MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    Trondmeg skrev:
    Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten men ;))
    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten men ;))
    mvh
    Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....
    Gjør det. Sørg da for å ha penger tilgjengelig. Bare i tilfelle.

    Jeg fikk en kraftig påminnelse om at Marten kun liker å få mat fra glass. I sympati med fellingstillatelse for 2 bjørner i Storelvdal (?) har BAT VK-60 begynt å brumme kraftig i 2 kanaler (tilfeldig? neppe). Derfor satte jeg inn mine reserver Marantz Ma-24 mono klasse A mosfet-trinn. Hvordan dette låt? BUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK! BAT'ene må inn igjen snarest. Noen som har skjema til den?
     
    M

    musicus

    Gjest
    Trondmeg skrev:
    emotikon skrev:
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten men ;))
    mvh
    Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....
    Gjør det. Sørg da for å ha penger tilgjengelig. Bare i tilfelle.

    Jeg fikk en kraftig påminnelse om at Marten kun liker å få mat fra glass. I sympati med fellingstillatelse for 2 bjørner i Storelvdal (?) har BAT VK-60 begynt å brumme kraftig i 2 kanaler (tilfeldig? neppe). Derfor satte jeg inn mine reserver Marantz Ma-24 mono klasse A mosfet-trinn. Hvordan dette låt? BUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK! BAT'ene må inn igjen snarest. Noen som har skjema til den?
    Synd med BAT´ene men dette minner meg litt om hvorfor jeg brukte tett på to år før jeg dro Marten Miles hjem på lån, (og nu med ny og annnen elektronikk tilgjengelig) med mine tidligere Audionet blokker hadde det nok blitt noe ála det du her opplever, de har sine krav disse MMéne...

    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    musicus skrev:
    Trondmeg skrev:
    emotikon skrev:
    kwil skrev:
    Trondmeg skrev:
    Antakelig enda mere ;D ;D ;D enn du aner også (Fult oppsett testes her nå, dog ikke på Marten men ;))
    mvh
    Skulle vær morro å teste ut ett slikt sett i oppsettet mitt en gang.....
    Gjør det. Sørg da for å ha penger tilgjengelig. Bare i tilfelle.

    Jeg fikk en kraftig påminnelse om at Marten kun liker å få mat fra glass. I sympati med fellingstillatelse for 2 bjørner i Storelvdal (?) har BAT VK-60 begynt å brumme kraftig i 2 kanaler (tilfeldig? neppe). Derfor satte jeg inn mine reserver Marantz Ma-24 mono klasse A mosfet-trinn. Hvordan dette låt? BUÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆK! BAT'ene må inn igjen snarest. Noen som har skjema til den?
    Synd med BAT´ene men dette minner meg litt om hvorfor jeg brukte tett på to år før jeg dro Marten Miles hjem på lån, (og nu med ny og annnen elektronikk tilgjengelig) med mine tidligere Audionet blokker hadde det nok blitt noe ála det du her opplever, de har sine krav disse MMéne...

    mvh
    BATen kan repareres så det går nok bra. Med den lyden som er nå vil det nok skje raskt også tenker jeg.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gjør ikke Marantz jobben altså?! :eek:

    ;) Hehe... Marten og deres Thiel & Partner elementer er nådeløst avslørende, og bør IMHO fores med det beste av elektronikk, og aller helst rør. Har hørt disse elementene på andre saker også, men ikke engang i nærheten av hva en god rør amp presterte.
    Mine erfaringer med kabler på disse, er at Jorma No1 gjorde jobben oppover, men manglet det siste slammet nederst, Anti Cables overasket stoooort, men BM Giant gjorde jobben for meg.
    Jeg opplevde også store forbedringer i dynamikk, oppløsning, og perspektiv ved å koble Bybee filtere rett på elementene ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Nei, Marantz gjorde ikke jobben, og det trodde jeg ikke heller (eg. visste), men det var en veldig tydelig påminnelse om at denne matchen ikke fungerer. Tynt, pistrete, kjip mellomtone, klumpete og mangelfull bass etc. Jeg har bare hørt en dårligere match og det var med Adyton Opera, det låt helt forjæ.......... Og ingen av komponentene var isolert sett spesielt dårlige, men sammen var de som Julia Roberts og Lyle Lovett. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    BAT back now!

    Åpnet burken, fant 1 stk 2A sikring som var røket, den sitter ifm strømforsyningen i den ene kanalhalvdelen. Kan den være årsaken og ført til en assymetrisk strømforsyning? Ingen passive komponenter ser ut til å ha røket hvertfall. Jeg har ikke skjema til forsterkeren så det er vanskelig å si nøyaktig. Jeg har heller ikke 6x32mm sikringer liggende så Clas får besøk i morgen. Krysse fingre om en rask tilbakekomst! Sto opp fra de døde tredje dag (knelte på fredag)?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Sto opp fra de døde tredje dag!

    Sikring skiftet, BAT-man returns.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Der ser man, godt det var så enkelt, og jeg regner dager til mine er på plass (noen treg underleverandør av føttene) ;D ......

    mvh
     

    Odder

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    623
    Antall liker
    4
    wizard skrev:
    Kort oppsummert!!
    Coltrane Black Pearl er modellen som markerer Marten sitt 10 års jubileum. Black Pearl er oppgradert med bl. a. Jorma Prime kabling, og enda mer påkostet delefilter. De som er intr. i et slikt sett må likevell være raske det vil kun bli laget 10 sett som er nummerert og signert av Leif Olofsson!!
     
    M

    musicus

    Gjest
    Har man tur, så kanskje man får en premiere lytt på disse til fredags kvelden (ingen aning egentlig) en liten apretif hos Marten för helgens messe skal jo väre en bra oppladning for helgens arrangement ;D ;D ...

    mvh
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Valentino skrev:
    Trondmeg skrev:
    Clas får besøk i morgen
    Clas-sikringer! My man!
    :)

    Med fare for å bli vurdert som en useriøs ignorant: "det får da være grenser!"
    Nå sitter det hvertfall 4 like sikringer i forsterkeren og dybden i lydbildet samt punktplasseringen og øvre mellomtone ble flere klasser bedre ................. tulla
     
    M

    musicus

    Gjest
    Forøvrig ble jeg idag en ekte Marten venn ;D ;D ;D....

    mvh
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    musicus skrev:
    wizard skrev:
    Det "beste" har blitt enda bedre!, og vakrere ;D ....
    (Coltrane har stått på topp på min wish list en tid nu)

    mvh
    Dette var flotte saker!

    Gratz med nye høytalere musicus, hvilken modell har du kjøpt?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen i klubben musicus! ;D

    Jeg gleder meg enormt til å høre noen av de fineste høytalerne jeg vet om.
    Snart nå ;D






    Om lottoen skulle slå inn, er en telefon til Odder det første jeg gjør.
    Men jeg tar gjerne til takke med de jeg har :) :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    emotikon skrev:
    Velkommen i klubben musicus! ;D

    Jeg gleder meg enormt til å høre noen av de fineste høytalerne jeg vet om.
    Snart nå ;D






    Om lottoen skulle slå inn, er en telefon til Odder det første jeg gjør.
    Men jeg tar gjerne til takke med de jeg har :) :)
    Du verden! hvor like preferanser vi har, jeg ville nok gjort det samme, tatt en telefon til Marten om Lottoén slo inn her nede og, Coltrane har vært/er en av mine absolutte favoritter på høyttaler siden, som du selv sa det så godt, jeg lever i mellomtiden gjerne (lykkelig), med det jeg har ;D ...

    Selv er jeg invitert på "party" på Marten centre på fredagskvelden, med ditto demo´s etc...

    Kjøpt og betalt!, vil kanskje noen si nå, men nei! mer solgt, på Marten´s høyttalere... ;D

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Som en liten oppfølger til Mileséne har de nu fått seg en utvendig kompis, en Jorma høyttalerkabel No1 bi-wire, (samme som intern kablingen men uten filterene) litt tilfeldig dette, men det var vel ikke tilfeldig at jeg fikk hjem ett par som en slags låne kabel etter at Cardasén var solgt, kunne jo ikke få hjem MM III og ikke få spille på de ;D ....



    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    musicus skrev:
    Som en liten oppfølger til Mileséne har de nu fått seg en utvendig kompis, en Jorma høyttalerkabel No1 bi-wire, (samme som intern kablingen men uten filterene) litt tilfeldig dette, men det var vel ikke tilfeldig at jeg fikk hjem ett par som en slags låne kabel etter at Cardasén var solgt, kunne jo ikke få hjem MM III og ikke få spille på de ;D ....



    mvh
    En fantastisk god kabel, som jeg også har hatt æren av å prøve ut da jeg hadde Miles III her hjemme. Utrolig flott oppover i frekvensområdet. Jeg kan allikevel tipse deg om en kabel som spillte bedre på de fleste parametere ;)
    Og du..... du skulle bare visst hvor bra det blir med Bybee filtere koblet rett på elementene (bare spør både Leif, og Jorma :))
     
    M

    musicus

    Gjest
    FallenA skrev:
    musicus skrev:
    Som en liten oppfølger til Mileséne har de nu fått seg en utvendig kompis, en Jorma høyttalerkabel No1 bi-wire, (samme som intern kablingen men uten filterene) litt tilfeldig dette, men det var vel ikke tilfeldig at jeg fikk hjem ett par som en slags låne kabel etter at Cardasén var solgt, kunne jo ikke få hjem MM III og ikke få spille på de ;D ....



    mvh
    En fantastisk god kabel, som jeg også har hatt æren av å prøve ut da jeg hadde Miles III her hjemme. Utrolig flott oppover i frekvensområdet.
    Og du..... du skulle bare visst hvor bra det blir med Bybee filtere koblet rett på elementene (bare spør både Leif, og Jorma :))
    Hehe tror deg! snakket om det med noen av de som jobber i produsjonen med Marten på fredags kvelden, skulle vært spennende, men nu er det så tett på andre begivenheter her at jeg tror HiFién bare får nytes i den nærmeste fremtiden, om det blir tid, for nu er musicus fornøyd igjen, med tfk ecc801s/ecc803s i HP200Pén er dette magisk... ;) ;D

    Ang andre kabler så tviler jeg ikke på det du sier, men jeg har min lille tvil om det kan konkurerre med den prisen jeg gav for Jorma No1 ;) ;D ...

    mvh
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Hei alle venner og bekjente av Marten Design. Er i Hi-Fi tenkeboksen angående nye høyttalere, er primært på jakt etter noe smått toveis som skal spille sammen med en sub. I den forbindelse er jeg meget nysgjerrig på Duke, det lille jeg har lest av tester sier meg at denne høyttaleren er noe for meg :). Er det noen som har erfaring med denne lille krabaten, da tenker jeg primært på matching av elektronikk og krav til rom. Kommer sannsynligvis til å bli brukt sammen med en lyngdorf DPA-1 forforsterker/ kilde.
    Mvh AKA
     
    M

    musicus

    Gjest
    AKA skrev:
    Hei alle venner og bekjente av Marten Design. Er i Hi-Fi tenkeboksen angående nye høyttalere, er primært på jakt etter noe smått toveis som skal spille sammen med en sub. I den forbindelse er jeg meget nysgjerrig på Duke, det lille jeg har lest av tester sier meg at denne høyttaleren er noe for meg :). Er det noen som har erfaring med denne lille krabaten, da tenker jeg primært på matching av elektronikk og krav til rom. Kommer sannsynligvis til å bli brukt sammen med en lyngdorf DPA-1 forforsterker/ kilde.
    Mvh AKA
    Det lille jeg har hørt av Duke er overbevisende, elektronikken som ble anvendt var vel Bladelius, noe jeg selv kan styre min største begeistring over, men gi de rett kvalitets elektronikk så har du noen meget gode stativere.

    Ser det ligger noen tilsalgs her (har absolutt ingenting med selger å gjøre).
    http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=6894

    mvh
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her…. Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
    Mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    AKA skrev:
    Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her…. Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
    Mvh
    Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles III ;) :) ....

    mvh
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    musicus skrev:
    AKA skrev:
    Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her…. Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
    Mvh
    Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles III ;) :) ....

    mvh
    Tenkte meg egentlig det ja. Er relativt innstilt på å bruke denne Lyngdorf forforsterkeren, da den har roomperfect (kan være greit i forhold til integrering av sub), dac og elektronisk delefilter. Gjelder å holde boksene på et minimum når man først satser på minianlegg :D Da er det å forske litt etter en transistoreffekt som kanskje heller litt mot det varme i klangen?

    For øvrig et fantastisk flott oppsett du har musicus, gratulere så mye med de nye høyttalerne!
     
    M

    musicus

    Gjest
    AKA skrev:
    musicus skrev:
    AKA skrev:
    Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her…. Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
    Mvh
    Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles III ;) :) ....

    mvh
    Tenkte meg egentlig det ja. Er relativt innstilt på å bruke denne Lyngdorf forforsterkeren, da den har roomperfect (kan være greit i forhold til integrering av sub), dac og elektronisk delefilter. Gjelder å holde boksene på et minimum når man først satser på minianlegg :D Da er det å forske litt etter en transistoreffekt som kanskje heller litt mot det varme i klangen?

    For øvrig et fantastisk flott oppsett du har musicus, gratulere så mye med de nye høyttalerne!
    Takker for anleggs komplimentet! en liten tankevekker er at Marten for tiden bruker en 60W OTL forsterker å drive sine nye Coltrane Momento (ca 1Mill) med, så rør og Marten trives godt, eller som du sier en "varmere" transistor.

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    AKA skrev:
    musicus skrev:
    AKA skrev:
    Takk for tilbakemelding musicus. Frister fælt dette her…. Det eneste jeg er litt redd for er at jeg må ut med uforholdsmessig mye for å få tak i effekt som ikke gjør skam på disse perlene, observerer jo at det er populært å bruke rør på Marten, men håpet eventuelt å slippe unna med noe transistorbasert. Flere erfaringer motas med stor takk.
    Mvh
    Nå kjenner jeg ikke impedansen til Duke, men jeg tror det er viktigere å tenke kvalitet fremfor kvantitet, det er min ringe erfaring med Marten og da Miles III ;) :) ....

    mvh
    Tenkte meg egentlig det ja. Er relativt innstilt på å bruke denne Lyngdorf forforsterkeren, da den har roomperfect (kan være greit i forhold til integrering av sub), dac og elektronisk delefilter. Gjelder å holde boksene på et minimum når man først satser på minianlegg :D Da er det å forske litt etter en transistoreffekt som kanskje heller litt mot det varme i klangen?

    For øvrig et fantastisk flott oppsett du har musicus, gratulere så mye med de nye høyttalerne!
    @AKA

    Ser at Marten center her i Gbg har ett demo par Duke de selger ut for en grie penge 26K Sek, kanskje det kan väre noe?...
    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5894

    mvh
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Absolutt, tusen takk for tipset, skal ta kontakt med de i morgen. Ikke helt fargen jeg var ute etter, men det skal jeg vel klare å leve med 8)
     
    M

    musicus

    Gjest
    AKA skrev:
    Absolutt, tusen takk for tipset, skal ta kontakt med de i morgen. Ikke helt fargen jeg var ute etter, men det skal jeg vel klare å leve med 8)
    Ikke helt feil med tanke på valutaen for tiden heller ;) ....

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    AKA skrev:
    Absolutt, tusen takk for tipset, skal ta kontakt med de i morgen. Ikke helt fargen jeg var ute etter, men det skal jeg vel klare å leve med 8)
    Tror kanskje, uten å vite, at det kan väre dette paret. Fant bildet i en tråd fra Marten centers innvielse tidligere i år.....



    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Kom over dette nyyyyydelig bilde tatt av plind på hififorum.nu i samme slengen.... ;D ;D ;D.....


    Marten Coltrane


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Her fant man endelig ett bilde av to nyheter fra Marten, begge i Coltrane serien, den store svarte Coltrane Momento og den noe mindre Coltrane Soprano, begge av kjent Marten klasse :D



    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn