McCain VS. Obama

Hvem vinner valget i USA?

• Obama

Stemmer: 0 0.0%
  • McCain

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hele USA er på vei til stemmeurnene i disse dager. Hvem tror dere vinner valget? Jeg spør ikke hvem dere ville stemt på, men hvem dere tipper/tror blir valgvinneren.

Uansett vinner tror jeg vi står for en forandring.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Selv om det er stor forskjell på meningsmålingene nå i forkant av valget tror jeg at forskjellen blir minimal når opptellingen er ferdig.
Antagelig vil vi også oppleve tekniske vanskeligheter.
Det skulle heller ikke forundre meg om valgfusk blir avdekket. Det er tross alt sterke følelser vedrørende utsiktene til en farget president i enkelte kretser. Spennende blir det i alle fall.

Knapp seier til Obama, og til Europas store forbauselse, ingen vesentlig endring i utenrikspolitikken. Godt valg.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis psykotuttemulle og gamlefar med hjerteinfakttendenser skulle greie å slå Obama og Biden så vil USA mer og mer miste sin relevans internasjonalt. Hvem ellers rundt i verden kan ha noen som helst respekt for en slik konstellasjon som dette. MC isolert sett er slett ikke det verste republikanerne har hostet opp, men ustiktene til denne tannfeen som visepresident og dermed med store muligheter til å bli president vil til de grader latterliggjøre USA internasjonalt. Hvem vil ha et fnugg av respekt for President Palin?

I morgen blir det festligheter med amerikanske og andre venner, amerikansk mat, drikke og musikk. Så får vi håper at de blir en trivelig dag for amerikanerne også, og at ikke rednecks, superkristne og ultrakonservative galninger sammen gjør USA til verdens største bananrepublikk.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har vel mest tro på Obama, det er i alle fall det pressen i Norge ønsker skal skje og vil ha oss til å tro er mest sannsynlig. Egentlig bryr jeg meg lite, det blir neppe de store forandringene.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Siden Rednecks ble bragt på banen.

Jerry Jeff Walker skrev denne, hadde han Mrs Palin i tankene?

He was born in Oklahoma,
His wife's name's Betty Lou Thelma Liz
And he's not responsible for what he's doing
Cause his mother made him what he is.

And it's up against the wall Redneck Mother,
Mother, who has raised her son so well.
He's thirty-four and drinking in a honky tonk.
Just kicking hippies asses and raising hell.

Sure does like his Falstaff beer,
Likes to chase it down with that Wild Turkey liquor;
Drives a fifty-seven GMC pickup truck;
He's got a gun rack; "Goat ropers need love, too" sticker

And it's up against the wall Redneck Mother,

Well,
M is for the mudflaps you give me for my pickup truck
O is for the Oil I put on my hair
T is for T-bird
H is for Haggard
E is for eggs, and
R is for REDNECK.

Up against the wall Redneck Mother,
Kicking hippies asses and raising hell.

He's up against the wall Redneck Mother,

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
399
Rett fra Krigen mot terror til alQuida i det hvite hus!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
947
Amerikanerene har oppdaget at en president og en sentralbanksjef som tror på liberalismen i Ayn Rands ånd (lik Fr.p her hjemme) er ubrukelig. Nå tror ikke sentralbanksjefen (Greenspan) på seg selv lenger heller, så de som er igjen i denne sekten har få prester å henvende seg til.
;D

S

Slubbert

Gjest
oddgeir skrev:
Knapp seier til Obama, og til Europas store forbauselse, ingen vesentlig endring i utenrikspolitikken.
Det virker mest sannsynlig i øyeblikket. Siden Obama allerede i utgangspunktet har mer internasjonal goodwill har han også trolig større handlingsrom til å fremme amerikanske nasjonalinteresser mer aggressivt på den globale arena. Det er bare nisser og stutumer som ikke innser at også Obama realpolitisk står et godt stykke til høyre for noe parti her hjemme.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Obama ser naturligvis ut til å vinne. Venstresida her i landet vil bli skuffet når de oppdager hvor intervensjonistisk han blir i utenrikspolitikken.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
20
el_mariachi skrev:
Rett fra Krigen mot terror til alQuida i det hvite hus!

Gad vite om ikke Obama vil vise seg å være en skap-muslim ::)

Mvh. RS

G

Gjestemedlem

Gjest
R.Solhaug skrev:
Tja, han virker ikke særelig religiøs av seg så hva han inbiller seg på privaten er nå opp til ham. Psykotuttemulle virker mye mer religøst forskrudd enn de fleste andre tilsammen:

Vedlegg

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Her er det ei som kommer til å stemme på Obama. Hun sier at Obama vil betale lånet og bensinutgiftene hennes ::). Av de farvede vil rundt 94-97% stemme på ham, etter det meningsmålingene sier.

Vennelig hilsen
Jabba-Jabba

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Zomby_Woof skrev:
Ahh, gjensyn med min store helt.

Fritt etter hukommelsen, noen gullkorn fra Hallbing.

"Til tross for at hans sæd fortsatt levde i henne, forbannet hun ham. Men han kunne ikke ha en kvinne hengende i revolverarmen."

"Den unge gutten kom bort til Kane og grep etter tømmene til hesten. Du bøkke ha den hesten du gamle far. Bedre at jeg tar den.
Den gamle mannen rette seg i ryggen og borret blikket i gutten. Med strak hånd slo han gutten i ansiktet så han gikk kast i kast nedover plankefortauet. Ungdommen nå til dags, mumlet Kane i det han ruslet videre uten å se seg tilbake."

"Kane skjøt så hurtig at drønnet fra de seks skuddene lød som ett."

Konge. ;D

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.396
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
McCain burde heller satse på jobben som Pave. Om noen år så er han faktisk gammel nok til det... :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Det forbauser med litt at våre konservative her hjemme støtter palinkonstellasjonen. Blir dette vannhodet valgt så vil stort sett resten av verden reagere ned vanntro og avsky og gå mye mer i antiamerikansk retning når de ser at det står så ille til der borte at noe slikt han bli valgt inn. Obama er stokk konservativ i de fleste saker i norsk målestokk. Men jeg tror nok reaksjonene her hjemme hvis psykotuttemulle & Co vinner, rent politisk, blir at oppslutningen mot politikere som er mer og mer kritisk mot USA vil bli sterkt økende. Og det er jo ikke helt bra det heller.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hvis Obama vinner, noe alt tyder på at han gjør, blir det spennende å se om USA fortsetter å være den store satan for den venstre-intellektuelle eliten i Europa.
Det skal bli spennede å se hvordan de takler å måtte demonisere en farget mann av islamske røtter. ;)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
oddgeir skrev:
Hvis Obama vinner, noe alt tyder på at han gjør, blir det spennende å se om USA fortsetter å være den store satan for den venstre-intellektuelle eliten i Europa.
Det skal bli spennede å se hvordan de takler å måtte demonisere en farget mann av islamske røtter. ;)
dust

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg liker korte og presise innlegg. ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
20
Gjestemedlem skrev:
R.Solhaug skrev:
Tja, han virker ikke særelig religiøs av seg så hva han inbiller seg på privaten er nå opp til ham. Psykotuttemulle virker mye mer religøst forskrudd enn de fleste andre tilsammen:

Det krever vel ikke mye fantasi å forutse hvilke bombe det ville være ::)

Mvh. RS

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette går så fint skal du se. Han har jo halve uka på seg til å innføre obligatorisk fredagsbønn. Det burde rekke til å konvertere hele den vestlige verden. Snakkes i Åkebergveien på fredag, alle sammen.

;D

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:
Det fine med det Oddgeir i sin angsfylte virkelighetsoppfatning kaller "den venstre-intellektuelle elite", er jo den at de konsekvent dømmer etter handling, og ikke etter slike fordommer som Oddgeir selv her legger for dagen. Ergo vil USA fortsette å inneha et rykte som "bronstækt flæsk" dersom de fortsetter sin sterkt imprealistiske praksis. Problemet vil nok være større for Obama dersom han viser seg å være klart mer moderat; det amerikanske demokratiet viser seg ofte å avslutte slike svake ledertrekk med et effektivt skudd fra en snikskytter, gjerne en ny Lee Harvey Oswald. Og med en påfølgende Jack Ruby, for den del.
Jeg tror nok "den venstrehendte intellektuelle europaarmé" i utgangspunktet har en nokså positiv innstilling itl Hr. Obama, så får vi se om han overlever eller velger å gjøre det vanskelig for seg selv.
Uansett hvilke grupperinger vi tilhører, skylder vi USA's neste president å gi ham muligheten til å vise om det er noe innhold i retorikk og tankegods.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Og forresten; hva pokker er disse "vippestatene" det prates om hele tiden? Og hva skiller dem fra en "svingstat"?

Honkey

Z

Zomby_Woof

Gjest
Vipperne er biseksuelle og seriemonogame.

Swingerne er heteroseksuelle og paralellmonogame.

Kanskje?

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.483
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
Vel talt!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
Det fine med det Oddgeir i sin angsfylte virkelighetsoppfatning kaller "den venstre-intellektuelle elite", er jo den at de konsekvent dømmer etter handling, og ikke etter slike fordommer som Oddgeir selv her legger for dagen er jo den at de konsekvent dømmer etter handling, og ikke etter slike fordommer som Oddgeir selv her legger for dagen.
Jeg syns ikke spørsmålsstillingen var så angstfyllt og fordomsfull jeg da. Jeg er spent på om retorikken endrer seg. Det var det hele. At deler av de såkalt intellektuelle har sympatier til venstre er jo kjent?
Sinna Honk? ;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.223
oddgeir skrev:
At deler av de såkalt intellektuelle har sympatier til venstre er jo kjent?
Da har vel de mindre intellektuelle sympatier på høyresiden? ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Pink_Panther skrev:
oddgeir skrev:
At deler av de såkalt intellektuelle har sympatier til venstre er jo kjent?
Da har vel de mindre intellektuelle sympatier på høyresiden? ;D
Hehe, det skal du ikke se bort fra.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Det fine med det Oddgeir i sin angsfylte virkelighetsoppfatning kaller "den venstre-intellektuelle elite", er jo den at de konsekvent dømmer etter handling, og ikke etter slike fordommer som Oddgeir selv her legger for dagen er jo den at de konsekvent dømmer etter handling, og ikke etter slike fordommer som Oddgeir selv her legger for dagen.
Jeg syns ikke spørsmålsstillingen var så angstfyllt og fordomsfull jeg da. Jeg er spent på om retorikken endrer seg. Det var det hele. At deler av de såkalt intellektuelle har sympatier til venstre er jo kjent?
Sinna Honk? ;)
Gidder ikke hisse meg opp over sånt bull, nei. Det føles dog underlig at setningen: Det skal bli spennede å se hvordan de takler å måtte demonisere en farget mann av islamske røtter er fri for fordomsfulle holdninger. Du forutsetter som vanlig en masse saker; at en gruppe som du kaller venstreradikale intellektuelle for eksempel føler at de må finne enkeltpersoner å demonisere. Noe som står i sterk kontrast til det intellektuelle enekeltpersoner pleier; de er mye mer saksopptatt. Bare enkle tanker og enkle mennesker som ikke klarer skille sak og person. Man må se på det systemet USA representerer, videre at USA hverken er eller vil bli "Bush" eller "Obama". Disse presidenter vil kunne påvirke systemet, men ikke bli det. Ergo vil jeg konkludere med at et menneske med intellekt aldri kommer til å demonisere folk som ikke er rene diktatorer og undertrykkere.
Ellers mener jeg herved at jeg har ført dokumentasjon for at du har klare tendenser til gruppetenking og fordommer mot disse grupper du selv har tenkt ut.

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
Obama virker for intelligent til å være religiøs. Men ingen kan vinne et valg uten å gjøre det nødvendige for å tekkes slike miljøer og gjøre det nødvendige. USA er på mange måter en religøs sump av uopplyste heiminger og konservative. Men det finnes i allefall håp.

Palin er faktisk så uopplyst om verden omkring henne at kun faktisk på alvor har fått det for seg at mennesker red rundt på dinosaurer for noen tusen år siden. Hvilken retorikk skal man bruke mot slike mennesker hvis de skulle få for stor makt?

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Siste poll viser en ledelse for Obama på rundt 7%.
Det er det samme som Al Gore haddde i 2000.
Blir vi like overrasket denne gangen?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Veggen skrev:
Siste poll viser en ledelse for Obama på rundt 7%.
Det er det samme som Al Gore haddde i 2000.
Blir vi like overrasket denne gangen?
Forhåpentligvis ikke.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Honkey-Chateau skrev:
...., at en gruppe som du kaller venstreradikale intellektuelle for eksempel føler at de må finne enkeltpersoner å demonisere.
Det er grundig dokumentert at f.eks president Busch er blitt demonisert av denne venstresiden. Manglende intelligens, manglende kunnskap, maktglad, dum, rasist, redneck osv har vært vanlige betegnelser. Demonisering av enkeltpersoner så godt som noe spør du meg.

Spørsmålet er om denne retorikken endrer seg nå som USAs president kan tilhøre ikke bare en men to minoritetsgrupper. Grupper deler av den samme venstresiden liker å identifisere seg med.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:
...., at en gruppe som du kaller venstreradikale intellektuelle for eksempel føler at de må finne enkeltpersoner å demonisere.
Det er grundig dokumentert at f.eks president Busch er blitt demonisert av denne venstresiden. Manglende intelligens, manglende kunnskap, maktglad, dum, rasist, redneck osv har vært vanlige betegnelser. Demonisering av enkeltpersoner så godt som noe spør du meg.

Spørsmålet er om denne retorikken endrer seg nå som USAs president kan tilhøre ikke bare en men to minoritetsgrupper. Grupper deler av den samme venstresiden liker å identifisere seg med.
Dypt uenig i din påstand. At din såkalte venstreside ikke liker imprealisme er forsåvidt like sant som at Bush (personen) ikke har briljert med glimrende itellekt, og at Bush (adminstrasjonen) har ført en relativt aggressiv utenrikspolitikk. Men fra dette til å påstå at en bestemt gruppe intellektuelle demoniserer personen Bush er et langt steg. Så langt at jeg er redd det uten videre kan avfeies som det rene tøv og et produkt av fri fantasi.

Honkey

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
noterer at tilhengere av republikansk seier har snudd retorikken fra "vi har en god presidentkandidat" til "demokratenes presidentkandidat er også udugelig, ikke forvent de store forandringene!".

måtte riktig mann vinne i natt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Oddgeir har helt rett, jeg har tenkt akkurat det samme, man kommer neppe til å le av bilder som dette med Obama i hovedrollen:

De som nå ler nå av Bush, kommer i alle fall til å bli bra streng i masken om det skulle skje.
Det er nærmest en forpliktelse for mange å hate USA, det kommer til å bli et problem for dem nå når de mest sannsynlig får Obama som president, de kan ikke omtale en farget mann på samme måte som de har omtalt Bush, de kan ikke fremstille han som en idiot på same måte som de har gjort med Bush uansett hvordan det går, for hva vil de bli kalt da?

Derfor hadde det vært kjekt om Obama ble valgt, jeg har også tro på han som president, jeg tror han er flink, men for å slippe denne evinnelige nedrakkingen av USA og alt som følger med vil nok Obama være gunstig.
Og ellers er det visst helt greit å si at man stemmer på en person fordi han er svart, men man kan ikke si at man stemmer på en kandidat fordi han er hvit…

Når man snakker om den venstre-intellektuelle eliten er det stort sett i betydningen den venstre-”intellektuelle” eliten Honkey, det er de selv, og stort sett bare de, som ser på seg selv som intellektuelle. 8) Og det gjelder selvsagt ikke alle på venstresiden, så pust rolig og slapp av... det gjelder nok ikke deg.. ::)

Med ditt anstrengte forhold til grupper i enhver sammenheng er det så man sitter igjen med inntrykk av at du hadde noen traumatiske opplevelser med gruppearbeid på skolen en gang i tiden… ;) ;D

Topp Bunn