Match from heaven

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
I frustrasjon over negativt ladete tråder – hvor målet virker stort sett å rakke ned på ting fremfor å finne ut av ting så prøver jeg meg her.

En tråd hvor man fritt kan synes – juble – skryte over produkter som passer i kombinasjon med andre produkter man har eller har hørt. Vi snakker altså om matching.

«Value for money» er alltid godt å vite om, men ser ofte at et produkt som suger et sted – funker grisefett et annet. Drit i hva ting koster – det er uinteressant. Drit i ting man har lest på et eller annet forum som man har glemt linken til – det er ikke dine erfaringer og dermed verdiløse. Har du ikke hørt produktet – vel da er det vanskelig å komme med lytteintrykk vil jeg tro. Innebærer ting kabel – finnes kabeltråder for den slags, men det er helt greit å skrive, men ikke la det blir en for-mot kabeltråd. De som tror på kabler får informasjonen de er på jakt etter og resten kan sitte å le hysterisk på sidelinjen av idiotene som tror på det. Snakker vi om høyttalere - vel litt informasjon om rommets størrelse er ikke nødvendig, men kan være informativ.

Takhøyden er stor da vi kun snakker om positive opplevelser – ikke fokuserer på de negative. Vitenskapelige bevis er totalt uinteressante – målinger likeså. Vi snakker om hva vi hører – ser og koser oss med.

Har en slik tråd livets rett???
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III, fantastisk musikalsk match. Matchen min er en god match for et budsjett anlegg. Har ikke hørt noen annen forsterker her til prisen som har hatt så god kontroll på høyttalerne i forhold til pris. I tilleg er lyden rund og varm som gjør høyttalerne meget behagelig å høre på.
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Abrahamsen kilde-> CJ PV11 -> CJ MV52 -> Klipsch Hersey III er ett musikalsk lykketreff....måtte mine gamle CJ forsterkere vare lenge :)
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Abrahamsenforsterkere på Klipsch er noe som er en god match. :) V2.0 / V3.0 / V4.0 på RF-63 gjorde at jeg knapt så dagslys på 1 år.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Har lagt min elsk på forforsterkerne til Hegel. Combo med flere forsterkere har aldri skuffet. Gjerne med Klipsch i enden.
Say no more.
 

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.751
Antall liker
878
Torget vurderinger
35
Tandberg TR2075 + B&W DM4 - fantastisk vintagekombinasjon :)

mvh
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.670
Antall liker
3.367
Klasse D (ICE 200W) + R + Fostex BLH
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg har hatt litt problemer med å finne de rette høyttalerne til Pathos Logos forsterkeren, men nå har jeg funnet de rette, den beste komboen jeg har hørt, og etter mye prøving og feiling er jeg endelig i mål. :)

Pathos Logos > XTZ 99.36 MKII

Denne komboen er også veldig bra;
Cayin A-88T > XTZ 99.25

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=663&zoneid=3
http://www.xtz.se/
http://www.6moons.com/audioreviews/cayin/a88t_2.html

Og takk til alle dere som ikke kjøpte Pathos'en da jeg hadde den for salg ;D
 

Vedlegg

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Dette kan jo bli en riktig hyggelig tråd. :)


Stueanlegget fikk her om dagen et uventet løft i form av en liten unnseelig grå "dings" fra Arcam, rDac kw.
Denne dacen ga lyden en kjærkommen oppstramming fra topp til tå, samtidig som den økte opplevelsen av dybde (og merkelig nok høyde i lydbildet). Jeg var fra før av egentlig nokså tilfreds med det store, solide lydbildet anlegget alt tegnet opp i stuen. Det ga en illusjon av at lydbildet strakte seg langt ut til side for høyttalerne og fra gulvet til noe over "øyehøyde". Når så rDac'n kom på plass, var det akkurat som lyden fylte et lerret fra gulv til tak, og lyden er blitt enda mer "3D". (Vet egentlig ingen annen måte å si det på.) Det hele virker mer dirrekte og nøyaktig plassert.

Anlegget består nå av følgende elektronikk:

Kilder: MacBook pro, Xindak Muse Deluxe 1.0, Pro-Ject Debut Esprit, NTE-box, Sony BD
Dac: Arcam rDac kw
Forsterker: Xindak 6950
Høyttalere: ProAc Response 2.5

Venter spent på en velodyne sub med romkorreksjon som kommer til uken. Om den blir værende får tiden vise, men selv om ProAc-ene ikke akkurat er bassfattige tror/håper jeg kanskje at de vil nyte godt av litt avlastning i kjellerdypet.
"Time will show"... Kanskje blir det en ny "Match made in heaven"..? ;)
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
novgarod skrev:
Dette kan jo bli en riktig hyggelig tråd. :)


Stueanlegget fikk her om dagen et uventet løft i form av en liten unnseelig grå "dings" fra Arcam, rDac kw.
Denne dacen ga lyden en kjærkommen oppstramming fra topp til tå, samtidig som den økte opplevelsen av dybde (og merkelig nok høyde i lydbildet). Jeg var fra før av egentlig nokså tilfreds med det store, solide lydbildet anlegget alt tegnet opp i stuen. Det ga en illusjon av at lydbildet strakte seg langt ut til side for høyttalerne og fra gulvet til noe over "øyehøyde". Når så rDac'n kom på plass, var det akkurat som lyden fylte et lerret fra gulv til tak, og lyden er blitt enda mer "3D". (Vet egentlig ingen annen måte å si det på.) Det hele virker mer dirrekte og nøyaktig plassert.

Anlegget består nå av følgende elektronikk:

Kilder: MacBook pro, Xindak Muse Deluxe 1.0, Pro-Ject Debut Esprit, NTE-box, Sony BD
Dac: Arcam rDac kw
Forsterker: Xindak 6950
Høyttalere: ProAc Response 2.5

Venter spent på en velodyne sub med romkorreksjon som kommer til uken. Om den blir værende får tiden vise, men selv om ProAc-ene ikke akkurat er bassfattige tror/håper jeg kanskje at de vil nyte godt av litt avlastning i kjellerdypet.
"Time will show"... Kanskje blir det en ny "Match made in heaven"..? ;)
Vel denne tråden handler vel strengt at om eksepsjonelt gode matcher og ikke større og mindre tweaks. Men flott at du har fått et bra løft med en dac.
 

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Innlegg
436
Antall liker
79
Match er veldig viktig og etter mye prøving og feiling gikk jeg til slutt for ett merke som lager samtlige komponenter. Fullt Audio Note oppsett er som skapt for hverandre, bokstavlig talt ;). Match from heaven etter mine preferanser.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Roberth skrev:
novgarod skrev:
Dette kan jo bli en riktig hyggelig tråd. :)


Stueanlegget fikk her om dagen et uventet løft i form av en liten unnseelig grå "dings" fra Arcam, rDac kw.
Denne dacen ga lyden en kjærkommen oppstramming fra topp til tå, samtidig som den økte opplevelsen av dybde (og merkelig nok høyde i lydbildet). Jeg var fra før av egentlig nokså tilfreds med det store, solide lydbildet anlegget alt tegnet opp i stuen. Det ga en illusjon av at lydbildet strakte seg langt ut til side for høyttalerne og fra gulvet til noe over "øyehøyde". Når så rDac'n kom på plass, var det akkurat som lyden fylte et lerret fra gulv til tak, og lyden er blitt enda mer "3D". (Vet egentlig ingen annen måte å si det på.) Det hele virker mer dirrekte og nøyaktig plassert.

Anlegget består nå av følgende elektronikk:

Kilder: MacBook pro, Xindak Muse Deluxe 1.0, Pro-Ject Debut Esprit, NTE-box, Sony BD
Dac: Arcam rDac kw
Forsterker: Xindak 6950
Høyttalere: ProAc Response 2.5

Venter spent på en velodyne sub med romkorreksjon som kommer til uken. Om den blir værende får tiden vise, men selv om ProAc-ene ikke akkurat er bassfattige tror/håper jeg kanskje at de vil nyte godt av litt avlastning i kjellerdypet.
"Time will show"... Kanskje blir det en ny "Match made in heaven"..? ;)
Vel denne tråden handler vel strengt at om eksepsjonelt gode matcher og ikke større og mindre tweaks. Men flott at du har fått et bra løft med en dac.
Tweaks..?
Er en separat dac å regne som et tweak, eller er det sub'n jeg venter på, du sikter til..?
Eller er det kanskje slik at du selv har hørt sammensetningen (i min stue) før og etter, og derfor mener at forskjellene er for små eller i gal retning i forhold til den, om jeg har oppfattet deg riktig, "eksepsjonelle" matchen "Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III" vistnok utgjør (i et gitt rom)..? ???
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
novgarod skrev:
Roberth skrev:
novgarod skrev:
Dette kan jo bli en riktig hyggelig tråd. :)


Stueanlegget fikk her om dagen et uventet løft i form av en liten unnseelig grå "dings" fra Arcam, rDac kw.
Denne dacen ga lyden en kjærkommen oppstramming fra topp til tå, samtidig som den økte opplevelsen av dybde (og merkelig nok høyde i lydbildet). Jeg var fra før av egentlig nokså tilfreds med det store, solide lydbildet anlegget alt tegnet opp i stuen. Det ga en illusjon av at lydbildet strakte seg langt ut til side for høyttalerne og fra gulvet til noe over "øyehøyde". Når så rDac'n kom på plass, var det akkurat som lyden fylte et lerret fra gulv til tak, og lyden er blitt enda mer "3D". (Vet egentlig ingen annen måte å si det på.) Det hele virker mer dirrekte og nøyaktig plassert.

Anlegget består nå av følgende elektronikk:

Kilder: MacBook pro, Xindak Muse Deluxe 1.0, Pro-Ject Debut Esprit, NTE-box, Sony BD
Dac: Arcam rDac kw
Forsterker: Xindak 6950
Høyttalere: ProAc Response 2.5

Venter spent på en velodyne sub med romkorreksjon som kommer til uken. Om den blir værende får tiden vise, men selv om ProAc-ene ikke akkurat er bassfattige tror/håper jeg kanskje at de vil nyte godt av litt avlastning i kjellerdypet.
"Time will show"... Kanskje blir det en ny "Match made in heaven"..? ;)
Vel denne tråden handler vel strengt at om eksepsjonelt gode matcher og ikke større og mindre tweaks. Men flott at du har fått et bra løft med en dac.
Tweaks..?
Er en separat dac å regne som et tweak, eller er det sub'n jeg venter på, du sikter til..?
Eller er det kanskje slik at du selv har hørt sammensetningen (i min stue) før og etter, og derfor mener at forskjellene er for små eller i gal retning i forhold til den, om jeg har oppfattet deg riktig, "eksepsjonelle" matchen "Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III" vistnok utgjør (i et gitt rom)..? ???
Vel vi snakker her om en match av et komplett anlegg som spillerveldig bra etter mye utskiftning osv. Hver gang jeg hadde funnet et nytt komponent som hadde løftet lyden litt, skulle jeg postet det her? Går vel strengt tatt under oppgradering og tweaks.

Loevhagen skrev:
Abrahamsenforsterkere på Klipsch er noe som er en god match. :) V2.0 / V3.0 / V4.0 på RF-63 gjorde at jeg knapt så dagslys på 1 år.
Marerittscenario: et par V5.0 i utgangstrinnet? ;D
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Roberth skrev:
novgarod skrev:
Roberth skrev:
novgarod skrev:
Dette kan jo bli en riktig hyggelig tråd. :)


Stueanlegget fikk her om dagen et uventet løft i form av en liten unnseelig grå "dings" fra Arcam, rDac kw.
Denne dacen ga lyden en kjærkommen oppstramming fra topp til tå, samtidig som den økte opplevelsen av dybde (og merkelig nok høyde i lydbildet). Jeg var fra før av egentlig nokså tilfreds med det store, solide lydbildet anlegget alt tegnet opp i stuen. Det ga en illusjon av at lydbildet strakte seg langt ut til side for høyttalerne og fra gulvet til noe over "øyehøyde". Når så rDac'n kom på plass, var det akkurat som lyden fylte et lerret fra gulv til tak, og lyden er blitt enda mer "3D". (Vet egentlig ingen annen måte å si det på.) Det hele virker mer dirrekte og nøyaktig plassert.

Anlegget består nå av følgende elektronikk:

                              Kilder: MacBook pro, Xindak Muse Deluxe 1.0, Pro-Ject Debut Esprit, NTE-box, Sony BD
                                 Dac: Arcam rDac kw
                        Forsterker: Xindak 6950
                        Høyttalere: ProAc Response 2.5

Venter spent på en velodyne sub med romkorreksjon som kommer til uken. Om den blir værende får tiden vise, men selv om ProAc-ene ikke akkurat er bassfattige tror/håper jeg kanskje at de vil nyte godt av litt avlastning i kjellerdypet.
"Time will show"... Kanskje blir det en ny "Match made in heaven"..?  ;)
Vel denne tråden handler vel strengt at om eksepsjonelt gode matcher og ikke større og mindre tweaks. Men flott at du har fått et bra løft med en dac.
Tweaks..?
Er en separat dac å regne som et tweak, eller er det sub'n jeg venter på, du sikter til..?
Eller er det kanskje slik at du selv har hørt sammensetningen (i min stue) før og etter, og derfor mener at forskjellene er for små eller i gal retning i forhold til den, om jeg har oppfattet deg riktig, "eksepsjonelle" matchen "Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III" vistnok utgjør (i et gitt rom)..?  ???
Vel vi snakker her om en match av et komplett anlegg som spillerveldig bra etter mye utskiftning osv. Hver gang jeg hadde funnet et nytt komponent som hadde løftet lyden litt(hvor har du "litt" fra?), skulle jeg postet det her? Går vel strengt tatt under oppgradering og tweaks. (Er det slik og forstå at man må matche produkter uprøvd for at det skal gjelde som en god match, siden man i følge ditt utsagn tydligvis ikke kan oppgradere seg frem til en god match??)
Ser fortsatt ikke forskjellen på at du mener at "Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III" er en svært god match, og at jeg er kommet frem til at "Arcam rDac kw -> Xindak 6950 -> ProAc 2.5" er en svært god match i mine ører...?? Dvs. jeg ser jo at det er én forskjell. Den at du øyensynlig anser en hver Abrahamsen kilde for å være liktlydende. Noe som virker litt(les:meget) spesiellt...

Vel vel... Abrahamsen og Klipsch er kanskje det eneste saliggjørende, men da er vel egentlig denne tråden overflødig, eller..?
Selv synes jeg faktisk at svært mye, låter langt bedre enn nettopp disse to produktene. Enten de spiller sammen eller med andre komponenter, så da har jeg vel ganske enkelt ikke greie på hva "god lyd" (eller god match) er...
Peace out..!
 

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Innlegg
6.670
Antall liker
3.367
Gamle Dual platespillere med Shure M91ED pickup

Gamle Dual med ”halv-flytende” oppheng. Spillere konstruert for høy-kompliante (myke) pickups, dvs. pickups som frembringer lite vibrasjoner. Pickupens egne vibrasjoner (fra musikken) blir derfor effektivt avkoblet via arm og chassis.

Nydelig kombinasjon. Leve Kjell B!
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Vel vel... Abrahamsen og Klipsch er kanskje det eneste saliggjørende, men da er vel egentlig denne tråden overflødig, eller..?
Selv synes jeg faktisk at svært mye, låter langt bedre enn nettopp disse to produktene. Enten de spiller sammen eller med andre komponenter, så da har jeg vel ganske enkelt ikke greie på hva "god lyd" (eller god match) er...
Peace out..!
Nå var ikke denne myntet på meg Novgarod..men jeg svarer likevel ;)

At noen skulle mene at Abrahamsen og Klipsch er eneste saliggjørende høres jo merkelig ut...med tanke på så fantastisk mye bra utstyr det finnes .... uansett pris.

Hos meg i mitt rom med mine ører spiller kombinasjonen CJ forsterkeri og Heresy III veldig bra...nå er kilden min en gang Abrahamsen V6.0 dac...det er eneste dacen jeg har hatt koblet opp. Kommer nok til å teste med andre kilder..bla vinyl.

Andre Klipsch høyttalere har jeg ikke hørt...så kan dessverre ikke uttale meg.

Hadde en annen rør-pre koblet opp, det var ikke bra...hva som gjorde at det ikke passet hvet jeg ikke..om det var kilden eller effektforsterkeren eller kanskje høyttalerene som ikke passet.
 

tuco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2004
Innlegg
175
Antall liker
21
Torget vurderinger
1
Rogue rørforsterkere på Dynaudio høytalere, tror det blir lenge til jeg har noe annet...

Tuco
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
tuco skrev:
Rogue rørforsterkere på Dynaudio høytalere, tror det blir lenge til jeg har noe annet...

Tuco
Vent til du hører Dynaudio med Sonic Frontier rørforsterkere...
 

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Innlegg
8.700
Antall liker
7.011
Onkyo 30w stereoforsterker med tilhørende cdspiller på QLN stativhøyttalere.
Kjøpt i 1990 for 15.000,- Satt sammen av Tømmervik på OHFC.

Utrolig kult anlegg for rytmisk musikk. Spiser komprimerte plater til frokost. Beinet går alltid. ;)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Roberth skrev:
Vel denne tråden handler vel strengt at om eksepsjonelt gode matcher og ikke større og mindre tweaks. Men flott at du har fått et bra løft med en dac.
Nå må du ikke være så negativ Roberth. Tråden handler om gode opplevelser med komponenter i rekke. Det er ikke opp til deg å avgjøre hva andre oppfatter som en knall match. Man skal da ikke sable ned at man er fornøyd med akkurat den endringen som er gjort.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Men jøssenavn, er hyggelig tråd med god tone og blide mennesker. Er jeg på rett forum ? ;D
Bra tiltak H.R, viste at du hadde det i deg, langt langt der inne.

Match from heaven, vel må si jeg er overrasket over fruens anlegg.
Klipsch Forte II/Marantz 1550L receiver/Luxman pl.spiller/Sony 555ES cd, "gammelt" skrot kanskje for noen men fy f** som det spiller :)

/jan
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Men jøssenavn, er hyggelig tråd med god tone og blide mennesker. Er jeg på rett forum ?
Ja de finnes...til og med utenfor vennetrådene og mitt annleggstrådene...men det er litt langt mellom de av og til.... ;D
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.367
Antall liker
11.022
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
I mitt forrige rom var Gradient Revolution en match from heaven, i mitt nåværende rom var de ikke magiske i det hele tatt. Noen gamle JBL 4430 studio monitorer derimot matcher nåværende rom helt magisk. (rom og ht er de to viktigste komponentene)
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
H.R skrev:
Roberth skrev:
Vel denne tråden handler vel strengt at om eksepsjonelt gode matcher og ikke større og mindre tweaks. Men flott at du har fått et bra løft med en dac.
Nå må du ikke være så negativ Roberth. Tråden handler om gode opplevelser med komponenter i rekke. Det er ikke opp til deg å avgjøre hva andre oppfatter som en knall match. Man skal da ikke sable ned at man er fornøyd med akkurat den endringen som er gjort.
Har jeg sagt noe annet? Uansett legg denne lille diskusjonen død, den tilfører negativitet til denne positive tråden.
 

Robin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2007
Innlegg
173
Antall liker
36
Torget vurderinger
3
Pilsern skrev:
Tandberg TR2075 + B&W DM4 - fantastisk vintagekombinasjon :)

mvh
Måtte du si dette? Nå savnet jeg DM4'ene jeg solgte for et par år siden igjen. hehe. Plassmangel da, men ikke nå lenger når jeg ikke har de... Typisk det vel.
Fine høyttalere på Tandberg 4000 serie husker jeg.
 

Olav E

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.01.2009
Innlegg
594
Antall liker
727
Torget vurderinger
4
Mr-T skrev:
Tandberg Huldra 6 og Voighthorn med Coral Flat-8.
Her vekkes gamle minner! Var ikke så langt unna med en TR200 og samme hjemmelagde høyttalere med Coral Flat-8. Kompisen som alltid gira litt høyere hadde Huldra 10 med Coral Beta-8. Mye lim og mye spon den gangen......

Gammel kjærlighet har nok rustet til fordel for en nyoppdaget kombo: Wyred 4 Sound og Magnepan, nærmere bestemt W4S STI-500 og Magneplanar 1.7. W4S er deilig oppløst og har krefter til nok å få maggiene til å blomstre! Masse vellyd til svært overkommelige priser.

Mvh Olav E.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Roberth skrev:
Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III, fantastisk musikalsk match. Matchen min er en god match for et budsjett anlegg. Har ikke hørt noen annen forsterker her til prisen som har hatt så god kontroll på høyttalerne i forhold til pris. I tilleg er lyden rund og varm som gjør høyttalerne meget behagelig å høre på.
Var vist ikke så lett å leve med denne kombinasjonen, til tross for en "fantastisk musikalsk match"..? ::)
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
novgarod skrev:
Roberth skrev:
Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III, fantastisk musikalsk match. Matchen min er en god match for et budsjett anlegg. Har ikke hørt noen annen forsterker her til prisen som har hatt så god kontroll på høyttalerne i forhold til pris. I tilleg er lyden rund og varm som gjør høyttalerne meget behagelig å høre på.
Var vist ikke så lett å leve med denne kombinasjonen, til tross for en "fantastisk musikalsk match"..? ::)
Når mann er en rørnisse så ;D
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Roberth skrev:
novgarod skrev:
Roberth skrev:
Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III, fantastisk musikalsk match. Matchen min er en god match for et budsjett anlegg. Har ikke hørt noen annen forsterker her til prisen som har hatt så god kontroll på høyttalerne i forhold til pris. I tilleg er lyden rund og varm som gjør høyttalerne meget behagelig å høre på.
Var vist ikke så lett å leve med denne kombinasjonen, til tross for en "fantastisk musikalsk match"..? ::)
Når mann er en rørnisse så ;D
Har pr. idag ikke hørt en rør forsterker under 10-15k som jeg personlig kunne byttet ut Brio-r med, men selvfølgelig med all respekt en smakssak dette.
Håper det funker fint for deg med ny rør amp. Audionote er veldig snasent. Rør og Klipsch er også etter «boka» gode ting det, forutsatt at du får nok guffe da. De rimelige rør sakene jeg har lyttet til klipper for lett og bærer tydelig preg av forvrenging. Men noen liker jo det også :)
 

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Innlegg
2.485
Antall liker
276
Torget vurderinger
19
digiman skrev:
Roberth skrev:
novgarod skrev:
Roberth skrev:
Abrahamsen kilde -> Rega Brio-R -> Klipsch Heresy III, fantastisk musikalsk match. Matchen min er en god match for et budsjett anlegg. Har ikke hørt noen annen forsterker her til prisen som har hatt så god kontroll på høyttalerne i forhold til pris. I tilleg er lyden rund og varm som gjør høyttalerne meget behagelig å høre på.
Var vist ikke så lett å leve med denne kombinasjonen, til tross for en "fantastisk musikalsk match"..? ::)
Når mann er en rørnisse så ;D
Har pr. idag ikke hørt en rør forsterker under 10-15k som jeg personlig kunne byttet ut Brio-r med, men selvfølgelig med all respekt en smakssak dette.
Håper det funker fint for deg med ny rør amp. Audionote er veldig snasent. Rør og Klipsch er også etter «boka» gode ting det, forutsatt at du får nok guffe da. De rimelige rør sakene jeg har lyttet til klipper for lett og bærer tydelig preg av forvrenging. Men noen liker jo det også :)
Nå kjøpte jeg den brukt, ny koster den rundt 25 lapper.
 

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
11.073
Antall liker
33.782
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Koser meg fremdeles med CARY 306 SACD - CHORD CPA 4000/SPM 1200E - MONTANA XP signature høyttalere.
Forsterkersettet er det jeg har hatt lengst, (pre kjøpt brukt og power ny for rundt 11 år siden).
Settet var nettopp inne til full overhaling- utskifting av slitte komponenter / modding til bedre komponenter hos
Roar Malmin. Er nå klart for minst 11 år til :D

Søker musikalsk realisme - og et anlegg uten for tydelig egen "signatur".
 

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Innlegg
2.344
Antall liker
1.844
Har lenge kjørt uten preamp. Syntes det egentlig fungerte greit...
CD-spiller med volumkontroll, rett i effekten.
Men så var jeg så dum å prøve en NAT Utopia pre. En aha-opplevelse. :)

Jaja. Den blir nok stående for å si det sånn....

(Se ellers signatur for resten av skabberaklet.)

Leifen
 

Lundini

Medlem
Ble medlem
07.07.2008
Innlegg
32
Antall liker
31
Etter masse prøving, og stort sett feiling på mine klipsch rf-7 har jeg endelig fått i hus noe som gir musikkglede, økt livsgnist og alt det der.

kilde:pc, DAC:abrahamsen v6, pre: McIntosh c220, effekt: McIntosh mc352.

Dette banker virkelig liv i rf-7, det hender seg det føles som ole edvard antonsen har kommet på hjemmebesøk, og det er da rett så trivelig. Her spilles, metal, pop og gammelrock så hus og naboer rister og jeg er GLAD gutt i sofa`n. Det kommer vel en dag da jeg bytter noe/bygger på, men akkurat nå om dagen er jeg høyt i sky ihvertfall! Jeg kommer ikke med fine ord og detaljerte beskrivelser av lyden, da virker jeg bare uvitende i dette selskapet. Koselyd med trøkk ;D
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Beste??
Oi...
Cyrus + Talk + Vienna = Fantastisk synergi på bla akustisk musikk
Sugden + Patos 402
Gamle EC(Abrahamsen) + Klipsch
AN-DAC + Croft Charisma + Dynaco ST70 + Klipsch
Copland + SA Ranger
EC + Audio valve + Tannoy
 
Topp Bunn