Mark Levinsons venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Alle disse 333.X ampene er et mareritt å drive service på.
    Har hatt alle på service. Må slaktes totalt hvis man foreks. må skifte soft start rele.
    Troner på toppen av den minst servicevennlige ampen jeg har vært borti.
    :eek:

og tung å bære!

raytur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.05.2008
    Antall liker
    15
    Sted
    Vestfold
    Får vel henge meg på her. Har fått meg en ML585 som brukes i kombo med Sonus Faber Amati Futura. En virkelig killer kombinasjon. Aldri har jeg hørt så mye musikk som etter dette kom i hus.
    Alteret.jpg

Michaelbubbles

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.04.2024
    Antall liker
    260
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Rett og slett lekkert ! Nydelige SF også!

Fikk høre 2x ml 333 mono med SF extrema på messe i 14 års alderen, det var min første "holy shitt" opplevelse innen hifi.

Kjell-Ove 808

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2023
    Antall liker
    201
    Sted
    Trøndelag
    Noen som har lyst til å dele inntrykk/erfaringer med cd/sacd-spilleren 5101?

mvh
    Proffen
    Har ingen personlig erfaring med den men mitt inntrykk er at den koster mer enn den smaker.
    Hvis jeg skulle ha hatt en cd/sacd-spiller så hadde det ideelle vært en cd/sacd-transport koblet til en separat dac.
    5101 har jo også streamer integrert, noe som strider i mot min religion.
    Jeg har troen på separate og dedikerte komponenter.
    Min erfaring er at ren streaming gjennom kvalitets komponenter er om ikke bedre så like bra som en kvalitets cd-spiller eller transport.

Proffen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.336
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Har ingen personlig erfaring med den men mitt inntrykk er at den koster mer enn den smaker.
    Hvis jeg skulle ha hatt en cd/sacd-spiller så hadde det ideelle vært en cd/sacd-transport koblet til en separat dac.
    5101 har jo også streamer integrert, noe som strider i mot min religion.
    Jeg har troen på separate og dedikerte komponenter.
    Min erfaring er at ren streaming gjennom kvalitets komponenter er om ikke bedre så like bra som en kvalitets cd-spiller eller transport.
    Ser den, og tolker det dithen at du tenker at man gjerne må inngå noen kompromiss når man mekker sammen en slik alt-i-ett-spiller. Og det kan meget godt hende er realiteten
    Streamingfunksjonen er dog i utgangspunktet ikke interessant, og som sølvplatespinner vil den evt fungere som drivverk, koblet opp mot dac i forsterker.
    Sacd må videre avspilles vha spillerens dac, de jeg ikke har tilkoblingsmuligheter på forsterker som muliggjør avspilling av sacd via forsterkerens dac......
    Det som gjør meg litt nysgjerrig, er jo fremfor alt spillerens kvaliteter som cd-drivverk og sacd-spiller.
    ML har jo rykte på seg for å være god, men hvor "amerikansk" det hele låter, aner jeg nada om.......

mvh
    Proffen

Kjell-Ove 808

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.12.2023
    Antall liker
    201
    Sted
    Trøndelag
    Ser den, og tolker det dithen at du tenker at man gjerne må inngå noen kompromiss når man mekker sammen en slik alt-i-ett-spiller. Og det kan meget godt hende er realiteten
    Streamingfunksjonen er dog i utgangspunktet ikke interessant, og som sølvplatespinner vil den evt fungere som drivverk, koblet opp mot dac i forsterker.
    Sacd må videre avspilles vha spillerens dac, de jeg ikke har tilkoblingsmuligheter på forsterker som muliggjør avspilling av sacd via forsterkerens dac......
    Det som gjør meg litt nysgjerrig, er jo fremfor alt spillerens kvaliteter som cd-drivverk og sacd-spiller.
    ML har jo rykte på seg for å være god, men hvor "amerikansk" det hele låter, aner jeg nada om.......

mvh
    Proffen
    Det er det jeg tenker ja, noe som strengt tatt er basert på ren logikk fremfor viten eller erfaring.

Mitt inntrykk er at ML er en av kongene av effektforsterkere.
    Hadde jeg gått for cd som medium så hadde jeg heller gått for en Wadia, Sony ES, Denon DCD eller en Shanling.
    Du betaler for mye du ikke trenger om du kun er ute etter ett kvalitets drivverk og kjøper en ML 5101 etter min mening.

erikbiej

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2005
    Antall liker
    170
    Sted
    Langesund
    Noen som har lyst til å dele inntrykk/erfaringer med cd/sacd-spilleren 5101?

mvh
    Proffen
    Hei

Jeg var en av de aller første som kjøpte den for ca. 5 år siden da den ble lansert. En meget god spiller og streamer. Jeg hadde en Aurender streamer før den, og da jeg byttet ble ikke streamingen noe dårligere (bruker trådløs tilkopling). Høy kvalitet på sacd/cd spilleren også. Har tidligere hatt dCs Puccini, og denne står ikke tilbake for den.
    Så jeg vil anbefale denne spileren til alle som er ute etter high end lyd.

Vennlig hilsen
    Erik

Proffen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.336
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Det er det jeg tenker ja, noe som strengt tatt er basert på ren logikk fremfor viten eller erfaring.

Mitt inntrykk er at ML er en av kongene av effektforsterkere.
    Hadde jeg gått for cd som medium så hadde jeg heller gått for en Wadia, Sony ES, Denon DCD eller en Shanling.
    Du betaler for mye du ikke trenger om du kun er ute etter ett kvalitets drivverk og kjøper en ML 5101 etter min mening.
    «Bonusen» med 5101 er jo at den funker både som cd-drivverk OG sacd-spiller. Vil jo tro at den gjør jaffal det siste bedre enn Lexiconen jeg bruker idag…

mvh
    Proffen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn