MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.190
    Torget vurderinger
    12
    Kjører Miles III med BAT VK-60. BAT'ens litt mørke klang og dype bass kler Miles'ens lette og luftige spillestil synes jeg. Nå venter jeg på oppgradering fra Silversonic Q10 til Audience AU-24 høyttalerkabler. Dette har blitt testet ut og gir en vesentlig mer organisk og sammenhengende/lettflytende lyd. Neste steg blir en oppgradering av Adcom forforsterker til en balansert rørpre (VSE RTP3D) slik at jeg kan spille fullbalansert i hele riggen. Bygging av pre tar selvfølgelig tid, men den som venter på noe godt etc.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.190
    Torget vurderinger
    12
    Audience AU-24 er en flott kabel og det ble bekreftet igjen. Man blir litt betenkt når de tynne hyssingene i pappeska er nesten like dyre som min bærbare PC, men effekten er upåklagelig. Mere naturlig og levende, bedre perspektiv spesielt i dybde, litt mere ro i lyden og gjør Miles' lyse natur enda mer naturlig og sammenhengende. Mrsmt.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Trondheim
    Trondmeg skrev:
    Kjører Miles III med BAT VK-60. BAT'ens litt mørke klang og dype bass kler Miles'ens lette og luftige spillestil synes jeg. Nå venter jeg på oppgradering fra Silversonic Q10 til Audience AU-24 høyttalerkabler. Dette har blitt testet ut og gir en vesentlig mer organisk og sammenhengende/lettflytende lyd. Neste steg blir en oppgradering av Adcom forforsterker til en balansert rørpre (VSE RTP3D) slik at jeg kan spille fullbalansert i hele riggen. Bygging av pre tar selvfølgelig tid, men den som venter på noe godt etc.
    Virker som om du er fornøyd med forsterkeren til å drive Miles III. :)
    Har du sammenlignet VK-60 med andre trinn på disse høytalerne og i det samme rommet?
    Hvordan er rommet ditt forresten?

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    453
    emotikon skrev:
    Trondmeg skrev:
    Har du sammenlignet VK-60 med andre trinn på disse høytalerne og i det samme rommet?
    For å blande meg litt inn:

Det trengs ikke ;D (Ps. har hørt dette oppsettet)
    mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.190
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Trondmeg skrev:
    Jeg er fornøyd med BAT'en, det er rett, og jeg synes den passer godt med sin litt mørke klang til Miles' litt lyse klang. Jeg har ikke prøvd andre RØRforsterkere på Miles'ene, men jeg har prøvd et par typer med transistorforsterkere som ikke fungerte så godt, fra katastrofe til ok. Innspill eller kommentarer til forsterkeren? Rommet er L-formet ca 40-45m2. Høyttalerne står ca 1m fra bakvegg og spiller mot en vegg som er ca 5-6m unna. Takk kwil for hyggelige ord.

EngelholmAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    1

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.171
    Torget vurderinger
    11
    :eek: :eek: :eek: :eek:

Nydelig........................................................................ ;D

MVH johnny

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    3
    Kan fortelle at, dersom det er av interesse for noen, blir det lyttekveld hos meg, lørdag 15 mars.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21267.0/all.html

Anlegget består av Marten Miles III, EAR 890, EAR 864, EAR Acute, Opera Ref. LP 1.0 vinylrigg, MG1 luftbåren tangential arm, VdH Frog PU, samt Grado Statement PU. Komplett BM Revelation signal kabling, samt BM Giant HT kabel.
    Gjest for dagen er en (velvilligst utlånt fra Audioroyal v/Odder) Jorma Design no.1 biwire ht. kabel :)

Ser ut som det blir et brukbart oppmøte også ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    3
    Ellers så må jeg si at jeg er meget imponert over hva de har gjort i det nye Marten senteret. Til inspirasjon og glede for oss alle ;)

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    2
    FallenA skrev:
    Solo skrev:
    Nydelige høytalere, gratulerer emotikon! Det jeg har hørt er veldig fint, men kanskje litt slankt og reservert??
    Kjenner meg ikke igjen overhodet!
    Emotikon treffer nok spikern på hodet. Men slik jeg kjenner Thiel & Partner elementene fra tidligere, så er de særdeles kritiske for hvilken elektronikk man putter på dem. At de liker rør er det ingen tvil om IMHO.
    Hvor har du hørt Miles før Solo? og husker du hvilken elektronikk de var satt opp med?
    Var close på å kjøpe Miles II, og slankt er ikke ord jeg vil bruke om denne høyttaleren. Men alt kan gå galt for en hvilken som helst høyttaler, som ex-revolusjonist vet jeg, og sikkert fallen a hvor galt det kan gå på ei messe; ref PM Audio med sine gradienter på Horten Messa 2007.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.190
    Torget vurderinger
    12
    Og med tilstrekkelig avstand til bakveggen (ca 1,2m har jeg nå, takk for tipset Fallen_A) synes jeg dybden ble vesentlig bedre. Det har vært litt flatt tidligere. Et annet problem nå er litt dårlig framkommelighet i stua, men det skal jeg leve med inntil videre. Neste trinn er å få tilbake egne ht-kabler (AU-24 som er på bygda og måler rygg mot Oblivion) samt gjøre litt med akustikken. Deretter forhåpentligvis en ny preamp. Alt tar tid.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Trondheim
    Men det må da gå ann å legge inn bilder tatt av oss amatører også :)
    (huff så mye en har å lære)

Dette er fra da jeg forelsket meg...tatt med et lite gammelt kompakt kamera....

Og her er det full glød......

Låter minst like bra som det ser ut

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Virkelig stilig emotikon! Lekkert! Snart kan jeg kanskje plukke ut MC-en og svinge en tur utom? :)

Mvh

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.590
    Trondmeg skrev:
    Og med tilstrekkelig avstand til bakveggen (ca 1,2m har jeg nå, takk for tipset Fallen_A) synes jeg dybden ble vesentlig bedre. Det har vært litt flatt tidligere. Et annet problem nå er litt dårlig framkommelighet i stua, men det skal jeg leve med inntil videre. Neste trinn er å få tilbake egne ht-kabler (AU-24 som er på bygda og måler rygg mot Oblivion) samt gjøre litt med akustikken. Deretter forhåpentligvis en ny preamp. Alt tar tid.
    Hallo Trond.
    AU 24`n er pakket ned og klar for tilbakelevering. Takker så mye for lånet. Meget bra kabel, men i mitt oppsett passet Raymond Celius sin Oblivion Technology bedre. Utrolig bra kabler......
    Her venter også 4 stk absorbenter/diffusorer i bjørk og gummi. Vi må også prøve MF kW 500 på Miles i løpet av uken. Blir spennende.......... Får la rødvinen stå i hylla iallfall et par timer etter oppkobling :D

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Trondheim
    toref skrev:
    Virkelig stilig emotikon! Lekkert! Snart kan jeg kanskje plukke ut MC-en og svinge en tur utom? :)

Mvh
    Takker toref.

Seff skal du ta deg en tur, selv om det er meget provisorisk her for tiden. Men jeg liker faktisk lyden slik det er nå. Mangler bare det siste smekket.....og litt til da. Men jeg koser meg med musikk om dagen :) :)

Men du?
    Du får da ikke plass på MC-en......til Krellen mener jeg ;D

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke å kimse av disse "amatør" bildene heller. Det er vel høyttalerne som trondmeg kjøpte, som du først forelsket deg i ?!
    Han tok forresten noen bilder når jeg arrangerte helaften for et par uker siden.

Dette er et av de!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Trondheim
    Det er meget mulig det var der de havna.
    Har de fått et godt hjem? :)

Bilder er viktige så lenge vi ikke kan få gjengitt lyden her på HFS.
    Høvding, kan dette være et satsningsområde...på sikt? ;D 8) ;)

kwil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Antall liker
    453
    RBN skrev:
    Trondmeg skrev:
    Hallo Trond.
    AU 24`n er pakket ned og klar for tilbakelevering. Takker så mye for lånet. Meget bra kabel, men i mitt oppsett passet Raymond Celius sin Oblivion Technology bedre. Utrolig bra kabler......
    Her venter også 4 stk absorbenter/diffusorer i bjørk og gummi. Vi må også prøve MF kW 500 på Miles i løpet av uken. Blir spennende.......... Får la rødvinen stå i hylla iallfall et par timer etter oppkobling :D

Det er jo lov å invitere flere ;) (forresten, den rødvinsdrikkinga der ga meg noen litt ubehaglige timer sist, (etterpå altså))

Ellers hjertlig takk for sist RBN, det var hyggelig å få høre på ditt vellydene oppsett. Kan jo litt OT. skyte inn vedr. kablene at jeg kan dele oppfatningan av at Celius matchet bedre i ditt oppsett. Jeg er likevel litt mere delt i oppfatningen siden jeg generelt har en sterk tendenes til alltid å havne opp med det som spiller mest åpent og gjennomsiktig. AU24 har utvilsomt noen kvaliteter her. Ellers svært enig i at den godeste Celius her har kommet opp med noen svært gode kabler, har jo nettopp testet de som signalkabler selv og det var utvilsomt et hyggelig bekjentskap:'(

mvh.

toref

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    emotikon skrev:
    toref skrev:

Mvh
    Takker toref.

Seff skal du ta deg en tur, selv om det er meget provisorisk her for tiden. Men jeg liker faktisk lyden slik det er nå. Mangler bare det siste smekket.....og litt til da. Men jeg koser meg med musikk om dagen :) :)

Men du?
    Jeg har gjort mye rart med den sykkelen, men ikke fraktet 60 kilo elektronikk.. Kan sikkert ordne med en liten test en dag om du bistår med et par hjul & hender ekstra. Får nok orden på sakene med Krell. Om du prater pent med Frode får du kanskje låne en over noen dager også.. men vær obs på Krell er vanedannende.. :)

Mvh

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.190
    Torget vurderinger
    12
    emotikon skrev:
    Ehhhh, skulle mene det, men jeg er kanskje ikke helt uhildet..... De fores med rør og får stadig oppmerksomhet så helt ille er det forhåpentligvis ikke.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Trondheim
    toref skrev:
    emotikon skrev:
    toref skrev:

Mvh
    Takker toref.

Men du?
    Jeg har gjort mye rart med den sykkelen, men ikke fraktet 60 kilo elektronikk.. Kan sikkert ordne med en liten test en dag om du bistår med et par hjul & hender ekstra. Får nok orden på sakene med Krell. Om du prater pent med Frode får du kanskje låne en over noen dager også.. men vær obs på Krell er vanedannende.. :)

Mvh
    Hadde jo vært kult å testet Krell på Milesene da 8)
    Som du sier, vanedannende er vel den store faren ;)
    Likevel tror jeg nok at rør av den rette sorten er tingen på disse høytalerne, etter mine ører.
    Men en prat med Frode er alltid en positiv opplevelse, så det skal jeg nok gjøre :)

Men nok et men- det låter sinnsykt tøfft og samtidig elegant hjemme hos Birdman for tiden ;D
    Det låter storslagent med stålkontroll og med mye av det jeg opplever av musikkens plassering i rommet her hos meg.
    Pr. i dag her jeg på langt nær så punchy lydbilde.

Merkelig hvordan man forandrer lydideal...ikke lenge siden "verdens strammeste og punchy bass" var alfa og omega hos meg.
    Milesene har ikke noe problem med å oppfylle kravene til det meste av dette, men det er ikke det jeg er ute etter lenger i lytterommet mitt.
    Jeg er nå mer ute etter mellomtonen, "englestøvet" i toppen og med så bra kontroll og trøkk i bassen det er mulig å oppnå med det forsterkeriet jeg har nå og det jeg har tenkt å skaffe meg.
    Altså musikkens presentasjon har fått forandret fokus her i heimen.
    Dette holdt på å skje FØR Milesene kom i hus.
    Kanskje er jeg i ferd med å finne veien?
    Kanskje er jeg i ferd med å bli voksen?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    1.741
    Sted
    Trondheim
    Trondmeg skrev:
    emotikon skrev:
    Ehhhh, skulle mene det, men jeg er kanskje ikke helt uhildet..... De fores med rør og får stadig oppmerksomhet så helt ille er det forhåpentligvis ikke.
    Trodde nok ikke noe annet Trondmeg :)

Kom til å tenke på teppet bak oppsettet mitt, som har hengt der siden jeg kjøpte huset for 5 år siden.......

kanskje det hele tiden har vært meningen at Marten skulle komme i hus her? ;D
    Teppet fungerer forresten meget bra til det det er tenkt som. Det er 5mm tykkt og det henger 5cm ut fra vegg.
    (bildet er fra Marten Miles III tråden min)

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    6.190
    Torget vurderinger
    12
    Takker RBN for kreative innspill i går kveld. Miles'ene ble flyttet ca 1,5 m ut fra bakvegg og litt lenger fra sidevegg. Endelig ble den etterlengtede perspektivdybden akseptabel. I tillegg ble det benyttet noen plater som håndterer akustikken noe (en del diffusjon og en dash absorbsjon). Oblivion kablene ga også et postitivt førsteinntrykk med litt dypere bass, større scene spesielt i høyde og bredde, samt bedre detaljering enn mine AU-24. Spennende. And the story continues.

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    380
    Sted
    Sola
    Flott oppsett du har nå Emotikon - er du i mål?
    Og hvor er denne tråden din?(forsøkte å finne den)

O.
    emotikon skrev:
    Trondmeg skrev:
    emotikon skrev:

Kom til å tenke på teppet bak oppsettet mitt, som har hengt der siden jeg kjøpte huset for 5 år siden.......

Teppet fungerer forresten meget bra til det det er tenkt som. Det er 5mm tykkt og det henger 5cm ut fra vegg.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    3
    Dog skrev:
    Flott oppsett du har nå Emotikon - er du i mål?
    Og hvor er denne tråden din?(forsøkte å finne den)

O.
    emotikon skrev:
    Trondmeg skrev:
    emotikon skrev:

http://home.online.no/~brybirg/artimages/ACFYCAUUa4YI.jpg

Så jammen ut som du hadde siste ordet i den tråden ;)

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,8786.0/all.html

;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn