Mat, drikke og røyk MAT

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.257
    Trekke pølser i buljong vr en greie på 60-70-tallet husker jeg, - særlig ved arrangementer hvor slikt skulle serveres og pølsekoker ikke var tilgjengelig...
    At pølser skal trekke og ikke koke, for ikke å sprekke, har jo ikke noe med buljongen å gjøre... :ROFLMAO:
    Nå skal man ikke se bort fra at det har noe med alder å gjøre, men synes dagens vanlige pølser stort sett smaker tammere enn i "gamle dager"....
    Var det ikke en greie å ha øl i pølsevannet også? Helst bokk-øl.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.125
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Det og lage sitt eget pølsevann (fælt uttrykk) :LOL: er en kunst !!

Her er min vei:

Litt hel rød pepper
    Litt hel sort pepper
    Halvt laubærblad
    Løk avskjæret ifra den finhakkede /eller raspede løken du skal ha til....
    En god dæsj kjøtt eller beinkraft
    Og skulle du være så heldig og marinere kokken med litt øl, kan man ha en dæsj av dette i og
    Og litt vann da, men alt i alt så skal det ikke være mer væske enn at det dekker de pølsene som ligger i kjelen
    78 til 80 grader, definitivt ikke noe mer.
    La det trekke 10 - 12 minutter

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.444
    Alternativt det hemmelige trikset: Steke pølsene. Funker ikke så bra med wiener men det er i min bok ganske langt nede i pølsehierarkiet uansett. Samboeren ville ha wiener på 17. mai noe som minner mistenkelig om et anfall av barndoms nostalgi så da kjøpte jeg en pakke. Tror det er første gang på noen år.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.591
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Alternativt det hemmelige trikset: Steke pølsene. Funker ikke så bra med wiener men det er i min bok ganske langt nede i pølsehierarkiet uansett. Samboeren ville ha wiener på 17. mai noe som minner mistenkelig om et anfall av barndoms nostalgi så da kjøpte jeg en pakke. Tror det er første gang på noen år.
    Wiener er bedre stekt de også.

Hvor var de servertf "pølse med blaute" - dyppe pølsebrødet i pølsevannet eller noe slikt. Jeg står uansett over den....

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Antall liker
    3.318
    Sted
    Nordland
    Trekke pølser i buljong vr en greie på 60-70-tallet husker jeg, - særlig ved arrangementer hvor slikt skulle serveres og pølsekoker ikke var tilgjengelig...
    At pølser skal trekke og ikke koke, for ikke å sprekke, har jo ikke noe med buljongen å gjøre... :ROFLMAO:
    Nå skal man ikke se bort fra at det har noe med alder å gjøre, men synes dagens vanlige pølser stort sett smaker tammere enn i "gamle dager"....
    I KNOW!😅 men det var i denne linken eg leste om buljong😜

Leiv Vidars hot-chili-dog var naise hverdagsgrillpølser👍🏻
    IMG_7367.jpeg
    IMG_7167.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn