Der er noen som tror at de kan komme MYE høyere ved å tråkke andre ned i søla !!!Antageligvis har man her tatt knekken på en bransjeaktør. Seriøs/useriøs spiller liten trille.
mvh
Mvh. Lyden av Opplevelser som såvidt har begynt...
Der er noen som tror at de kan komme MYE høyere ved å tråkke andre ned i søla !!!Antageligvis har man her tatt knekken på en bransjeaktør. Seriøs/useriøs spiller liten trille.
mvh
sikkert like treg jeg med. Stiller meg akkurat samme spørsmålene.Hm...Mulig jeg bare er utrolig treg, men jeg skjønner ikke hva R.E.S (eller noen andre for den saks skyld) har av erfaring betyr for om ett produkt er modifisert eller ikke.
Kan du forklare meg det LaO?
Er ikke dette bare ett ja/nei spørsmål? Enten er reklamen og påstandene sanne, eller så er de det ikke.
Takker !Vet ikke om det er en riktig avgjørelse å utestenge Maxwell fra forumet. Så lenge et oppgradert produkt låter bedre enn standardvaren, uansett om kun en sikring er skiftet, tror jeg han har sitt på det rene.Sett i lys av informasjonen som har dukket opp så ser jeg ingen annen løsning enn å utestenge Maxwell fra forumet. Jeg synes ikke språkbruken var grunnlag nok, men når det nå fremkommer at ingen av produsentene kjenner til den såkalte MX-modifikasjonen, så fremstår alt dette som svært tvilsomt, og vi kan ikke la brukere bli "lurt" til å kjøpe slike produkter.@ Høvdingen: Vil Maxwells produkter på Torget bli fjernet, da de nå strider i mot forumreglene?
- Løsningen ligger faktisk allerede klar !Tror nok at vi kan vente en stund på det,ikke godt å komme seg ut av denne knipaJeg oppfordrer Lyden av Opplevelser å komme med sin versjon av saken
mvh
Tusen Hjertelig, DER var der også noe som den "gravende journalistikken" sakset helt bort i "sitatene" !?Da gjenstår det bare å bortforklare hvorfor han ikke har betalt moms/skatt, så er han praktisk talt en helgen.Å oppgradere til audiofile sikringer i en komponent kan løfte lyden på samme måte som et kabelbytte. Mange som driver med DIY vet at man kan forbedre lyden med å bytte f.eks sikringer, internkabling, kondensatorer, rør, strømforsyning osv.
Vet å sammenligne et standard produkt med det oppgraderte, kan man selv høre forskjellene.
Hvis man opplever det som et lydmessig løft, er det helt klart verdt å betale ekstra for det.
Har dreier det seg ikke om håndspålegging, men komponentbytte som LAO anbefaler at man selv bør oppleve hos han.
Skjønner godt at han ikke ville oppgi bedriftshemmelighetene på hvordan han fikk bedre lyd, siden det kan være lett for andre å kopiere det.
I denne tråden har netttrollene vist seg fra sin beste side..
- Joda, men det var spill for meg alene. Roy Ervin Solstad, som gravende journalist, ble invitert til selvsyn - men avslo. Han fikk utfyllende tilsvar i.h.t. ham selv - men der tilsvarende ble sakset og underminert til det motsatte - noe som også blir dokumentert.men den muligheten tok du altså ikke?Tusen Takk ..- nesten utrolig at jeg fikk anledning til dette, siden dette er MYE større enn dette synes !!!Jeg oppfordrer Lyden av Opplevelser å komme med sin versjon av saken, evt. motsvar
Mvh. Lyden av Opplevelser ....- med en hviskende beskjed så langt tilbake som til 1987.
Men det må faktisk dokumenteres ?Useriøse bransjeaktører er det viktig å få tatt knekken på.......Antageligvis har man her tatt knekken på en bransjeaktør. Seriøs/useriøs spiller liten trille.
mvh
- JA - Håvard. Det blir der - og jeg håper på Deres Referense-produktlister som som viser mandatet ?LaO - Jeg antar du sitter med hele kommunikasjonen og tilsvarene du har hatt med Stereo+, for det gjør vi. Jeg foreslår at du legger ut alt du har slik at det kan ryddes opp i eventuelle misforståelser, de avklipte utledningene dine, alt som er snudd på hodet, og våre påståtte feilsiteringer.- Der er ganske så streng hjemling i Norsk Lov mot slike ryktespredninger...Hvis han går i retten og kommer med den innsigelsen der, så blir han i hvert fall garantert slått konkurs med mindre han kan betale på veldig kort sikt. Retten skal kun ta stilling til om det foreligger insolvens.
Mvh. Lyden av Opplevelser av stoisk ro.
Mvh
Håvard Holmedal
Stereo+
Joda, for all del.Meget potensiell vil jeg si..
Hei CrossHej Atle
Jag tittade snabbt på hemsidan till Maxwell nu och där står detta om Music Hall
Vis vedlegget 334341
Music Hall MX
Detta tolkar jag som att det är producenten Music Hall som utför åt Maxwell, noe Music Hall ju säger de inte gör i artikelen till Stereo+?
Tror du de oppgitte tallene stemmer? Hint: Signalhastigheten avhenger av induktans og kapasitans. Henger de tre tallene på samme greip?Joda, for all del.Meget potensiell vil jeg si..
Men - kablene er meget estetisk pene og kommer med nøyaktige eletriske egenskaper spesifisert. Spesielt det siste liker jeg.
At de er unødig dyre og så bortetter betyr ikke så mye egentlig. Jeg kan bare la være å kjøpe.
Men applauderer Skogrand at de oppgir så nøyaktige egenskaper - det er noe NordOst aaaaaaaldri kommer til å tørre å gjøre. Og for ordens skyld - det er også miiiiiiiiiiilevis fra hva Lyden av Opplevelser har gjort mtp hans kabler og "oppgraderinger".
PS: Med så nøyaktige egenskaper oppgitt er det bare å begynne å lete etter kabler med lignende spesifikasjoner (de finnes).
Enig med dig där, men för å vara helt ärlig förstår jag lite av vad som står under de flesta produktomtalelserna på hemsidan och en precisering för att undvika feltolkning och vara tydligare i texten är helt klart noe alla har tjänt med.Hei CrossHej Atle
Vis vedlegget 334341
Music Hall MX
Detta tolkar jag som att det är producenten Music Hall som utför åt Maxwell, noe Music Hall ju säger de inte gör i artikelen till Stereo+?
Er enig at det er det som tolkes når man leser det og burde nok vært skrevet anderledes for å være tydeligere, men mitt poeng er at det ikke står at det er Music hall som har utfører versjonen. Det står det samme på alle produktene på hele siden og da tolker jeg at Maxwell lager sine egne versjoner.
En slik sak bør ikke bygge på tolkning synes jeg.
jo, det står det.Hei Cross
Er enig at det er det som tolkes når man leser det og burde nok vært skrevet anderledes for å være tydeligere, men mitt poeng er at det ikke står at det er Music hall som har utfører versjonen. Det står det samme på alle produktene på hele siden og da tolker jeg at Maxwell lager sine egne versjoner.
Tolkning? "Denne Fabrikanten Spesial-Tilpasser også produkter til meg", og "Disse produktene er SPESIAL-LAGET for Maxwell Sound System - og fås kun kjøpt hos MAXWELL"Er enig at det er det som tolkes når man leser det og burde nok vært skrevet anderledes for å være tydeligere, men mitt poeng er at det ikke står at det er Music hall som har utfører versjonen. Det står det samme på alle produktene på hele siden og da tolker jeg at Maxwell lager sine egne versjoner.
Det er ikke mye rom for "tolkninger" her. Jeg ser heller ingen grunn til å smøre på med velvillige fortolkninger av at Maxwell må ha ment noe annet enn hva som vitterlig står skrevet i reklamen. Noen er tatt med buksene nede, og jeg tror ikke den "noen" er Roy Hall.Roy Hall, president i Music Hall, skriver i en epost til Stereo+ at de ikke lager MX-produkter for Maxwell.
- Hvis han hadde spurt om å få modifisere våre produkter, hadde han fått nei. Han har heller ikke lov til å selge modifiserte Music Hall-produkter med vår logo og navn på, understreker han.
Den 6. august tok jeg kontakt med Sintron, selskapet bak Vincent og stilte følgende spørsmål:Pressen har plikt til å gjengi meningsinnholdet i det som brukes av intervjuobjektets uttalelser. Direkte sitater skal gjengis presist.
Jeg sender ham dette svaret, ganske så umiddelbart.Hei - igjen-igjen Roy
- Og det samme gjelder jo for Music Hall-MX ...- også ! Dette kan du jo også lese om på min hjemmeside, MEN jeg savner fortsatt forespørsel om å komme over for å få en SKIKKELIG TEST av dette ....- !
Mvh. Sveinung Vindheim
Det neste svaret mitt blir så langt, at jeg limer det inn i en quote her i stedet for å legge det ut som et bilde.Hei
Team-Wiever ...er fine saker.Og god bedring er formidlet.
Jeg hadde sett fram til ei ordentlig utstyrsliste med ikke bare navn, men også modell-betegnelse ? Litt mye å etterlyse rett før offentlig-gjøringen ?
Kanskje over helga - eller ?
Fin kveld til deg også
HH
Hei
Bladet med tester etc. kommer uansett ikke ut før første uka i september, men her er etter hukommelsen.
NAD 3020, 302, 502
Audiolab 8000A
Vincent SV-233, CD-S3
DK Design Reference mk3
Krell EVO 222, EVO 302
Muse Model Ten
Audionet Pre 1G2, AMP III, ART V2
Tannoy Glenair 10
Magnepan MG12, MG1,6, MG3,6
Von Scweikert VR4jr
Dali 104, Euphonia 5, Menuetd
Kef iQ3
Marantz SA7000 + det jeg har nå
Rega Planar 3, P3, P5
Klispsh RB-61
B&W DM302
Montana XPS Signature
Audio Aero Capitoe
Bladelius Embla
Consonance Reference sacd-spiller (husker ikke modellbetegnelsen), det samme med forforsterker og riaa-trinn.
Antique Sound Lab 1000T rørmonoblokker (husker ikke helt modellbetegnelsen)
Rotel RCD-965BX
Epos ES-14
Pioneer PL-L1000
Beogram 4000
VPI Scoutmaster
Plinius Koru
Plinius Hiato
Audio Research PH5
JVC QL-Y5 (eller hva den nå heter)
Linn Classic Movie
Isotek GII Titan, GII Sigmas, Minisub
Trafomatic Classic 3000
Auralic Taurus
Doge (headamp, husker ikke modellbetegnelsen)
Systemdek IX/E 900
Musical Fidelity X-LPS, XPSU
Holfi Elipse
Conrad Johnson Premier 17LS2, Premier 350
(Fritt etter hukommelsen, og sikkert en del jeg har glemt)
Utstyret er ikke ramset opp kronologisk eller etter i hvilket anlegg det har stått.
I tillegg har jeg jo hatt ekstremt mye utstyr til test i kortere og lengre perioder.
Jeg er glad i stort lydbilde og homogen lydgjengivelse. Om det ikke skal være helt klangnøytralt, bør det vippe i favør av en litt mørkere klang enn lysere, da sistnevnte etter min erfaring ofte fører til lyttetretthet over tid. Her er et bilde med utsikt fra lyttestolen en søndags morgen (derfor det ligger bretta tøy på hifi-benken)
![]()
Håper dette var til hjelp.
Roy
Trenger jo ikke tolke. Det står produsert for Maxwell, og ikke av Maxwell.Hei CrossHej Atle
Vis vedlegget 334341
Music Hall MX
Selv har jeg ønsket å ta avstand fra forhåndsdømmingen, men etter hva jeg har lest kan jeg se at Music Hall ikke har produsert modifisert utstyr for Maxwell. Da er det rimelig å anta at slik modifikasjon er utført av Maxwell uten produsentens samtykke (hvis noen er utført), som også bekreftes av Music Hall i artikkelen skrevet av Stereo+.Hei CrossHej Atle
Vis vedlegget 334341
Music Hall MX
Den 20. august, dagen før publisering, sender jeg en siste mail til Vindheim.Hei - igjen Roy
- Ja, - jeg reagerer (kraftig) når der klippes og limes i slike dokumentasjoner som nettopp skal være opplysende og dokumenterende! ??? Oppe i det hele totalt fravær av noen som helst fremlagte beviser ( - eller beskrivelser av beviser ), som jeg derimot har tilbudt Deg å komme å inspisere.
Mvh. Litt... forundret, men ikke overrasket - Sveinung
Du Roy og di andre i stero + har gjort en fabelaktig jobb , det har jo vert mistenksom om Maxwell lenge , og nå fikk vi vite at alt ikke var på stell , ikke bare det når han skriver selv også så ser du at han har ingenting og komme med. Jeg er glad dette kom ut , og lao bør fjerne alt av produkter han selger og legge nede nett siden sin. igjen god jobb.Da er det bare å sammenligne med hvordan Sveinung Vindheim er sitert i artikkelen.
Legg merke til at jeg har en trykkleif i spørsmålene til Sveinung. Jeg ber om kommentar på at Skatt Vest har begjært Skatt Vest konkurs, ikke at det er Maxwell som er begjært konkurs. Når jeg siterer han tar jeg derfor høye for at jeg har skrevet det feil, og kun tatt med den delen der Vindheim sier at det er Skatt Vest som skylder ham 500.000 kroner.
Her er svaret jeg sendte Sveinung da jeg hadde fått den lange mailen av ham:
Vis vedlegget 334354
Jeg følger så opp med et spørsmål om hva denne varmebehandlingen han snakker om består av og hvordan den gjøres.
Sveinung svarer ganske så raskt.
Vis vedlegget 334355
Jeg sender deretter kopi av det jeg har sitert ham på, samt at jeg opplyser om at Trond Seland ikke har diskutert Music Hall-oppgraderinger, slik Vindheim selv har hevdet.
Da får jeg dette svaret.
Den 20. august, dagen før publisering, sender jeg en siste mail til Vindheim.Hei - igjen Roy
- Ja, - jeg reagerer (kraftig) når der klippes og limes i slike dokumentasjoner som nettopp skal være opplysende og dokumenterende! ??? Oppe i det hele totalt fravær av noen som helst fremlagte beviser ( - eller beskrivelser av beviser ), som jeg derimot har tilbudt Deg å komme å inspisere.
Mvh. Litt... forundret, men ikke overrasket - Sveinung
Vis vedlegget 334356
Så kommer saken på trykk, og Vindheim anklager Stereo+ for sitatfeil. Han sier samtidig han vil komme med grundig dokumentasjon på at det vi har skrevet er feil. Det er en dokumentasjon vi ser fram til å se.
Roy Ervin Solstad
Stereo+
Mulig det, men jeg vet om flere i hifimiljøet både her i Stavanger og andre steder som har byttet sikringer. Vi har, meg inkl, holdt på me denne gøyale hobbyen siden tidlig 90tallet. Men dem som skriver det ikke har noe for seg, er de samme fordomsfulle og forhåndsdømmende personer som har gått igjen i denne tråden, de viker ikke tilbake for hverken persontrakassering og/ellermobbing og har antagelig selv aldri skiftet intern sikring. ASR Emitter designer og produsent, har selv skrevet på sine hjemmesider om sikringbytte, og anbefaler det. Prøv/test selv, før de neanderthalske ytringer kjører på uten like her. Fortsett med å sparke dem som ligger nede, dere høster hva dere sårTa deg en tur på ett diyforum og se hvor mange som tror på det der, for meg virker det som de fleste i Diy miljøet er godt nok opplyste til å bruke pengene på andre ting enn kabling og sikringer.Å oppgradere til audiofile sikringer i en komponent kan løfte lyden på samme måte som et kabelbytte. Mange som driver med DIY vet at man kan forbedre lyden med å bytte f.eks sikringer, internkabling, kondensatorer, rør, strømforsyning osv.Synes du at å skifte en sikring kan kalles en oppgradering?Vet ikke om det er en riktig avgjørelse å utestenge Maxwell fra forumet. Så lenge et oppgradert produkt låter bedre enn standardvaren, uansett om kun en sikring er skiftet, tror jeg han har sitt på det rene.
mvh
Vet å sammenligne et standard produkt med det oppgraderte, kan man selv høre forskjellene.
Hvis man opplever det som et lydmessig løft, er det helt klart verdt å betale ekstra for det.
Har dreier det seg ikke om håndspålegging, men komponentbytte som LAO anbefaler at man selv bør oppleve hos han.
Skjønner godt at han ikke ville oppgi bedriftshemmelighetene på hvordan han fikk bedre lyd, siden det kan være lett for andre å kopiere det.
Obs! Obs! Hørt om å sitte i et glasshus?Mulig det, men jeg vet om flere i hifimiljøet både her i Stavanger og andre steder som har byttet sikringer. Vi har, meg inkl, holdt på me denne gøyale hobbyen siden tidlig 90tallet. Men dem som skriver det ikke har noe for seg, er de samme fordomsfulle og forhåndsdømmende personer som har gått igjen i denne tråden, de viker ikke tilbake for hverken persontrakassering og/ellermobbing og har antagelig selv aldri skiftet intern sikring. ASR Emitter designer og produsent, har selv skrevet på sine hjemmesider om sikringbytte, og anbefaler det. Prøv/test selv, før de neanderthalske ytringer kjører på uten like her. Fortsett med å sparke dem som ligger nede, dere høster hva dere sårTa deg en tur på ett diyforum og se hvor mange som tror på det der, for meg virker det som de fleste i Diy miljøet er godt nok opplyste til å bruke pengene på andre ting enn kabling og sikringer.Å oppgradere til audiofile sikringer i en komponent kan løfte lyden på samme måte som et kabelbytte. Mange som driver med DIY vet at man kan forbedre lyden med å bytte f.eks sikringer, internkabling, kondensatorer, rør, strømforsyning osv.
- Helt enig i at hele sannheten må frem! Og det kan faktisk gå tilbake til 1987.Det var definitivt ikke det jeg mente nei, slikt MÅ komme ut i dagslyset, men trist er det jo uansett...Selvsagt er hele historien trist. Men, til tross for hva enkelte her inne ser ut til å mene, så er det ikke trist at den blir fortalt.
Mvh. Lyden av Opplevelser av at sannheten alltid vinner frem...
vel, ja..ble litt engasjert..Jeg dømmer ikke alle her, men den rene mobbingen som har vært mot maxvell, det er ikke slik en tråd bør være. Vi bør, meg inkld her, kunne opptre saklig og høfligObs! Obs! Hørt om å sitte i et glasshus?Mulig det, men jeg vet om flere i hifimiljøet både her i Stavanger og andre steder som har byttet sikringer. Vi har, meg inkl, holdt på me denne gøyale hobbyen siden tidlig 90tallet. Men dem som skriver det ikke har noe for seg, er de samme fordomsfulle og forhåndsdømmende personer som har gått igjen i denne tråden, de viker ikke tilbake for hverken persontrakassering og/ellermobbing og har antagelig selv aldri skiftet intern sikring. ASR Emitter designer og produsent, har selv skrevet på sine hjemmesider om sikringbytte, og anbefaler det. Prøv/test selv, før de neanderthalske ytringer kjører på uten like her. Fortsett med å sparke dem som ligger nede, dere høster hva dere sårTa deg en tur på ett diyforum og se hvor mange som tror på det der, for meg virker det som de fleste i Diy miljøet er godt nok opplyste til å bruke pengene på andre ting enn kabling og sikringer.Å oppgradere til audiofile sikringer i en komponent kan løfte lyden på samme måte som et kabelbytte. Mange som driver med DIY vet at man kan forbedre lyden med å bytte f.eks sikringer, internkabling, kondensatorer, rør, strømforsyning osv.