Mbare og RoDa lufter folkevogna

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Takker for en flott tråd og mange flotte bilder!

    Mvh
    OMF
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Valentino skrev:
    Ad. vår snertne lille disputt her oppe: Det skal blindlyttes til Transporters DAC v.s. DAD AX24 DAC med tid og stunder her. Kanskje AX24 kan bringe snert uten elektronikkbilyder?
    Mulig, mulig. I mitt hode er det mest spennende å tenke annen forsterker til Gjallarhorna.
    Men behold fokus er du snill, både Mbare og jeg synes du har et helvetes bra (og ikke minst lekkert) stereoanlegg!!
    Det er når vi skal grave i våre negative sinn vi klarer å komme opp med bagateller som vi tror kanskje kunne vært enda litt bedre. ;)

    Jeg digger anlegget til, stua til og selve personen Valentino. Gårdagen var en opplevelse som jeg setter pris på og legger på minnet som en av mine gode hifiopplevelser!

    Mvh
    Rolf
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Low-Q skrev:
    Måleforskjell ved en dyp frekvens kan være så mye som 20dB har jeg erfart hvis man fysisk avkobler mic vekk fra all fysisk kontakt med gulv, vegger og tak. Og det stemmer bedre med lytteinntrykk ift. hva jeg har målt på tradisjonellt vis kontra fysisk avkobling.
    Takk for interessant innspill, Low-Q!
    Målemikken sto på en av Valentinos klassiske spisestuestoler med myk pute.
    Uansett er dette målinger for moro skyld og mest for sammenligning med andre anlegg.

    Mvh
    Rolf
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    I second that emotion, altså det RoDa skriver om besøket og anlegget til Val. Jeg er og var skikkelig positivt overrasket. Nerden i meg har lyst til å høre det anlegget med en rør-effekt, men det blir vel neppe noe av det på Stange med det første. :)

    Se på den lista over "mangler" som jeg skreiv slik: det er sånne ting jeg henger meg opp i når alt annet er så bra og slike ting blir det jeg skulle ønsket for å ha det bitte-lille ekstra. Også vet jeg jo, innerst inne, at det koster mye, mye mer penger, ville muligens ofret noe annet på ett eller annet alter og ville uansett ikke vært det samme anlegget.

    Keep hope alive. Engang, når jeg gifter meg rik, blir det MBL. ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Low-Q skrev:
    Utover den nokså optimistiske målingen i bassen, gjør RoDa & Co her en flott jobb med reportasjen  :)
    Den er faktisk ikke særlig optimistisk.  8)

    Forøvrig, og bare så det er heeeelt klinkende klart her. Peace & gode vibber! Happy days! (Selv om Hagen snart stikker Siegfried ned bakfra nok en gang i hørlurarna mine).

    Mbare, kom gjerne med en røramp til 'horna: 120W i 4 ohm og dempefaktor (i 8ohm) > 50. Finnes slikt som ikke koster like mye som anlegget mitt, folkens?
    RoDa, en moderne Audionetkreasjon hadde vært morro å prøve en gang.
    Kreative løsninger til plassering av slikt på permanent basis leser jeg gjerne. ;D
    Meeen: I god Vidar P-ånd skal Kilden først til pers. Å jada!
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Dæven gutt! Kanskje SAM hadde vært noe å ha med i sekken en gang ja!!





    Hadde rent glemt å referere fra hjemturen vår på søndag.
    Vi hadde ikke mer enn tatt ruten forbi Stange kirke og sentrum og ut på E6 igjen før det sto i stein....
    Grunnen var motorsyklisten som omkom der. R.I.P.
    Køen var alt annet enn morsom å stå i, og vårt initielle gode humør og "tenk om dette hadde skjedd i Nord-norge" humring ble snart svartere....
    Generøst hadde jeg forært Mbare en av mine tre rosinboller from Statoil på turen oppover.
    Men nå som sulten begynte å hugge tak i magen kjente jeg irritasjnoen over hans "Ja" på mitt spørsmål om han ville ha rosinbollen tidligere, stige kraftig... Hadde bare han takket høflig "Nei", så hadde i alle fall jeg hatt noe å spise på!! :mad:

    Før raseriet tok over, og jeg hadde begynt å denge på denne forsvarsløse potensielle (litt liksom du) gravide kvinnen med skjegg, så ble det foretatt en ikke-autorisert sving og vi befant oss snart i en ny kø.... Selvsagt hadde polisen omdirigert trafikken... :p

    Men... Jeg programmerte GPSen til å unngå motorveier og 24 ble vår nye hjemvei.

    Vi passerte Gata hvor det fantes pølser m.m. på bensinstasjonen og min vanlige reisesjokolade Cuba slo følge med pølsa ned i magen.
    Livet smilte atter til de to reisende og vi kunne nyte turen gjennom det vakre landskapet!

    Dette er netopp poenget med å referere til vår tur hjem.
    Naturen der er verdt omveien. E6 er uansett bare en lang byggeplass i det området.
    Så ta av ved Kløfta, inn på 2 og fortsett på 24 til du kommer på E6 ved Stange. Anbefalt!

    Et par bilder fra turen!
    Takk for reisefølget Mbare!








    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    S

    smog

    Gjest
    Se der har du kjørt gjennom min hjemmbygd Nord-Odal :D.

    Mvh
    Even
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Javisst, smog! (begynner å bli en stund siden vi møttes på Esso på Ryen og byttet penger mot Silspeak nå... :) )

    Disse bildene var ved krysset til Holt/Oppi.
    Mbare sa at det var så fint der at jeg burde stoppe og ta bilder.
    Det er nikotinspråk for "Jeg vil røyke!" ;D

    R
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja! Til og med navnet passer, Andreas!

    ---

    Tillegg om disputten, og jeg står ikke inne for denne uttalelsen ;D: Er det lydsignaturen til EKKJ man hører hos meg? 8)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Valentino skrev:
    Mbare, kom gjerne med en røramp til 'horna: 120W i 4 ohm og dempefaktor (i 8ohm) > 50. Finnes slikt som ikke koster like mye som anlegget mitt, folkens?
    Hold deg unna forsterkeren min! :mad:

    ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Det holder vel med et par M-150. En oppå hver sub, huha. Inni Montana kunne de nok ikke stå.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Valentino....Atmasphere har jo noe som kan være spennende......uten at jeg har all verden tro på at det har noe for seg i ditt oppsett....da er vil jeg vel heller tipse om en DP, Hegel eller Pass av nyere dato!

    Ellers er det flott i Odalen - vel og merke i Sør-Odal.... ;D ;D

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror nok du har rett ang. elekronikken, OMF, og i Sør-Odal er det fint. Har syklet der, må vite!

    Jeg må igjen ærlig innrømme at jeg ikke helt føler behovet (for forsterkertesting). Det kan selvfølgelig  ha sammenheng med at det er en del knokefett som skal til for å få gjort en effektiv effektforsterkersammenlikning, med nivåutlikning, hurtige bytter og helst blindt, slik som jeg helst vil ha det gjort.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    vredensgnag skrev:
    Luksusproblemer for tiden. Reportasje med en dansende Knut Vadseth, henført av musikken; eller denne fra Hedmarken, et anlegg jeg har invitasjon om å oppleve, og reportasjen døyvet ikke interessen!
    Ja, er ikke dette å kose seg på sentralen så vet ikke jeg vredensgang.
    Knall reportasje RoDa.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.102
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    takker for en flott og underholdende tråd, noen ganger er det lett å forstå hvorfor jeg bruker tid på dette forumet...

    mvh

    Brent Øy
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Takk for turen, ja! Det var aldeles, fortreffelig hyggelig og selv om turen hjem ble lengre enn planlagt, gikk det jo greit - i hvert fall etter at vi fikk i oss mat og slutte å skule på hverandre og lure på hvordan det ville smake. :)

    Jeg syns turer som dette er noe av grunnen til at jeg er så fornøyd med at jeg har vært og er på sentralen. Det er morsomt å møte en del av disse menneskene jeg har "kjent" en god stund (jeg har faen meg vært på sentralen i over 6 år). I tillegg får man høre god musikk, spise god mat og drikke god kaffe og ikke minst nerda i vei om sære ting som få bryr seg om. Hva mer kan man ønske seg? (Som singel mann er det første svaret som dukker opp: single kvinner. Men denne trådens vekting av meg som den litt-gravide kvinnen med skjegg, har neppe økt oddsene mine for å sjekke damer via hi-fi sentralen. Selv om den kanskje var heller laber uansett, da).

    Musikken sa jeg lite om, kom på at jeg burde si litt mer om det: Wagner har jeg foreløpig et avslappa forhold til, dog har jeg 33 cd'r med nevnte komponist som skuler på meg i platehylla - bl.a. Böhm sin Ring-syklus. Jeg ser for meg at det får bli et høst-prosjekt, kanskje. Det jeg fikk høre av Ringen hos Valentino ga i hvert fall kraftig mersmak. Den Grossman-innspillinga av Eroicaen var meget, meget spennende. Imponerende hvor annerledes det ikke bare høres ut, men hvor annerledes jeg reagerte på det kontra f.eks. Barenboim sin.

    Jeg skjønner godt at du vil prioritere kilden, Val. Spesielt sia godeste Tangen har en potensielt frekk utfordrer på lager, så er jo det vesentlig enklere å leke med enn noe annet. Effektforsterker er et styr å ha med å gjøre i så måte, spesielt den måten du ønsker å teste det.

    Uansett lykke til videre og jeg skjønner godt at du koser og trives godt med det anlegget du har nå. Som RoDa vel også sa: gå fram med forsiktighet, jeg ville vært livredd for å vippe den gode balansen du har nå i feil retning.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    En skikkelig feel-good tråd, som gjør det trivelig å være her på sentralen!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Har lyst til å si noen ord om anleggets oppbygging <...>
    Kom på at jeg mekket denne (i Powerpoint, av alle ting) for en tid tilbake. Dere skjønner engelsk, godfolk:



    Transporterens RCA-utganger går til Dvalinn-forsterkeren og de balanserte til Behringeren.

    Jeg har ikke takket ordentlig for alle vennlige ord som er kommet i tråden her, så da gjør jeg det nå.
    Skal jeg ha en bekymring nå må det være at andre som skulle komme hit for å høre vil ha skyhøye forventninger etter alt skrytet til Mbare og RoDa.

    Ha derfor i mente: Det er bare et frekvenslineært lavtforvrengende lite nærfeltsanlegg som stopper ved 103dBA






    og 16Hz.

    ;D
     

    Vedlegg

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Valentino - flaks for deg at du ikke er avhengig av kostbare skolisser. ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ;D

    I den egentlige (viktige, fine) signalveien har jeg bare en meter signalkabel, men Jorma til 'horna ville antatt Vadsethske kostnadsproporsjoner. Det er ca. 5m høyttalerkabel over til høyre side.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.660
    Antall liker
    32.643
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RoDa skrev:
    Dette er netopp poenget med å referere til vår tur hjem.
    Naturen der er verdt omveien. E6 er uansett bare en lang byggeplass i det området.
    Så ta av ved Kløfta, inn på 2 og fortsett på 24 til du kommer på E6 ved Stange.








    Mvh
    Rolf

    Når du da tok av 2 ved Skarnes var du ikke mer en ca.5 mil fra meg heller RoDa, men da i vakkre Solør ;D
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Vi fortsatte helt til Årnes før vi dro mot E6 på 2-ern vi. 8)

    R
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Flotte bilder, nydelig anlegg, og spennende lesing.
    Takk, dette var virkelig kos!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Takker, Hagto. Kjekke folk å ha på besøk, inkvisitorene. Lette å komme på bølgelengde med. 8)

    Det er kanskje ikke alle som har lest impulses First opinion?

    Om jeg ikke husker helt feil er alle settinger like 14 måneder etter. Forskjellen er at impulse hørte på lånt Transporter og Gjallarhorn 25-prototyper med utvendig delefilter.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Morsom og hyggelig lesing som mottas med takk på en ellers varm og kjedelig "nattvakt".

    Ser det opptil flere ganger blir påpekt den nydelige utsikten til Valentino, noe jeg alltid har sagt;
    Det aller beste med Hedmarken er den utrolig fine utsikten de har, sånn omtrent rett hjem til meg ;D

    Mine høyttalere er også hvite med Seas elementer, et par suber står her også, Logitech er på plass, Behringer'n har jeg, tjukke ledninger har jeg. Hmmm. Har nesten maken anlegg vi jo Valentino! :eek: ::)
    Men 100000.-NOK? Mente det var omtrent en null mindre jeg for mitt, dæven jeg må ha gjort et bra kjøp! ;D
    Det eneste jeg ikke skjønner er hvorfor det da bare låter dritt hjemme hos meg, kan det være at jeg har feil utsikt?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Var innom en annen tråd her på sentralen og fikk med meg at vertskapet skulle avlegge asbjbo et besøk.
    Kommer det noen ord derom, her på sentralen, eller blir det i bladformat (fidelity)
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Ja 8X12, det tror jeg.

    Lager i alle fall reportasje.

    Mvh
    Rolf
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tvillinger med forskjellige fedre i så fall. Dali 104 er et av mine dårligste hifiminner. Det festlige er at de samme elementene satt i Sonus faber Minuetto, og den likte jeg!
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Den er en av mine beste minner.
    Noruego satte sammen ett oppsett som tillitsvalgt i en militærleir nær der jeg vokste opp.
    Hørte på dem sammen med NAD 3100 og en Rega.
    Dirty Diana fra MJ satt som et skudd. 8)

    R
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Tvillinger med forskjellige fedre i så fall. Dali 104 er et av mine dårligste hifiminner. Det festlige er at de samme elementene satt i Sonus faber Minuetto, og den likte jeg!
    Jeg eide et par Dali 104 i 1994-1995. Kabinettene kunne utvilsomt vært av langt bedre kvalitet. Men da jeg kjøpte dem var det det jeg hadde råd til.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Dæven som denne tråden satt!!
    Er jo faktisk noe å se tilbake på dersom kranglene skulle komme for tett på HFS. :)

    Nå tror jeg vi kun er timer unna noen flere inntrykk fra Hedmarken.
    Gleder meg til å lese nye tilbakemeldinger derfra!


    R
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.774
    Antall liker
    21.659
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man blir nostalgisk, RoDa.

    Nuvel. Zur neue Taten!, som kjent. Kan ta imot besøk til neste år også jeg!
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    15 minutter unna har vi Hamar. Der er det også varm kaffe..
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    RoDa skrev:
    Vi passerte Gata hvor det fantes pølser m.m. på bensinstasjonen og min vanlige reisesjokolade Cuba slo følge med pølsa ned i magen.
    Livet smilte atter til de to reisende og vi kunne nyte turen gjennom det vakre landskapet!


    Mvh
    Rolf
    Hmm, kjente det luktet Caltex-pølser i juni en gang ja, det er ikke så ofte da det kun er tilreisende som tør å spise dem. ;D

    Dere bommet med ca. 1000 meter på elmariachi's bopel da dere var på toppen av bakken etter pølsestoppen.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    RBN skrev:
    15 minutter unna har vi Hamar. Der er det også varm kaffe..
    RoDa kjører Moss-Vinstra-Moss på lørdag 28, tar gjerne en kaffekopp på returen. ;)

    R
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RoDa skrev:
    RBN skrev:
    15 minutter unna har vi Hamar. Der er det også varm kaffe..
    RoDa kjører Moss-Vinstra-Moss på lørdag 28, tar gjerne en kaffekopp på returen. ;)

    R
    Hei
    Den er god. Eneste ledige lørdagen før jul, så det passer bra.
    Sender pm med videre opplysninger

    Mvh
    RBN
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn