Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger

Jeg kan nå Presentere: - Maxwell Sound System - ULTRA-SUB

Produkt: - MjAcoustics Ref.-800mkII-MX-Custom

- Denne er nå nærmere innspilt og Opplev-bar i butikken i Kirkegaten nr.43. i sentrum av Stavanger. Den lagerføres i Svart Ask - men kan bygges i flere kunde-tilpassede farger. Den er spesielt designet for frekvensgangen under 20Hz +/-3dB - slik at personer uten hjerteproblemer vil ikke få problemer før nede i 6-Hz området ( - derfor er den avrundet ved 8Hz for å kunne takle stereoen ved bruk av 2 stykk - som anbefales !!! )

- Dette er ingen BOOOOO-OOOM sub !!!!!!! - men en EXTREM karakterfull fundamentbygger som alle Frekvenser over 20Hz nærmest automatisk vil "stå oppå" og bygge en Bredde og Dybde i Lydbildet jeg bare - nesten - kunne forestille meg !!!
- ( - som jeg lærte førstegang på SEAS Høyttalerfabrikk på begynnelsen av 80-tallet: Når Bass-elementet "plystrer" vil det Ultra-frekvente Lydbildet være i balanse - og tre-dimmensjonaliteten i det hørbare Lydbildet vil fremtre som en Tilstedeværelse. )
- Dette som jeg sammen MED musikerne selv - av erfaring og direkte sammenlikning - bare kan beskrive som " bedre enn selve konserten"

- 18" bass-element 107dB/1m - 2,83V.
- 750Watt/FTC effektforsterker Klasse-AB.
- 2 stk Delefiltermoduler med trinnløse justeringer helt ned til Delefrekvens 20Hz på begge ( - med auto-switch for bruk både til 2.2 og 7.2 samtidig ).
- Trinnløs Gain.
- Trinnløs fasejustering 0 - 180.
- Fjernkontroll.
- RCA + XLR - tilkopling.
- 75Kg.
- Håndlaget i England/Norge.
- Ordentlig Svart Ask finnish.
- Power-Chord tilkopling.
- ( - spilene som dekker foran - og stabiliserer fronten på elementet er av massiv magnesium ! )
+ Masse EXTREME erfaringer.................... - slik som at når den er innspilt og skal justeres - så kjennes en gele`vibb midt over knærne - som forplanter seg umiddelbart ned i leggene hvorpå jeg selv gikk i gulvet uten å ha sjanse til å holde meg på beina !!!............

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
609
Torget vurderinger
10
Hvordan Maxvell velger å presentere sine produkter blir helt opp til ham, så enkelt er det. Han har sine spesielle måter å snakke om lyd og musikk på, hvordan han opplever den, men det har jo alle her inne, dette er jo rette stedet å få være seg selv i den sammenheng..skulle en iallefall håpe på. Maxvell er en trivelig kar som alltid hilser deg med et smil.

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
609
Torget vurderinger
10
Og til ØyeblikketNå; du må gjerne anse dette som mobbing. Jeg gjør ikke det. Jeg gir uttrykk for min mening om annonsen. Hvorfor skulle jeg ønske å mobbe Lyden av Opplevelser?
Selvfølgelig må du få gi uttrykk for dine meninger, men noen av de øvrige svara lenger her oppe var direkte nedlatende og på grensen av hva jeg vil kalle mobbing

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
309
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Folk henger seg på med en gang det er noe å kritisere, da spesiellt fra bak PCèn.. Er det noe positivt ala`en annonse er det tyst!

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.593
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg kjenner, eller kjente, godt til Maxwell hifi og personen bak butikken, og handlet noen komponenter av han mens butikken fremdeles lå i Farsund. Mitt første møte med vedkommende var faktisk da butikken lå i Vanse, nesten ute ved Lista flystasjon der jeg tjenestegjorde. Han hadde allerede da, i 1992/93, for eksempel Luxman-komponenter i butikken. Ikke værst på et sted med kanskje 1500 innbyggere:)

Han har alltid vært en noe spesiell, men svært hyggelig mann. I tillegg har han veldig god peiling på musikk, og han har definitivt gode ører for god lyd og hifi. Adyton Opera hørte jeg første gang i butikken i Farsund, veldig imponerende. Også gode minner fra et fremragende, for den tiden, hjemmekinoanlegg med Kef Reference 107/2 som frontsett. Elektronikk fra Sugden, Carver, Rotel...i Farsund (byen som gud glemte). Ht fra Kef, Velodyne-suber...et hifi-paradis i en by som ikke akkurat er kjent for sin fantastiske handel...!

Entusiasmen har alltid vært enorm, han argumenterer på en litt overtroisk måte, men han tror definitivt selv på det han sier. Dermed troverdig å handle med på et vis.

Jeg synes det tok av litt etterhvert, jeg husker han gikk litt av hengslene av noen Kimber-kabler til over 100000,- for et sett, han hadde dem på lager...men det hang ikke helt på greip, jeg mistet interessen for butikken på det tidspunktet. Det ble litt vel euforisk...og litt dyrt...i alle fall for meg.

Når jeg leser annonsen hans, kjenner jeg igjen personligheten. Han bobler over av entusiasme og mener nok ærlig talt at det han annonserer er noe nær en revolusjon. Problemet er at i en skriftlig setting ser det bare ut som fjollete vrøvl, og får folk som ikke kjenner han til å tro at han er en dust. Noe han ikke er...

Så jeg ble først litt lei meg på Maxwells vegne da jeg så annonsen og den forrige euforiske historien fra samme firma. Jeg vrir meg litt og synes det er litt flaut fordi jeg har kjennskap til personen bak og ønsker å forsvare han. Vanskelig her, jeg er ikke spesielt religiøs...

Jeg synes også det er litt mobbing her, men mener faktisk Maxwell må tåle det når han selv velger å omtale av sine produkter og opplevelser i nærmest bibelske proporsjoner. Tipper dog den MJ-suben er veldig god

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.716
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Artig tråd dette også.
Hva har vi her? En moderne hifi-by-original?
Sånn sett passer det vel inn i mønsteret, med fargerik språkbruk og fantastiske formuleringer og påfølgende latterliggjøring av almuen.

Beskrivelsene av lyd og musikk fra denne karen ligger ofte langt fra mitt domene, for å si det forsiktig.
Men jeg syns det er litt artig å minne folk om at dette er en person og et firma med en lang historie som importør og forhandler av en en imponerende liste kvalitetsprodukter. En riktig stayer altså, som har forundret og forbauset mange, meg selv inkludert.

Når det gjelder den annonserte suben kunne jeg tenke meg å vite hva det er som gjør den 19 kg tyngre enn den umodifiserte fra MJ. Forsterker, kabling, den spesielle avstivningen ? 19 kg opp er mye.
Ikke at jeg er troende til å bruke så mye på en sub, men hvis jeg faktisk var ville jeg nok tatt topp-modellen fra MJ med i betraktning.

Sist redigert:

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.274
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
183
"overhodet" taler for seg selv: LATTER-KICKET kom da jeg kunne sitte å lytte på Live-Konsert og kjenne på ( - LYTTE PÅ ) opp-over-strømningen av kjølende luft når det ble luftet ut av lokalet under den ene innspillingen - mens det i den andre innspillingen ble skrudd på overkjølings-anlegg med ned-over-strømning i det neste opptaket på plata.
- JEG SATT I ET LYTTE-ROM UTEN VENTILASJON - OVERHODE !!!

Kun trist det her uansett fargeklatt eller ei.

Dette opplegget setter alle seriøse hifi interesserte i et dårlig ry, og får oss til å framstå som en gruppe særinger.
En som var innom butikken i Stavanger, fikk sågar "demonstrert" hvor bra høyttaleren var med at det ble KUN tappet med fingrene på elementer! (Han ble hifi skremt, å dro til Elkjøp)

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.302
Sted
Rogaland / Sandnes
"overhodet" taler for seg selv: LATTER-KICKET kom da jeg kunne sitte å lytte på Live-Konsert og kjenne på ( - LYTTE PÅ ) opp-over-strømningen av kjølende luft når det ble luftet ut av lokalet under den ene innspillingen - mens det i den andre innspillingen ble skrudd på overkjølings-anlegg med ned-over-strømning i det neste opptaket på plata.

Dette opplegget setter alle seriøse hifi interesserte i et dårlig ry, og får oss til å framstå som en gruppe særinger.
En som var innom butikken i Stavanger, fikk sågar "demonstrert" hvor bra høyttaleren var med at det ble KUN tappet med fingrene på elementer! (Han ble hifi skremt, å dro til Elkjøp)
Han har tappet på noen element for meg også, men jeg er gammal nokk til ikke å bli skremt.:rolleyes:

Han har noen teorier om egen lyd fra selve membranmaterialet, og jeg har en misstanke at polyproblem membraner ikke er spesielt godt likt der i huset.

Jeg tolker ham slikt at liker du ikke egen lyden som kommer fra membranmaterialet når du knipser på det, er mulighetene for at du liker lyden fra høyttalerne også liten.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.274
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
183

Han har tappet på noen element for meg også, men jeg er gammal nokk til ikke å bli skremt.:rolleyes:

Han har noen teorier om egen lyd fra selve membranmaterialet, og jeg har en misstanke at polyproblem membraner ikke er spesielt godt likt der i huset.

Jeg tolker ham slikt at liker du ikke egen lyden som kommer fra membranmaterialet når du knipser på det, er mulighetene for at du liker lyden fra høyttalerne også liten.
Ja den delen er jeg inneforstått med, men du SPILLER MUSIKK for en nybegynner som vil kjøpe hifi. Du gir han ikke dårlig selvfølelse ved å komme opp med masse svade, teknikk og tapping!

Har selv i min tid hos Doxa, praktisert å demonstrere anlegg ved kun lyden som kommer idet du slipper stiften ned på platen. Men da skal du vite målgruppen din.

(hehe...kanskje jeg skal demontere Beryllium diskantene mine for å høre hvordan de "tapper"?)

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Antall liker
609
Torget vurderinger
10
bli "skremt" av en fyr som tapper på høytalerelementet..han har gort dt flere ganger for meg også, men jeg er såpass sær sjøl at jeg ser ikke 1 grunn til å bry meg om slikt. Idag gikk jeg i ultra hippie fiolett slengbukse, fra den "verste" sleng tia på 60-70tallet. Rett og slett fordi det er de buksene jeg trives best i og som jeg synes overgår alt av nye ting..ja, folk synes det er sært, noen slenger skjellsord etter meg, andre ler eller rister på hodet..en eldre mann viste meg thumbs up idag og smilte.. det verste jeg opplevde var et voksent par, der han ene ropte " go back to Nam, damned hippie"...tror ikke han kjenner FlowerPowerens historie gitt:)
Så det er mye forskjellig folk kan oppfatte som sært, men å bli redd..nei

Jones67

Medlem
Ble medlem
14.07.2013
Antall liker
14
Sted
Rogaland
Har handlet en del hos Maxwell...senest for ett par mnd siden (kabler, CD spiller).
Som alltid herlig service !
"Cheer up" folkens !!!

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.302
Sted
Rogaland / Sandnes

Ja den delen er jeg inneforstått med, men du SPILLER MUSIKK for en nybegynner som vil kjøpe hifi. Du gir han ikke dårlig selvfølelse ved å komme opp med masse svade, teknikk og tapping!

Har selv i min tid hos Doxa, praktisert å demonstrere anlegg ved kun lyden som kommer idet du slipper stiften ned på platen. Men da skal du vite målgruppen din.

(hehe...kanskje jeg skal demontere Beryllium diskantene mine for å høre hvordan de "tapper"?)
:cool:
Spar beryllium diskantene for tappinga, tror ikke de vil like det.

Mål gruppe er nokk viktigere å ha kontroll på en en del forhandlere aner.

Jeg har selv meget dårlig erfaring med el kjøp i så måte, da de demonstrerte et anlegg for en kunde og absolutt insisterte på at bass, diskant måtte stå på fullt og loudness måtte vær aktivert, han spilte høyt og det låt jæ..lig, heldig vis skulle jeg bare ha en vaskemaskin.:)

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.274
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
183
bli "skremt" av en fyr som tapper på høytalerelementet..han har gort dt flere ganger for meg også, men jeg er såpass sær sjøl at jeg ser ikke 1 grunn til å bry meg om slikt. Idag gikk jeg i ultra hippie fiolett slengbukse, fra den "verste" sleng tia på 60-70tallet. Rett og slett fordi det er de buksene jeg trives best i og som jeg synes overgår alt av nye ting..ja, folk synes det er sært, noen slenger skjellsord etter meg, andre ler eller rister på hodet..en eldre mann viste meg thumbs up idag og smilte.. det verste jeg opplevde var et voksent par, der han ene ropte " go back to Nam, damned hippie"...tror ikke han kjenner FlowerPowerens historie gitt:)
Så det er mye forskjellig folk kan oppfatte som sært, men å bli redd..nei
Det er ok at du ikke lar deg skremme, men det skjer faktisk at andre gjør det.

Det oppfattes som en unødvendig arrogant og eksentrisk væremåte fra en selger som skremmer "normale" hifi elskere og gir bransjen dårlig rykte.

Han har til og med sagt til kunde jeg kjenner, at kundens forsterker ikke kunne inneholde originale komponenter da kunden hadde fått kjøpt denne 40% rimeligere fra utlandet. (noe som selvsagt var sprøyt).

Takker meg da heller til vaskemaskiner med loudness:cool:

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Sitat: -" at jeg har sagt at kundens forsterker ikke kunne inneholde originale komponenter " - vil jeg ha meg frabedt ! Hvordan skulle jeg kunne vite det uten å ha undersøkt det konkrete produktet inngående i samråd med spesialtekniker og produsenten selv !? ( - om kunden stusser på om det faktisk er ORIGINALE DELER inne i det aktuelle produktet - sitt ? - på grunn av salgssted,levering eller pris - er jo HANS EGEN vurdering, og ikke mine meninger !!! ) Det jeg har sagt er at to tilsynelatende like produkter med samme navn vil for mange av de produktene jeg selger - være mer eller mindre forskjellige i det interne oppbygningen og komponentvalget inne i produktet i forhold til produkter som er tilgjengelige i Utlandet. Disse to produktene vil da ha forskjellige ytelse, lyd - og holbarhetsmessige egenskaper! - Totalt. Produktene blir da ganske så forskjellige - men samtidig svært like å.....- se på ! - Om du liker det importerte produktet bedre - er jo det en personlig preferanse at du har kjøpt et produkt som er bedre enn mitt til en 40% lavere pris - som totalt sparer Deg for 60% av utlegget effektivt? - et helt RIKTIG og godt kjøp!!! MEN kjøper du et tilsynelatende likt produkt - og du tror at du faktisk har kjøpt og fått levert mitt Referanse-produkt i Klassen ?? - DA har DU helt sikkert kjøpt - MEN på ingen måte fått levert mitt Referanse-Produkt.
- ( EKSEMPEL: - Harbeth M-40.1 sin diskant produseres og leveres av SEAS, - og du får kjøpt ganske mange forskjellige SEAS-diskanter svært lik til denne - MEN som SEAS sier og jeg velger å tro - er at ingen er lik denne - som du da forøvrig bare får kjøpt innebygd i Harbeth M-40.1 ........- bare som ett annet eksempel. )

- Forøvrig så er der blitt svært mange Kunder ( = Mennesker som har investert i produkter hos Maxwell Hi-Fi AS - igjennom de siste 35år) som kommer for å treffe innsikts-rikdom med lytting, læring - og bli beriket med enda Mektigere innsikter med nye grader Emphati - mens andre har en Flott masse av overlegen og Stor-slagen egen-erfaring allerede, og trenger kun enda kjappere ekspedering, kanskje - og en helt annen form for Sentrering, - kanskje!?

Mvh. Lyden av Opplevelser.

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Antall liker
1.274
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
183
bla bla...var der selv....måtte måpe.....Det var en Music Hall integrert bestilt fra USA.

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
...Sarkastisk og muligens på grensen til mobbing, men jeg vil atter en gang takke for langtidstestingen Maxwell utførte på min Vincent SV-237.
Prekært arbeid siden det var svensk utgave med helt andre egenskaper enn den norske. Sånn går det når man kjøper noe vesentlig billigere fra utlandet.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
45.091
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hva er forskjell på den Svenske kontra den Norske utgaven,sliter litt med å tro på det er noe forskjell?

mvh

MortenG.Aldal

Medlem
Ble medlem
01.08.2013
Antall liker
9
Det er to utgaver av Vincent SV-237. Den ene er "special edition" med JAN rør, som den jeg kjøpte fra Sverige. Det kan være den norske har de vanlige rørene.

I innlegget over skriver "Lyden av opplevelser" at han aldri har sagt kundens forsterker ikke kunne inneholde originale komponenter. Samtidig sier han dette:

"Produktene blir da ganske så forskjellige - men samtidig svært like å.....- se på ! - Om du liker det importerte produktet bedre - er jo det en personlig preferanse at du har kjøpt et produkt som er bedre enn mitt til en 40% lavere pris - som totalt sparer Deg for 60% av utlegget effektivt? - et helt RIKTIG og godt kjøp!!! MEN kjøper du et tilsynelatende likt produkt - og du tror at du faktisk har kjøpt og fått levert mitt Referanse-produkt i Klassen ?? - DA har DU helt sikkert kjøpt - MEN på ingen måte fått levert mitt Referanse-Produkt. "

....?!

Edit: Det er vel ingen som sier at det mye billigere produktet fra utlandet er BEDRE, men det er nøyaktig like bra.

Informasjon om bruker

Lyden av Opplevelser
Hi-Fi entusiast
Medlem siden
Antall liker
42
Link til alle artikler
16
Lyden av Opplevelser sine annonser
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av enda mer Opplevelser !!!

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av enda mer Opplevelser !!!

• 0
Jeg drar JUBILEEET enda kraftigere i gang med - 30% Super-Salg på italienske Chario med serien Constellation som jeg har på lager. Denne høyttalerserien rangeres av mange som en del av...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av Opplevelser

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av Opplevelser

• 7
Jeg drar ved dette igang mitt 30-års JUBILEEEUM med å gi vekk 30% Spesialrabatt på hele TEAC DISTINCTION-MX Serien som benytter svært mange likhetstrekk med sine enda mye mer kostbare...
Fortsett
Bransjenyheter
Uten en tråd - NESTEN -... Et par morsomme små Hi-Fi Høyttalere fra: Maxwell Hi-Fi AS

Uten en tråd - NESTEN -... Et par morsomme små Hi-Fi Høyttalere fra: Maxwell Hi-Fi AS

• 0
Advance Acoustic AIR - 50-MX Svart/Hvit: Kr. 2990,-/par 2 x 45 Watt/FTC innebygd. Strømforbruk inntil: 210 Watt/220Volt. Diskant: Soft-Dome 25mm. Bass: Coated Papir 130mm. Frekvensgang: 55...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Internett Radio med DAB/DAB+ og CD

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Internett Radio med DAB/DAB+ og CD

• 0
Advance Acoustic X-Uni-MX med ForForsterker er nå kommet til Norge. Dette er en litt annerledes enhet med: - Trådløs Internett Radio. - Trådløs DAB/DAB+. - Trådløs APTX Bluetooth. - FM med RDS...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Løsning for ALLE Hi-Fi / High-End

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Løsning for ALLE Hi-Fi / High-End

• 4
Da kan jeg endelig tilby TRÅDLØS MOTTAKS-LØSNING til ALLE Hi-Fi og High-End anlegg - og Aktive Høyttalere !!! Advance Acoustic-MX kommer nå med analog mottaker WTX -...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer KABLER : Maxwell Sound System - LEGACY

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer KABLER : Maxwell Sound System - LEGACY

• 78
- Jeg har testet inngående de aller fleste kjente kabel-merker de siste 30 årene - og har de fleste av dem i innspilte versjoner i eget eie for å rettferdig-gjøre mine tester innenfor de objektive...
Fortsett
Topp Bunn