og det låter noe så inn i H****e bra! (Snakket lenge med Geir Tømmervik i OHC her om dagen og han fortalte at han hadde brukt digital riaa i mange år og aldri kom til å velge noe annet.) Vil definitivt anbefale deg å prøve denne.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Spennende dette med å kjøre vinyl "digitalt"... :D.
    Det er sikkert og visst! Veldig mange av de som er skeptiske til dette, hat ikke hørt det, men det er jo i og for seg ikke noe nytt i denne bransjen :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Bare glad de ikke kom med mer jeg bare måtte ha. Kjøleribbene er kule ja. ;D Håper de går for den digitale modulløsningen på preene etterhvert også.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Heisann folkens :)
    Driver å sysler med innkjøp av platespiller (for første gang) , og lurer på i den anledning om noen kan si noe om kvaliteten på det innebygde RIAA-trinnet i en MC C48 preamp...?
    Det holder vel lenge til en nybegynner håper jeg , og regner med jeg må legge en del kroner på bordet for en ekstern RIAA for at det skal ha noe for seg...?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.634
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Heisann folkens :)
    Driver å sysler med innkjøp av platespiller (for første gang) , og lurer på i den anledning om noen kan si noe om kvaliteten på det innebygde RIAA-trinnet i en MC C48 preamp...?
    Det holder vel lenge til en nybegynner håper jeg , og regner med jeg må legge en del kroner på bordet for en ekstern RIAA for at det skal ha noe for seg...?
    Jeg er ikke noen ultra analog freak selv, men synes selv at RIAA trinnet på C48 absolutt er brukbart. Det er for øvrig meget gode innstillingsmuligheter som kan gjøres fra godstolen mens man spiller. Det er slettes ikke å forakte.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.162
    Antall liker
    22.677
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ingen formening om det er bra eller dårlig, men jeg bruker foreløpig phono-inngangen (MM) på MX121. Tipper at det er høyere kvalitet på RIAA-trinnet i C48 og at det holder i lange baner for de fleste :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var fornøyd med den i C47, så den holder nok lenge.
    Det høres bra ut , ja og det var vel det jeg håpet på :)

    Heisann folkens :)
    Driver å sysler med innkjøp av platespiller (for første gang) , og lurer på i den anledning om noen kan si noe om kvaliteten på det innebygde RIAA-trinnet i en MC C48 preamp...?
    Det holder vel lenge til en nybegynner håper jeg , og regner med jeg må legge en del kroner på bordet for en ekstern RIAA for at det skal ha noe for seg...?
    Jeg er ikke noen ultra analog freak selv, men synes selv at RIAA trinnet på C48 absolutt er brukbart. Det er for øvrig meget gode innstillingsmuligheter som kan gjøres fra godstolen mens man spiller. Det er slettes ikke å forakte.
    Flott :)
    Ja har sett det er noen justeringer der , så jeg får forske litt på dem når den tid kommer :)

    Takker for tilbakemeldingene folkens :)
     

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Når vi først er inne på McIntosh og riaa, jeg har hatt c2200 og c220 i en årrekke. Enkelt MM riaa på begge, men jeg synes de er langt under pari. De støyer/suser unormalt mye begge to. Har alltid benyttet eksterne riaa på disse to. Andre med samme erfaringa ?

    Mvh.
    Stian
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Hei !
    Når vi først er inne på McIntosh og riaa, jeg har hatt c2200 og c220 i en årrekke. Enkelt MM riaa på begge, men jeg synes de er langt under pari. De støyer/suser unormalt mye begge to. Har alltid benyttet eksterne riaa på disse to. Andre med samme erfaringa ?

    Mvh.
    Stian
    Ja. Var ikke fornøyd m. riaa i C-2300.


    mvh
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får platespilleren til helga regner jeg med , så får vi se hvordan det bærer i vei :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.634
    Antall liker
    3.244
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei !
    Når vi først er inne på McIntosh og riaa, jeg har hatt c2200 og c220 i en årrekke. Enkelt MM riaa på begge, men jeg synes de er langt under pari. De støyer/suser unormalt mye begge to. Har alltid benyttet eksterne riaa på disse to. Andre med samme erfaringa ?

    Mvh.
    Stian
    Hos meg var det vesentlig mindre sus med C48 enn C220. Begge må dog se seg slått at Rega ios, men da er det også et vesentlig priselement man må ta hensyn til.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Nå vil det jo være svært mange eksterne RIAAer som er bedre enn den interne til Mc, men det er nok en like lang liste over dårligere. For å komme i gang med vinyl kan du imo fint bruke den interne i C48 som jeg antar er nøyaktig den samme som i alle de andre nyere transistoriserte preampene til Mc. Jeg brukte min i over et år uten egentlig å savne noe, men klart jaget etter noe bedre lurer alltid i denne hobbyen. ;)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Det er en tid for alt.

    Vi har kjøpt en eiendom ved sjøen der vi tenker å bruke store deler av den lyse årstid.I den forbindelse kommer vi til å flytte til en mindre leilighet enn den vi har i dag. Da er det nok sannsynlig at mine 6 bokser med McIntosh 2kw blir i største laget :).

    Jeg vurderer derfor et salg. Vet at det er lett å bli kvitt disse i utlandet. Men, tanken på transport av 420 kg isenkram og overføring av store pengesummer fra utlandet gjør meg litt matt.

    Jeg sår derfor dette lille frø hos dere som er glade i det blå lyset. Så, dersom du ikke har brukt opp alle feriepengene, kan du jo sende en PM. Du kan også gjerne tipse venner og bekjente som kunne være interessert. Skal ikke se bort fra, at det kan vanke en hyggelig finnerlønn :)

    Jeg vet jeg må bruke god tid på dette, har tenkt å prøve her i landet i ca et halvt år, før de går til utlandet.

    Så - Norges desidert tøffeste forsterker vurderes solgt!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.490
    Sted
    Langesund
    Kom ved et uhell til å feilinformere om de dynamiske egenskapene til dette merke.
    Husker veldig godt denne toppmodellen pøse sine ressurser inn i noen Sonus Faber. Det var en ganske skjelesettende opplevelse
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Etter over 20år med stereo innteresse og sikkert 30-40 amper i hus igjennom,kan jeg endelig melde meg inn i mcIntosh klubben med mc-275 mk4
    IMG_7966.jpg
    . Håper det er plass til en til:)
     
    A

    ANM

    Gjest
    Velkommen til det gode selskap!

    Jeg må spørre! Hvem er den behattede, hvitkledde pimpen som reflekteres i høyttaleren?
     

    fraiser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Innlegg
    363
    Antall liker
    210
    Torget vurderinger
    10
    Det kan man lure på:) Var et program som snurret mens jeg hørte på plater...
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Eit lite stemningsbilde frå James sin musikkstove. MC601 på besøk og MC501 er hensett til golvplass :).

    Vis vedlegget 453507
    Hva tenker du om forskjellen på 501 og 601 bortsett fra det visuelle?
    MC501 var nok dei (den) beste forsterkarane eg har hatt i oppsettet. Då på 2ohms uttak. Men MC 601 er bedre på alle parametre hos meg. Betre dynamisk kontrast. Ein høyrer trommeskinn meir definert. Betre bass fundament, djupare bass med dynamikk. Men og nokre knepp på oppløysning og mikrodetaljering. Dette samtidig med meir varme og ein avslappa spelestil. Bakdelen er jo sjølvsagt at feil hos kilden (dac) står tydeligare fram. Men slik er det jo ofte. Eg har ofte gått i fella og vurdert utstyr dårlig fordi det har eksponert resten av utstyrets svakhetar. Sånn sett er nok MC501 ein enklare forsterkar.
    Men duverden kor eg kosar meg med MC601. Hadde vert spennande å prøvd storebroren ein gong. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn