Maxwell HIFi er konkurs.

Status
Stengt for ytterligere svar.

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.522
Antall liker
35.391
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Personlig synes jeg at dette er trist, mannen hadde mange spennende produkter. Nå er det bare hifi-klubben igjen i Stavanger..
Trist? Han drev beviselig med jug og fanteri! Ingen er tjent med å ha slike aktører i markedet!

-BB-
Det kandu si.. selv har jeg ikke handlet hos Maxwell, men var innom rett som det var for å lytte. Spennende produkter og spennende selger..
 

Cooper1

Medlem
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
34
Antall liker
3
Kjener ikke produktene annet en av omtale her på HFS. En reell oppgradering med en logisk pris er vel greit nk, uansett hvem som utfører den når det blir fagmessig utført. Dette på den annen side har vel lukta ufint hele veien....
Man burde minimum kunne fortelle hva oppgraderingen faktisk er.. http://www.hifisentralen.no/forumet...cent-mx-modell-sv-226mkii-mx.html#post2083734
Han påsto jo at alt ble endret på fabrikk, men på mj acoustics pro 50 sub, så ble det byttet trafo, og det ble ikke gjort på fabrikk i England. Sub burde hatt ny e merking etter dette. I følge konstruktør, så hadde det vært virkelig galt vist han/noen hadde skiftet noen komponenter til, husker ikke helt om det var dioder, transistor eller FET, DA kunne amp gi mye mer strøm, og desto større fare for overoppheting/brann.
Ellers hadde han en spesiell olje som han smurte på membranet på elementet, da fikk elementet en annen delefrekvens(?)...
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.156
Torget vurderinger
32
Det er ikke endret noe på MX-produktene, annet enn at Maxwell sine kabler har erstattet originalkablene. Dette har innehaveren innrømmet overfor i hvertfall to av produsentene. MJ Acoustics er en av dem.

Roy
 

Olav2

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.04.2014
Innlegg
3.342
Antall liker
2.665
Torget vurderinger
1
Kjener ikke produktene annet en av omtale her på HFS. En reell oppgradering med en logisk pris er vel greit nk, uansett hvem som utfører den når det blir fagmessig utført. Dette på den annen side har vel lukta ufint hele veien....
Man burde minimum kunne fortelle hva oppgraderingen faktisk er.. http://www.hifisentralen.no/forumet...cent-mx-modell-sv-226mkii-mx.html#post2083734
Hahahaha.... Det der er bare SÅ nydelig!

"Men kan du si noe generelt om hva modifikasjonen går ut på?", spør et engasjert hfs-medlem i tråden. Og får som svar:

"- Teknisk sett så kan jeg ikke DET.
Men Lydmessig så kan jeg prøve å utdype det ...? Men da tror jeg at jeg må ha mer info om dine referanser ?

Mvh. Lyden av Opplevelser av svært mange REFERENCER..."

Den satt!

 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.281
Antall liker
3.353
Torget vurderinger
49
Mmjaa, den satt så ei kula....
Eller kanskje mer som en spiker i kista....
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.188
Torget vurderinger
2
Råd kan man få andre steder, her i byen selger elkjøp marantz, canton, kef, tannoy, klipsch og boston til laav pris, det holder lenge for meg
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.263
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
De fleste vet nok fint lite om hvordan det er å drive egen virksomhet. I et land med så høyt lønnsnivå som Norge skal det en del til før det er en rasjonell beslutning å ta risikoen, arbeidsmengden og alt det andre med å starte noe for seg selv. Alternativet er fort vekk å kunne møte opp ca kl 8, gå ca kl 16, få lønn om man er syk og ikke ha spesielt ansvar for virksomhetens ve og vel, ha pensjonsordning og være del av et sosialt fellesskap og for dette fort kunne heve 5-6-7-800.000 i året om man har noen år på baken og jobber i det private. Skal ha en ganske kurant virksomhet for å konkurrere med hva man kan få ved å "kun" være ansatt et sted.
 
C

Cyber

Gjest
Litt som flyselskaper? If you want to become a millionaire, start out as a billionaire and launch a new airline.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.861
Antall liker
8.856
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Råd kan man få andre steder, her i byen selger elkjøp marantz, canton, kef, tannoy, klipsch og boston til laav pris, det holder lenge for meg
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon!

Først, så synes jeg det er synd at du ikke lyktes, din entusiasme for god lyd er absolutt noe vi trenger mer av.

Men jeg er ikke helt enig i analysen din av markedet. For en del år tilbake så reise jeg en god del, og prøvde å spore om hifibutikker dit jeg kom - nå skal jeg på ingen påberope meg å ha funnet alt og alle, men mitt inntrykk er at antall dedikerte hifi butikker pr innbygger i Norge er høyere enn noe annet sted i verden. Og da blir gjerne nye aktører angrepet fra to sider - på den ene siden de som driver butikk fra garasjen eller kjelleren med lave priser og som er fornøyd med å gå i null, og på den andre siden etablerte butikker med fast og stor kundeportefølje, og til slutt kommer nettbutikker, kjeder og WWW.

Mvh
OMF
 
K

Kleine Freiheit

Gjest
Det er sikkert ikke enkelt å overleve som enkeltstående hifi-butikk, men totalt sett ser det da ikke så verst ut?
I tillegg til de uavhengige i Norge har vel Hifiklubben 25-30 butikker og Spacegarden mer enn 30 butikker?
Tok for moro skyld et søk på Google og Gelbe Seiten. I Berlin med 3,5 mill innbyggere kom jeg til kanskje +30 hifi-butikker.

Bare i Bergen har vi 4 Spacegarden, 2 Hifiklubben, Musik Magazinet, Duet Audio, Renaissance Audio, og vel noen flere?

Veldig satt på spissen: Da burde det vel være 140+ hifi-butikker i Berlin?
 
M

MusicBear

Gjest
Råd kan man få andre steder, her i byen selger elkjøp marantz, canton, kef, tannoy, klipsch og boston til laav pris, det holder lenge for meg
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon!

Først, så synes jeg det er synd at du ikke lyktes, din entusiasme for god lyd er absolutt noe vi trenger mer av.

Men jeg er ikke helt enig i analysen din av markedet. For en del år tilbake så reise jeg en god del, og prøvde å spore om hifibutikker dit jeg kom - nå skal jeg på ingen påberope meg å ha funnet alt og alle, men mitt inntrykk er at antall dedikerte hifi butikker pr innbygger i Norge er høyere enn noe annet sted i verden. Og da blir gjerne nye aktører angrepet fra to sider - på den ene siden de som driver butikk fra garasjen eller kjelleren med lave priser og som er fornøyd med å gå i null, og på den andre siden etablerte butikker med fast og stor kundeportefølje, og til slutt kommer nettbutikker, kjeder og WWW.

Mvh
OMF

Alle "etter 17:00 butikkene" er vel den største konkurranse til butikker Rognlien forsøkte å drive, vil jeg tro. Kjedene er relativt få hva antall produktmerker angår, mens de spennende produktene utenom kanskje hadde vært tjent med å ikke bli drevet av hobbyaktører mht. til garanti og fremtidig deletilgang.

En annen ting, tenk hvilken tillit en stor butikk/kjede hadde hatt med en som Rognlien som den kunden møtte. Å komme inn i en butikk og bli mottatt av en guttunge som er kurset og med selvtillit & kunnskap i verdensklasse, medfører jo bare at man unnskylder seg med at man glemte å putte på parkometeret for å komme derfra før jyplingen har kjørt ut leksa si :)
 
X

X186841

Gjest
Solgte litt datautstyr i rolige perioder da jeg drev regnskapsfirma men skydde unna privatkunder da de reklamasjonsrettighetene vi har her i Norge blir litt for dyr risiko å ta. Fabrikkene gir alt fra 6 Mnd. til 2 - 3 år garanti som regel, reklamasjoner etter den tid må man ta på egen kappe. Kunne fort tape fortjenesten på 4 makne produkter hvis man fikk en reklamasjon etter garantiutløp. Så å drive små firmaer med ikke altfor stor omsetning er risikosport.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.439
Antall liker
12.559
Sted
Sørlandet
Alle "etter 17:00 butikkene" er vel den største konkurranse til butikker Rognlien forsøkte å drive, vil jeg tro. Kjedene er relativt få hva antall produktmerker angår, mens de spennende produktene utenom kanskje hadde vært tjent med å ikke bli drevet av hobbyaktører mht. til garanti og fremtidig deletilgang.

En annen ting, tenk hvilken tillit en stor butikk/kjede hadde hatt med en som Rognlien som den kunden møtte. Å komme inn i en butikk og bli mottatt av en guttunge som er kurset og med selvtillit & kunnskap i verdensklasse, medfører jo bare at man unnskylder seg med at man glemte å putte på parkometeret for å komme derfra før jyplingen har kjørt ut leksa si :)
Hvis man i 2016 tror at man kan leve av å drive en butikk med ordinære 09-16 åpningstider så har man tatt så grundig feil at man sporenstreks burde finne seg en ny karriere.

Jeg har i løpet av min korte tid tilbake i Hifisfæren vært i kontakt med en rekke aktører/butikker i bransjen og inntrykket jeg sitter tilbake med er SVÆRT lite positiv. Makan til humbug bransje skal man lete lenger etter og det eneste man oppnår ved å drive slikt er å gi de store aktørene der ute mer business.

Tror man at man ikke skal svare på mail innen kort tid, eller ikke besvare sin smarttelefon når den ringer, eller ikke trenger en bra webløsning så har man ingenting å gjøre i en SERVICEbransje. Å drive butikk betyr innsats nærmest 24-7-365 hvis man skal lykkes. Tror man at produktene man har agenturet på er så jævlig unike at dem selger seg selv så tro om igjen!

Godt å få det sagt! Og takk til alle dere som ikke ringte tilbake til tross for at jeg la igjen beskjeder. Eller besvarte mine mail. Dere sparte meg for ti-tusener av kroner! Og takk til Rognlien som inviterte meg hjem til en prøvelytt før jeg gjorde ett kjøp.

-BB-
 
Sist redigert:
C

cruiser.tmp

Gjest
Råd kan man få andre steder, her i byen selger elkjøp marantz, canton, kef, tannoy, klipsch og boston til laav pris, det holder lenge for meg
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
Nå tenkte jeg mer på internett og ikke andre butikker, å tilbringe en ettermiddag i torggata eller tilsvarende er for meg totalt uinteressant.
 

flyer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.05.2015
Innlegg
132
Antall liker
186
Torget vurderinger
3
Det beste er vel å legge ned alle Hifi Butikker i Landet? :p
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.263
Det er lett å være sentimental for nisjeforretninger, men det er enda enklere å være lojal mot egen lommebok. Det ligger i sakens natur at det for de fleste er ganske få ganger man handler inn HiFi "over disk" og for de langt fleste er det også sankk om ganske betydelige beløp de få gangene det skjer. Å handle et sted det er billigst er fort verdt noen tusenlapper eller titusenlapper i de mer outerte tilfellene, mens det å gå inn i en slik butikk å lytte litt, slå av en hyggelig prat og evt låne med seg noe hjem koster ingen verdens ting og kan sågar ses på som en lystbetont virksomhet.
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Egentlig litt interessant tråd etterhvert, selv om litt på kanten å hevde behov for psykiatri ambulanse.
Det interessante er mer i hvilken grad nye forhold som internett påvirker behov og kundeadferd. Og også hvordan nisjebedrifter kan gjøre det bra. Hva som kreves av innsats og tilgjengelighet. Og ikke minst hvordan man priser ting. Er det liksom uetisk av en kunde å bruke eksperten i en nisjebutikk og så handle billigere på nett eller en større aktør?
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Råd kan man få andre steder, her i byen selger elkjøp marantz, canton, kef, tannoy, klipsch og boston til laav pris, det holder lenge for meg
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
Nå tenkte jeg mer på internett og ikke andre butikker, å tilbringe en ettermiddag i torggata eller tilsvarende er for meg totalt uinteressant.
Hmm.. så du kjøper rett og slett ut ifra råd og tester? og ikke ut ifra egen demo og erfaringer? Da går du glipp av en hel del :p.
 
C

cruiser.tmp

Gjest
Man må ikke henge i torggata for å få demo, uansett så er en butikkdemo veldig lite interesant. Demo hjemme er derimot gunstig. En fysisk storefront er ikke nødvendigvis det eneste saliggjørende, men har andre mer effektive måter å kommunisere med kundene sine, samt en mye mer effektiv distribusjon tilgjengelig om man ønsker
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Ett råttent eple mindre. :)
Med markedsføringsmetodene til MX er jeg overrasket over at han greide å holde det gående såpass lenge.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.188
Torget vurderinger
2
Råd kan man få andre steder, her i byen selger elkjøp marantz, canton, kef, tannoy, klipsch og boston til laav pris, det holder lenge for meg
Dette merket jeg veldig tydelig da jeg forsøkte å skape en hverdag som innehaver av en hi-fi butikk. Folk sugde ut all kunnskap, samt lånte utstyr med hjem. Men handlet der det var billigst. Sånt dreper hobbyen til syvende og sist. Og i fall man tror at avansene for en normal forretning er høy, tro omigjen. Det er ikke mye å bli fet av. Tok ikke ut lønn på 2 år, levde på lån.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon!

Først, så synes jeg det er synd at du ikke lyktes, din entusiasme for god lyd er absolutt noe vi trenger mer av.

Men jeg er ikke helt enig i analysen din av markedet. For en del år tilbake så reise jeg en god del, og prøvde å spore om hifibutikker dit jeg kom - nå skal jeg på ingen påberope meg å ha funnet alt og alle, men mitt inntrykk er at antall dedikerte hifi butikker pr innbygger i Norge er høyere enn noe annet sted i verden. Og da blir gjerne nye aktører angrepet fra to sider - på den ene siden de som driver butikk fra garasjen eller kjelleren med lave priser og som er fornøyd med å gå i null, og på den andre siden etablerte butikker med fast og stor kundeportefølje, og til slutt kommer nettbutikker, kjeder og WWW.

Mvh
OMF

Alle "etter 17:00 butikkene" er vel den største konkurranse til butikker Rognlien forsøkte å drive, vil jeg tro. Kjedene er relativt få hva antall produktmerker angår, mens de spennende produktene utenom kanskje hadde vært tjent med å ikke bli drevet av hobbyaktører mht. til garanti og fremtidig deletilgang.

En annen ting, tenk hvilken tillit en stor butikk/kjede hadde hatt med en som Rognlien som den kunden møtte. Å komme inn i en butikk og bli mottatt av en guttunge som er kurset og med selvtillit & kunnskap i verdensklasse, medfører jo bare at man unnskylder seg med at man glemte å putte på parkometeret for å komme derfra før jyplingen har kjørt ut leksa si :)
Sånn som jeg drev, var det ikke akkurat vanskelig å få demo verken hos meg eller hjemme hos kunde, så å si døgnet rundt, bare sånn for ordens skyld. :)

Mvh
Håkon Rognlien
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Historien om Maxwell er ikke historien om de små mot de store. Det er historien om sant og usant, selger og kunder, og surt oppsparte midler betalt for varer som ikke er det selger påstår at de er.

Maxwell var ikke den 'lille mannen' som bukket under for de store ansiktsløse selskapene. Han var løgneren og sjarlatanen som falt for sitt eget grep. Kundene var hele veien ofrene i denne historien, til de været faren og forlot stedet.

OBS. Dette handler om forretningsdriften, ikke personen. Der skal jeg ikke verken fjerndiagnostisere eller mene noe.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.789
Antall liker
11.289
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
I Frankrike sykler de til gourmet butikken.
I Norge kjører vi feit BMW til Rema1000.


Noe av det kuleste jeg har lest om folkeslag - ever!
Hehe! :)
Var ment som en parallell til butikken til Rognlien som desverre ikke gikk så bra.

Maxwell har jeg ikke hørt om før denne tråden, og har ingen meninger om den saken.
 

Brotherlove

Medlem
Ble medlem
29.11.2015
Innlegg
39
Antall liker
19
Dere som ikke har vært innom butikken til Maxwell vet ikke hva dere snakker om.Noen stikkord er, et godt anlegg kurer kreft....... man ser gud i gjennom høytalerne.. Konkursen er en seier for hifi i Norge.
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.281
Antall liker
3.353
Torget vurderinger
49
Jeg kunne kjøpe demo Harbeth C7ES3 for 50000,- av ham.
Den spesielle Ebony finnishen var så sjelden at hvis de skulle lages i dag hadde det kostet 100000,-, men jeg kunne få de for halv pris. Får aldri solgt lageret (som er stappfullt med gammelt utstyr) med de ville prisene.
 

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.694
Antall liker
4.157
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Etter å ha lest mye rart om den butikken gikk jeg inn dørene der på vårparten i 2014.
Jeg var eneste kunde der på den halvtimen han brukte på å heale meg med tapping på membran, og snoker av noen nettkabler hengende rundt meg mens han jabbet usammenhengende i vei om det ytre rom og sjelevandring......Skulle ikke klart å løsrive meg fra klørne jeg hadde havnet i, så jeg løp ut når han snudde seg vekk et øyeblikk.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
OBS. Dette handler om forretningsdriften, ikke personen. Der skal jeg ikke verken fjerndiagnostisere eller mene noe.
Forsåvidt ikke jeg heller, men etter et par besøk så er jeg faktisk usikker på om innehaver ser dette som svindel. Det ville ikke forundre meg om han virkelig mener at MX modifikasjonene sine er en gave til menneskeheten - og det er ikke ironisk ment.
Får håpe han finner støtte i Sarons Dal - heller ikke ironisk ment.....
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
261
Antall liker
187
Kjenner ikke Maxwell hifi. Så her uttaler jeg meg ikke.
Men håper dere har beinharde bevis for uttalelsene deres, For ellers håper jeg noen tar dere for det.

Fy flate !!
Håper det ikke blir noen spesialhandlere igjen !!!
Gå på Elkjøp, finn ut alt selv. og ikke minst. Forsøk selv. Sett økonomi og helse på spill for hobbyen du satte slik pris på.
10 gangen.. Pahh. Prøv heller 1,7 gangen. Det er realiteten til .. de fleste. Mulig noen tror seg. Mulig det gjelder Maxwell. Aner ikke. Tror ikke de fleste av dere vet det heller.
Om så var. Ville han da gått konkurs ?? Neppe.
Da skal man ikke lure mange for å leve av det.

Virkelig.. skjerp dere. En bande av sytende, klagende folk uten rot i virkeligheten.

Får sikkert mange hete kommentarer på denne her.
Det bryr meg ikke !! Om ikke annet.
Jeg har følt det samme som H.R. Så jeg er ikke uten erfaring......
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.314
Kjenner ikke Maxwell hifi. Så her uttaler jeg meg ikke.
Men håper dere har beinharde bevis for uttalelsene deres, For ellers håper jeg noen tar dere for det.

Fy flate !!
Håper det ikke blir noen spesialhandlere igjen !!!
Gå på Elkjøp, finn ut alt selv. og ikke minst. Forsøk selv. Sett økonomi og helse på spill for hobbyen du satte slik pris på.
10 gangen.. Pahh. Prøv heller 1,7 gangen. Det er realiteten til .. de fleste. Mulig noen tror seg. Mulig det gjelder Maxwell. Aner ikke. Tror ikke de fleste av dere vet det heller.
Om så var. Ville han da gått konkurs ?? Neppe.
Da skal man ikke lure mange for å leve av det.

Virkelig.. skjerp dere. En bande av sytende, klagende folk uten rot i virkeligheten.

Får sikkert mange hete kommentarer på denne her.
Det bryr meg ikke !! Om ikke annet.
Jeg har følt det samme som H.R. Så jeg er ikke uten erfaring......
Useriøst. Mvh Høvdingen
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kjenner ikke Maxwell hifi. Så her uttaler jeg meg ikke.
Fulgt med i timen i det siste? Lest denne tråden, eller litt i de opptil flere trådene om denne forretningen?

Det er Maxwell som er konk, ikke alle andre. Det er Maxwell dette handler om, ikke alle andre.

Forøvrig har jeg overhode ingen planer om å skjerpe meg når det gjelder denne saken. Punktum.
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
261
Antall liker
187
Kjenner ikke Maxwell hifi. Så her uttaler jeg meg ikke.
Men håper dere har beinharde bevis for uttalelsene deres, For ellers håper jeg noen tar dere for det.

Fy flate !!
Håper det ikke blir noen spesialhandlere igjen !!!
Gå på Elkjøp, finn ut alt selv. og ikke minst. Forsøk selv. Sett økonomi og helse på spill for hobbyen du satte slik pris på.
10 gangen.. Pahh. Prøv heller 1,7 gangen. Det er realiteten til .. de fleste. Mulig noen tror seg. Mulig det gjelder Maxwell. Aner ikke. Tror ikke de fleste av dere vet det heller.
Om så var. Ville han da gått konkurs ?? Neppe.
Da skal man ikke lure mange for å leve av det.

Virkelig.. skjerp dere. En bande av sytende, klagende folk uten rot i virkeligheten.

Får sikkert mange hete kommentarer på denne her.
Det bryr meg ikke !! Om ikke annet.
Jeg har følt det samme som H.R. Så jeg er ikke uten erfaring......
Jeg klarer meg fint uten prester, hifi-selgere og andre som kan finnes på alternativmessa.
Når selgerene ikke vet forskjellen på en pnp og en npn transistor, er ikke kunnskapen hans mye verdt. Dessverre virker det som om den slags folk dominerer hifi bransjen.
Det er nok mange flere en du tror som vet forskjeller på mere enn komponent detaljer.
De du beskriver, befinner der på el-kjeder osv. Der vet de skvatt !!

Har du så mye som sett bøkene til prøvene som må tas til formålet !!
Vel, det var egentlig ett dårlig eksempel. Alle kan te ekspeditør prøven.

Å virkelig... mener du at men må kunne virkemåten til en transistor for å bedømme lydkvalitet ??
Er det nødvendig å vite forskjeller kun en liten flokk utdannede mennesker har greie på ?
En el-innstalatør vet snøtt hva en transistor gjør i en krets.

For all del, jeg er skjele glad jeg er så gammel at jeg fikk oppleve entusiastiske eiere og selgere.
Tiden går, jada !! Men fy flate å mye mere morro vi hadde det.

Kos deg hos el-kjøp til lave priser du !
Det er mulig der du hører hjemme. Dessverre !!
 

tokai

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.12.2012
Innlegg
261
Antall liker
187
Kjenner ikke Maxwell hifi. Så her uttaler jeg meg ikke.
Fulgt med i timen i det siste? Lest denne tråden, eller litt i de opptil flere trådene om denne forretningen?

Det er Maxwell som er konk, ikke alle andre. Det er Maxwell dette handler om, ikke alle andre.

Forøvrig har jeg overhode ingen planer om å skjerpe meg når det gjelder denne saken. Punktum.
Helt sikker rett det.
Reagerer på det fundamentale angrepet på "hele bransjen".
ALLE... burde skjerpe seg om ting de ikke er helt sikre på ! også du, og jeg for den saks skyld. Ikke høre på rykter.
Om det er rett i denne saken, det vet ikke jeg. Men en ting er sikkert, det vet ikke alle som uttaler seg negativt heller.
Så stor åpenhet finnes ikke. Punktum !
 

knarfar

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2014
Innlegg
2.440
Antall liker
2.320
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Personlig synes jeg at dette er trist, mannen hadde mange spennende produkter. Nå er det bare hifi-klubben igjen i Stavanger..
Det synes jeg er et tankekors. Driver man butikk så ønsker man å kunne leve av det. Gikk forbi sjappa for et par dager siden og det fantes da endel greit utstyr der. Sikkert noe som er mer enn greit også. Det er noe som heter forretningsidé... Den var kanskje dratt litt langt etter hva jeg har lest, men han bør da ha litt kred for å prøve å overleve synes jeg. Vi er forskjellige, men mat må vi ha. .. :)
 

Gurba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2014
Innlegg
345
Antall liker
86
Sånn jeg ser det så er ikke det at han modifiserte produktene og forlangte dobbel pris for de som er så ille. Overpris ser ut til å være standarden i denne bransjen. Det som er ille er at han påstod at en del av produktene var spesiallaget av produsenten til han for det norske markedet når det viser seg at han har gjort modifiseringene selv.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn