McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det jeg etterhvert savnet med mine tidligere 2x275 røramper var kontrollen nedover. Not now !!!

    Riktig nok har 1.2kw en mektigere bass en det meste som har vært innom her, men det er overhodet ikke plagsomt. Det flyter så uanstrengt og ørevennlig med en masse detaljer så det er en nytelse å spille musikk for tiden.

    Har testet det meste av de mindre Mc ampene og har vært sånn passe fornøyd, men det er tydeligvis når en kommer opp i denne klassen morroa for alvor begynner. I mine ører er dette et helt annet "ballgame"

    Mine betraktninger må selvsagt leses med det for øye at mine jbl bare vokser med bedre og kraftigere amper. På mindre krevende høytt vil jeg tro mange av de mindre Mc ampene gjør en god jobb.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.317
    Antall liker
    13.381
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    NOTE: The C22 will not be available in the European Union due to current power management and standby power requirements. :mad:

    Men vent, vi er jo ikke med i EU, er det et håp tro.....?
    Neppe det er da ingen som følger EU reglene som vi gjør her på bærget. I så måte er vi nok med.
    Inte säkert, när jag köpte min gamla RIAA, en ASR Mini Basis Exclusive, fick jag veta av Stereofil att de normalt kommer med standby-knapp i Europa, men siden Norge står "utanför" EU säljer de den orginala varianten utan denna knapp och som således står på hela tiden.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut til at vennskapet som jeg hadde til Mc blir tatt opp igjen ganske snart. Fantastiske amper på jbl 4365 dette her. Høy gåsehudfaktor både på undertegnede og besøkende rett som det er.

    MC1.2KW er noen fantastiske amper ja :D.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skulle hatt MC2KW en gang (brukt selvsagt...) men de blir bare dyrere og dyrere. Nå ligger de heldigvis langt utenfor budsjettet mitt uansett om de er brukte eller nye :rolleyes:
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Ja her i huset er det god stemning :) Jeg flesket til på en c48 , og den ankom sent i går kveld. Så da ble det hektisk oppkobling og testing i de sene timer.
    Jeg har alltid syns at Yamaha prosessoren har gjort en meget anstendig jobb i stereo også. Men jeg hadde ikke spilt mange strofene før jeg hørte at dette var et solid steg opp :)
    Og så er det jo noe med synergieffekten , design og feelgood følelse i tillegg når man har Mac over hele linja :)

    Våknet kl 5 idag å lurte på om jeg ikke bare måtte stå opp for nyte nyervervelsen , men jeg klarte å drøye det til 07.30 :)

    image.jpg
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    3.199
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja her i huset er det god stemning :) ....
    Våknet kl 5 idag å lurte på om jeg ikke bare måtte stå opp for nyte nyervervelsen , men jeg klarte å drøye det til 07.30 :)
    Den følelsen kjenner jeg godt Torolan! Vi kom hjem fra en ukes charterferie kl 06:00 i dag morges. Det var ikke akkurat lett å få noe søvn på flyet for å si det sånn, men etter fire timer i egen seng var fristelsen til å spille musikk så stor at det bare var å komme seg opp! Jeg sa til meg selv: - jeg skal aldri reise bort igjen, aldri...

    gjensynsglede!
    image.jpg
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er noe helt eget med synet av McIntosh produkter. Det er selvfølgelig smak og behag, men for min del syns jeg de gjør seg uforskammet godt i racket! De spiller ikke så værst heller....:rolleyes:
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det er noe helt eget med synet av McIntosh produkter. Det er selvfølgelig smak og behag, men for min del syns jeg de gjør seg uforskammet godt i racket! De spiller ikke så værst heller....:rolleyes:
    Det er HELT riktig. Her ble det et skikkelig tom rom etter at jeg kobla ned C48 :(. Nå syns jeg Accuphase E-470 har en kanon god preamp del, men eiergleden har sunket betraktelig. MC1.2KW ble liksom litt... "ensome" der dem nå står.... uten en MC preamp imellom...

    Vi får se... kanskje det blir en MC pre igjen senerere :).
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Skulle hatt MC2KW en gang (brukt selvsagt...) men de blir bare dyrere og dyrere. Nå ligger de heldigvis langt utenfor budsjettet mitt uansett om de er brukte eller nye :rolleyes:
    Tenkte på det samme selv, da Soundgarden solgte prestisjeanlegget sitt. Kunne fått 2 kW. for det samme som jeg bet. for 1,2 kW. for to år siden:cool:.


    mvh
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Det er noe helt eget med synet av McIntosh produkter. Det er selvfølgelig smak og behag, men for min del syns jeg de gjør seg uforskammet godt i racket! De spiller ikke så værst heller....:rolleyes:
    Det er HELT riktig. Her ble det et skikkelig tom rom etter at jeg kobla ned C48 :(. Nå syns jeg Accuphase E-470 har en kanon god preamp del, men eiergleden har sunket betraktelig. MC1.2KW ble liksom litt... "ensome" der dem nå står.... uten en MC preamp imellom...

    Vi får se... kanskje det blir en MC pre igjen senerere :).
    Ja nå kan du angre nå ;)
    Og en ting er sikkert , du får ikke kjøpt den tilbake med det første hvertfall :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Mc 1.2 kw ruler på jbl her i heimen. Utrolig fornøyd. Må bare skru opp litt til, og litt til,,og litt til...deilig.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skulle hatt MC2KW en gang (brukt selvsagt...) men de blir bare dyrere og dyrere. Nå ligger de heldigvis langt utenfor budsjettet mitt uansett om de er brukte eller nye :rolleyes:
    Tenkte på det samme selv, da Soundgarden solgte prestisjeanlegget sitt. Kunne fått 2 kW. for det samme som jeg bet. for 1,2 kW. for to år siden:cool:.


    mvh
    Ja da hadde jeg angret :cool:

    2KW er uansett drømmen og fremtiden kan ingen spå....:p
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Ja her i huset er det god stemning :) Jeg flesket til på en c48 , og den ankom sent i går kveld. Så da ble det hektisk oppkobling og testing i de sene timer.
    Jeg har alltid syns at Yamaha prosessoren har gjort en meget anstendig jobb i stereo også. Men jeg hadde ikke spilt mange strofene før jeg hørte at dette var et solid steg opp :)
    Og så er det jo noe med synergieffekten , design og feelgood følelse i tillegg når man har Mac over hele linja :)

    Våknet kl 5 idag å lurte på om jeg ikke bare måtte stå opp for nyte nyervervelsen , men jeg klarte å drøye det til 07.30 :)

    Vis vedlegget 321101

    Herlig. :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Skulle hatt MC2KW en gang (brukt selvsagt...) men de blir bare dyrere og dyrere. Nå ligger de heldigvis langt utenfor budsjettet mitt uansett om de er brukte eller nye :rolleyes:
    Tenkte på det samme selv, da Soundgarden solgte prestisjeanlegget sitt. Kunne fått 2 kW. for det samme som jeg bet. for 1,2 kW. for to år siden:cool:.


    mvh
    Skylder vel å gjøre oppmerksom på at min den gang Mc.402 var en del av "dealen".


    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen som har C500 preampen her? Vurderer den litt til høsten, eventuelt så blir det Accuphase C-2420 (om det økonomiske går rett vei da...).

    MEn ut ifra spesifikasjonene på MC1.2KW, så er det 5volt inn som gjelder der for å utnyttte dem max. Ikke at jeg trenger 1.2kw på mine Cornwall, men greit å ha en preamp som kan dra det meste ut av systemet :). Accuphase er mest spennende, men virker som at dem jobber med litt lav volt ut på sine preamper (ganske likt mange andre egentlig).

    Grunnen til at C500 er interresant er at denne er fullbalansert, og jeg ser for meg at den har endel lavere støygulv enn de lavere modellene. C50 ga et "merkbart" svakt sus i diskantene mine(merkbart i HELT stilel rom, ikke merkbart når man spilte musikk!!), mens med accuphase koblet inn i MC1.2KW gir minimalt (om noe idet helte tatt?!) sus.

    C1000 er for dyr :). Enkelt og greit ;).
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    ^^. Ikke svar på spørsmålet ditt. Men stiller et nytt. C 500 har gått meg hus forbi. Tror f.ø. Big Swifty her inne har C1000 CPT. 3 bokser & pris over 300 k.


    mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Wow... det er ikke noe tull nei :). Da har han SS og rør utgangen i en og samme da :).
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    3.199
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Wow... det er ikke noe tull nei :). Da har han SS og rør utgangen i en og samme da :).
    1000 har tre bokser. En kontroll enhet og en pre med hhv transistor og en med rør. Den er laget slik at du kan
    Velge hvilken pre du bruker med fjernkontrollen. Med C500 må du velge den ene eller andre tror jeg. Du kan selvsagt ha begge, men da tror jeg at du må koble om. Hvis jeg husker rikig så foretrakk tyske Stereoplay transistor utgaven. De rangerte vel for øvrig C50 som lik eller bedre enn C1000T. Husk dog at en test er base en test - og at disse ble testet på forskjellige tidspunkter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tusen takk :). Blir et race dette.. Jeg er også på hugget på Accuphase preamp delen... men siden input signalet til MC1.2kw er på hele 5v for å utnytte dem max, så sliter Accuphase litt tror jeg.

    Nå er det lite sannsynelig at jeg trenger 1.2kw noen gang... men skal jeg nå ha en dyr preamp.. så skal den kunne dra effektampen rimelig langt.

    Har testet med E-470 som preamp i helga, og det låter bare helt konge! Men ikke dratt på noe spesielt, så da har det gått uten noe form for stress :). E-470 har "bare" 1,51v ut...

    Og etter hva jeg har lest, så er det litt greit å ha en preamp som er nært poweramp sitt input signal.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    3.199
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Tusen takk :). Blir et race dette.. Jeg er også på hugget på Accuphase preamp delen... men siden input signalet til MC1.2kw er på hele 5v for å utnytte dem max, så sliter Accuphase litt tror jeg.

    Nå er det lite sannsynelig at jeg trenger 1.2kw noen gang... men skal jeg nå ha en dyr preamp.. så skal den kunne dra effektampen rimelig langt.

    Har testet med E-470 som preamp i helga, og det låter bare helt konge! Men ikke dratt på noe spesielt, så da har det gått uten noe form for stress :). E-470 har "bare" 1,51v ut...

    Og etter hva jeg har lest, så er det litt greit å ha en preamp som er nært poweramp sitt input signal.
    selg meg 1.2kw og kjøp deg en Accuphase effektforsterker ;)hørte jeg et JA?!
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har selv suglet på 1000 pre-ampen i 3 deler men den er jo uforskammet dyr. 500 er vel også i 3 deler og jeg mener man kan velge transistor eller rør fra kontrolldelen på denne også.
    Man trenger jo heller ikke alle 3 delene - klarer du deg med enten transistor eller rør så er det bare å velge vekk den ene delen og prisen blir straks redusert med 1/3
    På den annen side er min Mark Levinson 32 som jeg har idag uforskammet god, så jeg er jo litt usikker på om det blir bedre med 1000 eller 500.
    Men så er det jo noe med å ha McIntosh over hele linja da....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Her er det nok SolidState som gjelder :). Rør forsterker gir abstinenser, spesielt når man begynner å rulle med røra :).

    C500 SS virker veldig lovende, men har ikke den vært veldig lenge på markedet? Samme med C1000.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Heisann :)
    Ja nå har jeg hatt c48'n i hus en stund , og mine tidligere uttalelser står ved lag - dette ble en opptur uten tvil :)

    Men jeg synes også lyden ble bedre når jeg kjører lyden via Yamaha prosessoren....
    Kan det stemme at c48'n også har innvirkning på lyden selv når den står i "passthrough mode" ... ? At det er den som "driver" 501 liksom , selv om volumkontrollen er "bypassed"..?

    Andre som har erfaringer ang. dette?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.618
    Antall liker
    3.730
    Som innehaver av c1000 t preamp, må jeg få lov til å si: Ingen over - ingen ved siden :)

    Med riktige rør er dette veldig nært opp til verdens beste preamp. I min beskjedne mening...
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.783
    Antall liker
    2.767
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Har akkurat handlet brukt NAD M3 integrert forsterker og den er slett ikke verst! Men kunne hatt enda mer laidback lyd (får ikke fet nok bass uansett virker det som) og har derfor har jeg kikket på mcintosh, nærmere bestemt MA-6900, den av de integrerte som virker å være nærmest mitt lydideal.

    Noen som har førstehånds kjennskap til denne og kan si litt om lydsignatur og bruksegenskaper? Den er jo ikke så ofte å oppdrive brukt, men det kan vel tenkes at det seiler en forbi av og til.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Som innehaver av c1000 t preamp, må jeg få lov til å si: Ingen over - ingen ved siden :)

    Med riktige rør er dette veldig nært opp til verdens beste preamp. I min beskjedne mening...

    Jeg har iallefall begynt sparinga til C500 :). Blir solidstate utgaven :D. Men ... blir nok ikke før jul dette ... Samt, den sløss litt med Accuphase sine preamper som har et detaljenivå uten like! Men Mcintosh er jo så vanvittig bra det og på sin måte :D.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen som har noe info på om C1000 og C500 skal fornyes snart? eller har de nåværende modellene blitt oppdatert med tanke på "LED" lys (hørt at de eldre modellene hadde pærer som kunne ryke, og det var vistnok en litt dyr afære). Tenker ikke på lyden altså, fordi den tipper jeg det er lite å gjøre med på et så bra produkt.

    Dem er jo ifra 2006 eller noe ?! om jeg ikke tar helt feil.

    EDIT: Har du en C500 du vurderer å selge.. så ta kontakt :).
     
    Sist redigert:

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Det lå jo en C500 til salgs både her og på finn.no for et par uker siden. Tipper den er solgt nå uten at jeg gidder å sjekke.

    Er det noen som har noe info på om C1000 og C500 skal fornyes snart? eller har de nåværende modellene blitt oppdatert med tanke på "LED" lys (hørt at de eldre modellene hadde pærer som kunne ryke, og det var vistnok en litt dyr afære). Tenker ikke på lyden altså, fordi den tipper jeg det er lite å gjøre med på et så bra produkt.

    Dem er jo ifra 2006 eller noe ?! om jeg ikke tar helt feil.

    EDIT: Har du en C500 du vurderer å selge.. så ta kontakt :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Stemmer det. Angrer som en hund på at jeg ikke slo til. Lå en mcd1100 ute også.. :/
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da ser det ut til at det blir en Accuphase C-2120 preamp på meg. Spennende å høre hvordan den spiller på MC1.2KW. Accuphase E-470 gjorde ikke noe feil som preamp iallefall.

    Så får vi se når savnet etter en McIntosh preamp kommer krypende igjen :p.
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Skorob, nå må du kjenne din besøkelsestid å klemme til på det settet med 2KW som ligger ute for salg.

    Da ser det ut til at det blir en Accuphase C-2120 preamp på meg. Spennende å høre hvordan den spiller på MC1.2KW. Accuphase E-470 gjorde ikke noe feil som preamp iallefall.

    Så får vi se når savnet etter en McIntosh preamp kommer krypende igjen :p.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn