McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har hørt og eventuelt testet de nye McIntosh forsterkerne. C 47 og Mc 152? Leste en fantastisk omtale av Mc 152, men tester er ikke alt. Liker at McIntosh også lager produkter som kanskje normale kan ta seg økonomisk frihet til å kjøpe. Skjønt det har aldri vært og kommer neppe til å bli billig.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje litt seint etter en handel men er ny på dette med rør, hvor lenge varer rørene? :rolleyes: Angrer ikke et sekund for dette "knu...r i ørene#:cool: Kanskje ikke lov å si slikt her....
     
    Sist redigert:

    Messel

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    1
    Vakkert det der, men horisontal oppbevaring av LP plater?
    Hehe, ja sånn er det i alle fall ganske midlertidig. Har en annen løsning om litt ;)

    Kalle Klovn: Det er Opus 2 fra Bolia, men en noe modifisert utgave akkurat nå. Når jeg fikk MC-601 i hus ville jeg ikke kvitte meg med benken, så høyre og venstre hylle er senket for å få plass til de. Må bare på kappet skuffene tilsvarende for å få de på plass igjen :)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Fått ordna meg en MA7000 nå, så det ble et comeback i McIntosh klubben igjen. En kamerat som har hentet den og han eier den i 9 dager til. Han skal teste den på sitt utstyr, så blir spennende å få tilbakemeldinger fra han. Det blir nesten ulidelig å være på sjøen i 9 dager til før jeg får hørt på den selv.

    Så får man ta en tur i tenkeboksen etter lytting om det blir til å oppgradere til større og seperate MC produkter, beholde MA7000 eller beholde Audionet.

    Hvis noen vurderer å selge en D100 dac så gi meg gjerne et hint.
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Så flott da Focalius :)
    Ja da skjønner jeg at det blir 9 laaange dager på sjøen før du kommer hjem. Blir spennende å høre hvordan dette blir.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått flyttet og slik ser det gamle godrommet ut idag. Jeg måtte bare lufte RF7 og elektronikken selv om lyden ikke er helt god , når jeg får muligheten så kommer jeg til å ta turen ned spille på det på det.
    Jeg får dessverre ikke brukt Klipsch RF-7 i det nye redet da med tanke på naboer og for lite rom.
    Når jeg har funnet ut en avtager så kommer jeg til å ta med elektronikken hjem og RF-7 vil fortsatt stå der dem står i dag.
    Litt vemodig å flytte fra det rommet.
    oojoøjøojio.jpg

    -m-klmløøø.jpg
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Denne tråden har ikke vondt av flere bilder :)

    Vis vedlegget 343009
    Veldig flott oppsett, liker kombinasjonen av treverk og turkise VU metere. Ser ryddig og beroligende ut. :)

    Men jeg blir litt stressa inni meg når jeg ser forsterkere med så lite luft rundt seg. Blir det ikke veldig lunt og godt inni benken der?
     

    Messel

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden har ikke vondt av flere bilder :)
    Veldig flott oppsett, liker kombinasjonen av treverk og turkise VU metere. Ser ryddig og beroligende ut. :)

    Men jeg blir litt stressa inni meg når jeg ser forsterkere med så lite luft rundt seg. Blir det ikke veldig lunt og godt inni benken der?
    Takk for det :) Har jo tenkt på varmen som et potensielt problem, men det har ikke vært noe problem til nå. Nå har de ikke fått kjørt seg skikkelig enda, med høyt volum over tid, men jeg har knapt fått de lunkne med vanlig spilling. Hadde ikke satt MC-275 inni der for å si det sånn :D
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo det som er så fint med Mac - dem blir jo knapt lunkne ved normal bruk .
    Så sånn sett så tar dem ikke så stor plass som det ser ut til egentlig - den plassen andre amper må bruke til lufting , kan Mac bruke til design og frontrute med viskere :D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Tror uansett jeg ville hatt mer luft rundt dem hvis det var meg, bare for sikkerhets skyld. Elektronikk lever jo lengst når de får tilstrekkelig kjøling, så ville ikke tatt noen sjanser. :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Tror uansett jeg ville hatt mer luft rundt dem hvis det var meg, bare for sikkerhets skyld. Elektronikk lever jo lengst når de får tilstrekkelig kjøling, så ville ikke tatt noen sjanser. :)
    Hvis hyllen er åpen bak, tror jeg det går bra. Har ikke noe mer å gå på i høyden selv. Se bilde litt lenger opp:). #2789.


    mvh
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    I MacIntosh hjemland er denne tighte plasseringen helt vanlig. No prob ifølge Mc selv.

    Mine 1.2kw er knapt lunkne etter timesvis spilling. Men så går de nesten på tomgang også da, ligger mellom 1-10watt ved normal spilling. Skal der brifes, bikker nåla 120w og da er det snakk om 105db+.

    Ett tips apropos lysa i vu meter, jeg la på røkfarget solfilm og vips ble det mye mere behagelig når mørket senker seg ute. Det ble rett og slett for glorete uten og har ikke hatt på lyset tidligere, men nå funker det gull.
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Virkelig flott anlegg @ Messel ( deler ikke bildet enda en gang ) Må si de Klipsch Palladium P 38F ser rålekre ut også.

    Men hadde jeg eid de flotte Mc'ene hadde jeg nok også gitt de mer luft og rom rundt seg.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Angående kjøling så er vel MC402 ca 24 cm høy og mitt rack er 26 cm høyt på laveste hylle. Men godt med luft på sidene. Kameraten min "gnudde" på i gjerne 1 time på 400-1600 på vindusviskerene, med små pauser. Og den viste ikke antydning til varmgang.

    Verre var det når jeg hadde Vincent 100 w klasse A monoblokker i en liten leilighet en gang. Produserte så mye varme at man måtte sitte i shorts og bar overkropp for å høre på musikk/se film. Så de ble sendt i retur temmelig fort.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Just for the sake of argument, så står det i brukermanualen fra McIntosh selv at det skal være åpning for ventilasjon hvis man installerer dem i et "custom cabinet". Vil jo tro mye av det samme gjelder i en vanlig benk også.

    Får ikke til å legge inn bilde, men hvis man åpner manualen fra produktsiden under 'Downloads' og scroller ned til side 6 står det mer om det med både tegninger og forklaringer. :)
    McIntosh MC601 Amplifier
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hele poenget når en plasserer Mc i hyller med lav klaring til toppen, er at det ikke må være bakplate i seksjonen. Da har en fin gjennomtrekk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Hele poenget når en plasserer Mc i hyller med lav klaring til toppen, er at det ikke må være bakplate i seksjonen. Da har en fin gjennomtrekk.
    Evt. Trekke hyllen litt lenger ut fra vegg. Kan gi plass til en vifte,men det tror jeg ikke er nødvendig.


    mvh
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Fått ordna meg en MA7000 nå, så det ble et comeback i McIntosh klubben igjen. En kamerat som har hentet den og han eier den i 9 dager til. Han skal teste den på sitt utstyr, så blir spennende å få tilbakemeldinger fra han. Det blir nesten ulidelig å være på sjøen i 9 dager til før jeg får hørt på den selv.

    Så får man ta en tur i tenkeboksen etter lytting om det blir til å oppgradere til større og seperate MC produkter, beholde MA7000 eller beholde Audionet.

    Hvis noen vurderer å selge en D100 dac så gi meg gjerne et hint.

    Gratulerer, husk å bytte ut jumpersene mellom pre og effekt med en god kabel. Utgjør en stor forskjell.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Fått ordna meg en MA7000 nå, så det ble et comeback i McIntosh klubben igjen. En kamerat som har hentet den og han eier den i 9 dager til. Han skal teste den på sitt utstyr, så blir spennende å få tilbakemeldinger fra han. Det blir nesten ulidelig å være på sjøen i 9 dager til før jeg får hørt på den selv.

    Så får man ta en tur i tenkeboksen etter lytting om det blir til å oppgradere til større og seperate MC produkter, beholde MA7000 eller beholde Audionet.

    Hvis noen vurderer å selge en D100 dac så gi meg gjerne et hint.

    Gratulerer, husk å bytte ut jumpersene mellom pre og effekt med en god kabel. Utgjør en stor forskjell.
    Jeg har sett en del debatter om det der før, så det har jeg tenkt å teste ut. I første omgang blir det til at jeg prøver med 0.5 meter kabler fra Kimber (Silver Streak og Hero) og fra Tara Labs (Vector 2).
     
    Ble medlem
    29.01.2014
    Innlegg
    27
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Vil bare understøtte dette. Har sjøl en MA 7000 og den responderer veldig positivt på gode signalkabler mellom pre og power. Jo bedre kabel, jo bedre forsterker. Jeg bruker nå en Vertere kabel på 0,85cm. Den koster skjorta, men gjør forsterkeren virkelig til en forsterker i verdensklasse. Siden jeg har en Marantz SA11 S3 som kilde, prøvde jeg også en Marantz PM 11 S3. En kjempebra forsterker, men den hadde ikke sjans mot McIntosh MA 7000 - særlig ikke med Verterekabelen.

    Så lykke til med kabelforsøkene dine, Focalius. Kimber Hero AG på 0,5 cm er forøvrig den kabelen min kontakt i The Cable Company sterkt anbefalte til dette bruket.

    Trond Feiring
     

    Messel

    Medlem
    Ble medlem
    11.01.2013
    Innlegg
    26
    Antall liker
    41
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden har ikke vondt av flere bilder :)
    Meget Pent! :) Nokon grunn for at du har droppa spikes`a på P38? Korleis synst du at 601 klarar seg på P38?
    Spikes ligger klare og skal på så fort jeg er sikker på plasseringen av høyttalerne. Anlegget er rimelig nytt, og jeg har ikke fått kjørt verken 601 eller P38 for det de er verdt enda, men førsteinntrykket er at de spiller utrolig godt sammen. Er godt fornøyd med det meste nå, men trenger en bedre platespiller før jeg er fornøyd. Brukte Airport Express til streaming før, men Bluesound Node 2 er en klart bedre løsning i mitt oppsett.
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Skjønnar. Ha ikkje på spikes før alt er innspelt og før du har bestemt deg før vinklingen.. Når du da først får ditt sweetspot så lytt litt til det. Allerde da vil du synst det at det her er "jævli" bra, putt på spikes så blir det "heaven" 😉

    Har sjølv P38.😊

    Kjem tilbake med det andre seinare..😊
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har et spørsmål angående lydsignatur i et par amper. Hadde tidligere en MA6900 som jeg syns låt meget bra. Analog og lun lyd
    men fortsatt med trøkk og musikalitet. Hørt at de nyere ampene har litt lysere lydsignatur.
    Har lurt litt på hvordan en MA6700 eller MA7900 ville vært lydmessig. Disse to er litt nyere med innebygget dac.

    Øyvind
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Siden jeg ikke får spilt på anlegget enda får jeg nøye meg med å sitte å mimre litt av og til...

    image.jpeg
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Vil bare understøtte dette. Har sjøl en MA 7000 og den responderer veldig positivt på gode signalkabler mellom pre og power. Jo bedre kabel, jo bedre forsterker. Jeg bruker nå en Vertere kabel på 0,85cm. Den koster skjorta, men gjør forsterkeren virkelig til en forsterker i verdensklasse. Siden jeg har en Marantz SA11 S3 som kilde, prøvde jeg også en Marantz PM 11 S3. En kjempebra forsterker, men den hadde ikke sjans mot McIntosh MA 7000 - særlig ikke med Verterekabelen.

    Så lykke til med kabelforsøkene dine, Focalius. Kimber Hero AG på 0,5 cm er forøvrig den kabelen min kontakt i The Cable Company sterkt anbefalte til dette bruket.

    Trond Feiring
    Takk for tipsene.
    Mine Kimber Hero har oppgraderte plugger og koster en del mer enn den vanlige versjonen. Men AG er vel noe annet og mye dyrere? Får håpe at det blir en god match, men jeg er vel neppe den mest kompetente til å skille mellom kabler. Men har ikke foretatt slike tester på noen år, så hvem vet.
    Kameraten min har nå testet den på sine JAS Socrates og det meldes om at den låter flott. Så det lover bra :) Han har ikke testet uten de originale bøylene.
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Har et spørsmål angående lydsignatur i et par amper. Hadde tidligere en MA6900 som jeg syns låt meget bra. Analog og lun lyd
    men fortsatt med trøkk og musikalitet. Hørt at de nyere ampene har litt lysere lydsignatur.
    Har lurt litt på hvordan en MA6700 eller MA7900 ville vært lydmessig. Disse to er litt nyere med innebygget dac.

    Øyvind
    Jeg har MA6700 og er kjempefornøyd. Opplever ikke lyden som lys, men meget musikalsk. En lyd jeg kan høre på i timesvis uten å gå trøtt.
    Spiller vinyl og HD basert musikk, med tilkobling av NAS rett i USB kontakten på forsterkeren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn