MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• eral

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2014
    Antall liker
    429
    Sted
    Son
    Torget vurderinger
    2
    Heisan alle Marten venner! Hørte Marten Parker Trio oppsettet med Boulder og DCS på hifimessen forrige helg og ble veldig imponert over lyden i dette rommet. Det låt veldig naturlig, musikalsk noe som gjorde at jeg ble sittende en lang stund. Dette var var diamond versjon av Parker og jeg synes de hadde en veldig oppløst og luftig diskant samtidig med at det aldri ble spisst. Jeg vurderer å teste ut Parker Trio i mitt oppsett men spørsmålet mitt er hvor stor forskjell er det egentlig på standard versjon med keramisk diskant kontra diamant? Er jo vesentlig prisforskjell på disse :) Har Piega C711 idag som også er veldigoppløst og luftig i mellomtone og diskant, men her opplevde jeg faktisk at Marten var helt på høyde, og at de samtidig hadde en bedre mellom tone, mere organisk og punch.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    1.061
    Sted
    Vormedal
    Torget vurderinger
    8
    Heisan alle Marten venner! Hørte Marten Parker Trio oppsettet med Boulder og DCS på hifimessen forrige helg og ble veldig imponert over lyden i dette rommet. Det låt veldig naturlig, musikalsk noe som gjorde at jeg ble sittende en lang stund. Dette var var diamond versjon av Parker og jeg synes de hadde en veldig oppløst og luftig diskant samtidig med at det aldri ble spisst. Jeg vurderer å teste ut Parker Trio i mitt oppsett men spørsmålet mitt er hvor stor forskjell er det egentlig på standard versjon med keramisk diskant kontra diamant? Er jo vesentlig prisforskjell på disse :) Har Piega C711 idag som også er veldigoppløst og luftig i mellomtone og diskant, men her opplevde jeg faktisk at Marten var helt på høyde, og at de samtidig hadde en bedre mellom tone, mere organisk og punch.
    Sjekk på Finn, Marten Parker Trio standar versjon og Marten Parker Quintet Diamond Edition til salgs. Begge sett selges billig, under halv pris.

Diamond versjonene av disse gulvstående er jo 150 -200K dyrere så her bør og skal det være stor forskjell. Jeg har Parker Duo og har ikke hørt Parker Duo Diamond versjonen som koster ca det dobbelte (268K).

Har en kompis med siste versjon av Piega Coax 411 og disse imponerer med et behagelig og flott lydbilde med en luftig og oppløst diskant.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn