Martin Logan

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Da var det kommet et par helt nye CLX 25th Anniversary innom døra. Skal bli interessant å pakke de ut og få de på plass i løpet av kvelden.
    jakr
    Gratulerer med flotte HT jakr. Vurderte lenge CLX Art som erstater for min Monolith III/ Descent combo, men fikk ikke utnyttet potensialet til store paneler i mitt nye hjem. En æra på 20 år med MartinLogan var over, desverre.
    Håper du får stor glede av CLX Anni/Descent i og din glimrende ARC ref rigg. ML kan være fantastisk i rette omgivelser. Lykke til!

    mvh
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18

    MartinLogan erstatter Depth i og Descent i med BalancedForce 210 subwoofer. 2 stk horisontalmonterte 10'' alu cone element og 800 W amp. Softwarebasert delefilter kan tilpasses alle ML høyttalere for optimal utnyttelse.

    (Ref: www.
    soundstageglobal.com)
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    I morgen skal jeg avgårde og lytte på noen
    Martin logan electromotion.jpg
    Martin logan electromotion , må si jeg gruer meg litt har på følesen at jeg kommer til og bli fengslet , av den spessielle lyden folk sier di blir av martin logan. Noen som eier slike har tenkt og kjøpe og hvilken elektronik bruker dere på di.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Oopps!
    Var beredd på att det kan komma att kosta...
    När jag helt oförberedd lyssnade på ethos var det ingen återvändo ;)
    Gick inte länge innan det stod ett par hemma :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Oopps!
    Var beredd på att det kan komma att kosta...
    När jag helt oförberedd lyssnade på ethos var det ingen återvändo ;)
    Gick inte länge innan det stod ett par hemma :)
    Høyttalerene er ikke så dyre i seg selv synes jeg 22500 kr for et par er greit nok , og marantz reciveren har blitt igjen uansett. Men jeg har nok kommet til og kjøpt ein fet effektforsterker for og fått det beste ut av di , men nå skal ikke jeg dit for og handle noe bare se og lytte :)
    ps dette er ein bekjent av meg.
     
    Sist redigert:

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.955
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Var det ikke Rudi der var veldig imponert over ElectroMotion, tror det.
    Jeg betalte 24K for mine demo Aeon I i 2006. Nyprisen var vel 36K.
     

    Conv

    Medlem
    Ble medlem
    11.04.2008
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Hei Jakr!

    Hva syntes du om lyden og gikk det fort med innspillingen?
     

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jakr!

    Hva syntes du om lyden og gikk det fort med innspillingen?
    Hei, de har ikke fått kjørt seg mer enn noen og førti timer så langt. Jeg liker å være til stede når rørutstyr står på så da begrenser det seg litt. Så langt er jeg mektig imponert og det uten at subene er koplet inn. Skal ta de inn etterhvert når CLX-ene har fått satt seg. Regner med at det blir en annen skål det og.

    jakr
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Da har jeg vert ein snar tur i mårres til ein bekjent av meg og hørt på martin logan electromotion , martin logan electromotion ec-2 og klipsch rs 52 mk2. Altså 5.0 sett han har ikke bestemt seg for hvilken subwoofere som kommer inn enda. Elktronikk han brukte var yamaha rx-a 3020 og vincent sp 995 , hegel hd 11 dac. Som avspillings enhet ble det brukt sonos og spotify kablet ikke trådløs. Jeg fikk ein lytte runde i stereo og må si lyden var heilt utrolig , jeg ble nesten litt satt ut av heile greia. alt fra diskant og bass var perfekt må jeg si. Har ingen negative kommentarer og komme med. Dette var rått og magisk på ein gang , martin logan veit og lage gode høyttalere. Jeg ble så fengslete av lyden på slutten at jeg begynte og tenkte , va er det jeg har gått glipp av egentlig etter alle disse år. Blir det noen gang martin logan høyttalere på meg skal la denne stå åpen ingen svar fra meg nå.
     
    Sist redigert:

    Conv

    Medlem
    Ble medlem
    11.04.2008
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    hehe kan forstå det.. Så ikke at du hadde 2 stk descent, så det tar nok noen timer før de slipper. Må si at det er en fantastisk oppsett. :) Godt å se så mye sjel i et musikk verktøy :)
     

    HPL

    Medlem
    Ble medlem
    20.02.2009
    Innlegg
    29
    Antall liker
    2
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Jeg ser du bor på Os, ut fra brukerdetaljene dine hvertfall. Jeg var nede på Musikk Magasinet i dag for nettopp å høre på Electromotion ESL. De var ikke koblet opp, men vi satte opp et lite anlegg, slik at jeg best mulig kunne høre dem i forhold til utstyret jeg selv har. Vi satte dem opp på en Marantz PM7004. Jeg har SR7007 selv, så det ga et viss inntrykk hvertfall. Jeg vurderer å selge mine Audio Physic Scorpio 2, da det kanskje ikke ble den gode matchen jeg hadde håpet på.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jeg ser du bor på Os, ut fra brukerdetaljene dine hvertfall. Jeg var nede på Musikk Magasinet i dag for nettopp å høre på Electromotion ESL. De var ikke koblet opp, men vi satte opp et lite anlegg, slik at jeg best mulig kunne høre dem i forhold til utstyret jeg selv har. Vi satte dem opp på en Marantz PM7004. Jeg har SR7007 selv, så det ga et viss inntrykk hvertfall. Jeg vurderer å selge mine Audio Physic Scorpio 2, da det kanskje ikke ble den gode matchen jeg hadde håpet på.
    Jeg vil nå si at marantz pm 7004 var litt liten forsterker for martin logan sine electromotion , vist du/dere har mulighet prøv denne Marantz PM-11S2 - Bass Brothers AS så tenker jeg du skal få litt liv i di. Skulle jeg hadt kjøpt meg martin elctromotion høyttalere så har jeg fortsatt hadt marantz sr 6005 min , men hadt denne effektforsterkeren for og gitt di sikkelig med kraft SP-331Mk - HifiKit
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg ville heller sagt at SR7007 var liten til AP Scorpio II og en litt varm match? Kjør på med en Hegel H200.
     

    HPL

    Medlem
    Ble medlem
    20.02.2009
    Innlegg
    29
    Antall liker
    2
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Hegel kommer jeg ikke til å kjøpe. Bytte av forsterker er ikke et alternativ. Hegel er "Not my Kind of tea". Men det er en helt annen tråd.
    Svaret mitt er nok mer til deg, tceteams, ta turen ned på Musikk Magasinet å hør ML på Marantz slik som du henviser til lengre oppe. PM7004 er nok i minste laget ja, men i et demorom i en butikk gir den nok mer enn nok inntrykk. :)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Jeg ville heller sagt at SR7007 var liten til AP Scorpio II og en litt varm match? Kjør på med en Hegel H200.
    Har hatt en H200 på mine Vista'er, og det var slett ikke noen dårlig match!
    Senere endte jeg opp med en ASR, og den er nok hakket hvassere. Det skulle vel egentlig bare mangle....

    Som et lite paradoks, og kanskje en liten digresjon hva forsterkeri angår, så testet jeg / vi for en tid tilbake, også NCore 400 i en AB-test mot ASR vha en egenprodusert switchboks.
    Denne tillater et lynraskt skifte mellom forsterkerne fra lytteposisjon, og resultatet var forbløffende!
    Jeg klarte i alle fall ikke å høre noen forskjell mellom disse to, uten dermed å si at forskjellene ikke finnes.
    En med mer skarpskodde ører kunne kanskje klart det, men strengt tatt så tviler jeg på litt på det.

    En NC400 fordrer jo en form for "pre" i kretsen, bare så man har dette i bakhodet. I mitt tilfelle ble HD20 brukt som en sådan.

    Ville bare nevne dette, ettersom NC400 kan fremstå som en farlig god utfordrer til mange forsterkerløsninger, også i en helt annen prisklasse enn hva disse "CD-store" digitalforsterkerne koster.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hegel kommer jeg ikke til å kjøpe. Bytte av forsterker er ikke et alternativ. Hegel er "Not my Kind of tea". Men det er en helt annen tråd.
    Svaret mitt er nok mer til deg, tceteams, ta turen ned på Musikk Magasinet å hør ML på Marantz slik som du henviser til lengre oppe. PM7004 er nok i minste laget ja, men i et demorom i en butikk gir den nok mer enn nok inntrykk. :)
    Men vist du ser lengere opp nå , så har jeg postet et innlegg der jeg var hos ein bekjent og hørte på martin logan esl.
     

    HPL

    Medlem
    Ble medlem
    20.02.2009
    Innlegg
    29
    Antall liker
    2
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Hegel kommer jeg ikke til å kjøpe. Bytte av forsterker er ikke et alternativ. Hegel er "Not my Kind of tea". Men det er en helt annen tråd.
    Svaret mitt er nok mer til deg, tceteams, ta turen ned på Musikk Magasinet å hør ML på Marantz slik som du henviser til lengre oppe. PM7004 er nok i minste laget ja, men i et demorom i en butikk gir den nok mer enn nok inntrykk. :)
    Men vist du ser lengere opp nå , så har jeg postet et innlegg der jeg var hos ein bekjent og hørte på martin logan esl.

    Ser man der ja. :)
    Godt å se du var fornøyd. Jeg handler mine nå i januar. Må bare få ut AP Scorpio først, så henter jeg dem.
    Har ikke muligheten til å la to par stå i stuen pr i dag, da blir nok fruen vrang å ha med å gjøre.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hegel kommer jeg ikke til å kjøpe. Bytte av forsterker er ikke et alternativ. Hegel er "Not my Kind of tea". Men det er en helt annen tråd.
    Svaret mitt er nok mer til deg, tceteams, ta turen ned på Musikk Magasinet å hør ML på Marantz slik som du henviser til lengre oppe. PM7004 er nok i minste laget ja, men i et demorom i en butikk gir den nok mer enn nok inntrykk. :)
    Men vist du ser lengere opp nå , så har jeg postet et innlegg der jeg var hos ein bekjent og hørte på martin logan esl.

    Ser man der ja. :)
    Godt å se du var fornøyd. Jeg handler mine nå i januar. Må bare få ut AP Scorpio først, så henter jeg dem.
    Har ikke muligheten til å la to par stå i stuen pr i dag, da blir nok fruen vrang å ha med å gjøre.
    Ja disse fruene kan bli vrange he he , men jeg må si at jeg falt for martin logan esl og lyden di presterte. Vist det blir at jeg kjøper di så skal jeg også ha martin logan esl ec2 center og beholde klipsch surround høyttalerene mine. marantzen min blir , samt subwoofrene mine. Og sherbournen blir skiftet ut med vincent sine mono effekforsterkere eller stereo effektforsterker , men dette er kansje jeg bytter til martin logan. Jeg er ganske så klipsch frelst for og si det sånn.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hegel kommer jeg ikke til å kjøpe. Bytte av forsterker er ikke et alternativ. Hegel er "Not my Kind of tea". Men det er en helt annen tråd.
    Svaret mitt er nok mer til deg, tceteams, ta turen ned på Musikk Magasinet å hør ML på Marantz slik som du henviser til lengre oppe. PM7004 er nok i minste laget ja, men i et demorom i en butikk gir den nok mer enn nok inntrykk. :)
    Men vist du ser lengere opp nå , så har jeg postet et innlegg der jeg var hos ein bekjent og hørte på martin logan esl.
    Du pak.k hvor i dette innlegget innholder regelbrudd må jeg få spørre.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Sorry- har iPad. Kan bli hur som helst med de dära förbannade grejerna överallt som man kan råka komma åt när man scrollar neråt :(

    Haha-nu såg jag det..-borta ;)
    va dumt med dessa regelbruddknappar...
     
    Sist redigert:

    jakr

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2004
    Innlegg
    756
    Antall liker
    111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Da var de to Descent i subbene oppgradert med CLX-filtre - Det ble en markant forbedring med bedre integrasjon mellom panelene og subbene. Kan anbefales for de det gjelder.

    jakr
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Disse skal jeg ha meg ein lytt til
    Martin-Logan-Montis-990x505.jpg
    martin logan montis , og etter lytten til martin logan electromotion. Trur jeg montis vil imponere meg enda meir , når jeg kommer meg i eget dedikert lyttehus så blir det ja.
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Disse skal jeg ha meg ein lytt til martin logan montis , og etter lytten til martin logan electromotion. Trur jeg montis vil imponere meg enda meir , når jeg kommer meg eget dedikert lyttehus så blir det ja.
    Det skal jeg love deg blir en opplevelse. Har hørt de hos G-nøkkel og de låt utrolig med de store panelene - litt nedtur å komme hjem til mine Vista. Nå har og G-nøkkel noen utrolige subber som ikke gjorde opplevelsen mindre spektakulær. Jeg kjører og med sub så det anbefales som supplement til ML.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Disse skal jeg ha meg ein lytt til martin logan montis , og etter lytten til martin logan electromotion. Trur jeg montis vil imponere meg enda meir , når jeg kommer meg eget dedikert lyttehus så blir det ja.
    Det skal jeg love deg blir en opplevelse. Har hørt de hos G-nøkkel og de låt utrolig med de store panelene - litt nedtur å komme hjem til mine Vista. Nå har og G-nøkkel noen utrolige subber som ikke gjorde opplevelsen mindre spektakulær. Jeg kjører og med sub så det anbefales som supplement til ML.
    Kan tenke meg dette var ein opplevelse ja , nå er det jo ein god stund til jeg får opp lytterommet mitt. Men martin logan er ein sterk kandidat hos meg etter lytten av electromotion , subwoofere skal jeg uansett ha om det blir 2 eller 4 det veit jeg ikke enda , spørs hvor stort rommet blir. stuen jeg har nå er på 25 kvadrat meter , og da er 2 subwoofere perfekt på den størrelsen.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    @bengh har du hørt di største hos martin logan summit x , hvordan er disse vs montis.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Var en tur på Musikk Magasinet og hørte på Electromotion her om dagen. Må si jeg virkelig har sans for ML-lyden. En helt annen type lyd enn jeg har i dag med mine Vienna Mozart Grand.

    Får se om det blir en anledning om ikke lenge, har lyst på disse.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    @bengh jeg leste litt om forskjellen til montis og summit x , og det er bare at summit x har et 10 tommer element til.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    @bengh jeg leste litt om forskjellen til montis og summit x , og det er bare at summit x har et 10 tommer element til.
    Kan vel hende det lønner seg med en sub i stedet, vel å merke en godt integrert musikk sub og ikke en slam-slam kino sub.
    Ja er enig der subwoofer må til uansett , men jeg har fått øynene opp for martin logan theos , 1 aktiv 8 tommer element og et passiv 8 tommer elenment. Og prisen var heller ikke så gæli for og si det sånn 62500 kr paret. gleder meg sånn til jeg får opp eget dedikert lytte rom :) Over påsken nå skal jeg dra og lytte på montis og theos.
     
    Sist redigert:

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    489
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Ta dig en titt på ethos du,så tänker jag att du får dig en liten ahaupplevelse;)
    de är aktiva-de du nämner är passiva...
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    @bengh jeg leste litt om forskjellen til montis og summit x , og det er bare at summit x har et 10 tommer element til.
    Kan vel hende det lønner seg med en sub i stedet, vel å merke en godt integrert musikk sub og ikke en slam-slam kino sub.
    Ja er enig der subwoofer må til uansett , men jeg har fått øynene opp for martin logan theos , 1 aktiv 8 tommer element og et passiv 8 tommer elenment. Og prisen var heller ikke så gæli for og si det sånn 62500 kr paret. gleder meg sånn til jeg får opp eget dedikert lytte rom :) Over påsken nå skal jeg dra og lytte på montis og theos.
    Theos er vel en ren passiv variant. Ethos derimot...
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Om ethos er aktiv eller ikke har ikke noe og si , er bare til og mate den med rett forsterker. Men dette er bare ein drøm fra min sin side , om hvordan sånn ca høyttalere som kommer inn lytterommet jeg har planlagt :)
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.271
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hadde ML Purity i hus. Det var en selv-dreven ML med egen klasse D forsterker innebygd som drev både bass og paneler. Den kunne og drives av ekstern forsterker og låt i mine ører mye bedre med en Xindax XA6950, så det er ikke alltid at det er bedre med innebygde...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn