McCain VS. Obama

Hvem vinner valget i USA?

• Obama

Stemmer: 0 0.0%
  • McCain

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Med ditt anstrengte forhold til grupper i enhver sammenheng er det så man sitter igjen med inntrykk av at du hadde noen traumatiske opplevelser med gruppearbeid på skolen en gang i tiden… ;) ;D
Traumatisk, neppe. Det er en medfødt egenskap, har kjørt denne leksa siden jeg lærte å prate. Og jeg kan fortsatt ikke se en eneste grunn for å skjære alle over en kam, jeg tror på den individuelle frihet til å tenke, mene og handle sjøl, og ta konsekvensene for det sjøl. Det pisset med at "de" tenker sånn og "vi" tenker sånn har ingen misjon i et opplyst hode.

Honkey

PS: Og jeg gjentar at latterliggjøring av Bush ikke er et intelligentia-fenomen.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
honkey har nok rett.
det er neppe venstrevridde akademikere og samfunnstopper som driver og photoshopper bilder av bush vs. ape og legger det ut på nettet, nei.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Man skjærer ikke alle over en kam Honkey, man snakker bare av og til om typiske trekk, gjerne selvvalgte. Det er ganske typisk for de på venstresiden å mislike Bush, det er ganske typisk for nynazister å mislike jøder osv. Hva tenker du når du hører ordet nynazist? En gjeng kreative og oppegående menn med litt kort hår og sunne interesser? Ser du på dem som individer i like stor grad?

Selv pressen har vært ivrige etter å drite ut Bush, dette innslaget ble sendt på nyhetene her i Norge f.eks:

[video]NDGZQIdN9qk[/video]

Hvor mange hadde ikke trodd at det var døren??

Morsomt er det jo, men er det et typisk nyhetsinnslag?

Pressen har vært helt klart Obama-fan hele veien her til lands, kan ikke se at det er deres oppgave å velge side, de burde i mye større grad vært nøytrale i sin fremstilling.

Det er kanskje ikke venstrevridde akademikere og samfunnstopper som driver og photoshopper bilder av bush vs. ape og legger det ut på nettet nei, men om man tar seg den frihet å se på disse som en gruppe :eek: , hvor mange av disse har mislikt Bush, og hva mange støtter ikke Obaman tror dere?

50/50?

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
:) Man misliker en president pga det han gjør/har gjort/sier han skal gjøre.Det har lite eller i utgangspunktet ingenting med personen å gjøre.Om man vil nærmest frasi seg et hvert globalt gansyn i andres påsyn,er det helt greit å være glad i W Bush..
Mvh Rune

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Komponenten skrev:
Det er kanskje ikke venstrevridde akademikere og samfunnstopper som driver og photoshopper bilder av bush vs. ape og legger det ut på nettet nei, men om man tar seg den frihet å se på disse som en gruppe :eek: , hvor mange av disse har mislikt Bush, og hva mange støtter ikke Obaman tror dere?
Hva er galt med å mislike Bush? Eller å støtte Obama?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det positive denne gangen er jo den tilsynelatende enormt økt interessen valget, også blant amerikanerne selv. Sjeldent har vel så mange funnet veien til valgurnene.

Når jeg sier at jeg tror på forandring, uansett hvem som vinner, ligger det også tanker rundt at verken McCain eller Obama så vidt jeg vet, har personlige økonomiske interesser i krigføringen i midtøsten. Dermed ikke sagt at noen av de vil trappe ned, fokus og satsing vil nok forskyves f.eks mot Afghanistan med Obama i førersetet. Ingen av de to kandidatene fremstår som noen løse kanoner på dekk, i motsetning til han som har styrt(et) til nå. Visepresidentkandidatene er nok langt mer diskuterbare.

Den alkoholiserte nestentaperen Bush jr. som enkelte her er så "beskyttende" over, ler helt sikkert hele veien til banken sammen med resten av familien. Globalt gangsyn? Vel, noen tror også på høyere makter, uten at det burde ligge til grunn for noen til å regjere.

Forøvrig blir jeg ikke det spor overrasket om valget til slutt skulle gå McCains vei med knappest mulig margin. USA er så langt mer enn en Øst og Vestkyst, glem aldri det som ligger imellom........

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hvis McCain blir valgt så kan jo photoshopperne kose seg med gamlingen.

Noen som så talen til Arnold Schwarzenegger forresten? Best fra 01:30. ;D
[video]MxSW9nK3kI8[/video]

Nei, fra spøk til... et eller annet.
Det var en bra tale. Den burde de holdt før, for Keinern's valgkamps skyld. Selv heier jeg på Obama.

S

Slubbert

Gjest
^ "A new dawn of American leadership is at hand." - Barack Obama i natt.

Det er åpenbart at Obama vil ha en helt annen forutsetning for å gjenreise det amerianske hegemoni enn McCain ville hatt. Motstandere av amerikansk hegemonisme burde rive seg selv i håret i dag, og dessuten takke George W. Bush som har gjort mer for å svekke dette enn noen annen person i nyere historie. Og allikevel feirer de fleste av nekene på venstrefløyen...

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.450
Vi får gratulere hverandre med et riktig godt presidentvalg. Hipp-hipp-hurra!! :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Slubbert skrev:

Det er åpenbart at Obama vil ha en helt annen forutsetning for å gjenreise det amerianske hegemoni enn McCain ville hatt. Motstandere av amerikansk hegemonisme burde rive seg selv i håret i dag, og dessuten takke George W. Bush som har gjort mer for å svekke dette enn noen annen person i nyere historie. Og allikevel feirer de fleste av nekene på venstrefløyen...
Det har ikke slått deg at svært mye av denne voksende motstanden mot USAs innflytelse rundt i verden skyldes nettopp Bush og den politikk han har ført de siste 8 årene da, og slett ikke er rettet mot USA eller amerikanere som sådan.?

Obama vil nok få mye goodwill i begynnelsen, men fortsetter han på akkurat det samme kjøret som Bush har gjort så vil nok denne stemningen snu seg etterhvert. Det vil nok ta mye tid å rydd opp og bedre USAs anseelse igjen nå, men jeg har forhåpninger om at dette kan bli bra.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
947
Slubbert skrev:

Nekene på venstrefløyen feirer slutten på Ayn Rands kortvarige og katastrofale påvirkning på USA`s økonomiske politikk. Videre feirer nekene at det er kommet en annen tenking inn i det hvite hus. Det kommer til å ta tid med å rydde opp etter 8 år med fanatisk og blind liberalisme, men noen må begynne å bygge USA opp igjen, og med å gjøre landet mere sivilisert..

;D

S

Slubbert

Gjest
^ Bush har vært den mest sosialistiske og keynesiske presidenten i nyere amerikansk historie; han har ekspandert statsmakten, økt subsidiene, nasjonalisert bankvesenet, engasjert seg i "nasjonsbygging" og forsterket sentralplanleggingen på nesten alle områder av samfunnslivet. Gjest bør seriøst lese hva neokonservatisme bygger på, og hva som skiller den fra tradisjonell paleokonservatisme. Det finnes knapt noen ideologi lengre unna liberalistisk laissez-faire enn neokonservatisme. Forøvrig var ikke Ayn Rand liberalist, men objektivist. Jeg trodde du som etter eget sigende daglig pløyer deg gjennom hyllemeter på hyllemeter med økonomisk og politisk litteratur og påberoper deg større filosofisk, politisk og sosioøkonomisk innsikt enn samtlige av opplysningstidens tenkere til sammen, burde ha rede på såpass grunnleggende begreper.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
USA er et fabelaktig land med et fabelaktig folk. Hvor ellers kunne en person som Obama blitt valgt? Obama må imidlertid levere raskt. Et problem er naturligvis kvinnehistoriene som vil dukke opp innen kort tid. Slikt kan forstyrre fokus og ødelegge image. Han er imidlertid en fabelaktig taler, med et strøkent og tidsriktig image.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
947
Virkeligheten passer kanskje best etter å ha omdefinert den og allmene begreper til sitt bilde og til sin egen forståelse. Problemet er at det er så få som deler denne forståelsen med dere etterpå.

Fr.p faller som en stein på målingene og Siw ser ut som en desorientert knute i fjeset... Tilbake sitter noen selvopphøyde siste dagers ekstremhøyre-hellige og savner applaus, mens Greenspan må brenne sine bøker.

http://www.dn.no/forsiden/usa-valget/article1531340.ece

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.262
Torget vurderinger
11
Selv hadde jeg stemt "Kane" hadde jeg hatt muligheten,liker ikke hva jeg har hørt om Obamas holdning til abort.
Obama er uten tvil en fabelaktig taler og fremstår inntelligent,så får vi håpe at amerikanere får det de mener de har stemt på og at fine taler kan omsettes i fornuftig handling.
Grattis med seieren til Obama og ønsker han og USA lykke til videre!!

S

Slubbert

Gjest
Gjest skrev:
Virkeligheten passer kanskje best etter å ha omdefinert den og allmene begreper til sitt bilde og til sin egen forståelse. Problemet er at det er så få som deler denne forståelsen med dere etterpå.
Øh, dra til USA og spør hvor mange som kaller Bush "liberal". ::)

Obama er realpolitisk langt til høyre for Siv Jensen, de som tror han vil forvandle USA til en velferdsstat etter skandinavisk modell lever i en fantasiverden.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.262
Torget vurderinger
11
Synes ikke høyere beskatning av bedrifter høres ut som noe langt til høyre for FRP men men,hva vet jeg......

G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Synes ikke høyere beskatning av bedrifter høres ut som noe langt til høyre for FRP men men,hva vet jeg......
Jeg tror nok at hvis man hadde foreslått et skatte og avgiftsnivå her i landet som det som man har i tankene her hadde man blitt sett på som en ekstremistisk liberalist i slike spørsmål. Uansett handler jo dette om mye mer enn bare økonomi.

Kanskje en av de aller viktigste oppgavene blir å få en utskifting av de ultrakonservative i høyesterett i USA. Men dette kan jo kun oppnås når de som er der avgår ved døden eller trekker seg frivillig. Så vi får håpe på et solid mannefall i disse rekkene i årene som kommer slik at at amerikaneres frihet, privatliv og rett beskyttelse mot stat og overivrige politikere kan ivaretas på en mye bedre måte.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Gjestemedlem skrev:
Palin er faktisk så uopplyst om verden omkring henne at kun faktisk på alvor har fått det for seg at mennesker red rundt på dinosaurer for noen tusen år siden.
Ikke at hun trenger å få skryt... :p
Men det er historisk fakta at en Keiser i Kina faktisk hadde tamme store øgler som folk red på...

mvh

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.262
Torget vurderinger
11
Det må bli et sviende nederlag den dagen intellekteliten en dag finner ut at de de brukte mye energi på å latterligjøre faktisk hadde rett i et og annet,auchh :D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
Rune S skrev:
Det må bli et sviende nederlag den dagen intellekteliten en dag finner ut at de de brukte mye energi på å latterligjøre faktisk hadde rett i et og annet,auchh :D
Må bli i en annen tidsepoke i et annet solsystem i en annen galakse med andre skapninger isåfall det da.

:D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Rune S skrev:
For ikke snakke om de som brukte nesten all sin energi på alt annet enn å leve? :eek:

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Gjestemedlem skrev:
Kanskje en av de aller viktigste oppgavene blir å få en utskifting av de ultrakonservative i høyesterett i USA. Men dette kan jo kun oppnås når de som er der avgår ved døden eller trekker seg frivillig. Så vi får håpe på et solid mannefall i disse rekkene i årene som kommer slik at at amerikaneres frihet, privatliv og rett beskyttelse mot stat og overivrige politikere kan ivaretas på en mye bedre måte.
Må nok skuffe deg der Gjestemedlem, de neste som står for tur aldersmessig er alle såkalte "liberals".

I sin seierstale sa han også: Till de som vil rive og ødelegge verden: Vi vil beseiere dere. Til de som søker fred och sikkerhet: Vi støtter dere. Til alle de som har undret seg om Amerikas glød fortfarende brenner: I kveld har vi bevist ennå en gang at den sanne styrken i vår nation ikke kommer fra slagkraften i våre våpen eller størrelsen på vår velstand, utan fra kraften i våre idéer: demokrati, frihet, muligheter och varig håp.

Så får vi se hva han legger i dette, når han tar over i januar.

Vennelig hilsen
Jabba-Jabba

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
Vi får håpe de religiøse rasshøla blir satt på sidelinjen.

veldig bra at Obama vant og rasshøla tapte.

he he he

;D ;D ;D

P

Parelius

Gjest
Tor Nado skrev:

he he he

;D ;D ;D
Kanskje ikke helt lett å vite hva McCain mener, men noe rasshøl er han ikke. Det jeg har fått med meg av hans tale i natt (hvor riktignok rasshøl buet), viste oss en "taper" med storhet og integritet. Slikt bør en ikke ta fra et menneske, og det er i det minste noe av det dårligste grunnlag for å karakterisere noen som rasshøl. En kan nok være uenig med mannen, men noen dårlig karakter, det har jeg vanskelig for å tro han er.

Tillegg: Jeg ser at du egentlig snakker om de religiøse rasshøla, så slik sett er det jeg sier litt vindskjevt. Går selvfølgelig ut fra at du ikke tenker på McCain som religiøst rasshøl. Kvinnen fra nord, med det mediokre utseende, derimot…

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Sannheten er nok at McCain slett ikke er så verst han.Han er liberal,og dermed uglesett i eget parti.Rep syntes jo i grunn det var trist at velgerne deres ville ha ham! Når det nå engang ble ham,så greide de likevel,til dels,og på tampen av valgkampen å få han til å stå fram som en erke-høyrekonservativ kandidat.Dårlige rådgivere antagelig.-Og bare av den grunn er det jo all mulig grunn til å være glad for at Obama vant i stedet.Presidenten har jo som kjent rådgivere,og de er gjerne de samme som i valgkampen,og derfor er det vel grunn til tro at det,uansett McCain`s fortrinn ville blitt omtrent som før med rep ved roret.For ikke å glemme;at iq-bomba Palin ville vært bare et hjerteslag unna verdens mektigeste jobb. Grøss!!
Mvh Rune :)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
334
Sted
Oslo Vest
Parelius skrev:
Tor Nado skrev:

he he he

;D ;D ;D

Tillegg: Jeg ser at du egentlig snakker om de religiøse rasshøla, så slik sett er det jeg sier litt vindskjevt. Går selvfølgelig ut fra at du ikke tenker på McCain som religiøst rasshøl. Kvinnen fra nord, med det mediokre utseende, derimot…

Var 'moralens' voktere på ytre høyre jeg tenkte på ja.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.239
Parelius skrev:
Tor Nado skrev:

he he he

;D ;D ;D
Kanskje ikke helt lett å vite hva McCain mener, men noe rasshøl er han ikke. Det jeg har fått med meg av hans tale i natt (hvor riktignok rasshøl buet), viste oss en "taper" med storhet og integritet. Slikt bør en ikke ta fra et menneske, og det er i det minste noe av det dårligste grunnlag for å karakterisere noen som rasshøl. En kan nok være uenig med mannen, men noen dårlig karakter, det har jeg vanskelig for å tro han er.

Ja, McCain er vel blant de beste republikanske kandidater på lang tid. Bare så synd at han måtte forsake the Real McCain for å tekkes segmenter innen eget parti han har bygget sin politiske karriere på å distansere seg fra.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
http://www.dagbladet.no/art/presidentvalget_2008/usa-valg_2008/3637918/

Skrevet av Bodil Doris Skoddhamar, Søra Bømlo 05.11.2008 kl. 10:34

So kjekt atte han darre Obama vant! Da bevise liksom at det ikkje finst noko
sånt som rasisme lengre. Tenk, ein vaskekte svarting inn i Kvitehuset! Ja,
eg synst at negarane har all grunn te å vera stolt av seg sjølve for ka dei
har fått te.

Men da for halda no, dei må gje seg med det. No ve eg ikkje høyra nåke som
helst syt og klaging om svelt, islam og terror og sånt dei neste åro. No har
dei fått presidenten i sjølvaste Guds eiga land, og då får dei vera nøgd. Eg
kjeme ikkje te å senda avgårde ein einaste spøtalabb eller kjøpa noke på
basaren, for no får dei ordna opp med denslags med sin eigne.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.766
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Praktfullt!

Tror jeg spiller The Black Crowes i bilen i dag, for that true American feel:

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.608
Torget vurderinger
1
Rune S skrev:
Og hvilken holdning har FRP til bedriftsbeskatningen i USA?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:
...., at en gruppe som du kaller venstreradikale intellektuelle for eksempel føler at de må finne enkeltpersoner å demonisere.
Det er grundig dokumentert at f.eks president Busch er blitt demonisert av denne venstresiden. Manglende intelligens, manglende kunnskap, maktglad, dum, rasist, redneck osv har vært vanlige betegnelser. Demonisering av enkeltpersoner så godt som noe spør du meg.

Spørsmålet er om denne retorikken endrer seg nå som USAs president kan tilhøre ikke bare en men to minoritetsgrupper. Grupper deler av den samme venstresiden liker å identifisere seg med.
Jeg sitter å ser å Solheim på TV nå, og kan ikke unngå å trekke på smilebåndet. Nå omtaler han USA som et fantastisk samfunn som gir muligheter for alle, og som Norge som nasjon kan lære mye av.
Jaja. Ting er i endring. Skål.

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.608
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
oddgeir skrev:
Honkey-Chateau skrev:
...., at en gruppe som du kaller venstreradikale intellektuelle for eksempel føler at de må finne enkeltpersoner å demonisere.
Det er grundig dokumentert at f.eks president Busch er blitt demonisert av denne venstresiden. Manglende intelligens, manglende kunnskap, maktglad, dum, rasist, redneck osv har vært vanlige betegnelser. Demonisering av enkeltpersoner så godt som noe spør du meg.

Spørsmålet er om denne retorikken endrer seg nå som USAs president kan tilhøre ikke bare en men to minoritetsgrupper. Grupper deler av den samme venstresiden liker å identifisere seg med.
Jeg sitter å ser å Solheim på TV nå, og kan ikke unngå å trekke på smilebåndet. Nå omtaler han USA som et fantastisk samfunn som gir muligheter for alle, og som Norge som nasjon kan lære mye av.
Jaja. Ting er i endring. Skål.
Kan dette skyldes at vi....eh...man har fått en presiden i "kaki" tror De?

Ledig annonseplass

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Oddgeir har helt rett, jeg har tenkt akkurat det samme, man kommer neppe til å le av bilder som dette med Obama i hovedrollen:

De som nå ler nå av Bush, kommer i alle fall til å bli bra streng i masken om det skulle skje.
Det er nærmest en forpliktelse for mange å hate USA, det kommer til å bli et problem for dem nå når de mest sannsynlig får Obama som president, de kan ikke omtale en farget mann på samme måte som de har omtalt Bush, de kan ikke fremstille han som en idiot på same måte som de har gjort med Bush uansett hvordan det går, for hva vil de bli kalt da?

Derfor hadde det vært kjekt om Obama ble valgt, jeg har også tro på han som president, jeg tror han er flink, men for å slippe denne evinnelige nedrakkingen av USA og alt som følger med vil nok Obama være gunstig.
Og ellers er det visst helt greit å si at man stemmer på en person fordi han er svart, men man kan ikke si at man stemmer på en kandidat fordi han er hvit…

[...]
Fysiognomikk, Frenelogi, Eugenikk, Kolonialisme, Slaveri, Nazisme - vestlig historie er gjennomsyret av sammenligninger av afrikanere med aper. I konteksten kan det nesten virke som om du går omveien om en projisert negasjon for på en legtim måte å kalle Obama en ape (venstresiden (projiseringen) kan i alle fall ikke (negasjonen) kalle obama ape). Slike forholdsregler ser en stadig at blir benyttet blant dannede mennesker når de forsøker å formidle noe på tvers av samfunnets normer. Resten av resonnementet ditt finner jeg ikke noe mindre problematisk, det mangler faktisk totalt logisk hold om en ser litt nærmere på det, la meg bare ta et par saker.

"Og ellers er det visst helt greit å si at man stemmer på en person fordi han er svart, men man kan ikke si at man stemmer på en kandidat fordi han er hvit… "

Det har med de enorme sosiale forskjellene mellom farget og hvit i USA å gjøre. Et tankeeksperiment, bytt ut svart og hvit med har ikke makt og har makt. Altså, en stemme på en sort kandidat på bakgrunn av hudfarge kan begrunnes med at en ønsker å minske det store gapet mellom sort og hvit. Bak en stemme på en hvit kandidat fordi kandidaten er hvit er det vel mest nærliggende å tenke at det i beste fall ligger diskriminerende egeninteresse (den være seg kulturell, økonomisk...), eller i verste fall rasisme/fremmedfrykt. Hvilke andre grunner finnes det for å stemme på en hvit kandidat på bakgrunn av personens hudfarge. Vi snakker her om rasjonelle grunner, ikke emosjonelle.

"Det er nærmest en forpliktelse for mange å hate USA, det kommer til å bli et problem for dem nå når de mest sannsynlig får Obama som president, de kan ikke omtale en farget mann på samme måte som de har omtalt Bush, de kan ikke fremstille han som en idiot på same måte som de har gjort med Bush uansett hvordan det går, for hva vil de bli kalt da?"

Det er mange grunner til at det blir vanskelig å sammenligne dette (ta f.eks. de retoriske ferdigheten til de to presidentene). Men at kritikken av Obama skule utebli fordi han er svart faller på sin egen urimelighet.

Det mest interessante med innlegget ditt finner jeg å være hvordan du egentlig ikke engang forsøker å argumentere, men heller søker å sette premissene for debatten. Venstresiden kan ikke kritisere en sort president, venstresiden kan ikke kalle en sort president ape, venstresiden er kontraproduktive usa-hatere, og så videre.

Topp Bunn