McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Shiraz

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.09.2006
    Innlegg
    59
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    15
    "sorgenfri"

    Må bare si, det låter magisk;) , ser ut til at du har treffed rett med kombinasjon av høyttalere og elektronikk..

    mvh
     

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Skal en koble opp preampene c1000c - T og P fra 2 - 601 blokker må en da splitte kabelen fra hver blokk så de går inn på begge preampene ?
     

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Er det noen her? Nytt spørsmål: På MC 601 Blokker er det en xlr inngang og en rca, kan begge brukes? kobles opp mot 2 preamps? Glad for svar!!!!
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Les bruksanvisningen! Men mener du skal kunne switche mellom om du vil bruke rør eller transe delen på c1000 via fjernkontrollen. Hvordan det skal kobles vet jeg ikke. :)
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Mener at transistor og rør skal kobles i kontrollenheten med hver sine kabler. Men som Rasussen sier - les bruksanvisningen.
    Bortsett fra det - gratulerer med en førsteklasses preamp. Gi gjerne en tilbakemelding på hvordan dette låter når du har fått koblet riktig.
     

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Ingen kabler til C enhet, men i og med jeg skal bruke 601 med kunn en XLR inngang så må jeg splitte kablene. En kabel fra hver 601 og et par hver til T og P enhet. Tenkte å kjøre vinyl til T og cd til P. Kan jo da påvirke kabelvalg etter splittere. (Selvfølgelig foran og men de må være like). Noen forslag?
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Skjønner ikke helt problemet her - har ikke erfaring med disse selv men vil jo anta at controll-enheten kobles til effektforsterker(e) og rør og/eller transistor-enhet kobles på controlleren...
     

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke helt problemet her - har ikke erfaring med disse selv men vil jo anta at controll-enheten kobles til effektforsterker(e) og rør og/eller transistor-enhet kobles på controlleren...
    Er ingen problem! Tenkte bare å få noen forslag til kabel valg. Mcintosh 1000 pre er oppe å går, jeg har ikke hatt maken til kontroll noen gang i mitt anlegg!!
     

    byZan

    Fersking
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Stockholm
    Skjønner ikke helt problemet her - har ikke erfaring med disse selv men vil jo anta at controll-enheten kobles til effektforsterker(e) og rør og/eller transistor-enhet kobles på controlleren...
    Er ingen problem! Tenkte bare å få noen forslag til kabel valg. Mcintosh 1000 pre er oppe å går, jeg har ikke hatt maken til kontroll noen gang i mitt anlegg!!
    Gratulerar till välljudet från McIntosh bästa försteg:D

    IMO så tycker jag att McIntosh har ett lite "laid back" utan att tappa i detaljer, varmt och skönt så det förslår. Jag använde Tara Labs The One som signalkablar, väldigt transparanta i mina öron. Jag spelade så som du tänkt, vinyl via "T" och resten via "P", det lät bäst hemma hos mig. Men våga prova källorna via de olika förstegen, en rolig övning i den mörka vintertid vi nu befinner oss i.

    Hoppas och tror att du kommer att få många njutningsfulla år tillsammans med MC1000C/P/T, men glöm inte att lyssna på musiken;)

    /byZan
     

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Skjønner ikke helt problemet her - har ikke erfaring med disse selv men vil jo anta at controll-enheten kobles til effektforsterker(e) og rør og/eller transistor-enhet kobles på controlleren...
    Er ingen problem! Tenkte bare å få noen forslag til kabel valg. Mcintosh 1000 pre er oppe å går, jeg har ikke hatt maken til kontroll noen gang i mitt anlegg!!
    Gratulerar till välljudet från McIntosh bästa försteg:D

    IMO så tycker jag att McIntosh har ett lite "laid back" utan att tappa i detaljer, varmt och skönt så det förslår. Jag använde Tara Labs The One som signalkablar, väldigt transparanta i mina öron. Jag spelade så som du tänkt, vinyl via "T" och resten via "P", det lät bäst hemma hos mig. Men våga prova källorna via de olika förstegen, en rolig övning i den mörka vintertid vi nu befinner oss i.

    Hoppas och tror att du kommer att få många njutningsfulla år tillsammans med MC1000C/P/T, men glöm inte att lyssna på musiken;)

    /byZan
    takk for det, og helt enig viktig med musikken den skal være i første rekke!
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Er det forskjell på lyden i MA6300 og MA5200 ? Noen som har hørt i noegenlunde likt oppsett ? Ser MA5200 har innebygd DAC - prismessig ca 3000 dyrere ny - er dette kanskje det som skiller dem ? Er grønn på McIntosh, men har hørt det spille og er midt i blinken for min del, så SKAL ha McIntosh som neste forsterker. :)
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Da er anlegget på plass i ny stue. Nå også med en ny komponent - MEN220.
    Se der ja - da har du fått 1201 blokkene på plass. Tenker det føles godt i heimen nå før jul. Legg gjerne inn noe flere og bedre bilder om du har.
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Det der er 501 blokkene. Det er vell J.Rasmussen som ventar på 1201?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Fidelity i papirutgave blir et stort savn. Heder & ære til hele staben.


    mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.644
    Antall liker
    3.274
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, MEN220 er romkorreksjon basert på Lyngdorf sitt RoomPerfect system, men med McIntosh analoge kretser. Jeg eier, og har eid, Lyngdorf systemer med RoomPerfect så jeg visste hva jeg gikk til da jeg bestilte denne.

    kort fortalt så har den tre funksjoner
    1) elektronisk delefilter (veldig effektivt for å dele mellom hoved ht og sub. Jeg deler nå på 43hz, med 4 ordens filter begge veier.
    2) romkorreksjonssystem (for en eller flere lytteposisjoner eller for "global" instilling)
    3) voicing kurver (pre-set og egendefinert)

    jeg skal komme tilbake med fyldig rapport senere, men hovedspørsmålet er: funker det?
    -you bet!
    har det noen bi-virkninger?
    -most likely
    er det verdt pengene?
    -nå vil jeg si definitivt ja, men det ser vi egentlig først hvis den overlever i anlegget fram til julen 2014!
     

    irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    Hei, skal ta julevasken i racket har noe fingermerker på Mcene. Hva bruker dere til å rense med, er redd for å få riper. Er det glassfront eller jukseplast. God jul.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hei, skal ta julevasken i racket har noe fingermerker på Mcene. Hva bruker dere til å rense med, er redd for å få riper. Er det glassfront eller jukseplast. God jul.
    Det er glass. Tørk forsiktig m. "display cleaner cloth". Ikke bruk sprit el. andre løsemidler.


    mvh
     

    irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    Oct. tror du mine Mc275 klarer å drive Array 1000. Har lenge hadt lyst på jbl. På mine sa som er 90 db tar Mc et så balletak men savner litt live. Noen sier Array er kvass i toppen stemmer det.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Oct. tror du mine Mc275 klarer å drive Array 1000. Har lenge hadt lyst på jbl. På mine sa som er 90 db tar Mc et så balletak men savner litt live. Noen sier Array er kvass i toppen stemmer det.
    Det tror jeg definitivt. Array 1400 har følsomhet på 89 dB. Hm. Nu ble jeg faktisk litt usikker, men arrayene er ingen vanskelig last:). Ikke spisse i toppen, heller. Det var derimot B&W 803 D. Selv om de estetisk sett er vakrere.


    mvh
     
    Sist redigert:

    irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    Det jeg tengte er at mange forbinder Rør SOM en sykdom. Uansett har kjøpt rørr nydelig å høre på rør.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Noen som har hørt XR200?

    Merket at det rykket i må ha-benet da jeg så at de ikke var mer enn 130cm høye. Lite om disse på nettet.

    Link til evt tester er også velkomne.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @ Big Swifty: Modellene under ble vel omtalt i Lyd & Bilde. De kan vel leses om her på HFS.


    mvh
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Det så jeg, men inbiller meg at det er stor forskjell på 100 og 200.

    Jævlig lekker er den også. Personlig er jeg ikke begeistret over designet på 100.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Da er det et par XR 200 på vei til prøvelse i heimen om noen uker.

    Det blir stas.

    Kalle K; hvordan gikk det med utprøvingen av MEN-boksen? Ovelevde den jula?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn