Hvor mye som (eventuelt) kommer der over tid om man griller i peisen vet jeg ikke. Jeg er imidlertid helt sikker på to tingHvorfor tror du det skjer? Og hvorfor skulle dette være verre enn alt annet som går opp i pipa og potensielt skaper pipebrann?
Er vel ikke en nyhet at topprestauranter utnytter sin anseelse for å få folk til å arbeide gratis (eller betale for privilegiet "å lære av mesterkokken").![]()
How Noma Made Fine Dining Far Worse
The food world glorified a Copenhagen restaurant built on uncompensated labor.www.theatlantic.com
Det er heller ikke kun i restaurantbransjen det skjer. Rent anekdotisk har jeg inntrykk av at det også er ganske utbredt innenfor en del kreative yrker. Kanskje ikke i Norge akkurat, men det var et tema blant mine perifere bekjente som studerte teknisk design. De skikkelig ambesiøse snakket om å få seg et halvt års ulønnet internship eller hva man vil kalle det i Italia på et eller annet kjent designkontor.Ja dette er ikke noe nytt, hospitering for ingen penger har foregått i tiår, Redzepi har selv gjort det samme, jobbet gratis på El Bulli, French laundry etcetc
Kan du ikke bare lage det selv? Eller så kan du se etter Ghee på en innvandrersjappe.Er det mulig å kjøpe klaret smør her i landet, altså ikke fra sunkost eller andre mer niche butikker? Har ikke funnet noe enda nemlig...
www.indianhealthyrecipes.com
Klarat smörEr det mulig å kjøpe klaret smør her i landet, altså ikke fra sunkost eller andre mer niche butikker? Har ikke funnet noe enda nemlig...