Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger

Jeg kan nå Presentere: - Maxwell Sound System - ULTRA-SUB

Produkt: - MjAcoustics Ref.-800mkII-MX-Custom

- Denne er nå nærmere innspilt og Opplev-bar i butikken i Kirkegaten nr.43. i sentrum av Stavanger. Den lagerføres i Svart Ask - men kan bygges i flere kunde-tilpassede farger. Den er spesielt designet for frekvensgangen under 20Hz +/-3dB - slik at personer uten hjerteproblemer vil ikke få problemer før nede i 6-Hz området ( - derfor er den avrundet ved 8Hz for å kunne takle stereoen ved bruk av 2 stykk - som anbefales !!! )

- Dette er ingen BOOOOO-OOOM sub !!!!!!! - men en EXTREM karakterfull fundamentbygger som alle Frekvenser over 20Hz nærmest automatisk vil "stå oppå" og bygge en Bredde og Dybde i Lydbildet jeg bare - nesten - kunne forestille meg !!!
- ( - som jeg lærte førstegang på SEAS Høyttalerfabrikk på begynnelsen av 80-tallet: Når Bass-elementet "plystrer" vil det Ultra-frekvente Lydbildet være i balanse - og tre-dimmensjonaliteten i det hørbare Lydbildet vil fremtre som en Tilstedeværelse. )
- Dette som jeg sammen MED musikerne selv - av erfaring og direkte sammenlikning - bare kan beskrive som " bedre enn selve konserten"

- 18" bass-element 107dB/1m - 2,83V.
- 750Watt/FTC effektforsterker Klasse-AB.
- 2 stk Delefiltermoduler med trinnløse justeringer helt ned til Delefrekvens 20Hz på begge ( - med auto-switch for bruk både til 2.2 og 7.2 samtidig ).
- Trinnløs Gain.
- Trinnløs fasejustering 0 - 180.
- Fjernkontroll.
- RCA + XLR - tilkopling.
- 75Kg.
- Håndlaget i England/Norge.
- Ordentlig Svart Ask finnish.
- Power-Chord tilkopling.
- ( - spilene som dekker foran - og stabiliserer fronten på elementet er av massiv magnesium ! )
+ Masse EXTREME erfaringer.................... - slik som at når den er innspilt og skal justeres - så kjennes en gele`vibb midt over knærne - som forplanter seg umiddelbart ned i leggene hvorpå jeg selv gikk i gulvet uten å ha sjanse til å holde meg på beina !!!............
 

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Siden strømkabelen kommer i egen bombesikker koffert ved siden av, vil jeg tippe prisklasse: høy.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.916
Antall liker
38.876
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Som det meste annet fra Maxwell så koster vel bare kabelen 5 siffret ?

mvh
 

*RBJ*

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2009
Innlegg
127
Antall liker
59
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
12
Følsomhet på 107db i lukket kasse? Tror ikke det.
 

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
552
Antall liker
133
Torget vurderinger
7
Fint man må ha 2 stk da, viss prisen er billig.
Snakker vi om 4-5000 her, eller er det sånn SUB til heile 10 000,- dette?
 

*RBJ*

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2009
Innlegg
127
Antall liker
59
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
12
Følsomhet på 107db i lukket kasse? Tror ikke det.
Nja. Det er spenningsfølsomhet som er oppgitt, ikke effektfølsomhet. Er elementet 1ohm så er det ikke helt borti natta.
Jeg vet ikke om noen 18" med 1 ohm impedans.. Uansett, dersom det var tilfellet kan vi trekke fra 9db og ender på 98db, som fremdeles er helt urealistisk for en lukket kasse.
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.578
Antall liker
747
Torget vurderinger
3
Med tanke på at den i Norge veger nesten 20 kg mer enn hva produsenten selv oppgir, har 150w mer effekt osv så er det også fort gjort å få 107dB effektivitet også :)

MJ Acoustics. Reference 800 MkII.

Men det er sikkert en god forklaring på helt andre specs enn hva produsenten oppgir?
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Følsomhet på 107db i lukket kasse? Tror ikke det.
Nja. Det er spenningsfølsomhet som er oppgitt, ikke effektfølsomhet. Er elementet 1ohm så er det ikke helt borti natta.
Jeg vet ikke om noen 18" med 1 ohm impedans.. Uansett, dersom det var tilfellet kan vi trekke fra 9db og ender på 98db, som fremdeles er helt urealistisk for en lukket kasse.

Enig i det. Var bare en "formildende" omstendighet.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.271
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
med litt googling så kom jeg over en annonse på finn.no 79laken koster den som er annonsert der. Men om det er samme subben som er presentert her skal jeg ikke si noe om. spec ser i vertfall like ut.

Strømkabelen i den kofferten ligger på 25 laken ( men den er med i pakka til 79)

Har vel ikke lov til å linke opp til annonsen, men den er lett å finne på finn.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.123
Antall liker
3.904
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Beste produktnavnet jeg har sett på lang tid
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.292
Antall liker
11.110
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
For sammenlikning: umodifisert modell fra MJ Acoustics selges i UK butikk for 4700 GBP. Normalt ville det i butikk i Norge gjerne bli 60000 kr.
Uansett ingen hvermannsen-sub.

Eksempel er stoneaudio.co.uk
 
Sist redigert:

*RBJ*

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2009
Innlegg
127
Antall liker
59
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
12
For sammenlikning: umodifisert modell fra MJ Acoustics selges i UK butikk for 4700 GBP. Normalt ville det i butikk i Norge gjerne bli 60000 kr.
Uansett ingen hvermannsen-sub.

Eksempel er stoneaudio.co.uk
Det skulle vel bli ca 50k NOK pluss frakt, da man trekker fra engelsk VAT (20%) ved eksport til land utenfor EU.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.292
Antall liker
11.110
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
For sammenlikning: umodifisert modell fra MJ Acoustics selges i UK butikk for 4700 GBP. Normalt ville det i butikk i Norge gjerne bli 60000 kr.
Uansett ingen hvermannsen-sub.
Eksempel er stoneaudio.co.uk
Det skulle vel bli ca 50k NOK pluss frakt, da man trekker fra engelsk VAT (20%) ved eksport til land utenfor EU.
Det er regnestykke for hva du måtte ut med hvis du kjøpte fra en britisk butikk. Eller hva du syns ville være riktig.
En annen ting er hva som er vanlig. Britiske produkter (sjekk Naim, Meridian, Linn, MF etc.) koster typisk minst 20 % mer i norsk butikk enn tilsvarende britisk utsalgspris. Norge har mye høyere kostnader og mindre marked. Ikke til forsvar for noen, bare min observasjon hos diverse forhandlere.
 

*RBJ*

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2009
Innlegg
127
Antall liker
59
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
12
For sammenlikning: umodifisert modell fra MJ Acoustics selges i UK butikk for 4700 GBP. Normalt ville det i butikk i Norge gjerne bli 60000 kr.
Uansett ingen hvermannsen-sub.
Eksempel er stoneaudio.co.uk
Det skulle vel bli ca 50k NOK pluss frakt, da man trekker fra engelsk VAT (20%) ved eksport til land utenfor EU.
Det er regnestykke for hva du måtte ut med hvis du kjøpte fra en britisk butikk. Eller hva du syns ville være riktig.
En annen ting er hva som er vanlig. Britiske produkter (sjekk Naim, Meridian, Linn, MF etc.) koster typisk minst 20 % mer i norsk butikk enn tilsvarende britisk utsalgspris. Norge har mye høyere kostnader og mindre marked. Ikke til forsvar for noen, bare min observasjon hos diverse forhandlere.
Joda, skjønner hva du mener og er enig i det. Jeg synes bare det er litt interessant å se hva jeg som privatperson kan kjøpe ting for i utlandet, da jeg synes enkelte forhandlere i Norge ofte opererer med fantasipriser.
 
C

cruiser

Gjest
For sammenlikning: umodifisert modell fra MJ Acoustics selges i UK butikk for 4700 GBP. Normalt ville det i butikk i Norge gjerne bli 60000 kr.
Uansett ingen hvermannsen-sub.
Eksempel er stoneaudio.co.uk
Det skulle vel bli ca 50k NOK pluss frakt, da man trekker fra engelsk VAT (20%) ved eksport til land utenfor EU.
Det er regnestykke for hva du måtte ut med hvis du kjøpte fra en britisk butikk. Eller hva du syns ville være riktig.
En annen ting er hva som er vanlig. Britiske produkter (sjekk Naim, Meridian, Linn, MF etc.) koster typisk minst 20 % mer i norsk butikk enn tilsvarende britisk utsalgspris. Norge har mye høyere kostnader og mindre marked. Ikke til forsvar for noen, bare min observasjon hos diverse forhandlere.
Joda, skjønner hva du mener og er enig i det. Jeg synes bare det er litt interessant å se hva jeg som privatperson kan kjøpe ting for i utlandet, da jeg synes enkelte forhandlere i Norge ofte opererer med fantasipriser.
Må lage rom for en klekkelig rabatt :)
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.962
Antall liker
13.312
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
bare språket i "annonsen" får alle alarmklokkene til å ringe samtidig
mvh
Leif
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Ja vel denne subwooferen må vææææææææææææææææære sinnnnnnnsyk bra , har ikke sett ein slik skryter annonse før. Som lmc sier her ringer alle alarmklokkene inn trur jeg.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Er det greit å "mobbe" annonser som blir lagt ut av forretninger? Ikke at jeg er overbevist men står at den kan oppleves i butikken!

Ender vel med at ingen vil annonsere her tilslutt!
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
det burde ikke være greit nei..Men de avslører jo enkelt sin egen iq og innsiktsnivå ved å drive på slik..
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
En ting jeg har lagt merke til og stusser litt på når det gjelder liksomkompromissløse subwoofere, er at de ikke er fysisk større. Har alltid blitt fortalt at skikkelig bass krever en viss størrelse, men syns ofte subwoofere med ellers dyre elementer og gromme specs er relativt beskjedne rent fysisk.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Er det greit å "mobbe" annonser som blir lagt ut av forretninger? Ikke at jeg er overbevist men står at den kan oppleves i butikken!

Ender vel med at ingen vil annonsere her tilslutt!
De fleste annonsene her inn får vel være i fred. Og får de ikke det, er det som regel en grunn.
Jeg ble heller ikke særlig imponert over språkbruken, og skulle jeg fatte interesse for denne subben, måtte det være på grunn av informasjon fra andre kilder.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
Syns det er fint da forhandlere kan vise entusiasme/glede seg over, samt utrrykke sine tanker om dem på sin egen måte. Det skaper farge og liv i hverdagen. Er det om å gjøre å imponere med flott språkbruk og edle reklame/salgsteknikker?
Vi har alle våre særegenheter, jeg mine og dere deres, men mobbing bør være utelukket og avskydd uansett grunn dere gir.
Er dere ikke interessert så er dere ikke, men er jo også lov å ta turen ned å høre på dem..kanskje det hadde falt i smak..?:-/
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.394
Antall liker
725
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Ja helt klart,man bør sette seg inn i sakene før man kaster ut noen lite gjennomtenkte "one liners"
Vi ser vel en trend i og henge seg på hvis noen kommer med noe fjås

Morro om noen i området kunne sjekke disse ut og få en så kvalifisert synsing som mulig :)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
"Sette seg inn i sakene"? I dette tilfellet er "saken" for meg, og muligens også for LMC, språkbruken og ordlyden i annonsen.
Og denne "saken" har vi rikelig anledning til å sette oss inn i ved ganske enkelt å lese annonsen.
"...hvorpå jeg selv gikk i gulvet uten å ha sjanse til å holde meg på beina" inngir ikke akkurat tillit. Hos meg ;)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.916
Antall liker
38.876
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
"Sette seg inn i sakene"? I dette tilfellet er saken for meg, og muligens også for LMC, språkbruken og ordlyden i annonsen.
Og denne "saken" har vi rikelig anledning til å sette oss inn i ved ganske enkelt å lese annonsen.
"...hvorpå jeg selv gikk i gulvet uten å ha sjanse til å holde meg på beina" inngir ikke akkurat tillit. Hos meg ;)
I den butikken går alt ann bare en er sterk i trua ;)

mvh
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
602
Torget vurderinger
10
"Sette seg inn i sakene"? I dette tilfellet er "saken" for meg, og muligens også for LMC, språkbruken og ordlyden i annonsen.
Og denne "saken" har vi rikelig anledning til å sette oss inn i ved ganske enkelt å lese annonsen.
"...hvorpå jeg selv gikk i gulvet uten å ha sjanse til å holde meg på beina" inngir ikke akkurat tillit. Hos meg ;)
Saken er egentlig at grunnet Maxvells språkbruk på sine produkter, blir deres svar som mobbing å regne...temmelig unødvendig og veldig lavmål.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Uavhengig av mobbing tror jeg ikke Maxwell får solgt svært mange av disse med denne språkbruken. Bruk gjerne malerisk språk i møte med kunden face to face, det kan virke. Men å skrive på denne måten virker det som Maxwell ikke vet helt hvilken kundegruppe han vil ha..
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Når det gjeller Maxwell Hi-Fi i Stavanger så er det litt viktig å kjenne butikken og personen som driver den, da faller annonse teksten mer på plass.

Jeg tipper flere av oss på sydvestspissen smiler litt lurt for oss selv når vi leser annonsene fra Maxswell.

Daglig leder er en mann med egne meninger og står vell nokså sterkt på disse, det er det noen som liker andre takler det ikke i det hele tatt.

Men mannen har en hel del peiling på musikk og bruker dette som terapiform til meget alvorlig syke mennesker har det blitt meg fortalt av en sykepleier.

Jeg er en av dem som er innom en sjelden gang men har aldri handlet der.

Dette er absolutt en litt annerledes hifi butikk, og kanskje et friskt pust blant de to kjedebutikkene som ellers dominerer Stavanger/Sandnes området.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hehe.
Gir assosiasjoner til annonser på finn.no skrevet av tenåringer som bruker alle superlativene de kan for å selge "Eltex" type anlegget sitt. Kombinert med feilaktig teknisk info, så blir det hele særdeles komisk.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Uavhengig av mobbing tror jeg ikke Maxwell får solgt svært mange av disse med denne språkbruken. Bruk gjerne malerisk språk i møte med kunden face to face, det kan virke. Men å skrive på denne måten virker det som Maxwell ikke vet helt hvilken kundegruppe han vil ha..
Tiltredes! I min bok handler en annonse om å skape tillit til - og/eller interesse for - produktet - og til forhandler. En annonse skal gi meg lyst til å oppsøke forhandleren og se på/lytte til produktet, og derigjennom å danne meg en mening om det.
At forhandleren, "face to face", så gir seg hen til panegyriske beskrivelser, forblommede omtaler osv, er å vente. Han har jo oppnådd første steg, nemlig å lokke meg inn i butikken. Det aksepterer jeg, så lenge han ikke begynner å preike dritt om andre produkter - som han selvfølgelig ikke fører - og andre forhandlere.
Men denne annonsen, som tidligere forklart, gir meg ingen lyst til å oppsøke forhandleren.

Og til ØyeblikketNå; du må gjerne anse dette som mobbing. Jeg gjør ikke det. Jeg gir uttrykk for min mening om annonsen. Hvorfor skulle jeg ønske å mobbe Lyden av Opplevelser?
 
Sist redigert:

Informasjon om bruker

Lyden av Opplevelser
Hi-Fi entusiast
Medlem siden
Antall liker
42
Link til alle artikler
16
Lyden av Opplevelser sine annonser
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av enda mer Opplevelser !!!

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av enda mer Opplevelser !!!

  • 0
Jeg drar JUBILEEET enda kraftigere i gang med - 30% Super-Salg på italienske Chario med serien Constellation som jeg har på lager. Denne høyttalerserien rangeres av mange som en del av...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av Opplevelser

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger feirer 30 ÅR med Lyden av Opplevelser

  • 7
Jeg drar ved dette igang mitt 30-års JUBILEEEUM med å gi vekk 30% Spesialrabatt på hele TEAC DISTINCTION-MX Serien som benytter svært mange likhetstrekk med sine enda mye mer kostbare...
Fortsett
Bransjenyheter
Uten en tråd - NESTEN -... Et par morsomme små Hi-Fi Høyttalere fra: Maxwell Hi-Fi AS

Uten en tråd - NESTEN -... Et par morsomme små Hi-Fi Høyttalere fra: Maxwell Hi-Fi AS

  • 0
Advance Acoustic AIR - 50-MX Svart/Hvit: Kr. 2990,-/par 2 x 45 Watt/FTC innebygd. Strømforbruk inntil: 210 Watt/220Volt. Diskant: Soft-Dome 25mm. Bass: Coated Papir 130mm. Frekvensgang: 55...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Internett Radio med DAB/DAB+ og CD

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Internett Radio med DAB/DAB+ og CD

  • 0
Advance Acoustic X-Uni-MX med ForForsterker er nå kommet til Norge. Dette er en litt annerledes enhet med: - Trådløs Internett Radio. - Trådløs DAB/DAB+. - Trådløs APTX Bluetooth. - FM med RDS...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Løsning for ALLE Hi-Fi / High-End

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer Trådløs Løsning for ALLE Hi-Fi / High-End

  • 4
Da kan jeg endelig tilby TRÅDLØS MOTTAKS-LØSNING til ALLE Hi-Fi og High-End anlegg - og Aktive Høyttalere !!! Advance Acoustic-MX kommer nå med analog mottaker WTX -...
Fortsett
Bransjenyheter
Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer KABLER : Maxwell Sound System - LEGACY

Maxwell Hi-Fi AS - Stavanger - Presenterer KABLER : Maxwell Sound System - LEGACY

  • 78
- Jeg har testet inngående de aller fleste kjente kabel-merker de siste 30 årene - og har de fleste av dem i innspilte versjoner i eget eie for å rettferdig-gjøre mine tester innenfor de objektive...
Fortsett
Topp Bunn